Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä antoi 18vee lahjaksi autokortin.....

Vierailija
06.07.2014 |

Vaan jätti auton ostamatta. Milläs tuo nuori nyt sitä ajokokemusta hommaa????

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:26"]

Mulla ei ole sutoa, oletin että lapsen isä ostaa kun maksoi kortinkiNKIN. Tai siis MAKSOI AUTOKOULUN... Soitin isälle niin sanoi että ei kuulemma sisälly auto lahjaan, ja vaikka sisältyisikin niin se ei ole mun menoja varten. Musta tosi tlrkeää, lapsen isällä ei ole rahasta kiinni... Ainakaan kun omasta autosta on kyse.

-ap-

[/quote]Siis miksi sinä soitit? Eikö 18-vuotias ole jo kyllin iso itse soittaakseen ja kiittääkseen lahjastaan? Asia ei oikeastaan kuulu sinulle vitun vertaa.

[/quote]

Miksi kiittää tyhjästä?

[/quote]Miksi tytär kävi autokoulun käymiseen liittyvän vaivannäön jos kokee kortin olevan hänelle tyhjän arvoinen?
Ai niin, eihän häneltä ole mitään kysyttykään, ap tässä vain meuhkaa. mahtaa lapsi hävetä ahnetta dokuäitiään.

[/quote]

Ja nyt sitten oletetaan, että kyseessä on tytär :-D

Vierailija
42/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 18 vuotiaana ajokortin; vanhemmat olivat sitä varten rahaa säästäneet, enkä todellakaan odottaneet heidän ostavan vielä autoa sen kaiken päälle (muitakin laskuja on heillä maksettavana). Ostan auton itse sitten kun on siihen rahaa ja tarvetta. Nyt lainaan vanhempien autoa, jos välttämättä tarvii. Kävelen/pyöräilen töihin, kun isä käyttää autoa työmatkoillaan.

Voisi harkita hetken että kaikki eivät välttämättä ole niin rikkaita ihmisiä, että voivat ostaa auton lapselleen ajokortin päälle (minulla oli ammattikoulussa luokkatoveri, joka oli itse säästänyt rahaa autoonsa jonka sitten osti).

Turhaa tällaisesta asiasta valittaminen, kiitos ja näkemiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:16"]

Lapsihan voi nyt hakeutua töihin esim taksi- tai pakettiautokuskiksi, siinä pääsee nauttimaan ajokokemusta ja samalla keräämään rahaa omaa autoa varten.

[/quote]

Taksikuskiksi taida noin vain päästä paitsi ehkä jossain tosi pienellä paikkakunnalla.

[/quote]Jos ei pääse "noin vain" vaan pitäisi soitella ja kysellä, ja ehkä käydä joku kurssikin, niin silloinhan siitä olisi pikku kullannupullle vaivaa eli unohdetaan koko juttu?

[/quote]

Niin tarkoitin juuri, että pitää käydä ja läpäistä jokin kurssi, joka taas maksaa. Kuka sen maksaa? Ja mahdetaanko juuri kortin saaneita sittenkään huolia taksikuskiksi? Käsittääkseni ammatikseen ajavilla pitää olla alla ajokokemusta.

Enkä ole ap.

Vierailija
44/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä provo mut joo ei saa taksikorttia lyhytaikaisella kortilla. Autokoulun kakkosvaiheen jälkeen (läydään silloin kun on ollut kortti pari vuotta) voi mennä taksikurssille (maksaa vajaa tonnin).

Vierailija
45/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:08"]

Jaa no eiköhän se olis sen lahjan antajan tehtävä huolehtia että tuore kuski pääsee nauttimaan lahjasta...????

-ap-

[/quote]

Ei

Vierailija
46/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksoiko ajokortin, mikä on tosi hyvä juttu vai antoiko kortin, jossa on auton kuva?

Vierailija
47/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se isänsä autoa lainaa niinkuin muutkin nuoret.

Vierailija
48/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokortit eivät paljon maksa, vaikka niitä joissakin autokouluissa myytäisiinkin. Minullakin on vaikka kuinka monta autokorttia - vanhoista purukumipaketeista kylkiäisinä tulleita - mutta ei se tarkoita, että autoa osaisin ajaa tai minulla olisi siihen edes lupa. Tämän siis täytyi olla provo kun ap ei edes tiedä mitä lapsi on lahjaksi saanut.

Vierailija
49/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen että lapsellas on ajokortti, hinnat nousussa koko ajan. Itse ostin kesätyörahoilla 1700€ ajokortin 18votiaana, sainkin samana vuonna vakityön jossa edelleen olen, hankin auton myös itse enkä Ole riippuvainen vanhemmistani. Tue häntä itsenäiseen elämään. Minulle äiti sanoi aina että siperia opettaa. T. 21v nainen

Vierailija
50/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen, ja minkähintaisen lahjan itse ostit hänelle ap?

Vierailija
51/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun antama lahja ei liity tähän mitenkään, isä teki törkytempun. Ja olen ollut ex anoppiin yhteydessä aIasta.

-ap-

Vierailija
52/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:06"]

Mun antama lahja ei liity tähän mitenkään, isä teki törkytempun. Ja olen ollut ex anoppiin yhteydessä aIasta.

-ap-

[/quote]Lapsesi mahdollisti tämän "törkytempun" suostumalla käymään autokoulun. Miksei hän kieltäytynyt?
Mitä anoppi sanoi? Kustantaako hän auton? Mitä omat vanhempasi kustantavat lapsellesi?

Vierailija
53/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]Kerro nyt kuitenkin oliko sun antama lahja kalliimpi vai halvempi kuin ajokortti? (kolmisen tonnia)

Vierailija
54/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:06"]

-ap-

[/quote]Kerro nyt kuitenkin oliko sun antama lahja kalliimpi vai halvempi kuin ajokortti? (kolmisen tonnia)

[/quote]

No halvempi... Mulla menee rahaa lapsen elatukseen ei ole rahaa ostella mondn tonnin lahjoja.

-ap-

Vierailija
55/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö isä anna lapsen lainata koskaan omaa autoaan tämän ollessa isän luona?

Provohan tämä, mutta jos oikeasti olisit ap olemassa, tuo anopille soittelu olisi kyllä ihan sairaan typerä temppu. Mutta tuskin eka sellainen, joten ehkä anoppi on tottunut.

Vierailija
56/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:02"]

Ap osti tarjoustalosta muumimukin kympillä

Isä maksoi ajokortin kolmella tonnilla

reilua?

[/quote]

Ajokortti kyllä taitaa nykyisin maksaa viis tonnia. Ja ap oikeesti kuvittelee että autokin olis pitänyt saada. Joku kohtuus sentään lahjoihinkin.

Vierailija
57/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]Eli et kehtaa kertoa. Hävettääkö jo?

Vierailija
58/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko nuori toivonut autoa? ehkä tässä on pääasiassa nyt se miten tuo nuori suhtautuu asiaan...

Vierailija
59/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:06"]Vaan jätti auton ostamatta. Milläs tuo nuori nyt sitä ajokokemusta hommaa????

[/quote]

Itse maksoin ajokorttini ja vuoden kuluttua oli riittävästi säästöjä ostaa auto ja "elättää" se. Kerro kersalle että menee töihin.

Vierailija
60/83 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs autotalli js bensat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän