Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi paino ei laske, vika syömisissä vai missä???

Vierailija
03.07.2014 |

Olen nyt kuukauden ajan syönyt alla olevalla tavalla ja sen lisäksi käynyt 10 km kävelylenkilllä tai osan matkasta hölkkään, mutta koko matkaa en vielä jaksa hölkätä. Aikaa tuon 10 km kävelyyn kuluu noin 1,5 tuntia. Lenkillä käyn 5-7 kertaa viikossa.

Painan siis nyt 118kg ja pituutta on 169cm. Aloituspainoni oli 119,5 kg. Lisäksi vyötärönympärystä olen mittaillut ja kuukauden aikana vyötäröltä on lähtenyt 2cm.

Aamupala

2 viipaletta ruispalat tai muuta ruisleipää tai täysjyväleipää

yhden leivän päällä on 2 siivua juustoa, 1 kokolihaleikkele ja jääsalaattia ja kurkkua, tomaattia tai paprikaa

3 dl teetä, jossa 1tl sokeria

2 dl kahvia, jossa 0,5 dl rasvatonta maitoa

Lounas

esim. kiusausta n. 150-200 g

tuoresalaattia n. 100-150 g

keitettyjä kasviksia n. 50-100 g

ruokajuomana rasvaton piimä tai maito 2 dl

2 näkkileipää (koulunäkki), vain näkkäri päällä ei ole rasvaa

Välipala

valio kevyt olo jogurtti, johon sekoitan kuitujauhetta

2 hapankorppua, joissa ei ole päällä rasvaa, mutta kurkkua, tomaattia tai paprikaa kylläkin

2 dl kahvia, jossa on 0,5 dl rasvatonta maitoa

Päivällinen

manna-, kaura-, riisi- tai helmipuuroa 2 dl (teen rasvattomaan maitoon)

rasvatonta maitoa 2 dl

Iltapala

2 viipaletta ruispalat tai muuta ruisleipää tai täysjyväleipää

yhden leivän päällä on 2 siivua juustoa, 1 kokolihaleikkele ja jääsalaattia ja kurkkua, tomaattia tai paprikaa

3 dl teetä, jossa 1tl sokeria

Lounaalla syön tosiaan ihan tavallisia kotiruokia eli kiusauksia, laatikoita, keittoja, perunamuusia ja esim. pihviä, risottoa jne. Keittoa otan yleensä noin 3 dl. Muusia n. 1,5-2 dl ja keitettyjä perunoita n. 100-150 g ja kastiketta n. 2 dl. Pihviä on korkeintaan 100 g. Laatikoita tai kiusauksia otan n. 150-200g. Ruoan lisukkeena (paitsi ei keiton kanssa) on aina tuoresalaattia ja keitettyjä kasviksia. Keiton kanssa syön 2 viipaletta ruisleipää ja juomana sillonkin piimä tai maito.

Lisäksi kerran viikossa sallin itselleni pienen herkun eli pieni geisha tmv. patukka, joku leivonnainen ym.

Syömisten lisäksi juon 2-3 litraa vettä päivässä.

Minulla on viime kesänä aloitettu kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkitys. Arvot olivat vielä viitearvojen sisällä, mutta oireideni perusteella lääkäri aloitti lääkityksen ja se on selkeästi auttanut, mutta sitä oikeaa annostusta haetaan edelleen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri pois kokonaan ja hiilareita vähemmän, miksi noin paljon leipää?

Vierailija
2/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää on noin paljon, koska mun maha ei toimi muuten. Olen kyllä kokeillut vähentää leipää, mutta tuloksena on ummetus ja turvotus. Mahan toimimattomuuden takia käytän myös tuota kuitujauhetta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita aika paljon. Vaihda jogurtti rahkaan ja päivällinen vaikka kanasalaatiks niin saat jo proteiinia enemmän ja hiilarit vähenee. Sokerit jättäisin kokonaan pois.

Vierailija
4/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko provo? Ei kai kukaan luule että noin syömällä laihtuu?? Olisin valas jos söisin noin!

Vierailija
5/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää, leipää, leipää, hiilaria, hiilaria. Törppö miks välttelet rasvaa? Sulla ei oo käytännössä yhtään rasvaa tossa. Voivoi ihan päin mäntyjä oot syöny, yhtä tyhjän kanssa. Ihan henkkoht ärsyttää miten moni rupeaa vaan syömään "kevyesti" jonkin ihmeellisen tavan mukaan (päästä keksit?) ja lopputulos on ihan tyhjän kanssa. Oisit tiputtanu jo 5-10kg oikealla ruokatavalla. Lisää rasvaa (esim 10g aamupalalla, ja lounaalla ja iltapalalla 10g). Vähennä hiilarit kolmasosaan ja tuplaa proteiini. Kokeile vaikka kiloklubia.

Vierailija
6/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on tosi hyvä, taitaa se kilpparilääkitys vaan olla edelleen pielessä.

Vierailija
7/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 18:51"]

Onko provo? Ei kai kukaan luule että noin syömällä laihtuu?? Olisin valas jos söisin noin!

[/quote]

No eikö toi just ole sitä normaalia kotiruoan syömistä?

Vierailija
8/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku pitempään ja laadukkaampaa unta, levon aikana keho sulattaa ravintoa ja ottaa sitä varalla olevaakin käyttöönsä.

Vierailija
9/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissas??? Eihän ap todellakaan syö paljoa, huomasitko katsoa painon?

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 18:51"]

[/quote]

Vierailija
10/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh kuinka paljon ruokaa ! :O en sano että epäterveellistä mutta tuo määrä!! Syön neljäsosan tuosta enkä laihdu, vaan pysyn samassa lievässä ylipainossa. Olet onnekas että saat syödä noin paljon lihomatta! Jos haluat laihtua niin tuostahan voi tiputtaa vaikka kuinka paljon. Huuhhuh mitä syömättejä ihmiset ovat nykyään ! :0

Vierailija
11/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun työpäivinä 7h yössä ja vapaapäivinä 8 h, tuosta enempää ei vaan pysty tai jää hommia tekemättä ja lenkkeilystä en enää haluais luopua, vaikka aiemmin ei lenkkeily innostanut, niin nyt se on ns. henkireikä mulle.

ap

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 18:58"]

Nuku pitempään ja laadukkaampaa unta, levon aikana keho sulattaa ravintoa ja ottaa sitä varalla olevaakin käyttöönsä.

[/quote]

Vierailija
12/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa vaikka kiloklubissa, että miten paljon saa syödä päivän aikana ja ota huomioo myös se, että ap:n painoinen kuluttaa lenkilläkin huomattavasti enemmän kun normipainoinen.

Kiloklubissa laihduttanut ja kyllä söin jopa enemmän kun ap ja laihduin.

Veikkaisin, että kilpirauhaslääkitys ei ole vieläkään kunnossa ja siksi painosi ei laske.

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 19:02"]

No huhhuh kuinka paljon ruokaa ! :O en sano että epäterveellistä mutta tuo määrä!! Syön neljäsosan tuosta enkä laihdu, vaan pysyn samassa lievässä ylipainossa. Olet onnekas että saat syödä noin paljon lihomatta! Jos haluat laihtua niin tuostahan voi tiputtaa vaikka kuinka paljon. Huuhhuh mitä syömättejä ihmiset ovat nykyään ! :0

[/quote]

Vierailija
13/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 palaa leipää, järkyttävää. Ja siihen päälle kaikki muu hiilari huh huh. Miten paljon sä ennen söit? Sä voisit jättää kaiken leivän pois ja silti söisit reippaasti hiilareita. Ootko sä näitä ihmisiä jotka luulee että rasva vaan lihottaa?

Vierailija
14/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista puuroista manna-, riisi- ja helmipuuro ei kuulu laihduttajalle. Ei niissä ole edes kuitua! Minä en myöskään laihdu leipää syömällä. Voisitkohan yrittää saada kuidut kasviksista. Mä aina tuputan linssejä, mutta on ne kuule kaikessa hiilaripitoisuudessaan aika hyvä kuidun ja mm. raudan lähde. Porkkanaa, kaalia lisää reilusti. 

T. pontso

Vierailija
15/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 18:51"]Leipää on noin paljon, koska mun maha ei toimi muuten. Olen kyllä kokeillut vähentää leipää, mutta tuloksena on ummetus ja turvotus. Mahan toimimattomuuden takia käytän myös tuota kuitujauhetta.

ap

[/quote]

Seliseliseli. Enpä oo ennen kuullut että leivän poisjättö aiheuttaa ummetusta, yleensähän se on toisinpäin. Kokeilitko kuinka pitkään olla ilman?

Vierailija
16/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitua saa myös esim. palkokasveista (herneet, linssit, pavut) ja siemenistä ja pähkinöistä. lisäksi tietty kasviksista ja hedelmistä. leipää ei ole pakko syödä noin paljon, hiilarien määrää vähentäisin radikaalisti ja lisäisin hyvää rasvaa eli esim. avokadoa, rasvaista kalaa, pähkinöitä jne.

tuolla liikuntamäärällä sun pitäisi kyllä laihtua, mutta itsessäni olen huomannut että mulla sokerit/hiilarit vaikuttaa tosi paljon, eli jos haluan laihtua, niitä pitää vähentää radikaalisti.

Vierailija
17/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteröidy kiloklubiin, ei maksa mitään! Koosta pävän energimäärä vaikka niin, että 30 % tulee rasvasta 30 % tulee proteiinista ja 40 % tulee laadukkaista hiilareista.

Koitappa vaikka jotain tällaista ruokavaliota:

Aamupala

kaurapuuroa (1 annos paketin ohjeen mukaan valmistuu helposti ja nopeasti mikrossa)

Mustikoita (1-2 dl)

raejuustoa n. 1 dl

3 dl teetä,  EI sokeria, vaikka sitten steviaa tai makeutusainetta jos makeutta pakko saada lisää)

Lounas

Vaihda kiusauksen tilalle esim. noin 100 g kanaa, lohta, punainen vähärasvainen liha

tuoresalaattia n. 100-150 g, 1 tl oliiviölyä, 2 tl esim. auringonkukansiemeniä

kasviksia (esim. kukkakaali, parsakaali, porkkana)

2 näkkileipää (koulunäkki), vain näkkäri päällä ei ole rasvaa

Välipala

rasvaton, maustamaton rahka, johon voi sekoittaa kuitujauhetta

Mustikoita tai muita marjoja tai 2 dl kaloritonta mehukeittoa tai 1/2 prk ananasmurskaa tai 1/2 banaani

2 dl kahvia, jossa on 0,5 dl rasvatonta maitoa

Päivällinen

Puuro ei ole päivällinen. Tilalle

n. 100-150 g lihaa

kasviksia, salaattia, vihanneksia + 1 tl oliiviöljyä

nyrkin kokoinen annos täysjyväriisiä

Iltapala

2 dl rahkaa (maustamaton, rasvaton) + marjoja

tai munakas ja vihanneksia

Pois kastikkeet! 2 dl kastiketta on TOSI paljon. max 100 g pihviä on vähän. Lisää ruokavalioosi proteiinia ja vähennä hiilareita! Vältä sokeria ja virvoitusjuomia, valkoisia hiilareita ja eineksiä. Se karkki on ihan turhaa, sitten vasta kun paino laskee voit ehkä joskus kerran kuussa syödä yhden mellipatukan. Vaihda mieluummin vaikka laadukkaaseen prodepatukkaan. Syä harkiten hedelmiä, niissä on paljon sokeria. Marjat ovat puolestaan hyviä, niistä saa myös hyvin kuitua ja vatsa toimii.

Vierailija
18/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 ehdotus muuten hyvä, mutta missä kaikki rasva?? 1 tl oliiviöljyä??? 

Vierailija
19/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 19:46"]18 ehdotus muuten hyvä, mutta missä kaikki rasva?? 1 tl oliiviöljyä??? 

[/quote]

Jep. Ja "ehkä kerran kuussa herkku, vaihda sekin prodepatukkaan." Öö miksi? Jos sä kerran kuussa vedät herkun, niin eiköhän se oo ihan sama onko se suklaapatukka vai proteiinipatukka. Ja ap:llä on niin paljon ylipainoa, että vaikka hän söisi kerran viikossa yhden patukan niin ei haittaa yhtään mitään. Hyvä vaan jos se motivoi ja auttaa jaksamaan ruokavaliota. Kunhan syö 80% oikein niin se 20% harkittu lipsuminen ei haittaa.

Vierailija
20/24 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en kuulu niihin, jotka kuvittelevat ilman rasvaa laihtuvansa. En vaan ymmärrä miksi sitä laittaisin leivälle, kun muut päälliset riittää. aivan hyvin ja näkkäristä tykkään ihan sellaisenaan tai sitten siihen laitan kurkkua, tomaattia tai paprikaa.

Tiedän toki, ettei manna-, riisi- ja helmipuurossa ole pahemmin kuitua, mutta mä ihan oikeasti tykkään puuroista.

Ilman leipää olin viitisen kuukautta. Kun palautin leivän ruokavaliooni alkoi myös mahani toimia ja ummetus ja turvotus katosivat.

En voi allergian takia syödä palkokasveja, pähkinöitä tai manteleita. Myös marjoja ja hedelmiä voin syödä vain rajoitetusti allergian takia.

Aiemmin olen syönyt huomattavasti enemmän, saatoin syödä kaks tai kolme kertaa lämmintä ruokaa ja sit siihen päälle kaikki muut herkut, joita tuli syötyä kun verensokeri laski liikaa. Lisäksi eräs lääkitys toi osan näistä liikakiloistani, ne tuli helposti, mutta lähteminen onkin sitten paljon vaikeampaa.

Tämä olisi varmasti pitänyt jo alussa mainita, mutta olen aikaisemmin aika vastaavalla ruokavaliolla laihduttanut 30kg ja ruokamäärätkin oli aika samoja ja nuo kilot lähti vajaassa vuodessa. Valitettavasti tuon jälkeen elämä heitti häränpyllyä monella saralla ja tuli masennusta, vakavaa sairautta ym ja söin millon suruun, millon iloon ja millon ihan muuten vaan ja söin kun inhosin omaa ulkonäköäni jne.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi