Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla paha (metallinen) maku suussa? Ällöttää!

25.03.2006 |

Alan olla jo nyt kypsä näihin alkuraskauden vaivoihin vaikka odotettavissa on samaa rataa luultavsti vielä ainakin viisi viikkoa :( Erityisen inhottavaksi oireeksi on muodostunut paha, metallinen maku suussa. Maku vaivaa jatkuvasti (paitsi silloin, kun suussa on jotain). Maku taas saa huonon olon pahentumaan :(

Onko/onko ollut rv <12 muilla samaa vaivaa? Onko mitään vinkkiä, miten makua saisi häivytettyä? En viitsisi koko aikaa syödäkään...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikissa kolmessa raskaudessa tuo tosi ikävä metallin maku suussa. Muutenkin kärsin närästyksestä tosi helposti ei-raskaanakin ollessa joten tuo maku oli tuttu.

Olen lievittänyt oiretta Renniellä, toivottavasti auttaa sinullakin!

Tsemppiä odotukseen!

t.tuuli72 ja rumpali 18+3

Vierailija
2/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä raskaudessa kiloja tullut aika monta vähemmän tähän mennessä ja uskoisin että osasyy juuri tuossa Rennien imeskelyssä kun ei ole koko ajan ' oikeeta syötävää' suussa.

Mutta tämä kiloasia nyt ei ole tärkein eikä tietysti monellekaan mikään ongelma muutenkaan vaikka pullaa söisikin koko ajan =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli metallin maku suussa. Se tuli jo hyvissä ajoin ennen kuin tein raskaustestin. Mutta en sitä silloin vielä osannut yhdistää raskauteen. Maku hävis mulla joskus 10 raskausviikon paikkeilla. Sen jälkeen alkoi vuotamaan ikenet tosi helposti verta. Nyt noin 20 viikkoo myöhemmin ei ikenetkään enää vuoda verta niin paljon.

Metallin makuun mulla aikankin auttoi se,että join paljon ja söin väkeviä karkkeja.Niitä kannattaa ainakin kokeilla. Muuta neuvoo en oikeen osaa antaa tällä hetkellä.

Tsemppiä oireisiin,kyllä ne jossain vaiheessa helpottaa!

Lilli81 30+1

Vierailija
4/8 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...välillä alkaa olo käydä tuon maun vuoksi sietämättömäksi :S Karkkien syntiä olen kokeillut, mutta makea tekee nyt liian pahaa. Renniestäkään ei ole apua. Toivottavasti tämä katoaa pian! Onneksi asia, jonka vuoksi kituutan, on kiva!

Vierailija
5/8 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja nyt tasan 36 ja alusta tähän päivään asti on ollut tuo metallinen maku suussa...

Vierailija
6/8 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, viikkoja jo 37 ja vieläkin maistuu metallitöiltä. Arvelen, että sillä on jotain yhteistä sen kanssa, että ikenet vuotaa mielettömästi verta aina kun harjaa hampaat tai syö jotain kovempaa, kuten omenaa tai porkkanaa.... Kai sillä on jotain tekemistä niiden suun bakteerien lisääntymisen kanssakin...

en tietä, mutta pystyn sanomaan, että siihen tottui.

S.C

Vierailija
7/8 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin edes tiesin olevani raskaana. Myöhemmin vasta minullekin selvisi, että se oli raskaus" oire" . Luulin jo olevani niin paskassa kunnossa, että on veren maku suussa kun kiipeää portaat kolmanteen kerrokseen :)

Vierailija
8/8 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nettisurffatessani lisää kohtalotovereita:

http://www.babycenter.com/dilemma/pregnancy/pregnancynutrition/1372869…

Englanninkielisiltä keskustelusivuilta löytyi noin 200 raskaana olevaa naista, jotka pitivät makua kamalimpana raskausvaivana :)

Jotkut olivat saaneet avun

- juicy fruit -purkasta

- biotenen syljeneritystä lisäävästä purukumista

- jäävedestä

- vedestä, johon on lisätty paljon sitruunaa

- närästyslääkkeistä

Lähdenpä kokeilemaan ->