Lapsen isä antoi 18vee lahjaksi autokortin.....
Vaan jätti auton ostamatta. Milläs tuo nuori nyt sitä ajokokemusta hommaa????
Kommentit (83)
Jaa no eiköhän se olis sen lahjan antajan tehtävä huolehtia että tuore kuski pääsee nauttimaan lahjasta...????
-ap-
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:09"]Jaa, tämmönen provo tällä kertaa
[/quote]
Tuuppa ite selittää ku 18vee monkiu autoa kun sai jo autonortinkin....
Kuule kyllä minäkin sain auton vasta lähes 10 vuotta ajokortin jälkeen.
Lapsihan voi nyt hakeutua töihin esim taksi- tai pakettiautokuskiksi, siinä pääsee nauttimaan ajokokemusta ja samalla keräämään rahaa omaa autoa varten.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:06"]Vaan jätti auton ostamatta. Milläs tuo nuori nyt sitä ajokokemusta hommaa????
[/quote]Pieni ihme on, jos ei löydy kavereista kyydintarvitsijoita varsinkin perjantai- ja lauantai-iltaisin. Autoja kyllä löytyy, jos kuski löytyy, joka suostuu porukkaa ajeluttamaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:14"]
Kuule kyllä minäkin sain auton vasta lähes 10 vuotta ajokortin jälkeen.
[/quote]Minulla on ollut kortti 24 vuotta enkä ole vielä koskaan saanut autoa. Jokaisen olen joutunut omalla rahalla ostamaan.
Poika voisi hankkia taksikortin ja ruveta opiskelujen ohessa kesä- ja viikonlopputaksikuskiksi. Taksien tuuraajista on pulaa.
Ajokokemuksen lisäksi hän saa omaa rahaa eikä ole aikuinen mies kokoajan isän kukkarolla kinuamassa lisää.
Minä ostin ensimmäisen oman autoni 49-vuotiaana. Siihen asti olen ajellut isäni/äitini/poikaystäväni/veljieni/puolisoni autoilla. Vaikka tuskin ap tosissaan on, mutta silti halusin kertoa.
Minulla on auto mutta ei korttia. Onneksi on kuski.
Lainaa lapselle omaa autoasi. Isäkin varmaan lainaa välillä, niin taito pysyy yllä. Oikeastikaan tuo on isältä iso investointi tulevaisuuteen, normaali äiti arvostaisi sitä aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:16"]
Lapsihan voi nyt hakeutua töihin esim taksi- tai pakettiautokuskiksi, siinä pääsee nauttimaan ajokokemusta ja samalla keräämään rahaa omaa autoa varten.
[/quote]
Mä olin muuten ekana keväänä ja kesänä ajokortin saamisen jälkeen autolähetti! Niitä paikkoja ei enää samalla tavalla ole, mutta jotain muuta voi olla. Olisi jäänyt paikka saamatta ilman ajokorttia. Samaan hommaan kuului myös vähän toimistotöitä, joten huippuhomma abille ja sitten tuoreelle ylioppilaalle kun lakin sain työsuhteen aikana.
Miten ajokortin voi antaa lahjaksi?
Oikeus kortin myöntämiseen on vain viranomaisilla, ja sitä ennen on suoritettava autokoulu sekä tutkintoajo. Lahjaksi annettu ajokortti ei voi olla laillinen eikä pätevä.
Ei pääse lyhytaikaisella ajokortilla taksia ajamaan ihmiset hyvät! Eikä kukaan viisas ihminen palkkaa edes pakettiautoa ajamaan ihmistä, joka on juuri kortin saanut.
Ja ei, en todellakaan ole ap. Mielestäni isältä aika törkeä temppu.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:21"]
Miten ajokortin voi antaa lahjaksi?
Oikeus kortin myöntämiseen on vain viranomaisilla, ja sitä ennen on suoritettava autokoulu sekä tutkintoajo. Lahjaksi annettu ajokortti ei voi olla laillinen eikä pätevä.
[/quote]
Pitikö TAAS viisastella ja esittää tietämätöntä/ymmärtämätöntä???
Mulla ei ole sutoa, oletin että lapsen isä ostaa kun maksoi kortinkiNKIN. Tai siis MAKSOI AUTOKOULUN... Soitin isälle niin sanoi että ei kuulemma sisälly auto lahjaan, ja vaikka sisältyisikin niin se ei ole mun menoja varten. Musta tosi tlrkeää, lapsen isällä ei ole rahasta kiinni... Ainakaan kun omasta autosta on kyse.
-ap-
Ajokortti on tosi kallis hankinta, hienosti tehty isältä. Äiti ottaa nyt pään pois perseestään..
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:26"]
Mulla ei ole sutoa, oletin että lapsen isä ostaa kun maksoi kortinkiNKIN. Tai siis MAKSOI AUTOKOULUN... Soitin isälle niin sanoi että ei kuulemma sisälly auto lahjaan, ja vaikka sisältyisikin niin se ei ole mun menoja varten. Musta tosi tlrkeää, lapsen isällä ei ole rahasta kiinni... Ainakaan kun omasta autosta on kyse.
-ap-
[/quote]Siis miksi sinä soitit? Eikö 18-vuotias ole jo kyllin iso itse soittaakseen ja kiittääkseen lahjastaan? Asia ei oikeastaan kuulu sinulle vitun vertaa.
Osta sinä se auto