Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti on huono työpaikka

Vierailija
10.04.2025 |

Miksi päiväkoti on nykyään huono työpaikka? 

Alemman korkeakoulututkinnon käyneet esittävät akateemisia paskavaippojen seassa ja räkää pyyhkiessä.

Huono palkka tittelistä riippuen, meteliä, ja huono työilmapiiri.

Pahinta vanhempana on se, että joudutaan lapsi hakea joltain 23v vakaopelta, jolla ei omia lapsia ja hoitaa kakaroita kirjatiedolla. Ei hyvä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan viimeinen paikka mihin menisin.

- nuorisokodin ohjaaja

Vierailija
2/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä enää. Olen 90-luvulla opiskellut lastentarhanopettajaksi ja sitten kun se riitti, niin opiskelin merkinomiksi ja miten nautinkaan siitä työstä ja palkkakin useamman sata euroa nettona parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kaikki tuntuu olevan ylempää ja alempaa ja muiden painamista, jotta voi itse tuntea olevansa jotenkin merkityksellinen ihminen. Muiden silmien kautta sinäkin itseäsi nostat.

Vierailija
4/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin kaikki tuntuu olevan ylempää ja alempaa ja muiden painamista, jotta voi itse tuntea olevansa jotenkin merkityksellinen ihminen. Muiden silmien kautta sinäkin itseäsi nostat.

Täällä sinäkin olet itseäsi nostamassa, mukamas fiksulla kommentilla.

Vierailija
5/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itse lapsesi, jos ei koulutetut hoitajat ja opettaja kelpaa. Kukaan ei pakota viemään lapsia hoitoon.

Vierailija
6/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entisenä myyjänä rakastan olla päiväkodissa töissä. En todellakaan kaipaa enää tulostavotteita ja myyntipaasauspaskaa jota piti kuunnella vuositolkulla. 

Vierailija
7/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomadot, täit, syyhy, luteet, turkiskuoriaiset, noro, influenssa, RSV...

Siinä muutama syy miksi odotan kesälomaa. 

Vierailija
8/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä siellä päiväkodissa sitten pitäisi olla töissä? Jos ei kelpaa alemmat korkeakoulutetut ja nuoret lapsettomat?

Vierailija
9/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä siellä päiväkodissa sitten pitäisi olla töissä? Jos ei kelpaa alemmat korkeakoulutetut ja nuoret lapsettomat?

Kunnon vanhanajan lastenhoitajat, jotka osasivat hoitaa lapsia ja joilla oli maalaisjärki. 

Vierailija
10/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki! Meillä on kiva työpaikka. Kukaan vakituinen ei ole lähtenyt pois 10 vuoteen. 

Vierailija
11/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi väistin täpärästi alan. Olin lukion jälkeen aivan varma, että haluan lastentarhanopettajaksi. Päätin kuitenkin pitää välivuoden ja tutustua alaan. 

Olin päiväkotiharjoittelijana reilut puoli vuotta ja se oli kyllä ihan kamalin työ, missä ikinä olen ollut. En juurikaan lasten kanssa saanut olla tekemisissä . Minulle teetettiin suunnilleen kaikki siivoushommat. No lapsia sain pukea ja riisua, mutta siihen se jäi. Kun tenavat olivat ulkona, siivosin.

Työyhteisö oli oikeasti sairas, kuin kanalauma nokkimisjärjestyksineen. Lastentarhanopettajat olivat tosi arvonsatuntevia ja alentuvia meitä muita kohtaan. Toisten seläntakana haukkumisten lisäksi oli aivan hirveää seurata, kuinka vakkarihenkilökunta jourusi lasten vanhemmista ja perheoloista, haukkui ja arvosteli.

Oli hyvin valaiseva harjoittelujakso. Päätin jo puolessavälissä, että ainakaan päiväkotiin en ikinä halua töihin ja hainkin sitten ihan toiselle alalle

Vierailija
12/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä niitä opettajia oikein dissaa? Lastenhoitajat vai jotkut wt asiakkaat? Itse arvostan opettajia ja ovat päiväkodissa kullan arvoisia. 

Vierailija
13/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopet/vakaopet ovat arvonsatuntevia, koska on yksi harvoista aloista jossa saa yliopistossa alemman korkeakoulututkinnon. Myös moni vakaope on sosionomi. Varhaiskasvatusta yliopistoon pääsee opiskelemaan a:n lukion papereilla tai lähihoitajataustalla. Eli ovat kuin varkain saaneet mukamas yliopistotutkinnon vaikka on vain kandin tutkinto.

Vierailija
14/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks tuttu oli yläasteella 6-7 oppilas ja ei päässyt opiskelemaan mihinkään huonoilla lukion papereilla lukion jälkeen,  kuin vain amikseen  ja nyt sitten myöhemmin keksi opiskella vakaopeksi ja pääsi sisään ja kaikkihan ne ovat näitä sielä. 

Vierailija
15/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon vanhanajan lastenhoitajat, jotka osasivat hoitaa lapsia ja joilla oli maalaisjärki. 

On meillä niitäkin. Minäkin jo yli 20v alalla ollut. Ootko ajatellut sitä että sitä mukaa kun toisesta päästä jäädään eläkkeelle, tulee toisesta nuorta väkeä . Paitsi nykyään ei tahdo saada ketään vaikka olisi kuinka vaikea tilanne. Ei nuorta eikä vanhempaa. 

Vierailija
16/16 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä niitä opettajia oikein dissaa? Lastenhoitajat vai jotkut wt asiakkaat? Itse arvostan opettajia ja ovat päiväkodissa kullan arvoisia. 

Meillä ei kukaan dissaa työkaveriaan. Vanhemmissa on aina moneen lähtöön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän