Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että imettäminen pilaa rinnat?

Vierailija
09.08.2008 |

entä se, että jos ei pidä rintsikoita niin rinnat lerpahtaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rinnat turposivat imetyksen alku aikoina kaksi kuppikokoa.

Imetyksen loputtua olin laihtunut vanhoihin mittoihin joten se rasva ja maito oli poistunut niin kyllähän nämä on tälläiset suipot. Verrattuna alun pieniin ja kiinteisiin..

Vierailija
2/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutokset tekee. Imetys itsellään muokkasi vain nänniä, ei niinkään rintaa.

Ilman runtsikoita oleminen lerpauttaa taatusti. Katso vaikka vanhojen afrikkalaisten naisten rintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pidempiaikainen rasitus rinnoille on ne raskaudenaikaiset kilot.

Vierailija
4/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maidon pakkautuminen rintoihin venyttää tissejä niin, että kun ne tyhjenee niin jäljelle jää van nahkapussit? joten imettämisellä ei ole tissien huononemisen kannalta mitään tekemistä?

Vierailija
5/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan paranivat. Ainakin kolmen ekan noin vuoden mittaisen imetyksen aikana. Jäivät pysyvästi isommiksi ja olivat ihan kiinteät. Neljäs imetys kesti melkein neljä vuotta ja nyt pysyy jo kynä rintojen alla, mutta ikääkin on jo neljäkymmentä niin että ehkäpä sekin vaikuttaa...

Vierailija
6/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei siis koskaan imettäisikään.

Vierailija
7/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imettäminen eikä raskaudet, eikä edes laihtuminen alipainoiseksi. Mun rinnat on aina olleet isot, vaikka olisin ollut alipainoinen, eikä niissä ihmeempiå muutoksia tullut raskaus- ja imetysaikoina, kuppikoko on aina pysynyt 75DD:nä. Odotusaikoina paino nousi 6 - 8 kiloa. Lapsia mulla on viisi, joita imetin yhteensä 8 vuotta. Rinnat on edelleen kiinteät, eivätkä nännit osoita alaspäin. Vannon kyllä myös liivien käytön nimeen. Itse käytän niitä öisinkin.

Vierailija
8/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus- ja imetysajan kannattaa pitää liivejä yötä päivää. Ihan tosi. Fysiikka ja maan vetovoima tekevät tehtävänsä ihan jokaiselle.

Vierailija
9/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovasti rinnat turpoaa, niin tottahan sinun laihtuessa ne veltostuu. Mutta itsellä turposi 2 kuppikokoa ja jäi 1 kuppikoon isommaksi kuin ennen lasta. Olen tyytyväinen nykyisiin C-kupin rintoihini. Eihän nämä niin kiinteät enää ole kuin ennen lasta, mutta kivemman kokoiset.

Vierailija
10/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauksia kuppikoko oli 75 B, nyt 75 C. :)

Vierailija
11/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ennen raskauksia, A80. Imetysaika oli vain ihanaa sikälikin, että kerrankin sain kokea mitä on omistaa C-kupin rinnat.:-) Ja oman lapsen imettäminen oli muutenkin ihanaa, hellyttävää, en vaihtaisi pois. Toki sitovaakin, mutta sen arvoista.

Sanoisin myös, että rintojen riippumista aiheuttaa enemmän ikääntyminen ja sitä kautta ihon veltostuminen, ja toki liivien käyttämättömyyskin voi vaikuttaa. Itse käytän pienirintaisenakin aina liivejä, en tosin öisin. Ja varmaan isot rinnat riippuu helpommin, kun painovoima vaikuttaa enemmän.;-)

Vierailija
12/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ne on samannäköiset kuin ennen lapsiakin. Painovoimalla, ikääntymisellä ja mahdollisilla painon vaihteluilla lienee enemmän tekemistä asian kanssa kuin imettämisellä.

Ja mitäs sitten, vaikka rinnat imetyksen jälkeen vähän lerputtaisivatkin? Vauvallehan ne on alunperin tarkoitettukin.

Vierailija
13/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

14vuoden aikana muuttuneet,sekä iän tuomaa,että lapsien tuomaa--raskauksista ja raskauden tuomista muutoksista

Vierailija
14/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pienet kiinteät 75A rinnat oli ennen raskautta ja lyhyen 1,5 kk:n imetyksen jälkeen - kun mitään ei tullut - olivat kooltaan ja muodoltaan entisenlaiset. Ainoa ihan järkyttävä muutos on nännien tunnottomuus. Itse epäilen sairaalan stanan lypsykonetta, jossa epätoivon vimmalla yritettiin saada maitoa ulos järkyttävän turvonneista ja kivistävistä rinnoista, kun lapsi oli keskonen eikä osannut itse imeä. En tiedä mitä kävi, mutta entiset herkät nännit (joista oli tosi paljon iloa esim. sekstaillessa) ovat nykyään "tunnottomat", ts. suorastaan häiritsee jos niitä hipailee. Vituttaa.

Onkohan muilla vastaavia nännien tunto pois-kokemuksia?

Vierailija
15/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut pienirintainen(A75) ja imetysaikana sain myös nauttia miltä tuntuisi omistaa kunnon silikonit=) rinnat suureni kahdella kupilla. Mutta muistksi noista jäi vaan tyhjät nahkakupit. Hävettää vauvauinnissakin olla suihkussa kun kaikilla muilla mammoilla on sellaiset DD-tissit.

Vierailija
16/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta imettänyt 3kk-6kk riippuen lapsesta. Ennen raskautta 75B ja nykyään 75A tai AA. Tällä hetkellä nautin taas naisellisista muodoista kun la on marraskuussa mutta imetyksen jälkeen palataan taas arkeen. Sinänsä vaikka harmittaa tuo rintojen pieneneminen olen kuitenkin tähän mennessä imettänyt 3 lasta ja siitä ylpeä vaikkei ajat päätä huimaakaan. Kenestäkään lapsesta ei painoa ole jäänyt vaikka 20kg sitä on odotusaikaan tullutkin. Jos jotain olisi jäänyt se mahd olisi rinnoissa.

Vierailija
17/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään rajuja painonvaihteluita ei ole ollut. Aina olleet 75B, nyt 75A, jos sekään kunnolla. Ihan lörpähti. kaksi lasta olen imettänyt. mielummin kuitenkin imetän ja otan lörppötissit, kuin jätän imettämättä ja otan kiinteät.

Vierailija
18/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tissit on kuulemma lerpahtaneet ihan teepusseiks mitä ei tehny edellisen vauvan kanssa joiden imetys onnistui. Mun mielestä se on kyllä pikemminkin se raskausaika ja rintaliivien huonous jotka lerpauttaa ennemmin kuin imetys. Saa nyt nähdä miten minun käy kun kolmatta vielä imetän (1v3kk). Edellisiä imettäny 11,5kk ja 1v2kk ja rinnat ihan ok sen jälkeen mitä nyt raskausaikana turposi ja tuli raskausarpia. Nehän ei siitä mihinkään häviä.

Ja valitettava totuus on että kaikkien tissit todennäköisesti lerpahtaa joskus. Joillain jo 20v toisilla 60v. Ja tissien perimmäinen tarkoitushan ei ole näyttää hyvältä vaan antaa ravintoa vauvalle joten mitä väliä jos arvokkaasta työstä jää jäljet?

Vierailija
19/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät - voikun pysyisivät tällä kertaa.

Vierailija
20/35 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen enää paljon 30-vuotiaana koettu ensimmäinen imetys vaikuttanut... Rintojen raskausarvetkin ovat vielä tallella niistä lapsuusvuosista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän