En oikeasti enää jaksaisi tätä päivästä toiseen jatkuvaa kuumuutta :(
Vai pitäisikö sanoa viikosta toiseen.
Ihan helvetin paha olla 😢🤯🥵
Kommentit (517)
olin äsken rannalla ja oli ihanaa
Tosiaan nuo koneistuksesta ja "eihän se usean sadan euron laite nyt pahan hintainen ole" puputtavat voisivat ruveta ostelemaan niitä koneita vähävaraisille jos ne kerran niin halpoja ovat!
Itse asun 1970-luvulla rakennetussa ex-opiskelija-asunto kerrostalossa vuokralla, en saa tehdä mitään muutoksia rakenteisiin, parveke on mutta heti sen alla on "piha" (betoni- ja asvalttierämaa joka hohkaa lämpöä kuin kuuma liesi, yölläkin vaikka ilma onkin viileämpää), ja jossa on niin huono äänieristys asuntojen välillä että jos ottaisin minkään huutavan laitteen makkariini (voiko niitä edes virittää parvekkeiden oviin kun makuuhuoneen ikkunassa ei ole tuuletusikkunaa?) niin saisin varmaan häädön alta aikayksikön. Ristivetoa ei saa, ilmastointia ei ole (teoriassa on, mutta venttiilit vetävät vain muutaman tunnin vuorokaudessa ja korvausilma tulee ulkoa siitä pätsistä), tuuletin on mutta olen niitä ihmisiä jotka eivät oikeastaan hikoile saunassakaan, joten pitäisi olla jatkuvasti kastelemassa itseä ja se ei oikein toimi tietokoneella ollessa (etätöissä kotona). Videokeskustelujen vuoksi en voi tässä alastikaan istua.
Talvella yllättävän hyvin pitää lämpöä tämä asunto, mutta kesällä kuumuudesta ei pääse eroon sitten millään. Jos joku sanoo että muuta niin muuttaisin heti vaikka omakotitaloon jos joku minulle sellaisen ostaisi, mutta näistä pätkätöistä on säästettävä paljon arkisempiin asioihin, kuten silmälasien uusiminen, uusi polkupyörä (en enää osta "kunnostettua" räyskää), arkkupakastin, yms.
Kaupoissakaan ei ole enää viileää kun kylmätavarat on ovilla suljettavissa hyllyissä eikä "hukkaviileyttä" juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja kotiin tullessasi et tietenkään käynnistä tuuletinta tai viilennintä vaan nautit siitä 30-asteen lämmöstä ympärivuorokautisesti?
Vierailija kirjoitti:
Samoin!
Aamulla omalla lähijärvellä uimassa, sitten terassilla nautiskelua. Lounaan jälkeen lähdin kaverini kanssa bongailemaan 2 muuta uimarantaa 20km säteellä missä ei olla ennen oltu. Kiva pikareissu, samalla löydettiin ihana uusi kahvila
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kotiin tullessasi et tietenkään käynnistä tuuletinta tai viilennintä vaan nautit siitä 30-asteen lämmöstä ympärivuorokautisesti?
Minä en käynnistä. Meillä on sisällä ollut nyt n 4 vkoa lähes 30 astetta ja nautin lämmöstä. Terassin ovi on auki jotta ilma kiertää mutta sisällä ja ulkona 29 astetta.
Meidän perheessä kukaan ei kärsi kuumuudesta
465
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käynnistä. Meillä on sisällä ollut nyt n 4 vkoa lähes 30 astetta ja nautin lämmöstä. Terassin ovi on auki jotta ilma kiertää mutta sisällä ja ulkona 29 astetta.
465
No sitten olet ihan väärässä ketjussa, koska tämä keskustelu ei ole sinua varten! :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku säälle jotain? Ei, eli pitääkö minun vinkua ja valittaa etten tykkää lämpimästä vaikka tykkään!?!!
Hankkikaa elämä. Ei tartte aina kaikesta valittaa.
Minä tykkään kesästä ja helteestä, sori hirveästi ettei kiinnosta se ettei joku tykkää.Mua rupes itkettään, kun aamuneljältä heräsin hirveään kuumuuteen täällä kerrostalon ylimmässä. Kissat olivat oksennelleet yöllä, kun eivät nekään kestä näin tukahduttavaa. Nyt vein koiran nesteytykseen eläinlääkärille. Aurinkovoide valuu pitkin kroppaa ja kesämekko on liimaantunut ihoon. Oksettaa ja päätä särkee.
Onhan sulla varmasti rahaa ostaa se viilentävä kone .
Mitä h........ä sä mouruat siitä koneestas. Viilentimet on ja ilp:t ja suihkut ja releet ja rahaa. Vaan ällöttävän kuumaa on. Toikin ilp kierrättää ulkoa kuumaa sisään, jotta puhkuu. Ei me nyt koko porukka voida edes kaiken päivää täällä sisällä olla. Töissä on käytävä ja kaupassa ja muuallakin. Oltiin mökilläkin, mutta siellä tuvan lämpötila nousi +40. Vaikeinta on eläimillä ja parin kk ik vauvalla. Että älä jauha sanaakaan jostain koneesta, pr....l.
Jos sulla varaa tommoseen sirkukseen,eläimiä,lapsia, mökkiä, niin on se kumma jos et yhtä toimivaa laitetta saa hankittua.
Katsokaa oikeasti miten se yksiputkinen toimii, se ei ime samasta putkesta korvausilmaa.
Pirkanmaalla on tänään ollut kylmä tuuli. Tulkaa tänne.
Mulla kanssa paha olla. Tällaset helteet pistää mun vatsan aina sekasin ja naamasta valuu hiki jos sormeaan heilauttaa.
Viime yönä klo 3:30 turussa 22 astetta lämmintä, ja tottakai yöllä tuuli meni ihan nollaan ettei ole pienintäkään mahdollisuutta saada asuntoa viileemmäksi.
Eilen ei täälläkään viilennyt ulkona yöksi edes parinkympin tienoille, on aika tuska yrittää saada nukutua kun sisällä on 29 astetta ja ulkonakin 23... Ei auta ikkunoiden auki pitäminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
465
Kuuluuko perheeseesi lapsia, vauvaa, kotieläimiä, työssäkävijöitä...kierrätät edestakaisin: kuumaa ulos, kuumaa sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku säälle jotain? Ei, eli pitääkö minun vinkua ja valittaa etten tykkää lämpimästä vaikka tykkään!?!!
Minä tykkään kesästä ja helteestä, sori hirveästi ettei kiinnosta se ettei joku tykkää.Mua rupes itkettään, kun aamuneljältä heräsin hirveään kuumuuteen täällä kerrostalon ylimmässä. Kissat olivat oksennelleet yöllä, kun eivät nekään kestä näin tukahduttavaa. Nyt vein koiran nesteytykseen eläinlääkärille. Aurinkovoide valuu pitkin kroppaa ja kesämekko on liimaantunut ihoon. Oksettaa ja päätä särkee.
Mitä h........ä sä mouruat siitä koneestas. Viilentimet on ja ilp:t ja suihkut ja releet ja rahaa. Vaan ällöttävän kuumaa on. Toikin ilp kierrättää ulkoa kuumaa sisään, jotta puhkuu. Ei me nyt koko porukka voida edes kaiken päivää täällä sisällä olla. Töissä on käytävä ja kaupassa ja muuallakin. Oltiin mökilläkin, mutta siellä tuvan lämpötila nousi +40. Vaikeinta on eläimillä ja parin kk ik vauvalla. Että älä jauha sanaakaan jostain koneesta, pr....l.
Jos sulla varaa tommoseen sirkukseen,eläimiä,lapsia, mökkiä, niin on se kumma jos et yhtä toimivaa laitetta saa hankittua.
Ei meillä sirkusta ole, tavallinen suurperhe akateemisine huoltajineen. Ja mä tein selväksi, että laitteemme ovat laadukkaita. Eivät silti pärjää liian kostealle helteellä. Tarvitaan raitista ilmaa, ei ilman sekoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä sirkusta ole, tavallinen suurperhe akateemisine huoltajineen. Ja mä tein selväksi, että laitteemme ovat laadukkaita. Eivät silti pärjää liian kostealle helteellä. Tarvitaan raitista ilmaa, ei ilman sekoittamista.
Kyllä toimiva ilp saa teille viileän kodin ja kosteuden pois.
Vierailija kirjoitti:
Pirkanmaalla on tänään ollut kylmä tuuli. Tulkaa tänne.
*Kylmä* tuuli? Missäpäin Pirkanmaata? Käppäilin Ylöjärvellä ja siunasin edes sitä lämmintä lehmän henkäystä, mikä ajoittain puhalsi. Jos lämpötila huitelee lähellä +30 astetta, on sula mahdottomuus kokea kylmää tuulta.
Saisi tämä kuumuus ja tukaluus jo pikku hiljaa loppua, mutta ei. 30 asteen helteitä ennustetaan niin pitkään kuin ennusteita riittää. Nukkumisesta ei ole tahtonut tulla mitään viimeiseen kahteen viikkoon. Alan olla jo väsynyt tähän ja pitäisi jaksaa töissäkin käydä. Rakkaan lenkkeilyharrastuksen olen joutunut jättämään, sillä ei tuossa kuumuudessa voi juosta, ellei halua läkähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi muistit mainita kysymättä että olette akateemisia. Satutteko olemaan vaativilla aloilla asiantuntijoina?
No ehkä se teidän ilp ei ole laadukas vaikka niin luulette. Kyllä hyvä kone toimii kostealla helteelläkin hyvin.
En tiedä vaikuttaako tää kuumuus negatiivisesti lintuihin mutta olen nyt kuukauden päivät pistänyt merkille lintujen omituisen käyttäytymisen. Linnut esimerkiksi hyökkäilee toisia kohti, siis saman rodun linnut. Ja linnuista on tullut agressiivisempia, etenkin variksien kohdalla mitkä yleensä viileämmällä säällä on aika rauhallisia.