Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: kun kaveri ei vastaa puheluun vaan ottaa yhteyttä sitten viestillä

Vierailija
02.07.2021 |

Minulla on eräs ystävä, joka toistuvasti tekee samaa:

1. Yritän soittaa hänelle
2. Hän ei vastaa
3. Laitan viestin että pystytkö puhumaan (jos on tärkeää asiaa - muuten jään odottamaan että hän joskus sitten palaa soittaen asiaan mutta usein saan vaan viestin, kts.kohta 4)
4. Häneltä tulee tuntien päästä esim.seuraavanlainen viesti ”Moi, olin tossa pihahommissa enkä kuullut puhelinta. Yksin kotona, Teemu töissä. Mitäs teille kuuluu?”

Eli ei ole seurassa, voisi hyvin soittaa takaisin.

Kun hän soittaa mmulle ja jos en pääse vastaamaan, soittaa vaikka 5 x putkeen ja lähettää ”Mitå meneillään miksi et vastaa” viestejä.

Kyseessä 40+ nainen.

Aiemmin olen vastannut kiltisti että ”No mitäääs tässä, olisin soitellut ja olisi ollut asiaa” ja näin, mutta nyt alkoi risoa. Lapseni sairaalakäynnistä olisin halunnut jutella enkä tod.jaksa viestitellä kaikkea, saimme huonompia uutisia. Taas tapahtui edellä mainittu. En vaan jaksanut vaan vastasin että ”Eipä mitään, unohda koko homma.”
Ei ole kaverista kuulunut.
Olin varmaan tyly, mutten tässä elämäntilanteessa jaksa tuollaista ettei vastata ja itse pitää vastata heti.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin teen. Enkä ole "pihahommissa" vaikka niin sanonkin, en vain halua puhua. Inhoan puhelimessa puhumista.

Vierailija
2/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin teen. Enkä ole "pihahommissa" vaikka niin sanonkin, en vain halua puhua. Inhoan puhelimessa puhumista.

Se ei oikeuta käytöstapojen puutteeseen. Puheluun vastataan puhelulla, viestiin viestillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin joudun keräämään itseäni pitkän aikaa ennenkuin voin puhua puhelimessa.

Vierailija
4/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelee varmaan pääsevänsä vähemmällä viestittelemällä, kuin soittamalla takaisin. Ei ilmeisesti kuitenkaan ole niitä, jotka ei halua puhua puhelimessa, kun itse kuitenkin soittelee.

Vierailija
5/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks kaveri, joka vaan valittaa. En vastaa sen soittoihin enää koska en jaksa kuunnella sitä. Helpompi vaihtaa muutama sana whatsappviestein.

Vierailija
6/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitatko sinä kuitenkin sitten vastavuoroisesti kaverille 5 kertaa peräkkäin, jos sinulla sattuu olemaan asiaa?  Ei vaikuta, että AP:n kaveri ei tykkäisi puhua puhelimessa jos kerran omaa asiaansa voi kuitenkin soitella, kunnes vastataan.

Vierailija
7/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan puhelimessa puhumista. Olen toitottanut kaikille, että laittakaa mieluummin viestiä jos on jotakin asiaa. Joillekin tämä ei vain mene kaaliin.

Pahinta on jos joku tavoittelee spontaanisti, ilman, että puhelusta on etukäteen sovittu. Keskustelen kyllä vaikeassa tilanteessa olevan kanssa puhelimitse, mutta en todellakaan rupea keskeyttämään asioitani sen takia, että joku haluaa jälleen vuodattaa minulle ongelmiaan.

Vierailija
8/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on varmaan näitä joiden puhelut kestävät tunteja.

En itsekään tykkää puhua puhelimessa kotona, mieluummin tapaan ihan kasvotusten ja sitten voidaan jutella useampikin tunti.

Vierailija
9/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kuitenkin yhteyttä saman päivän aikana.

Itse katkaisin välit entiseen ystävään, kun ei saattanut reagoida mitenkään viesteihini tai soittoihin. Pari vuoden aikana useita tämmöisiä. Jätin sitten vastaamatta yhteen hänen viestiinsä eikä sen jälkeen mitään yhteyttä ole ottanut.

Vierailija
10/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei oikeuta käytöstapojen puutteeseen. Puheluun vastataan puhelulla, viestiin viestillä.

Ihmekös olet hermostunut, kun olet itse päässäsi kehitellyt tuollaisia sääntöjä, joita kukaan muu ei noudata.

Eri

Vierailija
11/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan puhelimessa puhumista. Olen toitottanut kaikille, että laittakaa mieluummin viestiä jos on jotakin asiaa. Joillekin tämä ei vain mene kaaliin.

Pahinta on jos joku tavoittelee spontaanisti, ilman, että puhelusta on etukäteen sovittu. Keskustelen kyllä vaikeassa tilanteessa olevan kanssa puhelimitse, mutta en todellakaan rupea keskeyttämään asioitani sen takia, että joku haluaa jälleen vuodattaa minulle ongelmiaan.

Haluaisin perustelut alapeukkuihin. Oletteko niitä, joita varten muiden pitää olla puheluvalmiudessa jatkuvasti 2 tunnin terapiaa varten?

Vierailija
12/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa puhuminen vaatii aikaa. En välttämättä vastaa puheluun tai soita muutoin kuin silloin, että olen valmis vähintään puolen tunnin puhumiseen. Viesti on paljon nopeampi.

Oletko kertonut ystävällesi, että sinä toivoisit hänen mieluummin soittavan takaisin kuin viestittävän? Ihmiset ovat erilaisia. Varsinkin meissä keski-ikää kolkuttelevissa on varmaan useammanlaista koulukuntaa, kun moni meistä on kasvanut kulttuurissa, jossa yhteyttä pidettiin nimenomaan puhelimitse, kun taas nuoremmat ovat tottuneet lapsesta asti viesteilemään. Kannattaa kaverin kanssa jutella, että miten kumpikin nämä yhteydenpitotavat kokee. Mielestäni kaverisi lähettämä vastausviesti sun puheluusi oli ihan kohtelias ja mukava.

Vierailija
13/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin perustelut alapeukkuihin. Oletteko niitä, joita varten muiden pitää olla puheluvalmiudessa jatkuvasti 2 tunnin terapiaa varten?

Aikeassa paikassa auttaminen tarkoittaa, että autetaan silloin kun se vaikea paikka on. Ei vasta sitten kun sattuu omassa kalenterissa olemaan vapaa slotti.

Vierailija
14/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää puhua puhelimessa ja teen samaa sinnikkäille soittajille. Onneksi suurin osa ymmärtää, kun olen kertonut, että puhelimessa puhuminen ei ole mielestäni kivaa.

Vierailija
15/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikeassa paikassa auttaminen tarkoittaa, että autetaan silloin kun se vaikea paikka on. Ei vasta sitten kun sattuu omassa kalenterissa olemaan vapaa slotti.

Sinä et voi tietää mikä tilanne ja vaikea paikka siellä puhelun vastaanottajan päässä on meneillään.

Onpa kummallista kun kaverin pitää olla 24/7 käytettävissä tuntien terapioihin ja laittaa omat huolensa, perheensä ja tilanteensa sivuun koska SINÄ satut soittamaan.

Vierailija
16/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuinen pystyy odotella päivän tai muutaman tunnin. Muuten tilanne on ehkä sen verran akuutti, että parempi hakeutua terapiaan.

Vierailija
17/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta jaksoin ystäväni kanssa tuota samaa. Ystävyyttä oli kestänyt parikymmentä vuotta. Lopulta luovutin. Enää hän ei kuulu elämääni. Hänelle riitti toisenlainen ystävyys, minä taas tarvitsen omanlaista. Tarpeet ei kohdanneet, joten se siitä.

Vierailija
18/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et voi tietää mikä tilanne ja vaikea paikka siellä puhelun vastaanottajan päässä on meneillään.

Onpa kummallista kun kaverin pitää olla 24/7 käytettävissä tuntien terapioihin ja laittaa omat huolensa, perheensä ja tilanteensa sivuun koska SINÄ satut soittamaan.

Juuri näin! Jos minä olen siinä kohtaa aivan lopen uupunut, mikä velvollisuus minulla on oman hyvinvointini ja jaksamiseni kustannuksella auttaa muita?

Vierailija
19/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntien?? terapioihin?? Missä niin sanottiin?

Vierailija
20/95 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen ei vastata, mutta meset ym. tarkistetaan 5 min. välein?  Minusta puhuminen jonkin asian selvittämiseksi on nopeampaa kuin laittaa 10 eri viestiä. Käsi on kuitenkin siinä luurissa koko ajan, niin hoidetaan se juttu nyt heti.

On näitä elämässä ollut. Puheluihin ei vastata, sitten joskus laitetaan viestiä, että oliko sulla jotain? Ei ole enää...  Jonkin sortin valtapeliä se on. MINÄ olen niin tärkeä, että vastaan sitten kun ehdin - ja viitsin. Kyllä tällaiset jäävät elämästäni pois. Ja mainittakoon, että en soita koskaan mistään turhasta tai valittamisen tarpeesta. Tarvitsen akuutisti vastauksen nyt, enkä 6 tunnin päästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä