Millainen oli hieno nimi mielestäsi lapsena?
Olisin niin mielelläni ollut Laura tai Viola.
nyt tyttöni on Laura viola. Annoitteko te sen hienon nimen lapsellenne?
Kommentit (105)
Lapsena toivoin, että nimeni olisi Wilhelmiina. :D No en toivo enää enkä todellakaan anna sitä nimeksi mahdolliselle tulevalle tytölleni..
Leikeissäni prinsessan nimi oli aina Sabina tai Charlotta ja prinssin nimi Christian. Yök, en tosiaankaan antaisi ikinä kumpaakaan lapselleni!
Miia, Jasmin, Neea, Elina, Eleonora. Tytön toinen nimi on Eleonora :)
Mulla oli nukke nimeltä Johanna, ja se oli mielestäni niin kaunis nimi. Mietin esikoiselle aikoinaan nimea Joanna mutta tulikin poika. Tytär syntyi vuosia myöhemmin ja nimikin oli jo jäänyt top-listalta.
Suosikkinimiäni olivat Miia, Kukka-Maaria ja Becky.
BECKY?!
Tyttöni nimeksi ei tullut mikään näistä. Oma nimeni on Tii. Ei siis Tiia, vaan Tii.
Tarhaikäisenä Isabella, Maribella ja Rosabella olivat mielestäni maailman kauneimmat nimet, ja olin katkera tavallisesta suomalaisesta nimestäni. Joskus vähän myöhemmin kuulin sadun Adalmiinan helmestä, ja ajattelin että Adalmiina on ihanin nimi. En antaisi mitään noista omalle lapselle (vaikka Isabella olisi mielestäni periaatteessa ihan ok vaikka kolmantena nimenä.)
Julia ja Linda. Nämä siis 80-luvun pikkutytön mielestä kauniita.
Olen MinnaSariKrista- sukupolvea, joten kaikki romanttiset kolmitavuiset nimet olivat Ihania: Aurora, Camilla, Charlotte...
Omilla lapsillani on hyvin jämäkät kaksitavuiset 40- lukulaiset nimet :D
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:38"]Leikin että nimeni oli Mira Fiori. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_131_Mirafiori)
Inhosin aina nimeäni, ja lopulta aikuisena sen vaihdoin.
Myös erästä nimeä ihailin aina eräässä laulussa, ja se onkin tyttäreni nimi.
[/quote]
Mikä oli vanha nimesi?
Monica, Jamelia ja Petronella olivat mieleen ala-asteikäisenä. Huh huh...
Selina oli minusta todella, todella hieno nimi. Nyt en kyllä antaisi lapselle nimeksi.
Charlotta ja Cornelia. Kumpikaan ei enää viehätä.
Patrik/Patrick oli mielestäni ihanin pojan nimi 🤭
Nykyään ei niin säväytä, vaikkei huono nimi olekaan.
Silvia oli ihana, kuningattaren nimi.
Vierailija kirjoitti:
Cassandra, Cecilia, Cinderella jne. Oksettaa ajatellakin! :)
Mulla oli kans Cecilia. Jos oisin lapsena saanut päättää tulevan lapseni nimen, niin siitä olisi takuuvarmasti tullut Cecilia. Hyi kauhea! Nykyään ei tulisi mieleenkään laittaa omalle lapselle vieraskielistä nimeä eikä etenkään mitään jossa on C.
Minä olisin halunnut olla Rosemary - minulla ei ole tytärtä, mutta ei, en olisi antanut tyttärelleni 😂
Mun mielestä Margareta oli tosi hieno nimi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin halunnut olla Rosemary - minulla ei ole tytärtä, mutta ei, en olisi antanut tyttärelleni 😂
Mä pidin myös tuosta nimestä. Sitten luin tosin kirjan nimeltä Rosemaryn painajainen. 🤣
Nelli oli mun mielestä (ja on edelleen) kiva nimi! Ja Mirella :)