Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahjaksi uudet tyynyt, ex-vaimolle koruja tms

Vierailija
06.07.2014 |

Täytyy sanoa, että en olisi taas halunnut kuulla tuotakaan. Sanoin, että meillä alkaa tyynyt olemaan jo kohta vaihdon tarpeessa, niin mies sanoi, että siinähän on hyvä hääpäivälahja.

Kiva on kadehtien ihailla korurasioita (ovat lipaston laatikossa) ja kiitos yhteisistä vuosista kortteja, joita vaimonsa sai.

En kyllä ole mikään korujen ystävä, mutta tyynyt hääpäivä-lahjaksi on jo verrattavissa lihamyllyyn tai pölynimuriin.

Mies oli vielä romanttinen ja meihin panostava 1-1½ vuotta sitten, nyt on asia muuttunut.

Sanoin jo äsken, että en tarvitse häneltä mitään lahjaa, maksakoon vaikka laskuja.

Minusta on ihana, että jotkut muistavat vaikka ovat olleet jo pitkään yhdessä vaimoaan romanttisilla lahjoilla, meillä on kuitenkin kyse 2-vuotis hääpäivästä ja ollaan jo tällä tasolla.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:07"]

40.. Niinhän minä juuri kirjoitin, että saan. Kyse oli edelleenkin hääpäivästä. Ja jos mieheni ei elättäisi minua & perhettämme, emme voisi asua tällä paikkakunnalla.

41..Voihan sitä silti olla kiitollinen yhteisistä vuosista ja siitä, että toinen on ollut kotona lasten kanssa ja antanut toisen elää omaa elämää aika vapaasti. Ei miehelläni ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa ex-vaimostaan, paitsi se ettei ole rakastanut häntä, mutta kun se asia ei ole omasta tahdosta riippuvainen.

[/quote]

Kyllä rakkaus on itsestä kiinni. Rakkaus on enemmän tahdon asia kuin mikään tunne. Rakkaus on sitä, että valitsee oikean, tai vähiten väärän vaihtoehdon toisen hyväksi itsen kunioittamista unohtamatta.

Vierailija
2/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, heikkolahjainen ammattiruikuttaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies osti ne korut hyvityksenä siitä, kun ei rakastanut?

Jättikö nainen korut, kun ei halunnut uhrilahjoja?/ mies ei antanut ostamiaan/omistamiaan koruja mukaan?

Vierailija
4/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:07"]

40.. Niinhän minä juuri kirjoitin, että saan. Kyse oli edelleenkin hääpäivästä. Ja jos mieheni ei elättäisi minua & perhettämme, emme voisi asua tällä paikkakunnalla.

41..Voihan sitä silti olla kiitollinen yhteisistä vuosista ja siitä, että toinen on ollut kotona lasten kanssa ja antanut toisen elää omaa elämää aika vapaasti. Ei miehelläni ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa ex-vaimostaan, paitsi se ettei ole rakastanut häntä, mutta kun se asia ei ole omasta tahdosta riippuvainen.

[/quote]

Niin, eli saat jo kaiken ja silti pitäisi saada lisää? Mikään ei riitä? Ja kun mies ehdottaa hankkivansa sinulle jotain, sanot että ei tarvii (mutta mielessäsi puhiset, että tajuaispa tuoda koruja!). Etkö ihan tosissasi näe miten hölmöläisten hommaa tuo on?

Sano miehellesi, että idea tyynyistä oli tosi hyvä, mutta ajattelit että hääpäivän kunniaksi voisi jotain muutakin? Ja anna itsekin jotain miehellesi, vaikka hierontalahjakortti. Kirjoitat nätin kortin, jossa kerrot kuinka arvostat miestä ja haluat osoittaa sen hänelle jollain tapaa. Hierontaöljynä voi käyttää ihan vaikka käsirasvaa tai tavallista öljyä, eli ei vaadi sinulta kuin aloitteen ja panostamista.

Vierailija
5/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:11"]

43...

Eilen ja vielä tänään aamupäivällä mieheni sanoi, että rakastathan minua aina ja pysytäänhän aina yhdessä ja vitsaili vielä jostain sopimuksesta.

Mieheni on moneen otteeseen sanonut, että harmittelee, ettei voinut lasten takia erota aiempaa edellisestä liitosta. Ja lapset olivat oikeasti syy, minun mieheni kuuluu niihin kunnollisiin ja vastuuntuntoisiin miehiin, jolle oma lapsi menee yli kaiken. Meidänkin lasta mies suorastaan palvoo ja ajattelee kaikki asiat aina lapsen kannalta parhaaksi.

