Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin äsken päivystyksessä ja..

Vierailija
05.07.2014 |

Olin siis tarkkailuosastolla. Siellä vieressäni verhon takana oli kaksi 13- vuotiasta tyttöä.
Kuulin kaiken mitä lääkäri puhui ja mitä tytöt puhuivat.
Tytöt olivat juoneet viinaa ja ottaneet joltakin lisää alkoholia joka olikin ollut lasinpesunestettä.
Tytöt tulivat sitten ambulanssilla sairaalaan. Molemmat olivat viillelleet.
Tytöt nauroivat ja soittelivat kaikille kavereilleen missä ovat ja miksi, oli olevinaan niin siistiä.
Toinen sitten lähti psykiatrian osastolle koska hänen äitinsä ei suostunut tulla häntä hakemaan. Toisen tytön äiti tuli sitten vihaisena hakemaan lapsensa.
Mietin vaan että mihin tämä maailma on menossa.. pidättehän huolta nuoristanne ja pyrkikää tietämään aina missä liikkuvat ja kenen kanssa. :(

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:49"]

Toivottavasti pysäytti vanhemmat ajoissa, ellei trolli .

[/quote]

No jonkun pitäisi pysäyttää ne lapset jos ei vanhemmat kykene.

Vierailija
22/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi. Olisi tehnyt mieli repästä verho eestä ja alkaa puhumaan niille järkeä. Tytöt kyllä vaikutti sille ettei heitä kiinnosta mikään enää ja sopivat jo uusia reissuja kunhan arestit loppuu.
Onneksi edes toinen tyttö pääsi ammattiauttajan luokse, jospa se tulisi siellä osastolla järkiinsä.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... Myös potilailla on vaitiolovelvollisuus kaikesta mitä kuulee toisten potilaiden asioista... Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
24/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:50"]Tuota... Myös potilailla on vaitiolovelvollisuus kaikesta mitä kuulee toisten potilaiden asioista... Tiedän kokemuksesta.

[/quote]

No eikä ole

Vierailija
25/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:50"]Tuota... Myös potilailla on vaitiolovelvollisuus kaikesta mitä kuulee toisten potilaiden asioista... Tiedän kokemuksesta.

[/quote]

No eikä ole

[/quote]

Tutkipa asiaa.

-ohis

Vierailija
26/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:50"]Tuota... Myös potilailla on vaitiolovelvollisuus kaikesta mitä kuulee toisten potilaiden asioista... Tiedän kokemuksesta.

[/quote]

No eikä ole

[/quote]

Kyllä on. Ainakin minulle on hoitajien toimesta kerrottu kun sairaalassa olen ollut, että tulen luultavasti kuulemaan väistämättä muiden samassa huoneessa olevien potilaiden hoidollisia asioita, joita ei tule viedä sitten sairaalan seinien ulkopuolelle...

Vierailija
27/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kertomuksesta voi edes päätellä henkilöitä, mitään nimiä ei ole mainittu. Kyseessä voivat olla ketkä tahansa kaksi noin 13-vuotiasta teiniä. Ikäkin voi heitellä vuodella, parilla.

Vierailija
28/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olihan se kiva hyvästelellä kuolevaa äitiä teho-osastolla kun verhon takaa kitisi joku idiootti teinityttö, joka oli yrittäny tappaa itsensä. Harmi, olis vaan onnistunut aikeissaan.

Vierailija
29/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onni että olivat juoneet "vain" lasinpesunestettä. Saattaisivat olla teholla jos olisi ollut jäähdytysnestettä, niin kuin appeni oli mennyt juomaan ryyppyporukassa. Oli viikon teholla ja kuukauden muuten sairaalassa kun munuaiset tekivät lakon.

Vierailija
30/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:56"]

Eikä kertomuksesta voi edes päätellä henkilöitä, mitään nimiä ei ole mainittu. Kyseessä voivat olla ketkä tahansa kaksi noin 13-vuotiasta teiniä. Ikäkin voi heitellä vuodella, parilla.

[/quote]

Itä-Suomi, kaksi 13 vuotiasta tyttöä, toisen äiti ei edes tullut hakemaan joten ap päätti kertoa vielä hänenkin päätepysäkkinsä.

Kyllä näistä kykenee helposti yhdistämään jos asian tietää toista kautta.

Vierailija
31/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan haluis, että joku netissä selvittelis mun hoitohistoriaa ja mitä nyt sattuu muuta sillä reissulla kuulemaan. Ja nuorena on kanssa tullu sählättyä vaikka ja mitä. Silti ihan täyspäinen aikuinen musta tullut.

Vierailija
32/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:50"]

Tuota... Myös potilailla on vaitiolovelvollisuus kaikesta mitä kuulee toisten potilaiden asioista... Tiedän kokemuksesta.

[/quote]

Voi kertoa asioita, kunhan ei kohdenna niitä. Ap ei siis saa kirjoittaa lehteen tyttöjen nimiä tai muita tietoja, josta tytöt voi tunnistaa, mutta yleisellä tasolla voi kyllä keskustella.

Vierailija
33/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt jotain sellaista, josta kerrotaan "kaupunkilegendana", en ole koskaan ajatellut etteikö juttua saisi kertoa, olen jopa taivastellut mukana. Pääasia ja pointti on, että musta ei puhuta nimellä eli kukaan ei tiedä, että mä olen ko. "kaupunkilegendan" tekijä.

Että se siitä "sairaskertomuksien" levittelystä, jopa lääkärit kertovat luennoillaan potilaistaan, jos kertovat nimellä, kysytään lupa potilaalta, muuten ei.

Vierailija
34/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnistaa tarinan, mitä sitten? Vaitiolovelvollisuuteen kuuluu se, että jutuista ei tunnista asianosaisia. Mitään tuntomerkkejä tästä ei selvinnyt, ja Itä-Suomi on laaja alue.

Vierailija
35/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 09:56"]

[/quote]

Itä-Suomi, kaksi 13 vuotiasta tyttöä, toisen äiti ei edes tullut hakemaan joten ap päätti kertoa vielä hänenkin päätepysäkkinsä.

Kyllä näistä kykenee helposti yhdistämään jos asian tietää toista kautta.

[/quote]

Jos juttu ottaa levitäkseen niin eiköhän tuo leviä ihan tyttöjen itsensä ja heidän tuttujensa kaitta, kun niin soittelivat seikkailuistaan. Ja aivan varmasti kehuskelevat sillä jatkossa.

Eiköhän AP jakanut tämän ihan sen takia, että kannattaa seurata, mitä ne nuoret oikeasti puuhaa ja kenen kanssa.

Vierailija
36/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jumalauta, kun pitäs vain pitää turpansa kiinni ja olla hiljaa tai kaunistella asioita, eikä kukaan saa kertoa, mitä ne teidän pikkuenkelit oikeasti kylillä keskenään tekee. Tekopyhää. Tällaisiin juttuihin se hyssyttely juuri johtaa. Tuskin oli tytöt ekaa kertaa moisia hommailemassa.

Tajuisivat vain lopettaa ennen kuin satuttavat oikeasti itsensä tai jonkun muun.

-Karjalainen

Vierailija
37/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin! :D sillä tavalla!

Vierailija
38/38 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:33"]

No voi jumalauta, kun pitäs vain pitää turpansa kiinni ja olla hiljaa tai kaunistella asioita, eikä kukaan saa kertoa, mitä ne teidän pikkuenkelit oikeasti kylillä keskenään tekee. Tekopyhää. Tällaisiin juttuihin se hyssyttely juuri johtaa. Tuskin oli tytöt ekaa kertaa moisia hommailemassa.

Tajuisivat vain lopettaa ennen kuin satuttavat oikeasti itsensä tai jonkun muun.

-Karjalainen

[/quote]

Joo, kun siinä on vain kaksi vaihtoehtoa? Joko hyssytellä tai kertoa tyttöjen kokonainen potilaskokemus pientä yksityiskohtaa myöten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän