Lihapullat, APUA!
Oon tekemässä lihapullia. Korppujauhot puuttuu, löytyy vaan tavallisia jauhoja ja durum venhäjauhoja....voiko niitä käyttää?
Kommentit (27)
Täysi mahdottomuus muuttaa suunnitelmaa sen mukaiseksi, mitä kaapista löytyy?
Et voi korvata korppujauhoja ns sileillä jauhoilla kuten vehnäjauho.
Sem sijaan voit murustaa leipää muruksi ja korvata korppiksen sillä.
Jos sulla on leipää, mitä tahansa leipää, niin muussaa se kananmunan kanssa ja sekoita seos ja mausteet lihaan. Näkkärin saat muruiksi niin että siitä saat perinteistä korppujauhoa.
Mä tein ihan 100% naudan lihapullia ja hyvää oli.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 17:12"]
Mä tein ihan 100% naudan lihapullia ja hyvää oli.
[/quote]
Makuasioita... Joillekin maistuu ihan hyvältä kun heittää lohen ilman mausteita uuniin ja syö sen ylikypsänä.
Mun isomummo laittoi aina lihapullataikinaan muutaman ruokalusikallisen vehnäjauhoja, ei siis korppujauhoja ollenkaan. Ja hyviä olivat!
OK kiitos, ilmanjauhoja mennään siis! :) Ja sulle nro 3: alotus viestissä kerroin mitä kaapista löytyy ja kysyin toimiiko, oletko typerä?
Kiitos muille.
Mä olen jatkanut lihapullia kaurahiutaleilla, soijarouheella, ohrallasuurimoilla tai riisillä perinteisen korppujauhon puuttuessa tai muuten vaan kokeillakseni. Tai sitten se jatkeen voi jättää pois ja tehdä pelkästään lihasta, kananmunasta ja mausteista.
Parhaat lihapullat: jauhelihaa, kermaviilipurkki, sipulikeittopussi, mausteet! Eli ilman korppujauhoja mennää
Sehän tulikin jo selväksi, että älä ainakaan mitään vehnäjauhoa laita. Etkö tiedä, että korppujauhot ovat käytännössä leivänmuruja? Vanhoissa ohjeissa onkin survottuja korppuja tai liotettua leipää eikä korppujauhoja.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 17:18"]
Parhaat lihapullat: jauhelihaa, kermaviilipurkki, sipulikeittopussi, mausteet! Eli ilman korppujauhoja mennää
[/quote]
Et ole näköjään maistanut muunlaisia :)
kaurahiutaleilla voit korvata korppujauhon, jos haluat. Mutta mitään "jauhoja" ei välttämättä tarvita ollenkaan.
Tiedän, että ovat leivänmuruja mutta ei ole nyt leipää kotona. -ap
Lihapullat on siitä kivoja, että niihin voi laittaa aikapitkälti kaikkea mitä kaapista sattuu löytymään
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 17:14"]
OK kiitos, ilmanjauhoja mennään siis! :) Ja sulle nro 3: alotus viestissä kerroin mitä kaapista löytyy ja kysyin toimiiko, oletko typerä?
Kiitos muille.
[/quote]
Eli kaapistasi löytyy vain jauhelihaa, tavallisia jauhoja ja durum vehnäjauhoja :D
Salli mun nauraa.
Uusavuttomuus on kuin onkin nyky-yhteiskunnan rutto :D
Olen käyttänyt vehnäjauhoja ja joskus kaurahiutaleita. Hyviä lihapullia on tullut molemmilla.
Niinhän se on, jos nimessä on "jauho" niin voi korvata.
Korppujauhon voi korvata vehnäjauholla.
Vissyveden voi korvata kuningasvedellä.
Sitruunamehun voi korvata sukkamehulla.
Mustapippurin voi korvata mustajuurella.
jnejne...
Ei lihapullat mitään jauhoja tartte