Mitä ruokaa söisit loppuikäsi, jos olisi pakko valita?
Omat suosikkini vaihtelevat kausittain, mutta palaan aina samoihin suosikkeihin tätä vakavaa kysymystä pohtiessani.
Otsikon "ruoka" on tässä mielessä ehkä harhaanjohtava ilmaus.
Jos olisi pakko valita/saisin valita söisin loppuikäni vain
jäätelöä ja juustoa.
Tarkennettakoon että olen ihan järkevä, suhtkoht terveellisti elelevä aikuinen. Olen vain aina rakastunut erilaisia juustoja lapsesta saakka. (Lapsena suuri unelmani oli olla Valion juustomestari.)
Jäätelöissä taas kiehtoo suutuntuma ja vaihtelevat maut.
Olen kylläkin hypersensitiivinen tekstiilien kanssa. Voisikohan sama mekanismi vaikuttaa jäätelön miellyttävyyteen? Kyseessa kuitenkin tavallaan eräänlainen turvallisuudentunnetta lisäävä lohturuoka.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savulohta söisin aina jos olisi varaa
Kalastuslupa maksaa 15,- ja sillä saa onkia kolme lohta. Itse savustettuna maailman parasta. Viimeksi sain tuohon hintaan lähes viisi kiloa lohta.
Mitä ihmettä whaaaat 😱
Mikä meni yli ymmärryksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastuslupa maksaa 15,- ja sillä saa onkia kolme lohta. Itse savustettuna maailman parasta. Viimeksi sain tuohon hintaan lähes viisi kiloa lohta.
Mitä ihmettä whaaaat 😱
Haha, kuulostaa utopistiselta. Oon onkinut n 25 vuotta enkä ole ikinä saanut yhtään kalaa. Jäisin aika nälkäiseksi.
Ruismarjapuuroa maidolla + hapanleipää + sipuliteemakkaraa.
Tämä on sipuliteemakkara, jos joku ei tiedä.
https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/6409890050760
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä whaaaat 😱
Haha, kuulostaa utopistiselta. Oon onkinut n 25 vuotta enkä ole ikinä saanut yhtään kalaa. Jäisin aika nälkäiseksi.
Luonnonjärveen on istutettu lohia ja ei ole mitenkään kummallista saada kolmea kalaa.
Söisin aina vaan
Makaroonisalaattia enon ohjeella
Niitä simpukanmuotoisia makarooneja
Kevätsipulia
Valkosipulisuolakurkkua
Makeaa paprikaa
Kanaa
Tuoretta persiljaa
Chilimajoneesia
Kermaviiliä
Esim. paksu turkkilainen tai kreikkalainen maustamaton jogurtti erilaisilla variaatioilla kuten mansikoilla, mustikoilla jne.
Erilaiset täytetyt leivät/patongit.
Paistetut, rasvaiset nuudelit höysteineen.
Ihme ettei kukaan ole vielä kirjoittanut tänne makaronia ja jauhelihaa eli meidän perheessä "hässäkkää".
Hässäkkään kuuluu keitetyn makaronin ja paistetun jauhelihan lisäksi raaka sipuli, mustapippuri ja ketsuppilammikko.
Joskus hässäkkää voi tehdä makaronista ja makkarasta. Joskus sekaan voi heittää maustekurkkuja, minitomaatteja ja cremefraichea. Joskus Hässäkkää voi paistaa pannulla seuraavana päivänä kananmunien kanssa modernina pyttiksenä. Hässäkkä on meillä ruokavalion kulmakivi.
Vain taivas ja budjetti on variaatioiden rajana.
Vierailija kirjoitti:
Fish 'n chipsiä
Makaronilaatikkoa
tai
Kanatortillaa.
Pirkan jugurttimarja-muromysliä, sokeroimaton persikka mehukeitto ja päälle banaanisiivuja. Tää on ollut jo vuosia aamiaiseni ja yhä toimii 🤔
Lettujä, plättyjä, räiskäleitä, ohukaisia, krepejä, vohveleita, köyhiä ritareita.
Hillolla, sokerilla, kermavaahdolla, suolaisilla täytteillä
Fish 'n chipsiä