Minkä pituinen on lyhyt mies?
Onko 170 cm miehillä raja, jos alle sen onko mielestäsi lyhyt?
Kommentit (199)
Sellainen jolla ei yletä jalat maahan.
Alle 165-senttiset (sekä miehet että naiset) ovat lyhyitä.
Alle 160cm. Joissakin kulttuureissa tai maissa 170cm on jo pitkä. Arvo Ylppö oli 154cm ja oli silti mies ja arvostettu mies ja toinen vaimonsa oli varmaan paljon pitempi ja hyvin sopivat toisilleen.
Halloweenin kunniaksi on kaivettu tämä vuonna 2014 aloitettu ketju haudasta, poistettiinko pituusjankuttajan tuoreemmat avaukset? Lopettakaa nyt jo, kenenkään pituus ei muutu tästä jankuttamisesta sentin vertaa eikä siitä saa mitään muutakaan irti.
Alle 170cm miehet ovat lyhyitä näin keskimittaisen naisen näkökulmasta. Olen kyllä tapaillut itseäni lyhyempiäkin miehiä, mutta se kävi aika raskaaksi miesten epävarmuuden takia. Joten nykyään vähimmäismitta on min 5cm mua pidempi. En myöskään kelpuuta enää pulleita miehiä. Elintapamme ovat liian erilaisia. Eiköhän kaikille löydy joku ja jos ei, niin voi sitä olla yksinkin.
170 on raja. On 175 myös lyhyt.
Sanoisin 165-170cm lyhyyden rajaksi suomalaiselle miehelle. Riippuu iästä, nuoremmat sukupolvet ovat selvästi pidempiä. Eikä se lyhyt ole minulle mikään ruma sana. Omani on 166 ja itse huitelen 190 sentin paikkeilla (transnainen), eli mikään sopusuhtainen pariskunta ei olla, mutta sitäkin onnellisempi!
Olen 172 ja suominaiset ovat haukkuneet minua lyhyeksi.
Joten ilmeisesti alla 180 on suominaisista lyhyt.
Sanoisin, että alle 175cm on oikeesti lyhyt mies. Ja itselle liian lyhyt on alle 185cm, koska olen itse 178 cm nainen
Vierailija kirjoitti:
Olen 159 cm laiheliini, mutta minulla on melko iso pää. Näytän ihan tikkarilta tuttujeni mielestä :( Olen mies.
Oot varmaan makee tyyppi.
Oon 170cm ja mieheni on 173cm. Miestäni tuo vähän keskimääräistä pituutta vähempi mitta ei haittaa yhtään. Hän kantaa itsensä luontevasti ja ryhdikkäästi. Ja silloin harvoin, kun käytän korkkareita, hän tuntuu olevan jooa vähän ylpeä siitä, että olen vähän häntä pidempi.
Mulle pituus ei merkkaa oikeastaan mitään jos mies on itse sen kanssa sinut. Muut asiat nyt merkkaavat muutenkin enemmän.
Käy kysymässä siltä johon olet iskennyt silmmäsi
175cm ja sen alle. Entinen miesystäväni oli 170cm eli samanmittainen kuin minä. Oli kieltämättä aika outoa. Minä vielä salilla käyvänä pystyin häntä nostelemaan ja heittämään sänkyyn/sohvalle ihan vaivatta.
Nykyinen mieheni on 190cm ja tuntuu paljon luonnollisemmalta taittaa omaa niskaa katsoessaan miestä silmiin.