Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikallinen sopiminen mielestäsi hyvä homma?

Vierailija
03.07.2021 |

Se on semmoista joustavaa hommaa suuntaan ja toiseen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asia se on, ahkerat osaavat tekijät saa aina hyvää palkkaa, laiskat valittaa kitisee kun joutuu itse palkastaan neuvottelemaan.

Ahkerat työntekijät saavat nykyäänkin neuvoteltua itselleen paremman palkan. Ei siihen tarvita koko nykysysteemin romuttamista. 

Ruskea kieli toimii paremmin etujen hankinnassa kuin ahkeruus. Ellei sit tosi ahkerasti ole kuolemassa pomon per...

En tiedä mitä tarkoitat tolla sepittelylläsi, mutta kerran sovittua palkkaa ei hevillä nosteta muuten kuin työpaikkaa tai tehtäviä vaihtamalla.

Vierailija
42/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät työntekijät kilpailuttavat hintansa eri työnantajilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän paikallisessa sopimisessa ole muuta ideaa kuin työläisten palkkojen ja etujen minimointi ja omistajien sijottajien voittojen maksimointi

Terminologian perusteella epäilen että olet vähintään ay-aktiivi ja sak:n alaisessa liitossa. Ay-väellä on mukava tapa nähdä maailmassa ainoastaan uhkakuvia eikä lainkaan mahdollisuuksia jos heidän malliinsa kosketaan hivenenkään.

Ikävä tuottaa pettymys mutta olen ihan perus duunari joka ei kuulu liittoon mutta on kyllästynyt työnantajien valehteluun ja rahan ahneuteen

Vierailija
44/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän paikallisessa sopimisessa ole muuta ideaa kuin työläisten palkkojen ja etujen minimointi ja omistajien sijottajien voittojen maksimointi

Terminologian perusteella epäilen että olet vähintään ay-aktiivi ja sak:n alaisessa liitossa. Ay-väellä on mukava tapa nähdä maailmassa ainoastaan uhkakuvia eikä lainkaan mahdollisuuksia jos heidän malliinsa kosketaan hivenenkään.

Ikävä tuottaa pettymys mutta olen ihan perus duunari joka ei kuulu liittoon mutta on kyllästynyt työnantajien valehteluun ja rahan ahneuteen

Et tuottanut pettymystä, koska ay-väen asenne ei liikuta mua tippaakaan. Se on lähinnä koomista 70-luvulle jämähtänyttä kielenkäyttöä ja vastakkainasettelua. Onko sulle valehdeltu useammankin työnantajan toimesta?

Vierailija
45/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tuottanut pettymystä, koska ay-väen asenne ei liikuta mua tippaakaan. Se on lähinnä koomista 70-luvulle jämähtänyttä kielenkäyttöä ja vastakkainasettelua. Onko sulle valehdeltu useammankin työnantajan toimesta?

En oli vielä 35 vuotiaana päässyt semmosiin töihin missä johto ei olisi valehdellu että tekisin heille enemmän rahaa lupaamalla asioita joita heillä ei ole edes aikomus toteuttaa

Vierailija
46/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä palkkaa nytkin nostaa? Mutta eipä ole nostettu. Ja hyvä työntekijä olen ja siitä on luvutkin olemassa.

Vierailija
47/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asia se on, ahkerat osaavat tekijät saa aina hyvää palkkaa, laiskat valittaa kitisee kun joutuu itse palkastaan neuvottelemaan.

Voi saa. TNa miten suuri valhe. Ruskeakieliset ja ne jotka jakaa pildeä/kyldeä saavat hyvät palkat. Me oikeat ihmiset tehdään työt pienellä palkalla.

Vierailija
48/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä palkkaa nytkin nostaa? Mutta eipä ole nostettu. Ja hyvä työntekijä olen ja siitä on luvutkin olemassa.

Oletko pyytänyt?

Vierailija
49/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi saa. TNa miten suuri valhe. Ruskeakieliset ja ne jotka jakaa pildeä/kyldeä saavat hyvät palkat. Me oikeat ihmiset tehdään työt pienellä palkalla.

Anteeks nyt mutta tää teksti on kateellista skeidaa oikeine ihmisineen.

Vierailija
50/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tunnu tajuavan että tessissä on kaikkea muutakin kuin palkka. Paikallisessa sopimisessa voit varautua siihen että turha jatkossa kuvitella saavasi esimerkiksi sairauspäiviltä palkkaa tai mitään lomarahoja, loma-ajan palkkaa tmv, lomapäivien määräytyminenkin voi mennä täysin uusiksi. Käsittääkseni myös äitiys- ja isyysvapaisiin liittyy myös tesin myötä tulleita etuja? Ylityö, ilta, yö ja pyhäkorvaukset ei varmaan pysy ennallaan. Ettekö epäile että aloilla "jotka kuka vaan oppii", ei työnantaja harrastaisi sitä että ottaa töihin ne jotka vaikka 0,50€/h pienemmällä palkalla suostuu saman työn tekemään? Itse saatte sitten lähteä TAI tarjoutua tekemään taas vähän pienemmällä palkalla työttömyyden pelossa?

Vierailija
51/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asia niille, joilla on aidosti jotain hyvin uniikkia osaamista tarjota työnantajalle. Melko harvassa tosin ovat nämä ns. korvaamatonta osaamista omaavat henkilöt.

Muille työntekijöille paikallinen sopiminen on enempi "tässä tarjous, ota tai jätä". Yrityksille tämä kyllä on hyvä asia. Kovasti muka yritykset panostavat työntekijöiden hyvinvointiin, mutta käytännössä nämä ylevät periaatteet eivät juurikaan näy.

Juuri näin, ehkä 20% voi hyötyä mutta 80% kärsii.

Ei 80% kärsi, jos ovat normi ahkeria!

Vierailija
52/52 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tunnu tajuavan että tessissä on kaikkea muutakin kuin palkka. Paikallisessa sopimisessa voit varautua siihen että turha jatkossa kuvitella saavasi esimerkiksi sairauspäiviltä palkkaa tai mitään lomarahoja, loma-ajan palkkaa tmv, lomapäivien määräytyminenkin voi mennä täysin uusiksi. Käsittääkseni myös äitiys- ja isyysvapaisiin liittyy myös tesin myötä tulleita etuja? Ylityö, ilta, yö ja pyhäkorvaukset ei varmaan pysy ennallaan. Ettekö epäile että aloilla "jotka kuka vaan oppii", ei työnantaja harrastaisi sitä että ottaa töihin ne jotka vaikka 0,50€/h pienemmällä palkalla suostuu saman työn tekemään? Itse saatte sitten lähteä TAI tarjoutua tekemään taas vähän pienemmällä palkalla työttömyyden pelossa?

No sepäs se.. toivottavasti nuoremmat tajuaisi tämän.