Millainen oli hieno nimi mielestäsi lapsena?
Olisin niin mielelläni ollut Laura tai Viola.
nyt tyttöni on Laura viola. Annoitteko te sen hienon nimen lapsellenne?
Kommentit (105)
Miesbarbini (=Ken) oli aina Richard. Ei ollut erityisen hieno nimi mutta hienoin mitä miehelle keksin. Ja ei, poikani nimi EI ole Richard ;)
Neonilla. Kutsuin tytärtäni jonkun aikaa Neonillaksi, mutta nimeksi se ei päätynyt.
Itse olin aivan rakastunut nimiin Anni ja Lotta. Kirjoittelin paljon tarinoita, ja päähenkilöni olivat aina jälkimmäisen nimisiä. Tiina-kirjojen ja Anni Polvan #1 fanina en tietenkään voinut nimetä sankarittariani Anniksi, koska sitten kun olisin tunnettu kirjailija, niin kaikki sekoittaisivat minun mestariteokseni ja suurimman ihailun kohteeni keskenään ;-) Hyvä, että oli tuokin valmiiksi mietittynä!
En todellakaan nimeäisi tytärtäni kummaksikaan.
Tykkäsin Eetusta ja Maijasta. En ikinä nimeäisi lastani niiden mukaan :D
Pidin omasta nimestäni, enpä siksi sitä kerrokaan. Oli ennen hiukan harvinaisempi, nykyään turhan useinkin tulee vastaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:47"]
Magdalena ja Madeleine!
[/quote]
Mulla samat! :-D Ai että 10-vuotiaana ruotsin tunneilla olin niin kateellinen prinsessa Maddelle: hänellä oli upea nimi, uskomattoman kaunis nainen ja vieläpä kuninkaallinen! Nyt onneksi aikuisena ymmärtää, ettei se ehkä ollutkaan niin ruusuista:)
[/quote]
Niin ja siis yhä pyörittelen mielessäni noita nimiä mahdollisille tuleville tyttärilleni. Magdalenani olisi tietysti nimetty Raamatun mukaan ja Madeleineni prinsessan mukaan. Lapsuudesta ja teini-iästä jäänyt molemmista hyviä "muistoja" ja ovat vaikuttaneet positiivisesti itseeni, joten mielleyhtymä on yhä hyvä ja nimet ovat edelleen erittäin kauniita omaan korvaani.
Lola ja Vanessa
Sen verran on mieli muuttunut että en nimeäisi tytärtäni näin.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:17"]
Pidin omasta nimestäni, enpä siksi sitä kerrokaan. Oli ennen hiukan harvinaisempi, nykyään turhan useinkin tulee vastaan.
[/quote]
Olipa hyvä ettet kertonut niin kukaan ei tunnista sua :D
oma nimisuosikki oli Birgit(ta) ja yhä pidän sitä kauniina sekä mahdollisena tyttären toisena tai kolmantena nimenä, ei kuitenkaan kutsumanimeksi
Ilmoitin kerhossa n. 4-vuotiaana olevani Sari Soni Salomäki, niin vakuuttavasti, että äitini joutui vakuuttelemaan tädeille oikeaa nimeäni :)
Barbileikkeihin otimme sisareni kanssa nimiä Dallasista ja Dynastiasta, esim. Lucy, Pamela, April ja Fallon.
Tyttärelle minulla oli varma nimi suunniteltuna lapsuudesta asti, mutta en sittenkään tyttären synnyttyä (kolmen pojan jälkeen) nimennyt häntä siksi, kun olisi tullut mummo (anoppini) kaimaksi..
Tätini kissan nimi oli Jesse. Se oli minusta tosi mukava nimi, enkä ollut kuullut sitä koskaan aiemmin.
Toisesta pojastamme tulikin Jesse, mutta miehen toiveesta, itse yritin tarjota toista vaihtoehtoa.
Tämä Tiina olisi tahtonut olla Taylor, koska Kauniit ja rohkeat. :')
Johanna. Annoin valkoiselle pehmokissalleni sen nimen, ja se oli mun silmäteräni. <3 Joo, omalle tyttärelleni en kyllä antais nimeks Johanna, vaikkei se mikään kauhea nimi olekaan.
Daniel, so cool! Kävis vieläkin...
Lasse, pidän nimestä edelleen, mutta mies ei halunnut sitä poikamme nimeksi.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:33"]
Olisin niin mielelläni ollut Laura tai Viola.
nyt tyttöni on Laura viola. Annoitteko te sen hienon nimen lapsellenne?
[/quote]
Olisin aina halunnut olla Aurora. Ehkä se tuli prinsessa ruususesta, ken tietää.. ;) Eipä ole tyttö kuitenkaan Aurora, mutta oman toisen nimeni olisin halunnut antaa tyttärelleni, sekin kun on niin kaunis. Lapsen isä ei suostunut.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:34"]
Daniel, so cool! Kävis vieläkin...
[/quote]
Minun pojastani tuli Daniel, ja se taitaa yhä olla niitä harvoja nimiä, josta jokaisella ei ole negatiivista huomauttamista.
Se, joka teininä suunnitteli
Tony Michel Christiania.
Mulla itsellä on vähän harvinaisempi nimi (josta myös sitten nuorempana sai kuulla) joten silloin fanitin kaikkia mahdollisimman tavallisia nimiä. Anna oli varmaan yksi suosikkini. En kyllä ehkä nimeäisi sillä lasta (enkä vaihtaisi omaksi nimeksenikään, kuten silloin suunnittelin :D, nimim. nykyään tykkään nimestäni.)
Halusin jonkin aikaa ala-asteikäisenä että minua kutsutaan Dianaksi. Ei kyllä käynyt mielessäkään antaa sitä omalle lapselle ;D
Kukka-Maaria ja Salomon XD