Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKAT torstai (on muuten kummallinen nimi päivälle annettu)

24.08.2006 |

Het alkuun miljoonasti onnea Niameylle ja koko perheelle, taitaa olla kova rutistus takana. Tulehan kertomaan miten sujui jahka jaksat :)

Mulla tuli taas käytyä synnärillä. Oksentelin eilen koko päivän ja illalla menasin pyörtyä. Lisäksi tärisin ihan kamalasti. No siellä oltiin taas käyrillä. Ei mitään vikaa vauvan tai minun voinnissa. No oli mulla taas paineet hieman koholla... mutta ei erityistä. Ilmeisesti mulla alkaa vaan kunto pettää tän raskauden suhteen ;)

Oli ihan kivakin käydä siellä nimittäin lekuri tahtoi sitten kahtoa alakerran tilanteen.. ja ylläripylläri, mun supistukset on saaneet jotain aikaan. Kohdunkaula edelleen kiinni ja kiinteä, mutta kanavaa vain 0,5cm jäljellä. Tämä ei EHKÄ mene yli aikaiseksi, vaikka niin pelkään.

Hee, sain äsken ihme kohtauksen .. mun oli pakko laittaa Pikku-Pupulle ensi sänky valmiiksi. Tuli hyvä mieli kun sain jotain tehtyä.

Maanantaina olis taas neuvola... sen jälkeen Pupuli saa miun puolesta vaikka syntyä! Pahoittelen omanapaisuutta.

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 37+3

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla ei kyllä oikein nämä aamut suju... Heräsin joskus neljän jälkeen ihan kauheaan alaselkäkipuun, se oli voimakkuudeltaan ja tyyliltään sellaista triplasti menkkakipujen veroista. Vatsa ei kuitenkaan supistellut (ainakaan en puoliunessa tuntenut mitään), mutta kipu junnasi tuolla selässä. Mikään makuuasento ei tuntunut hyvältä, mutta torkahdin kuitenkin vähäksi aikaa siinä jossain vaiheessa. Seiskan jälkeen oli pakko nousta ottamaan lääke, kun kipu oli vieläkin ihan hirveän kova. Ihana mies sitten keitteli mulle teetä ja lämmitti mikrossa kauratyynyn, ja se lämmin tyyny auttoikin (paracetamolin kera) jo hieman. Nyt alkaa olla ihan ihmismäinen olo, mitä nyt väsyttää sairaasti. Soitin jo neuvolaankin mutta vastaajaanhan se meni - toivotaan, että terkka tajuaa soittaa takaisin vielä aamun aikana.

Mitään vuotoja ei tule ja muhku myllää tuolla tavalliseen tapaansa, joten en panikoi ihan kamalasti. Ärsyttää vaan kun en tiedä oliko tuo ihan vaan lihaskramppi, vai jotain supisteluja. Tänään olisi kuitenkin tosi kiireinen päivä, kun pitää pakata ja siivota koko kämppä huomista muuttoa varten. Täytyy varmaan vaan ottaa aika rennosti, ja jättää kaikki nostelut miehelle. - Tosin miten sitä voi pestä pyykkiä, pakata ja siivota ilman nosteluja?!

Tajusin juuri etten muistanut kirjallisesti onnitella Niameyta, hykertelin vaan täällä itsekseni. Eli myöhästyneet onnittelut, syntyihän se pikkukaveri viimein! Ja tosiaan (maraton)synnytyskertomusta odotellaan...

Nyt saa kertoa lohduttavia kertomuksia selkäkivuista, jos muutkin kärsivät niistä! :)

Kandi & muhku 22+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin kärsii selkäkivusta, minä tyhmä eilen kitkin kukkapenkkiä ja keräsin joulukoristeita varten käpyjä ja nyt on alaselkä ihan jumissa, kiva istua koko päivä tässä tuolissa ja koittaa venyttää itseään.

Toivotaan että kandillakin on vain kramppi !

Meidän neiti potkaisi eilen illalla johonkin hermoon niin kovin että mulla meinas lähteä järki päästä, karmea sähköisku meni tuolta lantiosta päähän asti ja kipu oli niin kova että mun oli pakko laittaa maate, päätä särki vielä vartin sen jälkeenkin.

Meillä ilmoitti aamulla koira hyvin ykskantaan että mä lähden muuten mukaan töihin, tuolla se nyt makaa pöydän alla ja nukkuu.

Pösilö aloitti sen jo eilen illalla, majoitti itsensä miehen auton takakonttiin ja istui siellä yksin melkein tunnin kunnes vissiin tajusi ettei minnekkään tänään enää lähdetä.

Aamulla se sitten parkkeerasi itsensä oven eteen ja lähti mamman mukaan hommiin.

Väsyttää ja haukotuttaa niin kovasti että ei keksi mitään kommentoitavaa......antenni....

AA ja miss möhis 23+5

Vierailija
4/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=68228B]Pöhpah..Mä oon kaitsenut kissuja koko yön, heräillyt vähän väliä ja pessyt oksennusta matoilta. Ne oli taas pitkästä aikaa innostuneet mun kaisloista ja jälki on sen mukaista..

Perjantain siivouskin on pakko suorittaa jo tänään koska tää kämppä on saastainen. Lakanat on ihan mähmäset kun vanhin kissa on nähnyt tarpeelliseksi kihnata niihin pyllyään, josta vuotaa jotain köhnöä. Karvatollukoita lentelee joka paikassa. Tiskit ei liiku altaasta. ÄÄÄÄÄ! Vähän on pirrinen olo kyllä.

Jos mä tulen myöhemmin kommentoimaan kun olen paremmalla tuulella. =)

t. poppis ja räpätti rv18+1 *siivouspuuhissa*

Vierailija
5/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heippa taas pitkästä aikaa!

Onnea tuhannesti Niameylle pienestä neidistä!! kirjoitele tosiaan tapahumien kulusta jun jaksat ja ehdit :)

Ihania galluppeja olette pitäneet täällä! ja muutenkin on ollut iin mukavaa juttua kehissä että olen iltaisin hykerrellyt itsekseni täällä, mutta en ole jaksanut enää kommentoida.. mutta näin aamusta tuntuu olevan paremmin virtaa...

meidän tutustuminen tapahtui vajaa kolme vuotta sitten sokkotreffeillä. Yhteinen ystävä oli koitanut jo monesti kesän mittaan järjestää meitä samaan paikkaan samaan aikaan ikään kuin vahingossa, mutta koska asuimme eri paikkakunnilla niin emme koskaan tavanneet. sitten tältä kaverilta tuli puhelu, että " sulla on treffit lauantaina klo 15 kahvilassa..." Oli kyllä hassu tilanne ja molemmille ensimmäiset sokkotreffit, siellä vierähti useampi tunti ja heti tästä alkoi tiivis yhteydenpito ja tapailu. Kolmen kuukauden kuluttua muutimme samaan kaupunkiin ja samalla samaan asuntoon " kokeilumielessä" , sille tielle ollaan jääty, nyt naimisissa ollaan oltu yksi vuosi ja 4 päivää. :)

Ystäväni ei ollut aikaisemmin sokkotreffejä järjestänyt eikä ole sen jälkeenkään, eli onnistumisprosentti on vielä 100, aikamoinen amorin pikku apulainen.... Mutta toisaalta ajoitus oli loistava, meillä molemmilla oli tarpeeksi aikaa edellisistä päättyneistä suhteista. Olen huomannut, että miten mahtavaa on olla parisuhteessa itselle oikean ihmisen kanssa, elämä on niin paljon helpompaa ja ihanampaa! :)

että tällaista romantiikkaa tähän aamuun..

eipäs muuta kun ihanata loppuviikkoa kaikille! koitan taas aktivoitua enemmmän tähän kirjoituspuoleen, että pääsen juttuihin mukaan paremmin.. lähes joka ilta kyllä pinot luen läpi, mutta ihan silmät ristissä jo.

masu kehittyy omalla tahdillaan, ei edelleenkään ole mitään kovin raskaana olevaa oloa, elämä rullailee omalla tahdillaan, varmaan vauva valtaa ajatuksia enemmän ja enemmän kun alkaa tuntumaan ja potkimaan..

Muuten mun mies(joka on aikamoinen laitemies) suffailee joka ilta jossain vauvanvaunu sivuilla ja etsii oikeita vaunuja meidän vauvalle, se on kehittänyt aikamoisen kriteerikasan mitä niissä pitää olla ja mitä ei missään nimessä saa olla ja sit pitäis hänen herkkää visuaalista silmääkin hivellä (ja useimmat vaunuthan eivät sitä tee...). nyt jo kauhulla odotan että mitkä se haluaa ostaa, ja toisaalta odotan että ostais jo, en jaksais jauhaa niistää montaa kuukautta... se on aina sama tilanne, viimeksi kun osti telkkaria niin kuukauden ajan joka ilta tutki kaikkia faktoja ja testejä yms.... oma nörttini... tänään aamulla se valitteli että näkee vaan unta jostain lastenvaunuista joka yö... hupsu.

nojoo, muillekkin tilaa, vilkutukset kaikille!

t.iisa rv 18+1 (juu keskiviikkona tietenkin vaihto, ja viikot samat kun poppiksella, aina välillä vakoilenkin sulta poppis, että missäs me mennäänkään...)

Vierailija
6/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi noita teidän lemmikkejä! Toinen valloittaa auton ja toinen pyyhkii vuotavaa takamustaan lakanoille ;) Tässähän alkaa olla ihan onnellinen, ettei meillä vielä sitä kissaa ole :) Ei vai, kissakuume on ihan kamalan kova, mutta mies onneksi fiksuna pitää päänsä ja haluaa ensin selvittää, onko meidän vaavi äitinsä suvun tapaan allerginen lähes kaikille mönkijöille... (Siis minä en ole, mutta ne muut ;))

Vierailija
7/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun tuon AA:n kanssa mesessä samanaikaisesti juttelee :)

Niameyn koko poppoolle Onnea pienestä prinsessasta! Pienihän tyttö oli, vaikka yli kaksi viikkoa yli lasketun ajan masussa viihtyikin :) Mahtoi sinulla olla maratoonisynnytys, jos sitä torstaina käynnisteltiin ja lauantaina tyllerö vasta päätti maailmaan tulla?

Sillysausage: Joko supistelut loppuivat? Jos sulla on vaikka pissitulehdus? Ei tuossa vaiheessa ole kyllä vielä aiheellista supistella...

Ezzie: Onko lääkäri antanut vauvalle vielä mitään diagnoosia niistä rytmihäiriöistä? Vai voiko sitä antaakaan ennenkuin vauva syntyy?

Kiva että miauukaan ei nyt mihinkään ohennuksiin joudu vaan saat jatkaa rauhassa vaavin odottelua. Meinaatko yrittää vaihtaa terveydenhoitajaa?

Kesämorsiamen masuko se siellä turpoilee? :) Se on sitä kuuluisaa alkuraskauden turvotusta (joka voikin jatkua synnytykseen asti ;))!

Täällä kärsitään myöskin loppuraskauden pahoinvoinnista/huimauksesta. Niin näytti moni muukin kärsivän. No, toivottavasti tämä loppuu viimeistään synnytykseen ;) Mistäköhän se muuten voi johtua??

Galluppeja oli jos jonkin moista. Niitä on kyllä kiva lueskella :)

G: Ammatiltani olen siis lähihoitaja ja kuinka ollakkaan jo ennen kouluikää halusin lastenhoitajaksi ja olinkin kova leikkimään kotia ja hoivaamaan nukkeja. Olin aivan innoissani kun pääsin heti yläasteen jälkeen täysillä pisteillä opiskelemaan lähihoitajaksi ja odotin että " päästään vanhuksista eroon" ja päästään suuntautumaan. Kuinka ollakkaan löysin itseni vikana vuotena sairaanhoidosta ja huolenpidosta, vaikka lapsiin oli tarkoitus suuntautua :) Ensimmäisen vanhainkoti-työharjoittelun jälkeen olivatkin vanhukset lähellä sydäntä...

G: Miehen kanssa tavattiin nuorisotilalla. Tai oikeastaan me oltiin samalla yläasteella ja joskus 7-luokalla olinkin hetken ihastunut tähän nykyiseen mieheeni, sillä olihan hän yksi koulun koviksista. No se ihastus meni yhtä nopeasti kuin oli tullutkin ;) Sitten kun oltiin JO 17-vuotiaita niin tosiaan pelattiin yhdessä biljardia nuorisotilalla tunnin verran ja muutaman päivän päästä siitä sain kuulla siskoltani että meillä oli ollut jotain juttua?? Siis häh, minä olin aivan pihalla. Mies yritti kuukauden verran mua lämmitellä ja ei luovuttanut ei sit millään. Uutena vuotena 4½ vuotta sitten suostuin lopulta alkaa seurustelun ja ekat pari kk olin ihan että ei voisi vähempää kiinnostaa... Ja tässä sitä ollaan :) Umpirakastuneina :)

G: Fobioita ei oikeastaan ole...

MiaMik rv 35+1 (eilen alkoi äippäloma, jee)

Vierailija
8/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs päätimme eilen mennä miehen kanssa vauvatalo johannaan maksamaan vaunut (varatut) ja ostamaan turvakaukaloa, pinnasängyn reunapehmustetta, itkuhälytintä ja rintapumppua. Kiertelimme hetken liikkeessä ja menin sitten kysymään myyjältä, että voidaanko kokeilla turvakaukaloita autooni, kun turvavyöni ovat niin lyhyet. No, marssimme pihaan ja ensimmäisenä autossani osui silmään auton avaimet, jotka tietenkin roikkuivat virtalukossa lukitussa autossa :D Ei muutakuin nolona takaisin liikkeeseen sanomaan että palaamme myöhemmin uudestaan :) Minä menin pyörimään prismaan ja miehen veli tuli käyttämään miestäni kotona hakemassa vara-avaimia. No, onneksi tuota matkaa ei ole meiltä kuin 20 kilsaa... Ja ette varmaan arvaa kumpi meistä ne avaimet jätti sinne autoon ;)

Että semmoista. 850 eurolla saatiin nuo edellä mainitut vai pitäisikö sanoa, että jouduttiin niistä tuon verta maksamaan...

Vierailija
9/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Pääsin tosiaan kotiin sairaalasta silloin tiistaina, mutta en ole ennen tätä päässyt kirjoittelemaan lepäilyn ja katkenneen nettiyhteyden takia. Tässä nyt kuitenkin kertomusta minun ja Otson sairaalareissusta.

Minähän tosiaan jäin jo silloin viime viikon tiistaina sairaslomalle supistelujen takia. Tuntui kuitenkin, että lepo kotona auttoi ja lähdimme viikonlopuksi reissuun kotipuoleen. Supisteluja tuli päivittäin, mutta niinhän niitä on tullut viimeisen kuukauden ajan eli mahan kovettumista välillä enemmän ja välillä vähemmän. Sunnuntaina oli tarkoitus lähteä kotiin, mutta iltapäivästä minulle alkoi tulla paljon supistuksia, jotka sitten alkoivat kipeytyä ja tihentyä. Yritin itse rauhoittaa tilannetta lepäilyllä, lämpötyynyllä ja Panadolilla, mutta kun niistä ei tuntunut olevan apua ja supistuksia alkoi tulla 10 min välein soitin Jyväskylään äitiyspolille josta kehoittivat minua hakeutumaan KYS:an saman tien. Lähdettiin miehen kanssa sitten saman tien tarkistuskäynnille ja molemmat olettivat, että pääsisimme vielä samana iltana jatkamaan matkaa kotiin. Minut otettiin Kuopiossa ystävällisesti vastaan ja pyydettiin vaihtamaan päälle sairaalavaatteet (siinä vaiheessa se tuntui minusta huvittavalta). Minut pyydettiin pötkölleen ja katsottiin käyrältä vauvan sydänääniä ja supistuksia, samaan aikaan mulla oli päällä tiputuksen kautta nesteytys, jos supistelu oltaisiin saatu sillä rauhoittumaan. Olo paranikin eikä ilmeisesti käyrällekään piirtynyt kunnon supistuksia. Siinä vaiheessa kun kävelin lääkärin vastaanotolle sain oikein kunnon supistuksen, jonka kätilökin huomasi ja raportoi siitä lääkärille. Vaikka lääkärin tutkimuksessa katsottiin paikkojen olevan kiinni ja kohdunkaulankin olevan normaalimittainen minut otettiin osastolle ja määrättiin vuodelepoon ja supistuksenestolääkitykselle (mistä kohtaa tuo sana pitäisi katkaista?). Minä ja mies oltiin ihan järkyttyneitä siitä, että jouduin jäämään sairaalaan. Sain sitä estolääkitystä osastolle tullessani, yöllä kun supistuksia taas alkoi tulla ja seuraavana päivänä pariin otteeseen. Tiistai-aamuna tunsin oloni jo paljon paremmaksi ja sain jo luvan vähän jaloitella (sunnuntaina ja maanantaina sain nousta sängystä vain vessassa ja suihkussakäymistä varten). Kun kipeät supistukset olivat rauhoittuneet ja paikat olivat edelleen kiinni, sain luvan kotiutumiseen lääkärin tarkistuksen jälkeen. Sitä ei lääkäri osannut selittää mistä nämä supistelut johtuu, tulehduksia kun ei ole.

Nyt ei auta kuin lepäillä ja mennä eteenpäin päivä kerrallaan. Vauva on koko ajan voinut erittäin hyvin, onneksi. Kovastihan noita supistuksia tulee täällä kotonakin, vaikka olen ollut koko ajan levossa. Toivotaan, että paikat pysyy kiinni. En tiedä haluanko kieltää itseltäni koko jutun, mutta itsestä kuitenkin tuntuu että kaikista supistuksista huolimatta tämä vauva vielä menee yliajalle niin kuin vanhempansakin ;)

Edelleenkin mietin myös noita supisteluja. Voiko esim. menkkamainen alavatsa- ja selkäkipu johtua mistään muusta kuin supistelusta? Sitä mulla on ollut nyt kotonakin ja se on tehnyt tosi kurjan olon, mutta rauhoittunut sitten panadolilla ja levolla. Jossain vaiheessa kun multa katsottiin sitä käyrää supistuksista piirturi piirsi melkein yläkäyrälle yltävän supistuksen jota kätilökin sanoi kovaksi, mutta ei se mulla tuntunut muuna kuin mahan kovettumisena ja piti hengittää hetken aikaa vähän syvempään. Sairaalaan en kuitenkaan enää halua joutua vasta kun sitten synnytyshommiin ja niihinkin mielellään vasta useamman viikon päästä, joten rauhallisesti tässä on otettava.

MiaMikiltä ja Sippuliiniltä ja muilta otan mielellään vastaan kokemuksianne. Itsellä on vieläkin tässä sulattelemista kaikkien hätäkastelupien antamisen ja kortisonipiikeillä uhkailun jälkeen.

Nyt kuitenkin taas lepäilemään,

Terkuin, Mörötin ja Otso rv 29+6

Vierailija
11/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen hyvä olo tänäänkin, sain syötyä oikeen aamiaistakin. Koko ajan ällöttää mutta mitäs siitä. Ja kyllä, luulen tietäväni mitä on närästys. Yök. Onko se sitä, kun tuntuu että oksennus polttaa jossain ruokatorvessa eikä liiku ylös eikä alas? Sen myötä on muuten tullut hillitön himo piimään, outoa. Ennen en voinut sitä sietää ollenkaan.

[color=FF7F24]MiaMik[/color] on päässyt ansaitulle mammalomalle, kivaa. Ja kun avaimet on meillä autossa sisällä, se on poikkeuksetta mun ansiota. Onneksi tuo minun käytössä oleva kärry on -98 Nissan, johon oon jo itsekin oppinut näppärästi pääsemään sisään rautalankahenkarilla :)

Ja [color=FF7F24]Niameyn vaavi[/color]...Iik, kun on niin pieni ja suloinen! Ihan selvästi hymyili parissa kuvassa.

[color=FF7F24]Kandille[/color] terveisiä, että nyt oot rauhallinen siellä kotona ja juoksutat miestä! Kyllä sitä voi kaikenlaista vähemmän rankkaakin tehdä muuton ja siivouksen eteen. Ja oot kyllä oikeessa siinä, että kissat (ja kaikki eläimet) on kyllä hurmaavia. Meillä on 2-vuotias leikattu poikakisu, joka on kyllä meidän perheen pikku viihdyttäjä. Se on sellainen itsestäänviihtyvä malli, jonka hommailuja on hauska seurata. Ja sisäkissa kun on, niin on kyllä melkoisen halipulainenkin välillä. Eläinsuojeluyhdistyksen hoivista se saatiin 12-viikkoisena.

[color=FF7F24]Ull-Maij[/color] oli kerinnyt jo pyörtyillä, otahan iisisti sinäkin. Ja peukut on pystyssä, ettei kovasti menisi yliajalle teidän pienokainen.

Ja vielä vähän [color=FF7F24]omaa napaa[/color]. Tää turvotus kyllä saa mut ihan ihmettelemään, sen verran kovaksi palloksi on masu mennyt. Ajattelin uhrata vanhat farkut ja vaihtaa vyötärökaitaleen paikalle trikoota. Enhän mä nyt voi härskisti kulkea housut auki, joku roti sentään! Hassua, että mä joka päivä huomaan jotain uusia oireita vaikka homma on vasta näin alussa. Rinnatkin on niin arat, että kun rintsikat ottaa pois niin oon ihan varma että kudokset repeää ja tissit tippuu lattialle. Ja oon tullut siihen tulokseen, että tää jatkuva kotona löhöily aiheuttaa ummetusta. Sellaistakaan ei oo ikinä ennen ollut. Ja nyt te varmaan nauratte partaanne siellä, että " Tyttö hyvä, tuo on vasta alkua hehhehhee..." Aika jännää, mitä se sentin mittainen (vai kuinkas iso se jo on) vauvanalku saa aikaan!

[color=FF7F24]Vilkutuksia kaikille ja nauttikaa torstaipäivästä![/color]

[b][color=27408B]Kesis, 8+0

Vierailija
12/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut on haukotelleet, mutta meikäläinen on aikas pirtee tänä aamuna, vaikka heräsinkin partsin alpuolelta kuuluvaan ruohonleikkurin ääneen ja säksättäviin harakoihin puoli ysin aikaan. Mutta hyvät oli tällä kertaa yöunet. Johtuikohan siitä, että olin niin kovintyytyväinen itseeni eilisen jälkeen: ei riittänyt, että sain kodin siivottua, vaan käytin vielä äitin kanssa mökilläkin siivoomassa. Jes! ja tänään ois vuorossa kellarikomero. Saas nähä kuin nyt akan käy...

Tosiaan on ollut mukava lukea teitin tapaamistarinoita. Ihanan monet sokkotreffit ym. =)

Makkara, ei ainakaan pitäis sattua supistusten tuossa vaiheessa. Käy ihmeessä lääkärillä, jos jatkuvat!

Bejpi, vähänkö ootte pitkään saaneet pidettyä vauvasalaisuuden vanhemmilta piilossa! Kerrohan sitten, mitkä oli kommentit! Ja täytyykin kysäistä sitä Vau' kirjaa, kun siitä niin paljon puhutaan...

Voi kun Ezzien vaavin sydän rauhoittuis! Voimia myös äiteelle pahoinvoinnin kanssa!

Kesis, mä oon ennenkin suositellut täällä sitä belly-beltiä, jolla saa kursittua tavalliset housut kiinni just tuossa alussa, kun ei ne enää muuten riitä eikä vielä ihan mammiksia tartte. Googleta tolla nimellä, niin netistä löytyy paikat, mistäs saa tilattua. Idea siinä on siis se, että paketissa on kolme erimittaista kuminauhaa ja muutama erivärinen kangassuikale. Kuminauha viritetään housujen nappiin ja painläpeen jatkamaan ympärysmittaa ja kangassuikale peittää sitten sen vetskahalkion. Pitkää paitaa kyllä vaatii kanssaan. Ja siis kiva kuulla, että pärjäsit jo hyvin ihmisten ilmoilla, kyllä sun olo varmasti pian paranee!

Naukulla oli kans hyviä uutisia ultrasta, vaikkakin vähän totuttua ultraa erikoisemmasta paikasta. Eiköhän se käsi pian parane!

Elinalle en kyllä osaa mitään kovin pätevää sanoa, mutta myös meillä on masukki perätilassa (ei ole kai toisinpäin ollutkaan, ainakaan tuntemuksista päätellen...) Ja mua erityisesti kammoksuttaa se, että lääkärit alkais kääntämään tyyppiä väkisin. Just luin eilen jostain aloituksesta, kuinka siitä olikin sitten seurannut hätäsektio. Eli mä kyllä mieluummin otan sitten se suunnitellun sektion. Mutta eiköhän meidän vaaveilla ole vielä aikaa kääntyä ihan itsekseenkin oikein päin!

Kyllä ull-maijlla on ollut taas ikävä päivä! Sais pikku-pupu jo syntyä, jos äidillä on noin huono olo. Voimia sinne!

Kandin kannattais kyllä mun mielestä käväistä neuvolassa tai siis ihan lääkärillä. Toivottavasti neuvolantäti soittaa sulle! Ja toivottavasti olo paranee!

AA, kyllä teillä on hassu koira! =D Mutta onhan sitä tylsää olla päivät pitkät yksin kotona... Poppiksen kissat ei kyl kuullosta yhtään niin hassuilta, päinvastoin.... =S

Iisa ja poppis, te näytätte menevän samoissa päivissä, mut miks teillä on eri päivänä la? (kurkkasin esittelylistalta)

Ei ihan putkeen mennyt MiaMikin kauppareissu eilen... ;o) Mutta lopputulos oli kuitenkin vallan mainio, jos noin paljon saitte kerralla kamaa ostettua. Teilläkin saatta tosiaan niiden tarve tulla yllättävänkin pian...

Mä kävin jo tuolta elokuisten pinkan kautta kurkkimassa Niameyn vaavia - on kyllä ihan älyttömän lutunen!

Sitten vielä loppuun mun " tieteellinen" havaintoni: masu on jo niin iso meikäläisellä (vaikka kaikki tutut sanoo, ettei se ole), että vaikka mulla ois kuinka hiki muuten, niin masu on päältä ihan viilee. Omituista! Onkohan vaavilla oma ilmastointi siellä? Miks se ei vois olla laajennettu versio koko keholle? mä vaan kysyn.

Nyt torilta ostamaan perunoita ja sitten kellarikopin kimppuun... Hyviä vointeja kaikille!

-Amy ja EkaVekara, rv 31+0

Vierailija
13/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kertomus [color=FF7F24]Möröttimellä[/color]! Nyt vaan lepäilet ja supistuksetonta loppuviikkoa toivon sinne!!!!

Ja [color=FF7F24]Amylle[/color] kiitos vinkistä! Alankin heti googletushommiin.

Kesis, taas

Vierailija
14/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on vasta puol kymppi ja minä oon jo jalkeilla - edistyksellistä! Ehkä tänään sais jotain aikaankin. Mies katsoi mulle jo laukkuja valmiiksi eteiseen, että rouva saa alkaa heittelemään vaatteitaan. On kai huomannut, että oma-aloitteisuus on tällä hetkellä nollissa...

Hui Mörötin mikä sairaalareissu! Nyt lepoa ja mutkattomampaa loppuodotusta!

Melkoista kipuilua monella muullakin, ja ähinää ja puhinaa. Mulla on nyt ne isoimmat kipuilut jääny pois, mutta edelleen vähän masua kipristelee. Noi kipristelyt vois kyllä mennä kasvukipujen piikkiin. Ens viikolla on onneksi Suomessa neuvola, saa sitten selvyyttä asioihin. Masu on kutistunut ja nyt menis varmaan taas normihousutkin jalkaan. Joskus vkon 12 vaiheilla mulla oli kauhee pötsi, mut siitä ei tosiaan oo juuri mitään jäljellä. Kyllä sukulaiset siellä Hki-Vantaalla tosiaankin pettyy ens viikolla kun tällanen kuoppamaha astelee esiin...odottavat kuulemma kovasti mun mahan näkemistä.

Puuhakasta päivää puuhaileville Enskoille (ainakin Poppiksella ja Kandilla oli suunnitelmia), ja kaikille hyvää vointia!

Makkara 14+5

Vierailija
15/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Niameyn vauva....iiiihh!! Olis jo helmikuuuuu :)))

Makkara

Vierailija
16/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo Niameyn söpöliini näytä yhtään vastasyntyneeltä, ryppyseltä kaverilta. Sehän on ihan ihana, siloposkinen pallero :)

Vai että meinaa kesiksen tissit tippua lattialle :D Kuule mä täällä juuri ajattelin että tuohan on vasta alkua kaikelle :)

Möröttimen kuulumisia pitikin tulla juuri kyselemään! Jännä juttu, että supistuksille ei syytä löytynyt?? Ja vielä ihmeellisemmältä kuulostaa se että kohdunsuulla ei tapahtunut noilla supistuksilla mitään? No hyvähän se onkin ettei vielä mitään tapahtunut! kyllä se vaavi saa siellä masussa ainakin vielä parisen kuukautta oleskella.

Minullahan siis alkoi kivuttomat supparit tuossa rv 28. Rv 30 tuli se yksi yöllinen muutaman tunnin supistelu/selän ja masun polttelukohtaus. Ja tuon perusteella kävin siis ylimääräisellä lääkärikäynnillä (vika viikko töissä olisi alkanut ja th ei olisi halunnut päästää minua töihin) ja siellä tosiaan huomattiin että kohdunsuu on jo pehmennyt ja kohdunkaulankanava lyhentynyt. Epäselväksi on edelleen jäänyt aiheuttaako minulla kivuttomat supistukset jo tuolla alapäässä tätä kypsymistä? Vai onko ne nelisen kertaa kun on tullut kipeitä supistuksia 2-4 tuntia säännöllisesti aiheuttaneet jotain? Sillä äippäpolin kontrollien välilläkin oli se pari viikkoa, jonka olin levossa ja minulla oli ainoastaan kivuttomia supistuksia ja silti kohdunkaulankanava oli edelleen lyhentynyt?? Anteeksi tämä romaani :) Ja tulehduksiakaan minulta ei löytynyt...

Pakko kertoa vielä toissapäiväinen juttu: Oltiin miehen kanssa menossa illalla nukkumaan ja menin makkariin pidellen tissejäni ;) Mies huudahti heti että lakkaa niitten tissien hiplaaminen (mulla kun on nyt jokin vietti kokeilla vähän väliä tuleeko maitotippoja). Mutta tälläpä kertaa en kokeillut niitä maitotippoja puristaa vaan kysyin mieheltä että onko minulla riippurinnat jo nyt kun tissien alle on tullut hikinäppyä :D Minä siinä ihan surkeana ja mies rupesi ihan hulluna nauramaan ja lohdutti ettei minulla ole vielä roikkotissit :)

Hyvä että Amykin on saanut kunnon yöunet. Minä heräsin tänään klo 7.30, kun remppamiehet päättivät aloittaa kattorempan meitin makkarin yläpuolelta...

MiaMik rv 35+1

Vierailija
17/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas aktiivista enskaporukkaa!! Jipii, näitä juttuja on niiin mukava lueskella!!

Elinalle: meidän vauva on yhä perätilassa, huomattiin rv:lla 30+2. Häntä on yritetty saikulla kääntää kaks kertaa (rv 35+1 ja 36+0), mutta käännös ei onnistunut. Ainakin minun kohdalla lääkäri oli todella ammattitaitoinen. Minkäs teet, kun vauva on jo massussa itsepäinen... lieköhän tullut vanhempiinsa. Mulle ei ainakaan jääny minkäänlaisia traumoja käännöksestä. Eikä tullut mitään huonoa oloa. Nyt sitten on lääkärin kanssa päätetty, että tehdään suunniteltu sektio, joka on jo ens viikon keskiviikkona. Hassua kun tietää jo etukäteen vauvan syntymäpäivän. Jos joskus saadaan vielä toinen vauva, ja hän päättäis olla myöskin perätilassa, lähtisin kyllä epäröimättä käännösyritykseen. Kuulostaa pahalta, mutta minun kohdalla se ei sitä todellakaan ollut.

Nyt pullan paistoon! Lystikästä päivää kaikille enskoille!!!

Helmi rv 38+2

Vierailija
18/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut vipinää jo aamupäivästä, mukavaa!

Oli niin paljon tekstiä, että osa pitää illalla lukea oikein ajatuksella läpi.. Niameyn vauvaan oli kandi laittanut linkin, olipas suloinen ja niinkuin joku sanoikin, niin ei näytä lainkaan ruttuiselta punaiselta vastasyntyneeltä=) Apuva, helmikuukin lähestyy uhkaavaa vauhtia ja sit pitäis tuollaisen " pötkylän" kanssa kotona pärjäillä:))

Kaima, minkä rotuinen sun koiruus on ja saatko ottaa aina duuniin sen mukaan jos haluat? Mä kans otin vanhaan työpaikkaan meidän hauvan välillä seuraksi, mutta enää nykyisessä ei onnistu:( Kun aina se kattoo niin surullisena aamuisin kun mä lähden töihin... Ja kun se tietää et aamulenkin jälkeen lähden töihin, ei se suostu lähtemään lenkille suosiolla vaan menee sängyn alle piiloon ja mä saan sitä houkutella vartin verran JOKA aamu pois sieltä. Välillä kinkkusiivun ja toisinaan jonkun vinkulelun kanssa siellä lattialla konttaan ja koitan suostutella sitä esiin kauniiden sanojen siivittämänä. Jos joku näkis meidän " aamurituaalit" niin pitäis mua varmaan ihan pöhkönä, kuka nyt konttaa lattialla ja koittaa houkutella koiraa aamupissille:)) Paitsi MINÄ!!

Ull-maij oli pyörtyillyt, koitahan saada itsesi pysymään tolpillaan ja paineet kohdallaan:)

Kesiksellä " tissiprobleemia" ... Hassua kun mulla koko edelleen sama eikä minkäänlaisia tuntoja ole noissa. Koskakohan alkaa maitovarastot kasvaa tai jotain tapahtua?! Vaika hyvä näin, eipähän tartte uusia alusvaatekerrastoa.

Eilen äiti toi muun neuvolakortin, pitänee tänään perehtyä siihen paremmin. Ja katsella omia vauvakuvia, mulla kyllä on ollut ihan superpyöreä naama vauvana, kuin hangon keksi:=)

Ei, nyt töiden pariin!

Aurora & törriäinen (jolle luultavasti 4 vkon päästä saadaan sukupuoli) rv 13+6

Vierailija
19/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vaavin käännettyä eilen illalla takaisin pää alaspäin. otin taskulampun ja vedin sitä ylhäältä alas mahan päällä. hirvee mylläys alkoi ja en välillä tiennyt kääntyykö miten päin. mutta selvästi helpotti paine ruokatorvessa ja masu pullottaa taas alhaalta enemmän ja rakkoa painaa. Ei kyllä tainnut viihtyä muutenkaan pääylöspäin kun oli sillo niin hiljanen. taisi ahdistaa..jospa se muistaisi nyt miten päin on parempi olla. toivotaan.

ellu ja masukki 28+6

Vierailija
20/43 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Oikeen mukavaa äippälomaa!! =) Mä jäänki vähän sun jälkees... 28.8. alkaa mun " lomailu" . Vaikka eihän tää samalta tunnu, kun on kotona ollu jo ennen äitiyslomaa.

Elina: Perätilasta... Mulla Pennari oli perätilassa rv 32, mutta sillon sillä oli vielä paljon tilaa kääntyillä. Nyt on kyllä ollu pää alas päin, mutta eihän sitä tiedä vaikka kääntyis taas. Yks kätilö sano, että yhen vauva oli kääntyny yllättäen synnytystä edeltävänä päivänä perätilasta raivotarjontaan. Eli vauva voi kääntyy melkeen ihan koska vaan... =) Ja aika usein vauva kääntyy onnistuneenkin ulkosenkäännön jälkeen takas perätilaan... ei tietty aina.

Mutta en kyllä olis sinuna huolissaan. Sun vauva ehtii kieppua siellä vaikka miten päin vielä monta viikkoa! =) Toivotaan tietty, että jää sitten raivotarjontaan.

Niamey: Aivan yli söpö vauva on siellä teilläkin!!!! Niin sulonen, että..... <3

Mörötin: Toivottavasti ne sun supistelut ny helpottaa ja saat kasvatella masua kotona ihan rauhassa: kurjia tommoset sairaalareissut!! :(

burde ja penni_enni

(äh tää kone taas sekoo; kun ei tee pisteitä normaalisti; eikä numeroita:::)