Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinvoiva, kaunis ja heleä iho - millaista ravintoa

Vierailija
03.07.2014 |

`Niin, mikä on iholle hyväksi olevaa ravintoa? Sen tiedän, että sokeri ja kahvi tekevät huonoa, tupkasta ja huonosta unesta nyt puhumattakaan. Millainen ruokavalion tulisi olla, jotta iho saisi kaiken tarvitsevansa toimiakseen ja näyttääkseen hyvältä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:22"]

Mun iho parani ja kaunistui aivan käsittämättömällä tavalla kun tein täydellisen elämäntaparemontin:

- 3 litraa puhdasta vettä päivässä

- aamulla heti herättyä puoli litraa vettä tyhjään mahaan ja runsas proteiinipitoinen aamupala

- ruokavaliosta KAIKKI viljat pois

- ruuaksi paljon kalaa, kasviksia, marjoja, pähkinöitä, juustoja, rahkaa, munia, joitakin hedelmiä kuten avokadoa

- ei makeitusaineita ja äärimmäisen vähän sokeria

- säännöllinen ruokarytmi

- lisäravinnoksi Bioteekin Duo-E-EPA - öljykapselit (paras omega + E-EPA - valmiste markkinoilla)

- hikiliikuntaa tunti päivässä

Toko välillä lipsun jonkin verran, mutta noilla ainakin arjet mennään. Nyt puoli vuotta takana ja -23kg poissa. Se energian määrä mikä minussa on nykyään on ihan mieletöntä. Ei masenna, ei ahdista, ei ole vatsaongelmia, ei iho-ongelmia. Ja plussana tietenkin se, että näytän ihan pirun hyvältä ja itsetunto on katossa :) Oho, lähti vähän lapasesta... Mutta edellämainituilla keinoilla saat hyvän ihon varmasti :)!!! Ja luotan myös YSL:n Forever seerumiin. Sitä ilman en voisi elää!

t. Entinen läski näppylänaamainen veltto ja masentunut sohvaperuna 

[/quote]

Wau :) Mullakin on suuri elämänmuutos takana ja olen nykyisin timmimimmi. Ihan noin hyvin en syö kuin sinä vaan herkuttelen ja repsahdan välillä. Sun kirjoitus antoi lisää motivaatiota:)

Vierailija
22/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:18"]

mitkä ruoka-aineet kannattaa jättää kokonaan pois? Minulla ei ole finnejä, iho on enemmänkin kuiva ja eloton, helposti "stressaantuva".

Alkoholi ja tupakka eivät kuulu ruokavaliooni ;) 

[/quote]

Itse en syö maitotuotteita kuin harvoin, en sipsejä,eineksiä, hamppareita, ranskiksia ym. teollista ruokaa juuri koskaan, enkä esim. etikkasäilykkeitä...ja punaista lihaa en ole syönyt vuosiin. Syön kuitenkin karkkia ja suklaata ja joskus keksejä ym. sekä suolapähkinöitä ja -manteleita. En tiedä onko mitään väliä sillä mitä syön, tosin silloin kun lopetin lihansyönnin oli selkäni täynnä finnejä pari kuukautta. 15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/terveys/a1380149380809

Sori, onhan siinä kookosöljyssä tosiaan hurjat <10% hyviä rasvoja... Voissakin on siis enemmän... -18

Vierailija
24/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholia, ei liikaa aurinkoa, ei sokeria, marjoja, kasviksia, vihanneksia, vettä, hedelmiä, kala, kanaa jne

Vierailija
25/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia on ihan turha vältellä, se ei vaikuta ihoon. Eikä se todellakaan sisällä "myrkkyjä" ja tuo myyntikielto-juttu on aivan päätön.

Myöskään mitään viljoja tai maitotuotteita ei tarvitse vältellä jos niistä ei saa mitään erityisiä oireita. Harva saa.

Ihoon vaikuttavat ennen kaikkea geenit. Loppuun riittää että syö paljon kasviksia sekä marjoja, riittävästi hyviä rasvoja ja juo tarpeeksi vettä. Kunnon yöunet ja liikunta ovat myös hyväksi. Muu on näpertelyä jolla tuskin on mitään vaikutusta. Esimerkiksi sokerin syönnin rypistävä vaikutus on parin ihmisen väite, jolle ei löydy mitään pohjaa.

Vierailija
26/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:41"]

Ei alkoholia, ei liikaa aurinkoa, ei sokeria, marjoja, kasviksia, vihanneksia, vettä, hedelmiä, kala, kanaa jne

[/quote]eikä tietenkään yhtään tupakkaa

Vierailija
27/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAhvia ei kai nykyään enää edes lasketa diureetiksi?

Vierailija
28/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vastaa: kiitos kannustuksesta :)

Vedän aamupalaksi usein kananmunaa eri tavoin kokattuna. Puhdasta proteenia. Toki tulee välillä korvista ulos... Mutta proteiini ja vesi saa aineenvaihdunnan aamulla liikkeelle. Sit syön luonnojugurttia, mihin laitan paljon marjoja, kesällä niin ihanaa kun on tuoreita mansikoita ja mustikoita! Talvella sitten pakkasesta. Ja laitan kasan pähkinöitä joukkoon. Sit kolmas variaatio on Smoothie. Sinne nyt vois tunkea vaikka mitä, mutta mä laitan usein puolikkaan tai kokonaisen rahkapurkin, avokadon tai puolikkaan banaania ja mustikoita, joskus heraproteiinia. Aluksi oli vaikea tottu sokerittomuuteen, mutta siihen tottuu yllättävän nopeasti! Banaani makeuttaa tosi paljon.

Lounaaksi syön ison salaatin. Aina, jotta saan paljon kuitua. Siihen tykkään laittaa paljon siemeniä. Ja mukaan aina jotain proteiinia. Illalla syömme perheen kanssa usein kalaa tai kanaa, salaattia, höyrytettyjä kasviksia (aina parsakaalia ja kukkakaalia...), mies ja lapset usein lisäksi perunaa tai riisiä, mutta ei aina.

Jos minä pystyn tuollaiseen muutokseen, niin pystyy kuka tahansa. Muistan kuinka eka viikko oli vaikeaa, mutta sitten siihen hyvänolontunteeseen jää koukkuun. Se on kuin huume! Kilot karisee, vatsa ei enää turpoa tai ole löysällä, iho muuttuu ja ei väsytä. Ihanaa :)

Mä kävin kyllä aluksi Paula Heinosen opissa olleella ravintoterapeutilla (kuka myös yliopistosta valmistunut ravintoterapeutti) 2 kertaa ja innostuin siitä tosi paljon ja sain alkuun tosi kattavat ja säntilliset ohjeet. Ja siitä se sitten lähti :)

Vierailija
29/33 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin mahdollisista terveyshaitoista ( ja esim. torjunta-ainejäämistä):

http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=7806006

Vierailija
30/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin tuotannossa käytetään runsaasti torjunta-ainemyrkkyjä ja se kuuluu elintarvikkeisiin, joiden raskasmetallipitoisuuksia ei ole rajoitettu. Toisin sanoen tuotteita ei valvota kuin satunnaisin otoksin. Luomutuotteiden valvonta on tiukemmin säädeltyä. Kahvi on diureetti, joka poistaa nestettä. Kannattanee siis juoda kahvin lisäksi vettä saman vähintään saman verran kuin kahvia kuluu. Siihen mitkä geenit kehossa aktivoituvat pystyy ihan olennaisesti vaikuttamaan ruokavaliolla. Myös hormoonitoimintaan voi elintavoilla ja elämänasenteella vaikuttaa.

Vierailija
31/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun hyvin eli pitkät yöunet, en tupakoi, syön avokadon päivässä, juon 1.5 litraa vettä, syön vitamiineja ja hivenaineita. Silti ihoni on kuiva ja mustapäihin taipuvainen :(

Vierailija
32/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimattomuus ja riittävä uni varmasti näkyvät ihossa, jonkin verran ruokavaliokin, mutta esim. itselläni on erittäin terveellinen ruokavalio (kasvis-kala, paljon hedelmiä ja marjoja, puuroa jne.), liikun paljon ja olen paljon ulkona jne. mutta valitettavasti mulla on myös geneettinen taipumus akneen ja ihoni ei todellakaan ole heleä ja terveen näköinen (en uskalla edes ajatella minkä näköinen se olisi huonommalla ruokavaliolla).

Vierailija
33/33 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-vitamiini on iho-vitamiini. Sitä löytyy mm. kurkusta ja avokadosta. Itse olen syönyt nyt viime aikoina 1-3 avokadoa päivässä ja iho on muuttunut todella pehmeäksi ja hyvinkosteutetuksi. Otan lisäksi oliiviöljyä ja pähkinöitä. Mutta kosteutusta ei tarvitse. Jotkut ovat myös parantasneet aknen raakaravinnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä