En oikeasti enää jaksaisi tätä päivästä toiseen jatkuvaa kuumuutta :(
Vai pitäisikö sanoa viikosta toiseen.
Ihan helvetin paha olla 😢🤯🥵
Kommentit (517)
Kannattaa laihduttaa niin elämä taas hymyilee.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksaisi näille idiooteille enää edes kommentoida, mutta ainoat tuntemani ihmiset, jotka pitävät helteistä, ovat huomattavasti ylipainoisia, terasseilla juoman ääressä viihtyviä ihmisiä. Eli tuskin painolla on tämän asian kanssa suurtakaan merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mittari näyttää ulkona parvekkeella edelleen 28 astetta. Kello on kohta kymmenen illalla. Tuuleta tässä sitten asuntoa raikkaaksi palauttavia yöunia varten. In your dreams.
Ei ole mitään järkeä enää näissä lämpötiloissa Suomen leveysasteilla. Hellettä näkyy sääennusteissa niin pitkälle, kun ennustetta riittää, eli ainakin seuraavat kaksi viikkoa. Onneksi olen töissä, loma menisi nyt täysin hukkaan. Mutta hyvä, jos joku edes nauttii.
No sä saat ilmeisesti sentään töissä taukoa kuumuudesta. Kaikilla ei ole niin hyvin asiat. Itse kärvennyn töissä ja kotona on "vain" 26 astetta ilmastointi pömpelillä. Sitten kun menen nukkumaan joudun sulkemaan laitteen koska en pysty nukkumaan sen metelissä. Ja turha avata ikkunoita vaikka ulkona olisi vain 15 astetta (mitä ei enää ole) koska ei se viileä ilma tule tänne kämppään millään konstilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mittari näyttää ulkona parvekkeella edelleen 28 astetta. Kello on kohta kymmenen illalla. Tuuleta tässä sitten asuntoa raikkaaksi palauttavia yöunia varten. In your dreams.
Ei ole mitään järkeä enää näissä lämpötiloissa Suomen leveysasteilla. Hellettä näkyy sääennusteissa niin pitkälle, kun ennustetta riittää, eli ainakin seuraavat kaksi viikkoa. Onneksi olen töissä, loma menisi nyt täysin hukkaan. Mutta hyvä, jos joku edes nauttii.
No sä saat ilmeisesti sentään töissä taukoa kuumuudesta. Kaikilla ei ole niin hyvin asiat. Itse kärvennyn töissä ja kotona on "vain" 26 astetta ilmastointi pömpelillä. Sitten kun menen nukkumaan joudun sulkemaan laitteen koska en pysty nukkumaan sen metelissä. Ja turha avata ikkunoita vaikka ulkona olisi vain 15 astetta (mitä ei enää ole) koska ei se viileä ilma tule tänne kämppään millään konstilla.
Etätöissä ollaan, ja kieltämättä on todella ikävä toimiston ilmastointia. Meillä ei edelleenkään suositella toimistolle menemistä kuin pakottavista syistä. Kohta kyllä alkaisi olla pakottavat syyt, kun pää ei tahdo toimia näissä lämpötiloissa. Työn jälki on sitten mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Niin totta. Inhottaa läskit syöttöporsaat hikoiluineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksaisi näille idiooteille enää edes kommentoida, mutta ainoat tuntemani ihmiset, jotka pitävät helteistä, ovat huomattavasti ylipainoisia, terasseilla juoman ääressä viihtyviä ihmisiä. Eli tuskin painolla on tämän asian kanssa suurtakaan merkitystä.
No älä. Kaikki minunkin tuntemat helteiden rakastajat ovat enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Kävin yksi päivä lähirannalla kahlaamassa ja siellä oli lihavia ihmisiä ottamassa aurinkoa. Kuka hitto nykyaikana edes "ottaa aurinkoa"? Luuleevatko he näyttävänsä paremmalta läskinä kun on sentään edes ruskea iho? Siellä rannalla oli myös ulkomaalaisia, he pysyivät varjossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätöissä ollaan, ja kieltämättä on todella ikävä toimiston ilmastointia. Meillä ei edelleenkään suositella toimistolle menemistä kuin pakottavista syistä. Kohta kyllä alkaisi olla pakottavat syyt, kun pää ei tahdo toimia näissä lämpötiloissa. Työn jälki on sitten mitä on.
Mä ajoin eilen sunnuntaina koko päiväksi mun ilmastoidulle työhuoneelle. Kukaan muu ei käy siellä, paitsi huoltomies eikä sekään viikonloppuisin. Läppäri ja eväät mukaan, samoin suihkukamat ja katselin siellä netistä elokuvia (ja kävin suihkussa kun kerrankin ei tullut heti peseydyttyä hitonmoinen hiki pintaan). Oli oiken mukavaa ja rauhallista.
Joo, helvettiä työvaatteet päällä kasvomaski naamalla. Pääsiskin kotiin tuulettimen ääreen syömään jätskiä. Vois työntää vaikka jääpuikon hanuriinsa jos vaikka helpottais.
Mutta ei, pitkät housut, paita, liivit, turvakengät ja muut releet niskassa aasiakaspalvelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä näitä lämpötiloja enemmän ahdistaa tämä jatkuva kuivuus, joka on viime kesinä muuttunut normiksi. Sama kaava näyttää toistuvan joka kesä. Silloin tällöin sääennusteissa näkyy Suomeen saapuva saderintama joskus viiden päivän päästä. Sitten se katoaakin ennusteista, eikä mitään sadetta tule. Ensi viikonlopullekin luvatut rankkasateet näyttävät jo huomattavasti vähäisemmiltä tuoreen ennusteen mukaan.
Neljä kesää putkeen on nyt ollut nurmikot keltaisina. Ennen Suomessa satoi aina kesäisin sen verran että nurmikot pysyivät vihreinä. Nyt ne kuolevat joka kesä kroonisessa kuivuudessa, ja tästä on tullut ihan normaalia. Kyllä ennenkin kai joskus nurmikko kuoli, mutta se oli varsin harvinaista. Joka kesä myös uutisoidaan että muistakaa viedä pihalle vettä siileille, näin ei todellakaan ollut esim. 20 vuotta sitten. Kyllä tässä kesät todellakin ovat muuttuneet.
Tämä. Vaikka kesät voivat toki nykyisinkin olla erilaisia, niin tuntuu että ennen oli suhteessa enemmän viileitä ja sateisia kesiä. Pääsääntöisesti helteetkin olivat vähäisiä, nykyisin jo melkein normi. Jos oli aurinkoista, niin lämpötilat saattoivat olla 18-21 hyvin pitkälti. Hirvittää tämä kuivuus eniten luonnon puolesta. Pohjoisen herkkä luonto ja eläimet kärsivät, puutarhat kärsvät, marja-, sieni- ja viljasadot kärsivät, siten myös ruoantuotanto. Valtavasti menee energiaa ja kuluja kasteluun. Kiva on katsella loppukesällä kärventynyttä ja syksyistä luontoa.
Kyllä niitä helteitä ennenkin OLI mutta välissä myös kunnolla viilentäviä sateita ja ukkoskuuroja, saattoi tulla jopa rakeita. Nykyään jos sattuu vähän sataakin niin silti ei ilma välttämättä viilene kunnolla. Tällaiset viikkotolkun jatkuvat paahteet ei oikein kuulu Suomeen. Mutta ilmeisesti näihin on tottuminen ilmastonmuutoksen myötä. Kuin myös siihen, että lajistomme muuttuu. Juurihan uutisoitiin uudesta isosta paarmalajista, ihan kuin ei olisi omissa imeskelijöissä tarpeeksi. Suomi on kuitenkin tuhansien järvien maana otollista maaperää kaikille epämiellyttäville vedessä lisääntyville hyönteisille. Niistä tulee olemaan paljon haittaa niin luonnon eläimille, kuin karjalle.
Ne tuovat mukanaan myös uusia tauteja. Mutta onhan se sen arvoista, että ihmiset nauttivat helteistä ❤️
Nauttijoille myös tiedoksi, että tämän jälkeen tulee myrsky. Yksi semmoinen jo oli ja se räjäytteli täällä lasitettuja parvekkeita, seuraava on pahempi. Ikinä en ole nähnyt niin isoja rakeita.
Voiko joku säälle jotain? Ei, eli pitääkö minun vinkua ja valittaa etten tykkää lämpimästä vaikka tykkään!?!!
Hankkikaa elämä. Ei tartte aina kaikesta valittaa.
Minä tykkään kesästä ja helteestä, sori hirveästi ettei kiinnosta se ettei joku tykkää.
Mikä siinä on niin hankalaa? sen 300-400e maksaminen? joka kesä samat kelit ja aina voi säästää pikkuhiljaa..
Ne siirrettävät laitteet voit asentaa mihi haluat kuhan joku ikkuna tilassa.
Ne ei ole parhaita,mutta toimii ne , minulla oli entissä kämpässä ,pikku virittelyt poistoputkelle ja laite päälle,25min ja kämppä viilee.
Nykyisessä ilppi vetäsee vartissa viileeksi.
Vierailija kirjoitti:
No vajaan parin kuukauden päästä on jo syksy ja sitten pääsette itkemään kun on märkää ja kylmää ja pimeää.
Eipä ne syksystä valittajat yleensä niitä ole, jotka kärsivät helteestä. Syksyllä ja talvella valittaa sitten ne, jotka nyt nauttivat lämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku säälle jotain? Ei, eli pitääkö minun vinkua ja valittaa etten tykkää lämpimästä vaikka tykkään!?!!
Minä tykkään kesästä ja helteestä, sori hirveästi ettei kiinnosta se ettei joku tykkää.
Kuka sinua on vaatinut valittamaan helteestä? Onko sua joku vaatinut edes avaamaan aihetta koskevia ketjuja, jos asia ei sinua koske ja valittaminen ärsyttää sinua noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Mua rupes itkettään, kun aamuneljältä heräsin hirveään kuumuuteen täällä kerrostalon ylimmässä. Kissat olivat oksennelleet yöllä, kun eivät nekään kestä näin tukahduttavaa. Nyt vein koiran nesteytykseen eläinlääkärille. Aurinkovoide valuu pitkin kroppaa ja kesämekko on liimaantunut ihoon. Oksettaa ja päätä särkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kesästä ja helteestä, sori hirveästi ettei kiinnosta se ettei joku tykkää.Mua rupes itkettään, kun aamuneljältä heräsin hirveään kuumuuteen täällä kerrostalon ylimmässä. Kissat olivat oksennelleet yöllä, kun eivät nekään kestä näin tukahduttavaa. Nyt vein koiran nesteytykseen eläinlääkärille. Aurinkovoide valuu pitkin kroppaa ja kesämekko on liimaantunut ihoon. Oksettaa ja päätä särkee.
Onhan sulla varmasti rahaa ostaa se viilentävä kone .
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin hankalaa? sen 300-400e maksaminen? joka kesä samat kelit ja aina voi säästää pikkuhiljaa..
Ne ei ole parhaita,mutta toimii ne , minulla oli entissä kämpässä ,pikku virittelyt poistoputkelle ja laite päälle,25min ja kämppä viilee.
Juu se laite maksaa 400-600. Sen käyttö maksaa 4-5 euroa päivä! Tommonen siirrettä laite puhaltaa hirvittävän määrän ilmaa pihalle, korvaavan ilman tultava jostain. Omassa asunnossani se tulee ulkopuolelta, ja lämpötila on päivällä 40-47 astetta. Joten todellinen jäähdytysteho jää pieneksi. Olkkarissa laskee lämpöä 2 astetta. Pienen makkarin saa viileäksi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu se laite maksaa 400-600. Sen käyttö maksaa 4-5 euroa päivä! Tommonen siirrettä laite puhaltaa hirvittävän määrän ilmaa pihalle, korvaavan ilman tultava jostain. Omassa asunnossani se tulee ulkopuolelta, ja lämpötila on päivällä 40-47 astetta. Joten todellinen jäähdytysteho jää pieneksi. Olkkarissa laskee lämpöä 2 astetta. Pienen makkarin saa viileäksi kyllä.
Juurikin näin. Jos korvausilma tulee sieltä tulikuumalta parvekkeelta, niin koko kalliin, huutavan hökötyksen hankintaa kannattaa miettiä toisenkin kerran. Tuo ei kertakaikkiaan toimi jokaisessa asunnossa, vaikka jotkut niin väittävät. Kokemusta on. Pitäisi olla kaksiputkinen tai split-malli, johon uppoaakin sitten kaksi tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajoin eilen sunnuntaina koko päiväksi mun ilmastoidulle työhuoneelle. Kukaan muu ei käy siellä, paitsi huoltomies eikä sekään viikonloppuisin. Läppäri ja eväät mukaan, samoin suihkukamat ja katselin siellä netistä elokuvia (ja kävin suihkussa kun kerrankin ei tullut heti peseydyttyä hitonmoinen hiki pintaan). Oli oiken mukavaa ja rauhallista.
😄 Olen minäkin joskus harkinnut ottavani makuupussin ja makuualustan töihin, ja jääväni työpaikalle ihan yöksi. Tuskin tuolle suurta estettä olisi, pomo saattaisi peräti suostuakin. Mutta joku kynnys siinä jotenkin vaan on.
Oletko kokeillut? Siis ei pelkästään oleskelua siinä lämmössä, vaan että teet myös täysillä fyysisiä töitä siinä lämpötilassa? Ja kotona odottaa lähes sama lämpötila, jossa myös nukut hyvin koska olethan sentään jo tottunut siihen?