Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parannuin masennuksesta, läheiset eivät tue

Vierailija
05.07.2014 |

Olin masentunut monia vuosia, lohtusöin, vetäännyin, itsetunto nollassa. En koskaan sanonut vastaan. 

Nyt olen parantunut ja saanut minuuteni takaisin, mutta yllättäen läheiseni, etenkin ystäväni, eivät tästä pidä. He eivät pysty suhtautumaan uuteen, itsevarmempaan, hoikkaan minään, joka uskaltaa sanoa mitä tahtoo. (Tuki masennusaikoinani oli myös hyvin vähäistä.)

Onko tämä kuinka yleistä? Itse aion etsiä uudet ystävät. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:39"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:17"]

Mulla läheiset vähättelee koko masennusta. "Ei kai sun siel terapiassa tarvi käydä?" "Et kai sä niitä lääkkeitä enää tarvi?"

[/quote] mun läheisten mielestä masennus ei ole oikea sairaus vaan sellanen alakuloinen mielentila joka paranee lenkkeilemällä :0 [/quote]

Sun läheiset on tietämättömiä.

Vierailija
42/69 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:24"]

Kuulostat aika pelottavalle ihmiselle... Kuinka kauan olit masentunut? Oliko sinulla ystäviä ennen masennusta vai ovatko ystäväsi masennuskauden aikana tulleita? Ja onko ystäväsi ystäviä koskaan olleetkaan, tai oletko sinä ollut heille ystävä? Epäilen. Elämässäni on ollut vaikeuksia, mutta ystävät ovat pysyneet. Olen ollut heille aito itseni ja niin myös he minulle. Yksikään ystävä ei ole minua jättänyt, enkö minä heitä. Miettisin siis vielä vähän omaa toimintaa ennenkuin lyttäät muut.

[/quote]

Pelottavalle? Minä? 

[/quote] Jep, sinä. Kostonhimoinen, vainoharhainen, ei aito, sellaista mieleeni tuli. Ehkä vähän vahvoja sanoja, mutta en keksinyt lievempiäkään. Oletko empaattinen? Välitätkö muista ihmisistä ollenkaan vaan ovatko kaikki vain sinulle uhkia, ihmisiä, jotka yrittävät laittaa kapuloita rattaisiisi ja olla onnesi edessä? Miten suhtaudut muihin ihmisiin yleensäkin? Et ehkä osaa tähän itse vastata, koska ajattelet suhtautuvasi kaikkiin muihin "normaalisti". Uskon, että ystäviesi kertomana tämä tarinasi olisi täysin erilainen.

[/quote]

Minä vähän luulen, että sinulla tässä on mt-ongelma. Ikävä kyllä aikoja on näin kesäisin vaikea saada. Onnea matkaan! 

ap

[/quote] :-D Jatka vain vanhaan tapaan, niin minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos et satu tietämään, niin kerron, että täällä AV:llä on yksi palstahahmo joka vihjailee aloittajien mielenterveydestä ilman mitään perusteita. Siis jos vaikka kirjoitat, että ostin siemeniä, niin se kirjoittaa siihen, että "Hullu!" eikä mitään selitystä. Ilmeisesti jollain on nyt tosi kova projektio päällä. Joten älä ota itseesi.

Vierailija
44/69 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:24"]

Kuulostat aika pelottavalle ihmiselle... Kuinka kauan olit masentunut? Oliko sinulla ystäviä ennen masennusta vai ovatko ystäväsi masennuskauden aikana tulleita? Ja onko ystäväsi ystäviä koskaan olleetkaan, tai oletko sinä ollut heille ystävä? Epäilen. Elämässäni on ollut vaikeuksia, mutta ystävät ovat pysyneet. Olen ollut heille aito itseni ja niin myös he minulle. Yksikään ystävä ei ole minua jättänyt, enkö minä heitä. Miettisin siis vielä vähän omaa toimintaa ennenkuin lyttäät muut.

[/quote]

Pelottavalle? Minä? 

[/quote] Jep, sinä. Kostonhimoinen, vainoharhainen, ei aito, sellaista mieleeni tuli. Ehkä vähän vahvoja sanoja, mutta en keksinyt lievempiäkään. Oletko empaattinen? Välitätkö muista ihmisistä ollenkaan vaan ovatko kaikki vain sinulle uhkia, ihmisiä, jotka yrittävät laittaa kapuloita rattaisiisi ja olla onnesi edessä? Miten suhtaudut muihin ihmisiin yleensäkin? Et ehkä osaa tähän itse vastata, koska ajattelet suhtautuvasi kaikkiin muihin "normaalisti". Uskon, että ystäviesi kertomana tämä tarinasi olisi täysin erilainen.

[/quote]

Minä vähän luulen, että sinulla tässä on mt-ongelma. Ikävä kyllä aikoja on näin kesäisin vaikea saada. Onnea matkaan! 

ap

[/quote] Miten tämä muuten selitetään, että jos sinulla on todistetusti ollut mt-ongelmia, niin nyt sinä oletkin terve, mutta kaikki (!) muut ovat sinun mielestäsi mt-ongelmaisia? Ilmeisesti myös nämä ystäväsi ja työpaikkasi kaikki ihmiset? Vain se yksi ihana lääkäri on mielestäsi ok. Miten tämä juttu aina kääntyykin muiden niskaan? En ymmärrä. Mutta lähden nyt nukkumaan mieheni viereen, pärjäilkäähän siellä kaikki ja hyvää jatkoa!

Vierailija
45/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau ap, onnittelut! Tuo ystäviesi toiminta on vain kateellisuutta ja omaa huonoa oloa. Sinä olet kokenut kovia, hajonnut ja koonnut itsesi uudestaan. Saatat jopa hehkua suurta iloa, onnea ja olet löytänyt fokukset elämällesi. Helposti sellainen aiheuttaa harmitusta muissa, koska tuon kaltaista onnea ei hajoamatta voi saada. Eikä kukaan kuitenkaan vapaaehtoisesti sellaiseen myllyyn lähde.

Vierailija
46/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en ole mielenterveysongelmainen mutta kohtasin niin pahoja vastoinkäymisiä (en ala luetella edes), että masennuin. Lisäksi työyhteisössäni oli aidosti ilkeitä ihmisiä. Aloin paranemaan vasta äitiysvapaalla kun sain etäisyyttä työpaikkaani. Sain itsetuntoni takaisin, huomaisin että minä olen vahva nainen, selviän mistä vain. Aloin kuntoilla, vauvan kanssa meni loistavasti, suhde mieheni kanssa syveni. Kun sain negatiiviset ihmiset pois elämänpiiristäni, tapahtui minussa paljon positiivisia muutoksia. Laihduin, nukuin paremmin, itsetuntoni kasvoi. Aloin ymmärtämään "arvoni". Tajusin miten heikot ja itsestään epävarmat ihmiset kohtelivat minua huonosti, koska luulivat että nostavat sillä omaa arvoansa. Minä olen minä. Minulla on korkeampi koulutus, terveys, hyvä parisuhde ja etenkin huomattavasti vankempi itsetunto nyt.

Vierailija
47/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:02"]

Vau ap, onnittelut! Tuo ystäviesi toiminta on vain kateellisuutta ja omaa huonoa oloa. Sinä olet kokenut kovia, hajonnut ja koonnut itsesi uudestaan. Saatat jopa hehkua suurta iloa, onnea ja olet löytänyt fokukset elämällesi. Helposti sellainen aiheuttaa harmitusta muissa, koska tuon kaltaista onnea ei hajoamatta voi saada. Eikä kukaan kuitenkaan vapaaehtoisesti sellaiseen myllyyn lähde.

[/quote]

Tuo oli hienosti sanottu! :) Kiitos! 

ap

Vierailija
48/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:38"]

Millä tavoin parannuit? Kerro muille masentuneille. Kiinnostaa tietää miten tälläinen ihme parantuminen tapahtuu.

[/quote]

Ei ole kyseessä ihmeparantuminen. Söin mielialalääkkeitä ja kohdalle osui todella ihana terapeutti. Pitkällinen prosessi, mutta toimi. :) Lääke ei juuri auttanut, mutta se terapeutille puhuminen kyllä. Solmut aukesivat.

[/quote]

Miten tämä muutti elämääsi, mitä et voinut tehdä ennen? Kuulostaa aika taikatempulta ja en usko mihinkään huuhaa touhuihin, esim. uskontoihin. Mitä jos et pääse pian puhumaan masennut uudelleen.

Vierailija
49/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:08"]

Millä tavoin parannuit? Kerro muille masentuneille. Kiinnostaa tietää miten tälläinen ihme parantuminen tapahtuu.

[/quote]

Ei ole kyseessä ihmeparantuminen. Söin mielialalääkkeitä ja kohdalle osui todella ihana terapeutti. Pitkällinen prosessi, mutta toimi. :) Lääke ei juuri auttanut, mutta se terapeutille puhuminen kyllä. Solmut aukesivat.

[/quote]

Miten tämä muutti elämääsi, mitä et voinut tehdä ennen? Kuulostaa aika taikatempulta ja en usko mihinkään huuhaa touhuihin, esim. uskontoihin. Mitä jos et pääse pian puhumaan masennut uudelleen.

[/quote]

Ei haittaa jos et usko. Tiedän kuitenkin varmuudella, että ihmeitäkin tapahtuu. 

ap

Vierailija
50/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:03"]

MInä en ole mielenterveysongelmainen mutta kohtasin niin pahoja vastoinkäymisiä (en ala luetella edes), että masennuin. Lisäksi työyhteisössäni oli aidosti ilkeitä ihmisiä. Aloin paranemaan vasta äitiysvapaalla kun sain etäisyyttä työpaikkaani. Sain itsetuntoni takaisin, huomaisin että minä olen vahva nainen, selviän mistä vain. Aloin kuntoilla, vauvan kanssa meni loistavasti, suhde mieheni kanssa syveni. Kun sain negatiiviset ihmiset pois elämänpiiristäni, tapahtui minussa paljon positiivisia muutoksia. Laihduin, nukuin paremmin, itsetuntoni kasvoi. Aloin ymmärtämään "arvoni". Tajusin miten heikot ja itsestään epävarmat ihmiset kohtelivat minua huonosti, koska luulivat että nostavat sillä omaa arvoansa. Minä olen minä. Minulla on korkeampi koulutus, terveys, hyvä parisuhde ja etenkin huomattavasti vankempi itsetunto nyt.

[/quote]

Miksiköhän tätä joku alapeukutti? Huonoitsetuntoinen työpaikkakiusaaja?

Vierailija
51/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Vaikutat silti masentuneisuuteen taipuvalta. Onnittelen positiivisesta hetkestä! En silti usko ihmeisiin.

Vierailija
52/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:20"]

Luulet vain parantuneesi. Lääkkeet naamaan ja leveä hymy.

[/quote]

Pitemmän aikaa olen ollut ilman lääkkeitä. Hymy on leveä kyllä :) 

ap

[/quote]

Ajattelet varmaan, että muidenkin pitäisi hymyillä sinun takiasi?

Vierailija
53/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Vaikutat silti masentuneisuuteen taipuvalta. Onnittelen positiivisesta hetkestä! En silti usko ihmeisiin.

[/quote]

Niin olenkin! Minulla on depressioon VAHVA geneettinen taipumus molemmilta puolilta. Siksi olenkin niin onnellinen, että elämä hymyilee, ja surullinen siitä, että "ystäviäni" toipumiseni lähinnä harmittaa. 

ap

Vierailija
54/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama kokemus, mutta laihtumisen suhteen. Olin aina ollut se vähän hassu paksu kaveri, ja kun laihduin ja sain itsetuntoni takaisin, eivät kaverit kestäneet sitä. Silloin ymmärsin, että olin ollut heille sellainen sääliöystävä, joka pönkittää omaa itsetuntoa. Niin että vaikka kuinka huonosti menee, ei sentään olla niin kuin TUO.

Mietin, mitä kaikkea p*skaa musta oli selän takana puhuttu. Nyt kun olin hoikka, pärjäsin jne, saattoi olla että hävetti näitä "ystäviä" kaikki se mitä olivat tehneet. Olinkin ihan tasavertainen ihminen enkä joku saatanan maskotti.  

Vierailija
55/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama kokemus, mutta laihtumisen suhteen. Olin aina ollut se vähän hassu paksu kaveri, ja kun laihduin ja sain itsetuntoni takaisin, eivät kaverit kestäneet sitä. Silloin ymmärsin, että olin ollut heille sellainen sääliöystävä, joka pönkittää omaa itsetuntoa. Niin että vaikka kuinka huonosti menee, ei sentään olla niin kuin TUO.

Mietin, mitä kaikkea p*skaa musta oli selän takana puhuttu. Nyt kun olin hoikka, pärjäsin jne, saattoi olla että hävetti näitä "ystäviä" kaikki se mitä olivat tehneet. Olinkin ihan tasavertainen ihminen enkä joku saatanan maskotti.  

Vierailija
56/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Niin olenkin! Minulla on depressioon VAHVA geneettinen taipumus molemmilta puolilta. Siksi olenkin niin onnellinen, että elämä hymyilee, ja surullinen siitä, että "ystäviäni" toipumiseni lähinnä harmittaa. 

ap

[/quote]

Putoat vielä korkeammalta kun uskottelet itsellesi kaiken olevan hyvin. Et voi paeta mennyttä. Mutta voit sen avulla saada elämän kuntoon, teet niitä asioita jotka tekevät iloiseksi. Pelkkä rakentava palaute ei auta ketään, sukulaisesi ovat luultavasti kuulleet kaikki lupaukset. Nyt tarvitaan muitakin kuin pelkkiä kauniita sanoa. Masennuksesta ei parrannuta sormia napsauttamalla, se on koko elämän kestävä projekti. Kerrankin kun luovutat se palaa. Muista, että ystäväsi tukivat sinua silloin kun olit allapäin, nyt on sinun vuoro tukea heitä. Voit olla muillekin masentuneille avuksi, näyttää heille suuntaa. Tsemppiä!

Vierailija
57/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Putoat vielä korkeammalta kun uskottelet itsellesi kaiken olevan hyvin. Et voi paeta mennyttä. Mutta voit sen avulla saada elämän kuntoon, teet niitä asioita jotka tekevät iloiseksi. Pelkkä rakentava palaute ei auta ketään, sukulaisesi ovat luultavasti kuulleet kaikki lupaukset. Nyt tarvitaan muitakin kuin pelkkiä kauniita sanoa. Masennuksesta ei parrannuta sormia napsauttamalla, se on koko elämän kestävä projekti. Kerrankin kun luovutat se palaa. Muista, että ystäväsi tukivat sinua silloin kun olit allapäin, nyt on sinun vuoro tukea heitä. Voit olla muillekin masentuneille avuksi, näyttää heille suuntaa. Tsemppiä!

[/quote]

Mikä sulla on kun tuntuu noin pahalta? Voit kertoa täällä. Kuten joku tässä edellä sanoi, haiskahtaa pahasti projektiolta. 

ap

Vierailija
58/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Mikä sulla on kun tuntuu noin pahalta? Voit kertoa täällä. Kuten joku tässä edellä sanoi, haiskahtaa pahasti projektiolta. 

ap

[/quote]

En vain usko sinun kaltaisiin parannuksiin. Kirjoitat että etsit uudet ystävät kun ne oikeat ystävät ovat olleet sinun kanssa koko ajan. Pakenet vain omaa itseäsi.

Vierailija
59/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:49"]

Ap, jos et satu tietämään, niin kerron, että täällä AV:llä on yksi palstahahmo joka vihjailee aloittajien mielenterveydestä ilman mitään perusteita. Siis jos vaikka kirjoitat, että ostin siemeniä, niin se kirjoittaa siihen, että "Hullu!" eikä mitään selitystä. Ilmeisesti jollain on nyt tosi kova projektio päällä. Joten älä ota itseesi.

[/quote]

Ihmiset kipuilee omien ongelmiensa kanssa, ja jotkut sitten suuntaavat oman ahdistuksen sivullisiin. Tiedän tämän jo työn puolesta. AV on hyvä varaventtiili kaikille näille aggressioille ja paineille, joskin myös vertaistuelle. Take the bad with the good. :) 

(Olen ollut viimeiset viistoista vuotta modena tai adminina eri kv saiteilla, joten kaikenlaista kulkijaa on tullut vastaan. Röllit ei paljon liikuta.)

ap

Vierailija
60/69 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki parempia läheisiä, ansaitset sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä