Happy Meal yöpalaksi 2v:lle?!
Olen Mäkkärin autokaistalla töissä, normi arki-ilta. . Sitten kello lyö 22 ja yömenu vaihtuu.. vartti myöhemmin paikalle huristaa perhe, joka yrittää tilata Happymealia pikku perijälleen.. ei voida myydä, yömenu on ehdoton..
tarjoan nugetteja, niitä saa yöllä, lapsi haluaa vain lelun.. sitä ei saa. Äitinsä mesoaa huonosta palvelusta, isä vieressä pienesti ehdottaa banaania..
Ei luoja... itse jos mäkkisafkaa yötä vasten vedän.. taatut mahavaivat ummetuksesta ripuliin.
Onko teistä pikaruoka ok yöpala lapselle?
(*elementtejä muutettu, ettei asianomaiset tunnista itseään*)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:20"]
Olisit antanut viirin tai ilmapallon lohdutukseksi. Sitä et tosiaan voi tietää mistä syystä perheen päivä on venynyt.
[/quote]
Ja näin kasvatetaan vapaita ja itsetietoisia ihmisiä! Kaikki mitä halutaan on pakko saada, keinolla millä hyvänsä. Jotain rotia nyt. Tekee ihan hyvää lapselle että aina ei saa mitä haluaa (tai edes lohdutuksia). Välillä pitää jäädä ilman.
No, hui kamala. Järkyttävää.
Ollaan käyty jonkun kerran yöaikaan mäkkärin luukulla mm.yötivolin jälkeen. Voi luoja, jos myyjien sormet on siitä herissyt.
Naurettavinta tässä on se et ap on mäkkärissä yövuorossa :D kunnon menestyjä
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:15"]Naurettavinta tässä on se et ap on mäkkärissä yövuorossa :D kunnon menestyjä
[/quote]
Olipa mauton kommentti. Uskomatonta paskaa. Jos ihmisellä on työpaikka, on se tärkeitä!
Ei. Huoltoasemien kaupoista saa ostettua sopivampaa syötävää. Vaikkapa sen banaanin.
Ruoka kuin ruoka. Kaikki ei ole niin hekkä vatsaisia, että kärsisivät yön happy mealista.
Oon myös ollu Mäkissä töissä. Mikäänhään ei estä sua myymästä sitä lelua, kyllä meille ainakin yrittäjä sanoi että kaikkea saa myydä myös yöllä! Toki jos jonoa on niin sitten ei aleta säätää, mut muuten olisin todennu, et tää ei kyllä kuulu yömenuun, mutta tämän kerran voin myydä. Siinä vaan on se ongelma, et sit tää mamma on seuraavalla kerralla huutamassa et viimekdikin sai yöaikaan.
Mut tarkotushan on kuitenkin myydä, jos ne ei sit ota mitään, niin ennemmin se happy meal..
Onneksi meidän perheessä ei nipoteta ja voidaan ostaa mäkkärisafkaa reissuissa. Naurettavaa ajatella, että kiertäisi ympäri etsimässä epätoivoisesti "terveellistä"ruokaa jos saisi helposti pikaruokaa autokaistalta. Se ei tarkoita, että olisi joka ilta siellä autokaistalla jonottamassa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:48"]
Leluja ei myydä öisin, luulisin, että siksi kun on vähemmän h.kuntaa ja enemmän kiirettä.. nijoten yömenu on riisuttu ja ehdoton siksi.. kun ei happymealia, niin ei lelujakaan.
[/quote]
Miten lelun myyminen yöllä poikkeaa hampurilaisen myymisestä? Sehän on kuitenkin jo valmiina se lelu.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 11:36"]
Ruoka kuin ruoka. Kaikki ei ole niin hekkä vatsaisia, että kärsisivät yön happy mealista.
[/quote]
Niin, ja varmaan se hampurilainen on terveellisempi vaihtoehto kuin paneroitu pinkki lima...
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:48"]
Leluja ei myydä öisin, luulisin, että siksi kun on vähemmän h.kuntaa ja enemmän kiirettä.. nijoten yömenu on riisuttu ja ehdoton siksi.. kun ei happymealia, niin ei lelujakaan.
[/quote]
Miten lelun myyminen yöllä poikkeaa hampurilaisen myymisestä? Sehän on kuitenkin jo valmiina se lelu.
[/quote]
Kysyin syytä lelujen myymättömyyteen yöaikaan, sain pomolta vastauksen että koska ne lelut kuuluu lastenateriaan.. en osaa muuta vastata.
