Mitä ruokaa söisit loppuikäsi, jos olisi pakko valita?
Omat suosikkini vaihtelevat kausittain, mutta palaan aina samoihin suosikkeihin tätä vakavaa kysymystä pohtiessani.
Otsikon "ruoka" on tässä mielessä ehkä harhaanjohtava ilmaus.
Jos olisi pakko valita/saisin valita söisin loppuikäni vain
jäätelöä ja juustoa.
Tarkennettakoon että olen ihan järkevä, suhtkoht terveellisti elelevä aikuinen. Olen vain aina rakastunut erilaisia juustoja lapsesta saakka. (Lapsena suuri unelmani oli olla Valion juustomestari.)
Jäätelöissä taas kiehtoo suutuntuma ja vaihtelevat maut.
Olen kylläkin hypersensitiivinen tekstiilien kanssa. Voisikohan sama mekanismi vaikuttaa jäätelön miellyttävyyteen? Kyseessa kuitenkin tavallaan eräänlainen turvallisuudentunnetta lisäävä lohturuoka.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Kuu-maa -ruokaa
Oon ehkä jotenki kujalla mutta mitä on Kuu-Maa - ruoka? En oo kuullutkaan 👀
Valkosipulikermaperunat tai rapeaksi paistettu kana kerma-koskenlaskijakastikkeella
Uusia perunoita, voita, kalaa.
Jälkiruoaksi vaniljavanukasta + mansikoita, jäätelöä.
En osaa päättää, mutta ehkä...
Parittomina päivinä Rosson pitsa; täytteenä parmakinkku, rucola ja mozzarellajuusto 💚🤍❤️
Parillisina päivinä äidin peltipitsaa; täytteenä sipuli, jauheliha, suolakurkku ja aurajuusto 💙🤍
Eläisin varmaan pelkällä sinihomejuustolla. Nytkin sitä on saatava paketti päivässä.
Pizzaa ehdottomasti. Ei mitään 5€ lättyjä vaan kunnon napolilaista pizzaa ja hiukan variaatiota eri päivinä täytteisiin. Nami nami.
Jäätelöllä varmaan voisin elää loppuikäni, varsinkin jos makuja saisi vaihdella.
Rullakebab aurajuustolla.
Olen kolmekymppinen ja viisi vuotta sitten söin ensimmäisen kerran kebabia ikinä. Rakastuin ruokalajiin ja paino nousee tasaisesti joka vuosi. Silti en vaihtaisi takaisin päiviä, jolloin pärjäsin pyhällä hengellä ja hoikkana uskottelin itselleni että kasvikset ja kaurapuuro on vaan niin hyvää - ei ole!
Kebab on ainakin vielä toistaiseksi parantanut elämänlaatua.
Lue nyt tällasta ketjua laihdutuskuurilla... ei kun elämäntaparemontissa.
Quiche Lorraine ja Creme brulee 😌
Kaurapuuroa. Vatsa ainakin tykkäisi. Saisi kuitujakin.
Risottoja. Parsarisottoa, sienirisottoa, punajuuririsottoa, sitruunarisottoa, rapurisottoa jne.
Saarioisten perinteinen maksalaatikko. Absoluuttista gourmet-herkkua, kylmänä ja kuumana.
Pizzaa, vois sit vähän vaihdella täytteitä aina. Kyllä varmasti kyllästyminen tulis jossain vaiheessa. Mut sitten sen jälkeen varmaan vaan tottuis ja pääsis siitäkin yli.