Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempaa ei kiinosta lapsenlapsi mutta kuitenkin vetää herneet

Vierailija
03.07.2014 |

nenään kun lapsi sai "varamummin"

Mulle ei vaan mene jakeluun anopin käytös, hän ei ole itse koskaan osoittanut minkäänlaista kiinosta mun ja poikansa lapsiin vaan suosikkeina on olleet oman tyttären lapset.

Hoitoapua ei ole ikinä herunut ja aika suoraan ilmaistu ettei sitä tule jatkossakaan. Synttärikutsuille ei olla päästy, milloin mihinkin tekosyyhyn vedoten.

Joululahjat ovat olleet luokkaa "laitanpa tästä seuran välistä ens vuoden kissakalenterin noille lapsille" ja samaan aikaan kuitenkin tyttären lapsille ostetaan nukenvaunuja ja käydään jopa nimpparikahveilla.

No en minä tuota kauaa katsellut ja jäänyt surkuttelemaan vaan vähennettiin käyntejä ja lopulta itse jättivät kutsumatta, ainoastaan syntymäpäivinä laittoivat miehelle viestin että olis kakkua..

No nyt sitten Naapurin rouva on itse ehdottanut että voisi olla heille mummi, ja lapsista se oli ihanaa koska heillä ei ole mummoa. Nähdään joka päivä (olen äitiyslomalla) ja rupatellaan usein puistossa kun lapset leikkii. Mummo kutsuu lapsia usein kylään ja pelailee heidän kanssaan, muistaa joka ikinen synttäri ja joulu.

Nyt kun lapset sitten anoppilassa mainitsivat mummun ja kutsuivat anoppia nimeltä nousi hirveä meteli kuinka kiittämättömiä mun kakarat on! KYLÄÄ JUST NOILLA SANOILLA, koko suku siinä sitten päivitteli asiaa kunnes kysyin että mistä pitäis kiittää? Meni anoppi hiljaiseksi ja me lähdettiin.

Nyt sieltä onkin sitten anoppi pienissä viskeissä lähetellyt vaikka mitä vittuilua. Juu mies on sille soittanut ja pyytänyt lopettamaan mutta poraa vain kuinka kamala MINÄ olen. Laitoin äsken puhelimen kiinni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ihanaa että lapset sai mmummon naapurista

Vierailija
2/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä ja lapsesi olitte anoppilassa, jos ette ole väleissä ettekä pidä yhteyttä?

Sulla on käynyt loistava tsäkä naapurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on ihanaa:) Mummolla ei ole itsellä lapsia ja vieraitakin käy harvoin, ollaan nyt tunnettu kolme vuotta ja hän on itse kertonut kuinka hän nauttii meidän seurasta ja on mukavaa kun ei tarvitse olla yksin. Eli ihan win-win tilanne:)

ap

Vierailija
4/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:00"]

Miksi sinä ja lapsesi olitte anoppilassa, jos ette ole väleissä ettekä pidä yhteyttä?

Sulla on käynyt loistava tsäkä naapurissa.

[/quote]

Saatiin kutsu kun anoppi täytti pyöreitä ja olisihan se noloa jos poika ja hänen perheensä ei olisi paikalla. Näin siis ilmaisi asian kun mies sanoi että tulee jossain vaiheessa piipahtamaan.

Anoppi esittää suvulleen ja ystävilleen että hän on niin täydellinen isoäiti, mutta sai kauheat raivarit kun mun lapset kertoikin että heillä 1 mummu ja kutsuivat anoppia nimeltä.

ap

Vierailija
5/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole yli kolmeen vuoteen tavannut lapsenlapsia niin on ihan normaalia että lapset  vierastavat. Kutsuuko myös miehesi äitiään etunimeltä?

Vierailija
6/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa teille. Vähän sama minulla. Mieheni siskot hehkuttelevat toistensa jälkikasvuilla,että heistä on tullut täti toistensa lapsille. Hyvä ettei lehdissäkin hehkuta onnea. Mutta ei pihahdustakaan,kun minä synnytin heidän veljelleen 2 lasta ja tuli heistä sitäkin myötä tätejä. Kummeinakin ovat ja toistensa lapsiaan hehkutellen unohtivat veljensä lapsien (kummilapsien) 1v synttäritkin. Aina esim. fb:ssä hehkuttelevat kun toinen käy toisen luona kylässä,muttei meidän perheen kyläilyistä mainita kellekkään. Toinen asuu 20km päässä meiltä ja käy harvoin pakosta kylässä. Toinen siskoksista kun tulee meille kerran vuodessa, tämä toinenkin löytää kummasti aikaa tulla myös meille vaikka jalat poikki.. Että ymmärrän ap sinua.

Vierailija
7/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:08"]

No jos ei ole yli kolmeen vuoteen tavannut lapsenlapsia niin on ihan normaalia että lapset  vierastavat. Kutsuuko myös miehesi äitiään etunimeltä?

[/quote]

Sanotaan että n. 1-2 kertaa vuodessa on tavannut mutta silloinkin ei juuri kiinitä heihin mitää huomiota vaan juttelee tyttärensä perheestä ja heidän kuulumisistaan.

Mies kutsuu äitiään ihan äidiksi. 

Vierailija
8/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tuollainen varamummo. Tutustuin aikoinani hoitovapaalla ollessani kun rupateltiin puistossa. Pyysi kerran meitä hakemaan omenoita pihastaan ja siitä se lähti. Itse ehkä hain vähän äitihahmoa itselleni kun oma äitini on kuollut. Meillä ei varamummo ole lapsia hoitanut kuin kerran, kun menin synnyttämään nuorinta. Muutoin on kyläilty puolin ja toisin. Tällä mummolla kaksi lasta, mutta asuvat kaukana eikä heillä ole lapsia. Ovat hekin tyytyväisiä kun joku vähän katsoo vanhenevan äitinsä perään. Meidän teinit käy edelleen usein koulun jälkeen moikkaamassa tuota mummoa, ihana ihminen. Anopille tämä meilläkin oli kova pala, kun lapset pitävät vierasta ihmistä mummonaan. Nykyään joku hänenkin tuttavansa toimii varamummona, niin ei enää ole niin jyrkkä asian suhteen.

Vierailija
9/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:26"]

Meilläkin on tuollainen varamummo. Tutustuin aikoinani hoitovapaalla ollessani kun rupateltiin puistossa. Pyysi kerran meitä hakemaan omenoita pihastaan ja siitä se lähti. Itse ehkä hain vähän äitihahmoa itselleni kun oma äitini on kuollut. Meillä ei varamummo ole lapsia hoitanut kuin kerran, kun menin synnyttämään nuorinta. Muutoin on kyläilty puolin ja toisin. Tällä mummolla kaksi lasta, mutta asuvat kaukana eikä heillä ole lapsia. Ovat hekin tyytyväisiä kun joku vähän katsoo vanhenevan äitinsä perään. Meidän teinit käy edelleen usein koulun jälkeen moikkaamassa tuota mummoa, ihana ihminen. Anopille tämä meilläkin oli kova pala, kun lapset pitävät vierasta ihmistä mummonaan. Nykyään joku hänenkin tuttavansa toimii varamummona, niin ei enää ole niin jyrkkä asian suhteen.

[/quote]

Munkin äiti kuoli kun odotin esikoista joten siksi otinkin niin raskaasti anopin käytöksen.

Olen jotenkin ollut niin onnellinen siitä että lapset saivat mummon ja siitä että meistäkin on hänelle iloa.

Minua on aina surettanut vanhukset jotka joutuvat päivästä toiseen olemaan yksin ja siksi kai aluksi pyysinkin mummoa päivisin ulos kanssani puistoon koska täällä ei paljon muita äitejä ole. JA siitä se meilläkin lähti, mummo alkoi leipoa pullaa ja kutsui kahville, haki lapsia jo aamuisin ulos kun minä vielä puuhastelin vauvan kanssa.

ap

ap

Vierailija
10/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:12"]Mahtavaa teille. Vähän sama minulla. Mieheni siskot hehkuttelevat toistensa jälkikasvuilla,että heistä on tullut täti toistensa lapsille. Hyvä ettei lehdissäkin hehkuta onnea. Mutta ei pihahdustakaan,kun minä synnytin heidän veljelleen 2 lasta ja tuli heistä sitäkin myötä tätejä. Kummeinakin ovat ja toistensa lapsiaan hehkutellen unohtivat veljensä lapsien (kummilapsien) 1v synttäritkin. Aina esim. fb:ssä hehkuttelevat kun toinen käy toisen luona kylässä,muttei meidän perheen kyläilyistä mainita kellekkään. Toinen asuu 20km päässä meiltä ja käy harvoin pakosta kylässä. Toinen siskoksista kun tulee meille kerran vuodessa, tämä toinenkin löytää kummasti aikaa tulla myös meille vaikka jalat poikki.. Että ymmärrän ap sinua.

[/quote] mä oisin voinu kirjottaa tän saman etäisyydet vaihtamalla... i feel you

Vierailija
11/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan. Tämä jauhaminen ei ole tervettä.

Vierailija
12/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä on joulu? Jos se mummo naapurista on vasta äsken rekrytoitu ja jo nyt joulua lahjoo.

Vierailija
13/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan, kun naapuri alkaa sairastella ja huomaat, että on aika maksaa takaisin ystävällisyytensä. Kun mummo kököttää teidän  olohuoneessa vaivoineen joka ilta, sinä peset pyykkinsä ja siivoat kotinsa. Silloin nimittäin mummo tulee muistuttamaan, miten hän sinunn ja lastesi takia joutui luopumaan paljosta.

Vierailija
14/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua, anoppiprovoilija!

Suurin osa anopeista ei kutsuisi sinua synttäreilleen, koska ei ole mikään häpeä jättää kaltaistasi miniää kutsumatta. Koko sukuhan sen tietää, että kanssasi ei tulla toimeen, joten ei kutsua!

Vierailija
15/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä ruikutus alkoi...

Vierailija
16/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapella on myös varamummi. Anoppia ei ole koskaan tuo lapsenlapsi kiinnostanut. Eipä tosin ole kiinnostanut oma poikansakaan.

Yritetty on, mutta ei voi mitään. Toista ei voi pakottaa.  Anoppi on laistanut kaikki kutsut. Oli sitten synttärit tms.

Pari kertaa vuodessa tulee soiteltua. Tai lähinnä mies soittaa äidilleen. Se on siinä.

Vaan jukolauta et anoppi kilahti, kun ohimennen kuuli, että lapsemme ei mene rippikouluun saati leirille. Sitä jeesustelun määrää. Niin puhuu siellä anoppi, joka on laistanut kutsuja, kun on viina maistunut ja kiinnostanut enemmän.

Saa ihan sitä mitä on tilannut. En ihmettele, että appiukko muinoin erosi ja otti uuden naisen. Ja tuo uusi nainen on ihana. Siinä meidän lapsen mummi.

Vierailija
17/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ei halua hoitaa lapsenlapsia, koska väittää, että poikansa ei ole niiden isä. No ei olekaan, mies ei sitä itse tajua, vaikka anoppi tajuaa.

Vierailija
18/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:41"]

Odotahan, kun naapuri alkaa sairastella ja huomaat, että on aika maksaa takaisin ystävällisyytensä. Kun mummo kököttää teidän  olohuoneessa vaivoineen joka ilta, sinä peset pyykkinsä ja siivoat kotinsa. Silloin nimittäin mummo tulee muistuttamaan, miten hän sinunn ja lastesi takia joutui luopumaan paljosta.

[/quote]

kuule lue mä pesen muumin pyykkejä nyt jo ja autan siivoamisessa, usein mummo istuu puistossa lapsien kanssa kun mä vien matot ulos ja siivoilen.

ja tämän kaiken teen ihan mielelläni, mulla ei päivisin ole kuin aikaa kun mies on töissä:) 

pidän hänestä oikeasti, jos hän sairastuisi niin varmasti hoitaisin niin paljon kun ehdin, hän on tuottanut meidän elämään niin paljon iloa:)

ap

Vierailija
19/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:41"]

[/quote]

kuule lue mä pesen muumin pyykkejä nyt jo ja autan siivoamisessa, usein mummo istuu puistossa lapsien kanssa kun mä vien matot ulos ja siivoilen.

ja tämän kaiken teen ihan mielelläni, mulla ei päivisin ole kuin aikaa kun mies on töissä:) 

pidän hänestä oikeasti, jos hän sairastuisi niin varmasti hoitaisin niin paljon kun ehdin, hän on tuottanut meidän elämään niin paljon iloa:)

ap

[/quote]

Miten niin sulla ei ole päivisin aikaa, kun se mummo on sulla lapsenpiikana?

Vierailija
20/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anoppi sanoi sun lapsia kiittämättömiksi ja sitten te lähditte. Mihin te oikein menitte?

Ja miksi joku haluaa olla nimenomaan mummi, eikö riitä, että on Eila-täti tms. Suurimmalla osalla lapsista isovanhemmat on töissä, joten sun lapset varmaan kuvittelee, että isovanhemmat on jotain joutoväkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi