Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni pettää miestään :( Miten minun tulisi auttaa?

Vierailija
27.06.2014 |

Uskoutuu minulle asiasta. Eka kerta oli pari vuotta sitten, oli työpaikkansa pikkujoulujen jatkojen jatkoilla hetken mielijohteesta pettänyt ja mennyt ihan sänkyyn asti. Se juttu jäi siihen. Juteltiin asiasta. Kuuntelin lähinnä. Sanoin kysyttäessä, että mun mielestä ei ehkä kannata kertoa puolisolleen siitä, kun kyseessä oli yksittäinen hairahdus ja se ei johda mihinkään. Kaveri sanoi että se oli siinä, ei meinaa enää tehdä vastaavaa.

No nyt sitten kertoi, että hänellä on ollut alkukeväästä lähtien suhde johonkin mieheen, ovat rakastuneita ja viettäneet pari kertaa yhteisiä öitä sen miehen (joka on sinkku) luona. Rakastaja-mies yrittää taivutella kaveriani jättämään omaa miestään. Kaverillani on lapsiakin miehensä kanssa. :( Kuulemma kaverini on pari kertaa yrittänyt pyristellä eroon tuosta suhteesta, mutta sitten on taas retkahtanut.

Oman miehensä kanssa kaverilla menee vähän nihkeästi, pikkulapsiarkea ja oravanpyörää, vaikka mies sinänsä on ihana ja tosi kunnollinen, vähän tosin tossukka ja ei mitenkään jännittävä. Kuulemma mies ja lapset on hänelle tärkeät, mutta silti pettää.

:( No nyt sanoin vaan, että tuo on todella vaarallista. Että miehes saattaa jättää sut ja perhe hajoaa jos asia selviää miehelle ja se voi selvitä vuosienkin päästä. Kehotin lopettamaan homman asap.

Kaveri oli huojentunut kun taas oli purkanut sydäntään mulle jne.

Nähdään taas huomenna, vietetään iltaa yhdessä ja jutellaan. Mua ahdistaa ihan oikeasti tuo kaverini asia ja en oikein tiedä miten häntä tukisin/auttaisin/neuvoisin. Tietysti itse tekee ratkaisunsa. Kaverillani on ollut masennusta ym. ja siihen vähän liitän nää miessekoilut. :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:07"]

Mä oon samassa tilanteessa sanonut kaverille etten halua olla asian kanssa missään tekemisissä. Kaverin mies oli siis myös mun tuttu, ehkä jopa jonkin sortin kaveri, enkä halunnut tilanteeseen jossa joutuisin valehtelemaan.

Sanoin kaverille etten hyväksy pettämistä missään tapauksessa, enkä halua siitä tietää. Eläköön omaa elämäänsä niinkin haluaa, mutta ei saa laittaa minua vaikeaan tilanteeseen, jossa olen pakotettu valehtelemaan tai salailemaan asiaa jota en hyväksy. Vähän tämän keskustelun jälkeen kaveri toi yllätyksenä baariin tämän kakkosmiehensä ja esitteli minulle. Siihen loppui meidän ystävyys pitkäksi aikaa. Olin kuitenkin tehnyt kantani selväksi aikaisemmin, ja kaveri ei voinut sitä kunnioittaa ollenkaan. En olisi voinut viettää hauskaa iltaa heidän kanssaan, ja sitten taas olla hänen miehensä kanssa niin kun en mitään tietäisi

[/quote]

Kyseessä on todella pitkäaikainen ystäväni ja ollut ongelmissa sen synnytyksenjälkeisen masennuksensa kanssa ym. Tuntuu pahalta häntä hylätäkään. Tilanne on tosi vaikea kyllä. Mun täytynee jatkossa olla tiukempi kannastani pettämistä vastaan, tosin tietää itsekin selvästi tehneensä väärin...

ap

Vierailija
2/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:08"]

Anna sen miehen tietää..tossukka joka tuollaista katselee.

[/quote]

En viitsi miehelle siitä ilmoittaa, mutta olisiko teidän mielestä hyvä patistaa ystävää itse kertomaan? Nythän olen tavallaan (alkuun) rohkaissut olemaan kertomatta... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:01"]Ei tämä provo ole. Tosi juttu. Ystäväni on jotenkin avuttomassa tilassa tämän pettämisasiansa kanssa. Tukeutuu muhun ja kaipaisi neuvoja ja apua, mutta tosiaan mikäpä minä niitä antamaan...

Yli kolmekymppisiä ollaan!

ap

[/quote]Kuuntelet ja kerrot miten itse toimisit ja annat neuvoja, mutta kaverisi tekee päätökset itse ja kantaa niistä vastuun. Et voi elää hänen elämäänsä. Älä kajetu asiaan ellei ystäväsi apua pyydä.

Vierailija
4/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:01"]Ei tämä provo ole. Tosi juttu. Ystäväni on jotenkin avuttomassa tilassa tämän pettämisasiansa kanssa. Tukeutuu muhun ja kaipaisi neuvoja ja apua, mutta tosiaan mikäpä minä niitä antamaan...

ap

[/quote]Kuuntelet ja kerrot miten itse toimisit ja annat neuvoja, mutta kaverisi tekee päätökset itse ja kantaa niistä vastuun. Et voi elää hänen elämäänsä. Älä kajetu asiaan ellei ystäväsi apua pyydä.

[/quote]

Kiitos!

ap

Vierailija
5/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:01"]

Kuin omasta elämästä :)

[/quote]

No sulla sitten varmaan on näkökulmaa asiaan?

ap

[/quote]

Ystäväsi on luottamuksella sulle kertonut asiat, koska olettaa ettei ne sulta leviä. Pidä siis omana tietonasi. Anna neuvosi, mutta älä kerro kellekään asiasta.

Tommosesta on oikeasti TODELLA vaikea kertoa kellekään.

Vierailija
6/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaverin miehelle, miehellä on oikeus tietää. Tuo ei todellakaan ole enää mikään kertahairahdus, jonka voi unohtaa ja jatkaa elämää.

t. mies

Vierailija
7/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:01"]

[/quote]

No sulla sitten varmaan on näkökulmaa asiaan?

ap

[/quote]

Ystäväsi on luottamuksella sulle kertonut asiat, koska olettaa ettei ne sulta leviä. Pidä siis omana tietonasi. Anna neuvosi, mutta älä kerro kellekään asiasta.

Tommosesta on oikeasti TODELLA vaikea kertoa kellekään.

[/quote]

Kiitos sinulle. Tuit sitä ajatusta, mikä itsellänikin asiasta on. Tosin nyt kun olen oikein miettinyt ja miettinyt niin pää ihan pyörällä. :( Onhan lääkäreillä ja papeillakin vaitiolovelvollisuus, miksei siis hyvällä ystävällä...

ap

Vierailija
8/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannustaisin kaveria kertomaan miehelleen. Tuollaisesta toiminnasta ei seuraa muuta kuin ikävyyksiä, joten mitä nopeammin se loppuu ja asia keskustellaan halki, sitä parempi perheen kannalta. Ilmoittaisin myös, että jos kaveri ei itse kerro miehelleen, minä teen sen. Ja tekisin myös.

Vierailija
9/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse petettynä olisin toivonut, että joku olisi tullut minulle asiasta sanomaan, kun ei oma puoliso sitä itse saanut sanottua. Tunsin itseni todella naurunalaiseksi kun en tajunnut mitä mun selän takana pelataan ja kuinka moni muu asiasta todella tiesi.

Vierailija
10/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit tarjoutua pitämään hyvänä sitä kaveris miestä. Kaipaa taatusti ymmärtäväistä kuulijaa, kun tuo asetelma sille selviää. Tiedä vaikka teistä tulee vielä pari.

Vierailija
11/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko oikeasti lähipiiriisi ihmisen, joka pettää - jopa perheellisenä? Voitko sinäkään luottaa häneen enää?

Vierailija
12/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös samankaltainen tilanne. olen ystävälleni sanonut että kertoisi miehelleen, tai jättäisi edes jos ei kykene kertomaan. muutenkin hän on pähkäillyt suhdetta jo pidemmän aikaa.

onneksi mies ei ole minulle läheinen, niin asia ei vaivaa itseäni juurikaan. jos mies olisi myös ystäväni saattaisin sanoa hänelle suoraan että kysy x:ltä onko hänellä jotain kerrottavaa.

jos olisin itse suhteessa jossa toinen pettää haluaisin kyllä tietää asiasta puolisolta itseltään.

Vierailija
13/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille! Täytyy jutella ystäväni kanssa huomenna tuosta, josko kertoisi miehelleen. 

ap

Vierailija
14/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki ystävällesi kirja:Not just friends Shirley P.Glassilta.Antaa eväitä pettämisen käsittelyyn sekä pettäjälle ja petetylle.

Vierailija
15/22 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa jooko näkökulmia asiaan, en voi asiasta kellekään puhua ettei tieto leviä... :(

Vierailija
16/22 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle, älä sotkeudu toisten asioihin

Vierailija
17/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiamuotohan se tämäkin! Palstaprovojen keksiminen. Toivottavasti paranet.

Vierailija
18/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä provo ole. Tosi juttu. Ystäväni on jotenkin avuttomassa tilassa tämän pettämisasiansa kanssa. Tukeutuu muhun ja kaipaisi neuvoja ja apua, mutta tosiaan mikäpä minä niitä antamaan...

ap

Vierailija
20/22 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samassa tilanteessa sanonut kaverille etten halua olla asian kanssa missään tekemisissä. Kaverin mies oli siis myös mun tuttu, ehkä jopa jonkin sortin kaveri, enkä halunnut tilanteeseen jossa joutuisin valehtelemaan.

Sanoin kaverille etten hyväksy pettämistä missään tapauksessa, enkä halua siitä tietää. Eläköön omaa elämäänsä niinkin haluaa, mutta ei saa laittaa minua vaikeaan tilanteeseen, jossa olen pakotettu valehtelemaan tai salailemaan asiaa jota en hyväksy. Vähän tämän keskustelun jälkeen kaveri toi yllätyksenä baariin tämän kakkosmiehensä ja esitteli minulle. Siihen loppui meidän ystävyys pitkäksi aikaa. Olin kuitenkin tehnyt kantani selväksi aikaisemmin, ja kaveri ei voinut sitä kunnioittaa ollenkaan. En olisi voinut viettää hauskaa iltaa heidän kanssaan, ja sitten taas olla hänen miehensä kanssa niin kun en mitään tietäisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan