Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Afrikkainen mieheni kielsi minua vaihtamasta lamppua!

Vierailija
06.07.2014 |

Kuuluu kuulemma hänen töihinsä, koska hän on perheen mies. Hän ei voi ottaa perheen miehenä riskiä siitä, että putoa korkeilta tikkailta ja läpset jäävät äidittömäksi.

Kysyin sitten mitä muita tehtäviä hänellä on miehenä: Tärkein on kuulemma pitää vaimo tyytyväisenä, jotta lapsilla on onnellinen äiti. Konkreettisia tehtäviä on kuitenkin mm. pitää koti/talo kunnossa, huoltaa auto, jos sellainen olisi, huoltaa pyörät, ym. perinteiset miehiset hommat. Käydä töissä ja ansaita rahaa koko perheelle.

Kun muistutin, että hänhän tekee myös suurimman osan näistä perinteisistä "naisten hommista": pyykkää, siivoaa, laittaa ruokaa, hoitaa lapsia, niin hän vainsa noi, että se kuuluu siihen vaimon tyytyväisenä pitämiseen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:21"]

Olet siis muka jo naimisiin mennyt tietämättä noita asioita miehestäsi....joopatijoo.

[/quote]

Todellakin olen mennyt naimisiin tietämättä sitä, että miehen mielestä lapmpunvaihto kuuluu hänen tehtäviinsä. Kysyitkö sinä aikoinaan sitä, että onko lampunvaihto kenen hommaa miehesimielestä?

Käytiin kyllä läpi raha-asiat, uskonto (hän katolinen, muu perhe meillä luterilainen), kotityöt, synnytys, lastenhoito, vanhempien kunnioitus, politiikka, ym tärkeät kysymykset useaan kertaan, mutta lampunvaihdosta ei todellakaan keskusteltu :)

Ja koska mies hoiti omassa kodissaan  tuota luuttuamista, pyykkäystä ym ja teki sitä vanhempiensa kodissa isänsä kanssa, kun siellä vierailimme, niin minulla ei ollut mitään epäilystä siitä, etteikö olisi jatkanut tapojaan meidänkin kodissamme.

ap

Vierailija
22/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on myös Afrikasta (Botswana) , hän ei kiellä mua tekemästä mitään, mutta aika paljolti on sitä mieltä että on hänen tehtävänsä tehdä kaikki. Tykkää tehdä ruuan ja siivota ja vaihtaa lasten vaipat ja laittaa ne nukkumaan ja korjata kaiken ja tehdä oikeastaan ihan kaiken mahdollisen. Hänen mielestään mä voisin vain maata sohvalla ja katsella telkkaria tai tehdä ihan mitä huvittaa, tärkeintä on että vaimo on onnellinen, ja hänen tehtävänsä on pitää siitä huolta tekemällä kaiken. Käy töissä, minä äitiyslomalla, ja silti hän lisin vauvan itkiessä yrittää livahtaa sitä syöttämään etten mä heräisi. Välillä oikein naurattaa, mutta tutustuttuani hänen perheensä kanssa olen ymmärtänyt että hänet vain on kasvatettu niin, että vaimo on jumalasta seuraava ja koko elämä pitää omistaa sille, että tekee vaimon onnelliseksi, kaikki pitää tehdä mitä vaimo edes saattaisi toivoa, kaikki pitää ostaa mitä vaimo haluaa jne. Olen yrittänyt kertoa, että mäkin voin ja haluan tehdä niitä ikävämpiäkin asioita, ja niitä myös teen, mutta kun mies huomaa että olen vaikka siivonnut kodin tai korjannut jonkun kaapinoven, niin sen naamasta näkee että kokee olevansa epäonnistunut aviomiehenä. Voi Se olla ongelma näinkin päin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietystä kulttuurista oleva mies ei tee keittiöhommista muuta kun kenties ruokaa. Ei imuroi ainakaan vapaaehtoisesti, ei petää sänkyä ja paljon muuta. NOT.

Vierailija
24/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:44"]

Mun mies on myös Afrikasta (Botswana) , hän ei kiellä mua tekemästä mitään, mutta aika paljolti on sitä mieltä että on hänen tehtävänsä tehdä kaikki. Tykkää tehdä ruuan ja siivota ja vaihtaa lasten vaipat ja laittaa ne nukkumaan ja korjata kaiken ja tehdä oikeastaan ihan kaiken mahdollisen. Hänen mielestään mä voisin vain maata sohvalla ja katsella telkkaria tai tehdä ihan mitä huvittaa, tärkeintä on että vaimo on onnellinen, ja hänen tehtävänsä on pitää siitä huolta tekemällä kaiken. Käy töissä, minä äitiyslomalla, ja silti hän lisin vauvan itkiessä yrittää livahtaa sitä syöttämään etten mä heräisi. Välillä oikein naurattaa, mutta tutustuttuani hänen perheensä kanssa olen ymmärtänyt että hänet vain on kasvatettu niin, että vaimo on jumalasta seuraava ja koko elämä pitää omistaa sille, että tekee vaimon onnelliseksi, kaikki pitää tehdä mitä vaimo edes saattaisi toivoa, kaikki pitää ostaa mitä vaimo haluaa jne. Olen yrittänyt kertoa, että mäkin voin ja haluan tehdä niitä ikävämpiäkin asioita, ja niitä myös teen, mutta kun mies huomaa että olen vaikka siivonnut kodin tai korjannut jonkun kaapinoven, niin sen naamasta näkee että kokee olevansa epäonnistunut aviomiehenä. Voi Se olla ongelma näinkin päin :)

[/quote]Oho, no taidan sitten minäkin lähteä hakemaan sitä mustaa miestä. Hommaako se ne rahatkin millä ostetaan kaikki mitä vaimo haluaa? Saako vanhat akat sellaista miestä siellä?

Vierailija
25/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:44"]

[/quote]Oho, no taidan sitten minäkin lähteä hakemaan sitä mustaa miestä. Hommaako se ne rahatkin millä ostetaan kaikki mitä vaimo haluaa? Saako vanhat akat sellaista miestä siellä?

[/quote]

Mä oon ainakin käsittänyt että tämä ei välttämättä ole kovin yleistä Botswanassa, vaan lähinnä miehen perheen kasvatustyyli. Lisäksi Botswanassa on niin hyvä elämä ja hyvä rahatilanne jne, että sieltä ei juuri ihmiset lähde mihinkään, ei siis ole niitä maita joista miehet lähtevät kenen tahansa mukaan vain päästäkseen Eurooppaan.

Mun mies tekee ihan hyvin rahaa, ja tosiaan käyttää ne rahat muhun ja lapsiin. Mun ei tarvitse käydä töissä jos en halua, ja mies haluaa ostaa kaiken mitä toivon. Mutta tosiaan ei ne kaikki botswanalaiset miehet ole tällaisia, miehen isä kyllä on

Vierailija
26/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä outoja afrikkalaisia miehiä :O Itse tunnen pari suomalaista naista, joilla on afrikkalaiset miehet ja niissä perheissä se mies todellakin on kuningas ja naiset tekevät lähes kaiken. Mies käy vain töissä. Näiden ihmisten kautta tutustunut myös täysin afrikkalaisiin perheisiin ja niissä meininki näyttäisi olevan sama. Eli mies tuo rahan ja nainen hoitaa ihan kaiken muun. Mutta tämähän on normaalia ihan Suomessakin, ainakin tätä palstaa lukiessa ;)

Muistampa muuten tarinan, jossa joku Martta-kerho oli päättänyt kerätä rahaa ostaakseen traktorin erääseen afrikkalaiseen kylään. Sillä haluttiin helpottaa naisten työntekoa, kun he hoitivat lasten ohella myös pellot. Kun he vuoden päästä kävivät siellä kylässä, niin oli huomattu, ettei homma ollut mennyt kuin strömsössä; miehet olivat heti traktorin saatuaan lähteneet leikkimään sillä (kännipäissään) ja romuttaneet traktorin täysin :D Sinne meni rahat ja naisten auttaminen, kiitos kuninkaitten!

Tosin uskon, että eri valtioilla on todellakin hyvin erilainen kulttuuri tasa-arvon suhteen. Somali ja nigeri ovat todellakin kaksi eri asiaa.

Vierailija
27/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:08"]Onpas teillä outoja afrikkalaisia miehiä :O Itse tunnen pari suomalaista naista, joilla on afrikkalaiset miehet ja niissä perheissä se mies todellakin on kuningas ja naiset tekevät lähes kaiken. Mies käy vain töissä. Näiden ihmisten kautta tutustunut myös täysin afrikkalaisiin perheisiin ja niissä meininki näyttäisi olevan sama. Eli mies tuo rahan ja nainen hoitaa ihan kaiken muun. Mutta tämähän on normaalia ihan Suomessakin, ainakin tätä palstaa lukiessa ;)

Muistampa muuten tarinan, jossa joku Martta-kerho oli päättänyt kerätä rahaa ostaakseen traktorin erääseen afrikkalaiseen kylään. Sillä haluttiin helpottaa naisten työntekoa, kun he hoitivat lasten ohella myös pellot. Kun he vuoden päästä kävivät siellä kylässä, niin oli huomattu, ettei homma ollut mennyt kuin strömsössä; miehet olivat heti traktorin saatuaan lähteneet leikkimään sillä (kännipäissään) ja romuttaneet traktorin täysin :D Sinne meni rahat ja naisten auttaminen, kiitos kuninkaitten!

Tosin uskon, että eri valtioilla on todellakin hyvin erilainen kulttuuri tasa-arvon suhteen. Somali ja nigeri ovat todellakin kaksi eri asiaa.

[/quote]

Mulla on sellainen käsitys että monissa länsi-Afrikan maissa on ainakin noin, ja varmaan juuri jossain Somaliassa jne. Botswanassa, Zimbabwessa ja sillä alueella on tasa-arvoisempaa, ja sieltä akselilta löytyy ainakin jonkun verran näitä "vaimo on jumala"-kasvatuksen saaneita, vaikka harvinaista on sielläkin. On itsekin tullut Afrikassa aika paljon reissattua, ja kyllä Se yleensä on juuri noin kun sanoit, hyvin epätasa-arvoista ja nainen tekee paljolti kaiken.

t.se botswanalaisen vaimo

Vierailija
28/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin ihana aloitus :D Hauskan kuuloinen mies sinulla. T: Palstapersu

Vierailija
29/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:30"]Tää on jotenkin ihana aloitus :D Hauskan kuuloinen mies sinulla. T: Palstapersu[/quote]

Joo, oikein huvittava pieni apina

Vierailija
30/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta mitä paskanaamaista kaksinaismoralismiä täällä!   Jos nyt ulkomaalainen mies on hieno ihminen ja tekee kaikkensa vaimonsa eteen, niin siitä huokalllaan ihailevasti ja kysellään mistä moista ihmebantua vois myös itselle saada.

Minä olen suomalainen ja teen kotona aivan yhtä paljon kotitöitä kuin rakas vaimoni (itse asiassa enemmän)  ja hoidan myös kotitalon, huollan molemmat automme, hellin rakkaintani ja tuon välillä kukkia ja lahjoja hänelle. Meidän pienessä kahden hengen perheessämme minä olen mies ja hän on vaimo ja minun mielestäni näin kuuluukin olla. Minä isompituloisena ja miehenä, myös luonnollisesti huolehdin että hänellä on kaikki hyvin ja hän on tyytyväinen minuun ja meidän yhteiseen elämäämme.

.

.

- ja sitten kun kuulet että vaimoni on Venäläinen, sinä ajattelet etttä:  et sitte  ryssähuoraa parempaa lehmää saanu, helvetin pillunkipeä peräkammarin luuseri mätisäkki ....

Vierailija
31/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku vaihtaisi mullekin lampun!

Olohuoneessa ei ole ollut kattovaloa kuukauteen, kun en itse tämän mahan kanssa sinne uskalla kiivetä ja kylpyhuoneen loisteputkivaloa en osaa vaihtaa (en vaan saa edes sitä muovisuojaa irti).

Vierailija
32/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupup

Vierailija
33/33 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa joku kekäle vaihtaan se lamppu.

-ja jos sen kulttuuriin ei kuulu lamppujen vaihtaminen, niin panee se sua pimeessäkin ihan samalla lailla