[/quote]

Noin se on varmaan sanonut exällekin. Ja silti vehtasi sinun kanssa.

Vierailija
6/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi näissä aina joku änkeää kysymään mitä sinä ostit miehelle, ap?

Millä tavalla se liittyy asiaan? Ei yhtään mitenkään!

Vierailija
7/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

46..  

-Rakkaus on myös sitä, että on kiva mennä kotiin (mieheni ei tykännyt mennä kotiin, odotti vain lasten näkemistä)

-Rakkaus on sitä, että kunnioittaa toista (mieheni petti ex-vaimoaan puolet avioliiton ajasta)

-Rakkaus on sitä, että haluaa olla toisen lähellä ja tehdä toisen kanssa asioita (ei ollut halua olla toisen lähellä, eikä halua tehdä mitään toisen kanssa)

Mieheni on jopa harmitellut sitä, että olisi halunnut rakastaa, kun toisessa ei ole mitään vikaa, mutta kun ei tunne yhtään mitään. Mieheni kuvaili ex-vaimoaan tunnetasolla kuin siskoksi.

47..

Miltä osin tulkitset minut heikkolahjaiseksi?

Vierailija
8/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Rakkaus on myös sitä, että on kiva mennä kotiin (mieheni ei tykännyt mennä kotiin, odotti vain lasten näkemistä)

-> ainakin näin hän sanoi sulle, mikä lie totuus?

-Rakkaus on sitä, että kunnioittaa toista (mieheni petti ex-vaimoaan puolet avioliiton ajasta)

-> ja mistä voit tietää ettei miehesi petä sinuakin?

-Rakkaus on sitä, että haluaa olla toisen lähellä ja tehdä toisen kanssa asioita (ei ollut halua olla toisen lähellä, eikä halua tehdä mitään toisen kanssa)

-> no mitä te teette? vai teettekö mitään?

Mieheni on jopa harmitellut sitä, että olisi halunnut rakastaa, kun toisessa ei ole mitään vikaa, mutta kun ei tunne yhtään mitään. Mieheni kuvaili ex-vaimoaan tunnetasolla kuin siskoksi.

-> joko sinäkin olet sisko, josta se kertoo uudelle naiselle. 

Mieti.

Vierailija
9/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:01"]

Kahta etuutta voi saada yhtäaikaa, eli jos lapsi on alle 3 vuotias, niin saat kotihoidon tukea ja miehesi saa työttömyystukea.

[/quote]

Kotihoidon tukea vastaava määrä vähennetään työttömyystuesta. On siis plus miinus nolla.

Vierailija
10/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään yhdessä aikaa hääpäivänä, eikä osteta sen kummempia lahjoja. Käydään syömässä, taidenäyttelyssä, pyöräilemässä... mitä nyt keksitäänkin. Tärkeintä on olla yhdessä. Tänä vuonna meillä on 15. hääpäivä.

Vierailija
11/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:01"]

Kahta etuutta voi saada yhtäaikaa, eli jos lapsi on alle 3 vuotias, niin saat kotihoidon tukea ja miehesi saa työttömyystukea.

[/quote]

Kotihoidon tukea vastaava määrä vähennetään työttömyystuesta. On siis plus miinus nolla.

[/quote]

Siis noinhan tehdään vain silloin, jos yksi ihminen saisi kahta tukea. Voihan toki pariskunnasta toinen olla kotona kotihoidontuella ja toinen työttömyyskorvauksella!! Näin ainakin meillä. Tosin mies onneksi työllistyi aika pian.

Vierailija
12/62 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tämän viestiketjun ja totesin samalla että on se ihanaa olla sinkku ! Herrajumala mikä ruikuttaja olet ap ! Miehesi ilmiselvästi kustantaa sinun elämäsi (mikä on tässä tasa-arvon yhteiskunnassa tuiki harvinaista) ja sinä vaan valitat kun olisitikin halunnut tyynyjen sijasta koruja ? Heihaloo ! Olet joko todella nuori tai tosityhmä ?

Vierailija
13/62 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:02"]

ei rakastanut kymmeneen vuoteen, mutta silti osti koruja ja kirjoitti lappusia, joissa kiitti yhteisistä vuosista?

Jokin ei tässä nyt oikein täsmää...

[/quote]

Mä tiedän ainakin kaksi miestä, jotka on tehneet noin. Toinen asia, joka noita kahta miestä yhdistää on se, että avioliiton aikana eivät pettäneet vaimojaan.

Eli se, että eivät enää rakastaneet, ei poistanut sitä etteivätkö olisi arvostaneet.

Vierailija
14/62 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 08:55"]

Luin tämän viestiketjun ja totesin samalla että on se ihanaa olla sinkku ! Herrajumala mikä ruikuttaja olet ap ! Miehesi ilmiselvästi kustantaa sinun elämäsi (mikä on tässä tasa-arvon yhteiskunnassa tuiki harvinaista) ja sinä vaan valitat kun olisitikin halunnut tyynyjen sijasta koruja ? Heihaloo ! Olet joko todella nuori tai tosityhmä ?

[/quote]

Monelta nyt meni vamaankin ap:n pointti täysin ohi. Minun mielestäni hänellä on ihan täysi oikeus olla loukkaantunut tuosta tyynytarjouksesta, jos ensimmäiselle vaimolle mies kantoi koruja ja kivoja kortteja. Kyse on siitä, että hääpäivälahjan pitäisi olla romanttinen, ja sellaista on mielestäni vaimon lupa odottaa mieheltään. Ja vaimo saa näyttää pahoittaneensa mielensä, jos toinen on niin urpo, että toteaa uusien tyynyjen käyvän hääpäivälahjasta.

Jos ensimmäinen vaimokaan ei olisi saanut mitään merkittävää hääpäivinä, niin asia olisikin täysin eri.

-mies 34

Vierailija
15/62 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:01"]Kahta etuutta voi saada yhtäaikaa, eli jos lapsi on alle 3 vuotias, niin saat kotihoidon tukea ja miehesi saa työttömyystukea.

[/quote]

liitosta ja kelalta tätä myöskin kyselin ja jos työttömyyspvärahan saaja ei ole pääasiallisesri vastuussa lastenhoidosta (eli on tidellinen mahdollisuus lähteä töihin) ei kummankin tuen saamiselle ole estettä. Ensin siis sanoi, että kotihoidontuki vaikuttaa työttömyyskorv. mutta ku sanoin, että olemme molemmat kotona, minä ä-lomalla ja mies lomautettuna, totes, että silloin ei vaikuta.

Vierailija
16/62 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:01"]

[/quote]

[/quote]

ei vähennetä, jos lasten hoito ei estä töihin lähtöä

Vierailija
17/62 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ostella yleensä lahjoja, jos toinen ei erityisesti toivo / tarvi jotain henkilökohtaista. Tuollaiset tarpeet, kuten kodinkoneet tai vaik nuo tyynyt, ostetaan muuten, ei lahjaksi. Hääpäivänä syödään jotain erityisen hyvää ja mä teen kakun.. Joskus oon ostanu kukkia.

Mutta mä ite ajattelen, että jotain oikeasti ajateltua ja henkilökohtaista tai ei mitään.

Vierailija
18/62 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on lähtenyt lapasesta. Ymmärrän ap:n pointin. Kukaan palstalainen ei tiedä, mikä tilanne heillä on.

Voihan olla, että ne exän korut on sukuun kuuluvia ja niitä ei anneta erotilanteessa mukaan. Ja ap voi olla vaikka kuuluisan miehen vaimo, edustusrouva.

Asioilla on aina kaksi puolta.

Vierailija
19/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty ostamaan kenellekään mitään, tienaan 0e. En itselleni, en lapsilleni, en miehelleni. Mieheni hoitaa kaikki raha-asiamme. Yritin sanoa nätisti asiasta ja tuli hirveä riita ja mieheni vain raivosi. Sanoi myös, että mitä minä ostan hänelle. Se oli ihan naljailua päin naamaa, kun tietää ettei minulla ole euroakaan käytössä.

Minullakin olisi mahdollisuus tienata, mutta asumme paikassa, jossa se ei ole mahdollista.

Taas kerran tuntuu, että mies on minun kanssa vain lapsen takia. On joskus kiukuissaan niin sanonutkin ja sitten myöhemmin kieltää.

Silloin alussa kun olimme yhdessä oli niin romanttinen ja sanoi, että suhdetta pitää hoitaa ja muita kliseitä. Ei myöskään halua minua enää, eikä koe minua seksikkäänä.  Enkä siis oli vanha, ylipainoinen, ruma tai epähyg.

Vierailija
20/62 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:40"]

Sen siitä saa kun ottaa muiden jämät. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]samaa mieltä tämän kanssa, itsepä ap miestäsi vonkasit ja sen halusit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä