Miksi nuoret naiset pukeutuvat paljastavasti ja haluavat esitellä itseänsä?
Esimerkiksi käyttävät tiukkoja ihonmyötäisiä shortseja ja juoksutrikoita ja pukevat niin lyhyen paidan että varmasti perse ja cameltoe on esillä? Uimarannoille pukevat stringimallisia bikinien alaosia, miksi niitä perseposkia pitää esitellä?
Katsokaappa miehiä, he eivät esittele persettänsä tiukoissa trikoissa ja uimarannoillakin pitävät löysiä pitkiä shortseja.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Naisille myydään paljastavampia ja lyhyempiä vaatteita, ihan lastenvaatteista asti. Toki miehet on keskimäärin pidempiä, mutta esim 150cm tyttö on yhyä pitkä kuin 150cm poika, ja 150 kokoinen tyttöjen paita on lyhyempi
Katselin vähän aikaa sitten perhettä kadulla. Ala-asteikäiset lapset. Pojalla iso t-paita ja polvipituiset, löysät shortsit. Tytöillä tiukat minishortsit ja jotkut topit.
Myös vanhemmilla naisilla on paljastavia vaatteita.
Kai se on ikään kuin ”olen ylpeä itsestäni” ja ”minulla ei ole mitään hävettävää”. Ja muoti - ei halua näyttää uskikselta, tiukkapipolta, epäseksuaaliselta itsensä inhoajalta, joka pukeutuu ”kaapuihin”. Pikkutytöillekin se muoti sitten valuu. Tokihan naisen kuuluu reittä näyttää.
Itseäni tämä kokonaiskuva alkaa vähän ällöttää. Onlyfans on vain ihanaa, itsensä myyminen vapauttavaa ja totta kai jokainen meistä naisista haluaa kulkea tuolla niin paljastavissa vaatteissa kuin mahdollista? Mitä, etkö halua? Ei sinun tarvitse hävetä itseäsi, olet niin ihana ja täydellinen nainen, että leväytä kaikki vain näkyville!
Osittain ilmiö selittyy helteillä, käytännöllisyydellä, muodilla. Ja sillä mitä vaatekaapista puhtaana löytyy, kun joskus tuli ostettua jotain XS-kokoa olevia nakinkuoria, joista ei köyhänä kuitenkaan raaski luopua. Mutta on siinä ehkä muutakin.
Moni tyttö ei saa kotoaan mallia, jossa naiseus olisi ylpeyden aihe.
Nämä tytöt yrittävät kompensoida asiaa ajattelemalla itseään himoittavina saaliina...
Samalla heillä voi olla täysin epärealistiset käsitykset suhteessa olemisessa. Tai oikeastaan he eivät ymmärrä, mitä suhteessa oleminen tarkoittaa.
Sitoutumiskammoa kierretään "tapailemalla" miestä ehkä kuukauden, eli kunnes häneen (kertakäyttötavaraan) kyllästytään. Ellei nainen muka ole spesiaali... eikö miehen olisi syytä olla!?
Nämä tytöt janoavat naiseuden elämyksiä kuin vampyyrit verta.
Samaan aikaan maailmalla saarnataan tasa-arvosta. Vamppeja tämä kiihottaa: "Minullapa on salainen voima, naiseus! Hm, minkä makkarankuoren seuraavaksi ostaisin... Haluan VIETELLÄ jonkun. Ihan vain kiusaksi, sillä naiseuteni on hieman ontto, en tiedä miksi. Sellaiseksi minut kasvatettiin, sellaiseksi synnyin? Ai niin ja silikoni-tyynyt push-uppeihin... SUPER-nainen. Repikää siitä, tasa-arvoiset tavis-tahvot - minä olen JUMALATAR!!"
Tytöt siis haluaisivat, elleivät päteä muotitietoisuudella tai retrona, että joku arvostaisi tai edes näkisi heissä myös niitä puolia, jotka ovat heille synnynnäisiä... tai, että niitä puolia OLISI heissä, jos joku suostuisi ne näkemään? Se riittäisi, että joku näkisi. Se pönkittäisi.
Mitä enemmän naiseutta salakavalasti latistetaan, sitä kummallisemmalla tavalla se puskee, ironista kyllä. Katsoa saa muttei koskea, sillä "nakinkuorikulttuuri" on herkkä: se on vetoava, ei tyrkyttävä, vaikka toisin voisi helposti luulla.
Niin että olkaa miehet hyväsydämisiä, ja huomatkaa naiset fiksusti, luontevasti. Silloin kaikille tulee parempi mieli! Ja naiseus saa pontta muustakin kuin kuoresta.
Kannattaa nuorena näyttää sulojaan kun ne vielä näyttävät hyvältä. Rupsahtaminen tulee kaikille vastaan (jos Luoja eloa suo) ja sitten ei enää huvita.
Vierailija kirjoitti:
Ohitin eilen lenkillä teinitytön, ei todellakaan lähelläkään täysi-ikäistä, jolla oli päällään käytännössä alusvaatteet. Kai se joku urheilusetti oli mutta käytännössä rintsikat ja alushousut. Joka ikisen auton kohdalla hän käänsi päätään ja katsoi, katsooko kukaan. Mietin siinä, että oma tyttäreni ei sen näköisenä tule ulos lähtemään niin kauan kun minun kattoni alla asuu.
Oikea tuleva narsistin alku. Tietää oman viehättävyytensä ja kerjää katseita. Tööttäävät autot ja katseet ovat palkintoja hänelle.
Syystä tai toisesta "bimboismi" on tällä hetkellä muodissa. Englanniksi bimboism. Nainen ei ole bimbo, mutta pukeutuu kuin bimbo ja mahdollisesti jonkin verran myös käyttäytyy kuin bimbo.
Varmasti löytyy muitakin nimiä ja määritelmiä samalle ilmiölle.
Nuo bimboistinaiset saavat osakseen vissiin kohtuullisen paljon törkeää kohtelua muilta ihmisiltä, ja siksi ne usein kirjoittelevat instagramiinsa yms että "vaikka pukeudun siten että minua saa katsella, niin se ei tarkoita sitä että minua saisi lääppiä tai että minulle saisi huudella rivouksia". Amerikkalaisia instabeibejä kun olen katsellut niin he ovat siis jotain tuontapaisia juttuja englanniksi kirjoitelleet ;)
Suomeksi varmaan kuulostaisi paremmin tälläinen: "Vaikka pukeudun seksikkäästi niin se ei tarkoita sitä että minua saisi kohdella seksistisesti."
Tai tämäkin olisi kiva: "Tykkään näyttää seksinukelta. Minua saa katsella. Mutta en ole sinun seksinukkesi. Kädet irti!"
Onko "huomionkipeä" olevinaan joku haukkumasana?
Kaikkihan me olemme huomionkipeitä. Kuuluu ihmisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohitin eilen lenkillä teinitytön, ei todellakaan lähelläkään täysi-ikäistä, jolla oli päällään käytännössä alusvaatteet. Kai se joku urheilusetti oli mutta käytännössä rintsikat ja alushousut. Joka ikisen auton kohdalla hän käänsi päätään ja katsoi, katsooko kukaan. Mietin siinä, että oma tyttäreni ei sen näköisenä tule ulos lähtemään niin kauan kun minun kattoni alla asuu.
Oikea tuleva narsistin alku. Tietää oman viehättävyytensä ja kerjää katseita. Tööttäävät autot ja katseet ovat palkintoja hänelle.
ja näin pärähti käyntiin keittiöpsykologia... ei jestas :D
KOSKA NE ON KASVATETTU SIIHEN, koska kaikki niiden ympärillä olevat asia tukee sitä että heidän tulisi tehdä niin. Some, mainonta, musavideot jne. ja sitten kaikki heidän ymprillään olevat antavat hyväksynnän tällaiselle, jopa heidän omat vanhemmat tai ainakaan eivät kiellä(kasvata tai perustele miksi asia ei ole viisasta) ja moni aikuinen ympärillä voi jopa kehua nuoren pukeutumista ja sanoa että se sopii hänelle, koska hän on nuori tms. TAI jopa alkaa kilpailemaan nuoren kanssa, pukeutumalla itsekin yhtä "nuorekkaasti" ja paljastavasti.
Lisäksi vielä nuoret kilpailee keskenään, joten eivät kyseenalaista juurikaan asiaa ja siksi "kaikki" toimivat samoin.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan tällaisista ketjuista aina sytykkeen ja motivaatiota lisää pukeutua oikein v-mäisen paljastavasti :D En voi tajuta että v 2021 paljas iho aiheuttaa jossakussa ärtymystä :D
Heh, sama! Itellä mukavan vilpoisa olo ja joku innokas mulkoilija kiehuu sisältä ja ulkoa :D
Elämä ois naisille niin paljon helpompaa kun peittäisimme itsemme. Ei kilpailua kauneuskirurgiaa jne mut nimenomaan länsimaalaiset ovat alistettu tälle kaikelle son nalle mitä nykynaisen pitää olla.
Veikkaan että noilla naisilla ei ole kotona miestä joka panee heitä suoraan sydämestä joka päivä niin hyvin että ovat täysin seksuaalisesta tyydytettyjä.
Ovat siis kumppaninhoukutusvaiheessa. Jos joku mies antaa naiselle niin auliisti seksuaalista huomiotaan, ei hän edes jaksa miettiä jotain pyllybikineitä suuntaan eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siellä vasta kaksi kypsää ja empaattista aikuista! Hävettäisi kyllä enemmän ladella parin sekunnin vilkaisulla moisia arvioita _vieraasta_ lapsesta_!
Jos näkee paljastavasti pukeutuvan vastakkaisen sukupuolen (tai saman sukupuolen) edustajan jota pitää seksikkäänä niin ei ihme että himot heräävät. Sehän on luonnollista. Eriasia on että pystyykö kontrolloida itseään niin ettei aiheuta häiriötä tai haittaa toiselle :D
Koska ne voi? He tykkäävät kehoistaan? Ja vaatteista, jotka heillä on päällä? Ovat rohkeita, eivätkä heidän vanhempansa ole sheimannut naisvartaloa heille jo valmiiksi?
Miksi tästä edes vouhotetaan nykyään vauvapalstalla? Mikä ihmeen tarve täällä on moralisoida nuorten naisten pukeutumista? Kun se asia ei kuulu teille ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että noilla naisilla ei ole kotona miestä joka panee heitä suoraan sydämestä joka päivä niin hyvin että ovat täysin seksuaalisesta tyydytettyjä.
Ovat siis kumppaninhoukutusvaiheessa. Jos joku mies antaa naiselle niin auliisti seksuaalista huomiotaan, ei hän edes jaksa miettiä jotain pyllybikineitä suuntaan eikä toiseen.
Mulla on. Muita teorioita?
Vierailija kirjoitti:
Jos näkee paljastavasti pukeutuvan vastakkaisen sukupuolen (tai saman sukupuolen) edustajan jota pitää seksikkäänä niin ei ihme että himot heräävät. Sehän on luonnollista. Eriasia on että pystyykö kontrolloida itseään niin ettei aiheuta häiriötä tai haittaa toiselle :D
Kyllä pystyy. Aivan samalla tavalla, kun et esim potki mummoja, niin et mene myöskään ahdistelemaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Miesten vartalo on ruma niin ei ne voi pukeutuu noin. Naisen vartalo on esteettinen. Kyllä miehetkin pukeutuis jos niillä olisi kaunis vartalo
Miehet pukeutuis revittyihin farkkushortseihin ja stringibikineihin? Tulis mieleen että on niitä miehiä.. :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se oli ainakin varmaan joku uutuudenviehätys. Eli ku kaikki oli niin uutta, ja sai huomiota enemmän niin miehiltä, niin siksi teki niin. Myöhemmin sitten ei ole enää samanlaista intoa esim ahdisteluiden ja hyvien käytöstapojen ym takia.
Miksi miehet eivät mene pukeutumisellaan tuohon hömpötykseen mukaan?
Miesten ei tarvitse. He eivät ole yhtä huomionkipeitä.
Ai ei vai?
Olisiko palstalla ketään niistä pressanlinnan jatkoilla olevista möykyistä vastaamaan tähän kysymykseen?