Mitä haluat vuokramökillä olevan tai mitä ei saa olla
Meillä on vuokrattavana mökkiä ja olen lueskellut ihmisten toiveita mökkien varustuksesta, niin sehän nyt on selvää, että monenlaisia toiveita on eikä niitä voi toinen sietää.
Niin mikä olisi mukava yllätys tai mikä kauhistus?
Jäin tätä pohtimaan, koska joku kirjoitti, että olisi hyvä olla mökillä valmiina erikokoisia kumisaappaita ja mökkikenkiä, mutta itsestä olisi järkyttävää kokoelma kenkiä pitää mökillä toisten käyttöön.
Kommentit (48)
Vuokraan mökin aina meren rannalta. Sähköt pitää olla ja ainakin kylmä vesi hanasta. Tv, liesi ja jääkaappi. Ei lähellä mökkinaapureita. Autolla päästävä perille. Puucee tyhjennetty tai lähes tyhjä. Grillausmahdollisuus joko hiiligrilli tai valettu nuotiopaikka.
Ainoa mikä ei-pakollinen on tiskikone. Muista mukavuuksista en tingi.
Likaisuus ehdoton ei. Keittiön normaalivarustuksen lisäksi valkosipulipuserrin ja pastalävikkö. Näitä ei aina välillä ole, ja itsellä aika tärkeät ruuanlaitossa. Noi sisään tulevat vedet, sähköt, vessat ja astian-/pyykinpesukoneet tarkistan jo varausvaiheessa, jos niitä ei ole, en edes varaa ko. mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu, must.
Sähkö, must
Juokseva vesi, must
Järvi, must
Puulämmitteinen sauna, must
Hyvä patja, must
TV, must
Näillä pärjää hyvin
Lisään tähän vielä wifi. Muuten samat.
Miksi wifi on saanut alapeukkuja, minusta myös aika perusjuttuja nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette onko roskien lajittelu hyvä hoitaa myös mökeillä?
Osa asiakkaista tuottaa useamman jätesäkin viikossa roskia ja toiset yhden pikku pussin, niin minusta tuo suuri määrä on jo ympäristörikosta hipovaa eli oletko valmis lajittelemaan roskia asianmukaisesti vai riittääkö yksi roska-astia?
Itse asiassa komposti on kiva olla. Niitä ei viitsi takaisin kotiin kuljettaa autossa toisin kuin lasia ja metallia.
Minä olen sillä tavalla hankala asiakas, että haluaisin pienen ja vaatimattoman vuokramökin. Sähköjä ei tarvita, veden voin hakea kaivosta. Ainoa toive on uimakelpoinen vesistö, sauna ja kaunis maisema. Tällaisia helmiä ei vain tahdo vuokrasivustoilta löytyä, kun mainoslauseet alkavat aina 12nukkumapaikkaa-tiskikone-kuivausrumpu-stereot-pleikka-luettelolla.
Mukavuudet. Toimiva perusastiasto on aina plussaa. Aika usein esim. veitset on tylsiä ja jossain 4-6 henk. mökissä kattilat ja/tai muut keittovälineet on niin isoja että niillä voisi laittaa ruuan vaikka 20 hengelle.
Mä olen niin ylpeä meidän vuokramökistä. Siellä on kaikki hoidettu hyvin niitä teräviä veitsiä ja puhtaita vuodevaatteita myöten. Vuokralaiset ovat olleet aina tyytyväisiä.
Me ollaan vuokrattu paljon mökkejä reissuillamme. Perus mukavuudet pitää olla, hyvä sauna, keittiössä toimivat ruoanlaittovälineet koska kokkaillaan itse eikä niinkään käydä ravintoloissa. Hyvä sänky on ehdoton, kerran oli aivan surkeat patjat muuten kivassa mökissä ja otti pattiin kun oli selkä kipeä joka aamu. Mulle on plussaa jos loppusiivous kuuluu hintaan. Ostan kyllä loppusiivouksen erikseen jos ei kuulu hintaan koska ollaan yleensä pitkässä matkassa ja ei ole kiva alkaa kuudelta aamulla siivoamaan että ehtii ajoissa tien päälle. Se ärsyttää että jotkut pihit huithapelit ei osta loppusiivousta ja siivoaa muka itse ja siinä on seuraaville sittunen mökki ja likaisia astioita odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnolliset siivousvälineet jos edellytetään siivoamista.
Tämä.
Liian monta kertaa siivousvälineet olleet mitä sattuu tai niitä ei ole ollenkaan ja silti vaaditaan että mökin täytyy olla siivottu tai tulee lisämaksu siivouksesta.
Muuten toivoisin myös ehjiä huonekaluja ja astioita. Lenkottavat tuolinjalat ja huojuvat pöydät on vähän ikäviä, samoin sähkölaitteet täytyy olla sellaisia ettei tarvitse arvailla uskaltaako niitä käyttää vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu, must.
Sähkö, must
Juokseva vesi, must
Järvi, must
Hyvä patja, must
TV, must
Näillä pärjää hyvin
Varmaan siksi että monella on kuitenkin käytössään puhelin, josta voi jakaa netin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu, must.
Sähkö, must
Juokseva vesi, must
Järvi, must
Hyvä patja, must
TV, must
Näillä pärjää hyvin
Varmaan siksi että monella on kuitenkin käytössään puhelin, josta voi jakaa netin.
Meillä mökeillä todella surkeat yhteydet pelkällä puhelimella eli tarviaa wifikakkulan, että netti toimii.
Ei vuodesohvaa kenellekään yöpyjälle sängyksi.
Korkinavaaja.
Astioiden puhtaus pitää tarkistaa, jos ei ole astianpesukonetta. Monet kerrat olen aloittanut majoittumisen tiskaamalla ensin KUNNOLLA kaikki astiat.
Ei puhkipalaneita teflonpannuja.
Sopiva määrä ruuanlaittovälineitä ja astioita.
Ulkoporeallas täytyy olla ja tilava sauna. Kylmätilaa myös juomille tarpeeksi.
Ei nukkamattoja, ei sohvaryhmiä. Olen vieraillut jonkin verran vuokramökeillä ja nuo ovat rumia, turhia ja keräävät likaa.
Ehkä jos kohderyhmänä ovat penkkiurheilevat kaljaveikot?