Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, en pysty olemaan ulkona.

Vierailija
03.07.2021 |

Kuumuuden takia. En tarkoita valittaa turhasta vaan meinaan ihan oikeasti pyörtyä ja oksentaa hyvin nopeasti. Juon paljon ja pukeudun väljiin vaatteisiin, en ole ylipainoinen jne mutta fysiikkani ei vain kestä hellettä. Olen ollut sen takia vain sisällä ja kesä menee ihan hukkaan. Mikä neuvoksi?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten ole.

Vierailija
2/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy sisällä. Tarvitsetko johonkin muuhun apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö olemaan varjossa? Minäkään en jaksa olla kuin hetken auringonpaisteessa, jo muutamassa minuutissa voi tulla paha olo. Mutta varjossa olevalla mökin terassilla voin loikoa vaikka koko päivän, varsinkin jos on pieni tuulenvire.

Vierailija
4/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on se onni ettet ole varhaiskasvatuksessa töissä, olemme yleensä ulkona 2x/päivässä satoi tai paistoi.

Ja kyllä, kärsin. 5 työpäivää ja sitten loma, siinä varmaankin parasta sitten se, että ei ole pakko ulkoilla.

Vierailija
5/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain kivaa sisällä. Miten se mihinkään hukkaan menee, jos nautit elämästäsi?

Vierailija
6/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjoinen paikka, johon käy tuulenvire. Paljon miellyttävämpää kuin olla kuumassa kämpässä.

Vierailija
7/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista juoda vichyä tai laimeaa mehua, ei pelkkää vettä ole hyvä juoda helteillä.

Vierailija
8/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen aamuisin ja/tai iltaisin. Nyt kun alkoi loma, niin aion ulkoilla yöaikaan.

Vierailija
9/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Sama tilanne täällä. Aamuyöstä kävin viemässä roskat, päivällä piha on pätsi. Maanantaina kävin viimeksi kaupassa, ei huvita ulos lähteä. Kesäloman toinen viikko ja aivan hanurista. Sääennuste lupailee ensi viikoksi n.-5 astetta siihen mitä nyt on. Toivottavasti toteutuu.

Vierailija
10/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjoinen paikka, johon käy tuulenvire. Paljon miellyttävämpää kuin olla kuumassa kämpässä.

Juu, se olisi kiva mutta sellaista ei ole lähimaillakaan. Olen autoton ja lähimmälle rannallekin pitkä bussimatka. Ap

Vierailija
11/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen oikein ratkaisua ole. Itse en pelkästään meinaa oksentaa ja pyörtyä, vaan molemmat tapahtuvat jossain vaiheessa oikeasti, jos joudun helteessä oleskelemaan.

Sisätiloissa menee siis minun kesäni - mutta ei hukkaan. On ihana uppoutua kaikkiin niihin kirjoihin, joita ei ole ehtinyt talvella lukea, ja katsoa kaikki sarjat, joita ei ole aiemmin ehtinyt nähdä.

Vierailija
12/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt tuonne menee tällä ilmalla?

Vierailija
13/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varjoisa puisto, jossa on isoja puita? Ota huopa mukaan ja mene nurmikolle.

Vierailija
14/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy sisällä sitten🌝

Vierailija
15/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma aina kesän alussa kun ei ole helteisiin vielä yhtään tottunut. Mutta pikkuhiljaa totuttelemalla se menee aina ohi kesän edetessä.

Vierailija
16/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vankina sitä joutuu kotona olemaan. Mä kävin aurinkoisella parvekkeella tupakalla alle 5min. ja tuli huono olo. Jos joutuis lähtee bussilla jonnekin niin oksentaisin ja tulisin sekavaksi ja rytmihäiriöitä. Mun keho ei viilene normaalisti vaikka kuumassa hikoilenkin. Syön ja juon säännöllisesti. Tuuletin ja muut keinot käytössä. Voikohan sydämen vajaatoiminta oireilla näin?

Vierailija
17/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, se olisi kiva mutta sellaista ei ole lähimaillakaan. Olen autoton ja lähimmälle rannallekin pitkä bussimatka. Ap

Miten on mahdollista ettei kilometrien säteellä ole varjoista paikkaa? Asutko Saharassa?

Vierailija
18/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on suolan ja kaliumin puute. Ota suolaa ( huom! Merisuolaa , ei tavallista ruokasuolaa ) kielen alle pari hyppysellistä. Sitten käy ostamassa apteekista kaleorid 750 mg kalium tabletteja ja ota yksi sellainen aterian kanssa. Näillä korjaat suolatasapainosi ja elektrolyytit.

Vierailija
19/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Alan vapista, suorastaan täristä, ja taju meinaa lähteä. Lyhyt kauppareissukin on liikaa, vaikka nesteytys ja suolatasapaino on ok.

Olen sisällä, kaikki verhot kiinni iltapäivän ja illan. Aurinko paistaa aamusta iltamyöhään asuntooni, ikkunat 2 etelään ja länteen. Asunnossa on nyt n. +26, mutta kun tämä helle jatkuu, lämpö nousee sisälläkin ihan liikaa, jos yöllä tuulettaminen ei riitä viilentämään. Onneksi saa läpivedon, ja on pimentävät verhot.

Vtuttaa kun koko kesä menee pilalle.

Vierailija
20/42 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten myös ohut kesälippis päähän, mulle tulee huono olo jis aurinko porottaa päähän, lyhyessäkin ajassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan