Häälahjaksi uudet tyynyt, ex-vaimolle koruja tms
Täytyy sanoa, että en olisi taas halunnut kuulla tuotakaan. Sanoin, että meillä alkaa tyynyt olemaan jo kohta vaihdon tarpeessa, niin mies sanoi, että siinähän on hyvä hääpäivälahja.
Kiva on kadehtien ihailla korurasioita (ovat lipaston laatikossa) ja kiitos yhteisistä vuosista kortteja, joita vaimonsa sai.
En kyllä ole mikään korujen ystävä, mutta tyynyt hääpäivä-lahjaksi on jo verrattavissa lihamyllyyn tai pölynimuriin.
Mies oli vielä romanttinen ja meihin panostava 1-1½ vuotta sitten, nyt on asia muuttunut.
Sanoin jo äsken, että en tarvitse häneltä mitään lahjaa, maksakoon vaikka laskuja.
Minusta on ihana, että jotkut muistavat vaikka ovat olleet jo pitkään yhdessä vaimoaan romanttisilla lahjoilla, meillä on kuitenkin kyse 2-vuotis hääpäivästä ja ollaan jo tällä tasolla.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:12"]
Tätä mää en oo ikinä ymmärtäny että ei saa mistään rahaa. Paska puhettaan. Työttömyyskorvaus? Kyllä aina jotakin saa, kun osaa hakea!
[/quote]
En ole ap, mutta minäkin olen täysin tuloton.
Minä jäin hoitovapaalle vuodeksi ja minulle myönnettiin se 300 euroa kuussa. Mies jäi aivan yllättäen työttömäksi ja alkoi saada työttömyystukea. Minulta evättiin saman tien kotihoidon tuki, koska samaan perheeseen ei makseta kahta etuutta. Työnantaja ei suostunut ottamaan minua takaisin aikaisemmin töihin, koska hän oli jo hankkinut sijaisen ja opettanut tämän töihin. Pomo kyllä lupasi, että mikäli sijainen vakinaistuu jonnekin muualle ja lähtee, hän kutsuu minut takaisin töihin. Minä en siis saa mistään mitään, elämme täysin miehen työttömyystuen ja lapsilisän varassa. Alani töitä ei muualta saa sataan kilometriin. On siis kestettävä, kunnes mies löytää töitä tai minun kotihoidon vapaani päättyy ja saan taas palata töihin.
Tällä lailla sitä voi tässä maassa löytää itsensä nurkkaan ajettuna aivan yllättäen. En silti valita, tulemme kyllä toimeen tämän vuoden ajan, vaikka tiukkaa tekeekin. Sukulaisilta saamme apua, jos tuhon päivää uhkaa. Pidän yhä edelleen Suomen sosiaaliturvaverkostoa hyvänä. Tämmöisiä porsaanreikiä kuitenkin löytyy.
Asenteesi ennustaa avioeroa. Et arvosta miestäsi, vaan halveksit hänen ratkaisujaan. Et kerro hänelle, mitä haluat, vaan nakkelet niskojasi ja väität, ettet olisi mitään halunnutkaan. Ei noin koruja keräillä, tyttö hyvä!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:20"]Tiedätkö että olet toooosi köyhä, jos miehesi jättää sinut. Tai sinä muehesi.
Tänä päivänä kenenkään naisen ei pitäisi jäädä kotiin.
[/quote]
Avioerossa saa puolet.
[/quote]
Etpä taida saada
Ehkä siks se ei haluu ostaa sulle mitää ki mikää ei näytä kelpaavan
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 11:36"]
Miksi ex-puolison korurasiat ja kortit on teillä?
Voisko sille miehelle myös sanoa, että joku koru olis kiva lahja...
[/quote] mä ihmettelin ihan samaa??
En nyt ymmärrä miten huonosti asian selitin, mutta siis minullahan on "kaikkea". On ruokaa, vaatteita lapsille & itselle, iso ja kallis talo, on autot, olen päässyt matkoille silloin tällöin. Totuus on, että minulla on omaa rahaa 0e kuussa käytössä, eikä edes pankkikorttia eli aina kun jotain pitää ostaa, niin mieheni pitää antaa rahaa tai ostaa mitä tarvitaan.
Kyse oli nyt HÄÄPÄIVÄN lahjasta. Pointtini tänne kirjoittaessani oli se, että pahoitin mieleni, koska mieheni ehdotti tyynyjä! Ja koska kyse oli hääpäivästä, odotin jotain romanttisempaa ja vaikka olisi ostanutkin tyynyt niin olisi pitänyt ne edes salaisuutena.
Ilmeisesti pitäisi alkaa suhtautua siihen hääpäivään yhtä arkisesti kuin muihinkin päiviin ja antaa romanttisten muistojen ja odotusten jäädä taka-alalle.
Mikset ap vastaa kysymykseen jättikö miehesi exänsä sinun takia? SE nimittäin selittäisi hyvinn miehesi käytöstä.
Olet nyt ap ymmärtänyt ihan väärin. Ei sinun tarvitse ruveta suhtautumaan hääpäivään arkisesti. Sinun pitää KERTOA sille miehellesi, mikä sinusta on ei-arkista ja juhlavaa. Hän ei sitä selvästikään tiedä. PUHU miehellesi! PUHU! Kerro, mitä olisit halunnut. Kerro, mitä toivot jatkossa.
Mieti nyt vähän, oletko toiminut suhdettanne rakentavasti viime aikoina vai sitä repivästi? Voitko käsi sydämellä sanoa, että oli miestäsi ja suhdettanne kohtaan kivasti tehty salata mielipahasi väittää, ettet haluakaan mitään, kun oikeasti halusit ja olit loukkaantunut?
Aina ennen kuin avaat suusi, ajattele, rakennatko rauhaa ja rakkautta vai sotaa ja vihanpitoa! Aloita HETI!
Katsotaan sitten seuraavana hääpäivänä, joko alat olla vaimo vai oletko edelleen pelkkä elätettävä.
35..
Miten se liittyy asiaan?
Sen voin paljastaa, että ex-vaimoa mieheni ei rakastanut viimeiseen 10vuoteen ja silti osti kuitenkin lahjan hääpäivänä. Riittääkö?
ap
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:53"]
En nyt ymmärrä miten huonosti asian selitin, mutta siis minullahan on "kaikkea". On ruokaa, vaatteita lapsille & itselle, iso ja kallis talo, on autot, olen päässyt matkoille silloin tällöin. Totuus on, että minulla on omaa rahaa 0e kuussa käytössä, eikä edes pankkikorttia eli aina kun jotain pitää ostaa, niin mieheni pitää antaa rahaa tai ostaa mitä tarvitaan.
Kyse oli nyt HÄÄPÄIVÄN lahjasta. Pointtini tänne kirjoittaessani oli se, että pahoitin mieleni, koska mieheni ehdotti tyynyjä! Ja koska kyse oli hääpäivästä, odotin jotain romanttisempaa ja vaikka olisi ostanutkin tyynyt niin olisi pitänyt ne edes salaisuutena.
Ilmeisesti pitäisi alkaa suhtautua siihen hääpäivään yhtä arkisesti kuin muihinkin päiviin ja antaa romanttisten muistojen ja odotusten jäädä taka-alalle.
[/quote]
Jos se ex on osannut aremmin ilmaista mitä toivoo lahjaksi. todennäköisesti on mies hänellekin ehdotellut eteisen mattoa, parevekekalusteita, peittoja yms, miehen mielestä lahjaksi sopivaa, mutta ex on vääntänyt rautalangasta sen mitä toivoo.
Lisksi sinähän sanoit miehellesi, ettet toivo mitään. Siihen nähden ne tyynytkin ovat plussaa.
Kolmanneksi: onko miehellä lapsia edellisestä liitosta? Entä oliko lapsia tuolloin, kun antoi ne (arvokkaat?) korut? jos rahallinen tilanne oli eri: elivät ilman lapsia, milemmat töissä, nyt ehkä miehellä on lapsia edellisestä suhteesta ( ja isot lapse kuluttavat paljon enemmän kuin pieni 2-vuotias) ja teidän lapsenne.
Kahta etuutta voi saada yhtäaikaa, eli jos lapsi on alle 3 vuotias, niin saat kotihoidon tukea ja miehesi saa työttömyystukea.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:16"]
Niinpä kai..
Ehkä täytyy vain ajatella, että kun ei ole itsekään mahdollisuutta ostaa, niin saisi odottaa mieheltäkään mitään.
ap
[/quote]
Sä saat mieheltäsi jo KAIKEN! Jos sulla ei ole yhtään tuloja, niin miehesihän jo kustantaa sulle kaiken sun elämässä. Yritä ihan oikeasti tajuta se seikka ja olla siitä onnellinen! Ei kaikki miehet elättäisi toista aikuista, pakko hänen on ainakin jonkin verran sinua rakastaa!
Helvetti, vituttaa niin kovasti tommoset inisijät! Ja sitten pitäisi koruja saada? Mitä jos vaikka itse tekisit jotain mukavaa miehelle, ehkä sitten hänenkin tekisi mieli hemmotella sinua (vielä enemmän)!!!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:58"]
35..
Miten se liittyy asiaan?
Sen voin paljastaa, että ex-vaimoa mieheni ei rakastanut viimeiseen 10vuoteen ja silti osti kuitenkin lahjan hääpäivänä. Riittääkö?
ap
[/quote]
ei rakastanut kymmeneen vuoteen, mutta silti osti koruja ja kirjoitti lappusia, joissa kiitti yhteisistä vuosista?
Jokin ei tässä nyt oikein täsmää...
Kuinka vanohja ovat miehen vanhemmat lapset?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 12:58"]
35..
Miten se liittyy asiaan?
ap
[/quote]
Kyllä se vaan liittyy usko tai älä. Se on iha sama rakastaki vai ei, ehkä näin jälkeenpäin hän osaa arvostaa edellistä liittoaan, sen hyviä asioita. Jos miehesi erosi sinun takiasi, hän saattaa mielessään pitää sinua syyllisenä siihen että veit ne hyvät asiat häneltä. Tämähän on tietysti järjetöntä, mutta hyvin yleistä lennosta vaihtajien keskuudessa.
Ylitulkitsen nyt siis kirjoitustasi jälleen, ja mies siis jätti exänsä sinun vuoksesi. Ehkä mies rakasti kuin rakastikin exäänsä, ei vaan himoinnut häntä enää? Ja nyt huomaa ettei liiemmin rakasta tai himoitse sinua, yhteiset vuodet ja kokemukset puuttuvat. Mutta lapsi on ja pysyy, ja sille pohjalle on suhde rakennettava.
40.. Niinhän minä juuri kirjoitin, että saan. Kyse oli edelleenkin hääpäivästä. Ja jos mieheni ei elättäisi minua & perhettämme, emme voisi asua tällä paikkakunnalla.
41..Voihan sitä silti olla kiitollinen yhteisistä vuosista ja siitä, että toinen on ollut kotona lasten kanssa ja antanut toisen elää omaa elämää aika vapaasti. Ei miehelläni ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa ex-vaimostaan, paitsi se ettei ole rakastanut häntä, mutta kun se asia ei ole omasta tahdosta riippuvainen.
43...
Eilen ja vielä tänään aamupäivällä mieheni sanoi, että rakastathan minua aina ja pysytäänhän aina yhdessä ja vitsaili vielä jostain sopimuksesta.
Mieheni on moneen otteeseen sanonut, että harmittelee, ettei voinut lasten takia erota aiempaa edellisestä liitosta. Ja lapset olivat oikeasti syy, minun mieheni kuuluu niihin kunnollisiin ja vastuuntuntoisiin miehiin, jolle oma lapsi menee yli kaiken. Meidänkin lasta mies suorastaan palvoo ja ajattelee kaikki asiat aina lapsen kannalta parhaaksi.
Miksi ex-puolison korurasiat ja kortit on teillä?
Voisko sille miehelle myös sanoa, että joku koru olis kiva lahja...
Sen siitä saa kun ottaa muiden jämät. Sitä saa mitä tilaa.
Olen aina ihmetellyt tätä hääpäivälahja-asiaa. Miksi miehen pitää ostaa joku lahja vaimolleen hääpäiväksi. Tämä on vanhoilta ajoilta jäänyt perinne, jota ei enää pitäisi olla olemassakaan. Ei sovi nykyaikaan ja tasa-arvoon lainkaan. Meidän perheessä ei kyseistä traditiota noudateta.