Mitä ruokaa söisit loppuikäsi, jos olisi pakko valita?
Omat suosikkini vaihtelevat kausittain, mutta palaan aina samoihin suosikkeihin tätä vakavaa kysymystä pohtiessani.
Otsikon "ruoka" on tässä mielessä ehkä harhaanjohtava ilmaus.
Jos olisi pakko valita/saisin valita söisin loppuikäni vain
jäätelöä ja juustoa.
Tarkennettakoon että olen ihan järkevä, suhtkoht terveellisti elelevä aikuinen. Olen vain aina rakastunut erilaisia juustoja lapsesta saakka. (Lapsena suuri unelmani oli olla Valion juustomestari.)
Jäätelöissä taas kiehtoo suutuntuma ja vaihtelevat maut.
Olen kylläkin hypersensitiivinen tekstiilien kanssa. Voisikohan sama mekanismi vaikuttaa jäätelön miellyttävyyteen? Kyseessa kuitenkin tavallaan eräänlainen turvallisuudentunnetta lisäävä lohturuoka.
Kommentit (110)
Pirkan kolmioleivät on kyllä niiiiiin hyviä. Etenkin kinkku-juusto. Ehkä niitä voisin vedellä.
Joulukinkkua. Siis ihan oikeesti. Rakastan mutten kehtaa syödä kuin pikkujouluissa, jouluna ja uutenavuotena :/
Oon myös tuon juuston ja jäätelön kannalla. Juustoista kaikki pitkään kypsytetyt ja makeat. Jäätelöistä vanhanajan vanilija. Sitä kun sais vielä litran boksissa pehmiksen koostumuksella, ooh nam!
Ehkä ite lisäisin tuohon Amarone-punkkua vielä.
Atomi savu JA keitto kinkulla. Mausteeksi raakasipuli voi ja valkosipuli majoneesi. Vedyistä en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Savulohta söisin aina jos olisi varaa
Kalastuslupa maksaa 15,- ja sillä saa onkia kolme lohta. Itse savustettuna maailman parasta. Viimeksi sain tuohon hintaan lähes viisi kiloa lohta.
Kaljaa kirjoitti:
En söisi mitään. Joisin lopun ikäni päivittäin kaljaa. Se ei ehkä kestäisi pitkään mutta mitään emme saa mukaamme.
Yhdyn tähän.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten perinteinen maksalaatikko. Absoluuttista gourmet-herkkua, kylmänä ja kuumana.
Ruisleivän päälle paksulti voita, maksalaatikkoa ja päälle vielä sinappia.
Vierailija kirjoitti:
Entrecote pihviä mediumina ja kylkeen hieman maksaa.
Tämä olisi myöskin mun valinta. Voissa paistettuna ja suolaa päälle.
Luulen, että haluaisin myös juoda välillä maitoa. Sen haluaisin olevan käsittelemätöntä suoraan lehmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savulohta söisin aina jos olisi varaa
Kalastuslupa maksaa 15,- ja sillä saa onkia kolme lohta. Itse savustettuna maailman parasta. Viimeksi sain tuohon hintaan lähes viisi kiloa lohta.
Mitä ihmettä whaaaat 😱
Siksi se onkin kursailemattoman hyvää.