Onko teistä asiallista huutismyyjältä?
Tein kohteeseen voittavan huudon, mutta hv ei ylittynyt. Lähetin sähköpostin jossa kysyin, että onko hv:ssa tinkimisen varaa. Myyjä vastasi, että tarjoa, niin katsotaan. Tarjosin, ja myyjä ei vastannut mitään useaan päivään. Sitten huomasin, että hän oli laittanut kohteen uudestaan myyntiin.
Siis kuinka vaikeaa on laittaa yksi sähköposti jossa sanoo, että tarjouksesi on liian pieni, en voi tulla noin paljoa vastaan? Tai tehdä vastatarjous? (johon olisin melko varmasti itse suostunut...) Tiedän toki ettei myyjällä ole velvollisuutta myydä kun hv ei ylity, mutta käytöstavat olisi kivat...
Kommentit (5)
Mutta toisaalta, myyjällä on täys oikeus tehdä näin.
perjantaihin mennessä kuten sovittiin
Olisihan se toki ollut kohteliasta kertoa että tarjoamasi summa oli liian pieni.
Usein kuitenkin myyjällä voi olla paljon kohteita myynnissä ja ainakin itse yritän järjestää niin että ne umpeutuvat suurinpiirtein yhtä aikaa, jolloin postireissuja ym. tulee vähemmän. Sitten jos huudettuja kohteita on vaikka toistakymmentä ja jokaisen ostajan kanssa vaihtaa viestin tai pari, järjestelee tapaamisia, postittelee, seuraa onko tuotteet maksettu tilille ja miettii mitä kenellekin piti lähettää jne. niin voi yksinkertaisesti olla sen verran kiireinen ettei kerta kaikkiaan ehdi joka viestiin vastata (varsinkin jos muutenkin on hommia, käy töissä ja hoitelee lasten harrastuksia ym.). Itse olen pari kertaa unohtanutkin yksittäisen huutajan, en tahallani enkä kiusallani, mutta yksinkertaisesti unohtanut kun ei uutta viestiä ole kuulunut. Onneksi hyvässä sovussa ollaan selvitty niistäkin tilanteista.
Tosin palautteista näkee kyllä että ei taida aina toimia kovin asiallisesti muutenkaan, negaa ja neutraalia löytyy. Antamansa palautteet ovat aika ikävästi kirjoitettuja monet. Ja samat kohteet jatkuvasti myynnissä vaikka niissä on huutoja, joten ilmeisesti pitää aina korkeaa hv:ta eikä tingi niistä sitten kuin pikkiriikkisen jos yhtään. Toki saa noin tehdä, mutta itselläni on myyjänä pyrkimys tehdä kaupat, että pääsen minulle tarpeettomasta tavarasta eroon.
ap
Ei vaikuta siltä että haluaisi edes tosissaan myydä... Mutta tuollaista siellä paljon on.