Ja olen Mäkkärissä töissä opintojen (sh, amk) ohella.. Olen vuorovastaava yli 11e tuntipalkalla. En valita, kun on 2 lasta elätettävänä.
Ap.
En ehkä työnantajana tykkäsi, että joku tulisi haukkumaan vanhempia puljussani käynnistä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:48"]
[/quote]
[/quote]
Kysyin syytä lelujen myymättömyyteen yöaikaan, sain pomolta vastauksen että koska ne lelut kuuluu lastenateriaan.. en osaa muuta vastata.
Ja olen Mäkkärissä töissä opintojen (sh, amk) ohella.. Olen vuorovastaava yli 11e tuntipalkalla. En valita, kun on 2 lasta elätettävänä.
Ap.
[/quote]
Olen luullut, että niitä leluja voi ostaa myös erikseen. Nyt ei sitten voikaan?
Mäcin safkat ovat paskaa jokaiseen kellonaikaan. Ei voi suositella lapsille milloinkaan. Ei yhtään kokonaisvaltaisesti terveellistä annosta.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 13:44"]
Mäcin safkat ovat paskaa jokaiseen kellonaikaan. Ei voi suositella lapsille milloinkaan. Ei yhtään kokonaisvaltaisesti terveellistä annosta.
[/quote] Nyt ainakin 17 av-mammaa lopettaa hampurilaisaterioiden tarjoamisen ja yksi Burger King vähemmän perustetaan Suomeen tämän totuuden jälkeen.
Joka iltaisena iltapalana ei mut jos vaikka palaillaan lentokentältä/päivystyksestä tms. niin hätätapauksessa joo.
Ei kai ne sinun ehdottamasi nuggetit ole sen terveellisempiä? Kymmenen aikaan illalla voi olla aika vaikea löytää paikkaa, josta saisi ostaa terveellistä iltapalaa, jos perhe oli vaikka reissun päällä.
Ja hassulta tuntuu se, että leluja ei myydä yöaikaan, vaikka varmasti mäkkärillä on syynsä tähän rajoitukseen.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 08:42"]Ei kai ne sinun ehdottamasi nuggetit ole sen terveellisempiä? Kymmenen aikaan illalla voi olla aika vaikea löytää paikkaa, josta saisi ostaa terveellistä iltapalaa, jos perhe oli vaikka reissun päällä.
Ja hassulta tuntuu se, että leluja ei myydä yöaikaan, vaikka varmasti mäkkärillä on syynsä tähän rajoitukseen.
[/quote]
Ehdotin nugetteja, että itku autossa vähän hellittäisi.. ei ne toki sen terveellisempiä ole.
Kuten kakkonen sanoi, niin jokailtaisena ei. toisekseen, jos jompikumpi vanhemmista on hoitovapaalla lapsen kanssa, niin perheellä voi olla toisenv anhemman työstä loppuen myöhäisempi rytmi, kuin tavallisesti suomalaisilla. Noustaan esim. klo 11 ylös mutta mennään myös nukkumaan myöhemmin.
Ja syitä löytyyomastakin elämästä, miksi joskus ollaan yöpalaa syöty (aina ei mäkkäristä, mutta jostain), lomamatkalta paluu, juna, bussi, lentokone olleet myöhässä, eikä ruokaa saatu.
Jetlag
päivystys, jossa ei ruokaa saatu.
Liikenneonnettomuus.
Avaimet jääneet kotiin.
Voisin hyvin olla tuo vanhempi, nyt vaan en ollut.
Olen usein yöt päivystämässä ja joskus on perhe mukana reissussa eikä lapsella ole säännöllistä rytmiä. Saattaa nukkua jo alkuillasta pidemmät unet jolloin menee nukkumaan puolen yön maissa. Ei ole tarhassa vielä joten mitä väliä. Autossa voi nukkua kun nukuttaa.
Isänsä unohtaa toisinaan ottaa lapselle eväät jos on kiire lähtö.
Ja evääksi ei käy mikään bona tai piltti koska ei saa laitettua niitä itse suuhun ja nyt on minä-syön-itse- kausi menossa. Silloin hampurilainen voi olla järkevin keksintö klo 22 illalla, varsinkin jossain pikkupaikkakunnalla.
Meidän rytmi ja tavat nyt on vähän erilaiset. Lapsi on niin hoikka että jotain on syötävä aina kun vähänkin maistuu. Kukaan perheestä ei ole lihava.
P.S Eniten harmittaa se että klo 7 aamulla harva paikka myy hampurilaisia tai mitään ruokaa. Leipä on tosi ankea päivällinen jos on herännyt klo 2 yöllä.