Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se Kanadan ennätyshellekaupunki on palanut maan tasalle

Vierailija
02.07.2021 |

Tuhoutui lämpöaallon seurauksiin.

https://yle.fi/uutiset/3-12005914

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi oli täynnä metsäpaloja 2018, kun oli 30-35 asteen helteet. Suomalaisiakin lähetettiin avuksi.

Vierailija
22/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule olemaan viimeinen paikka joka palaa maan tasalle. Nyt olisi viimeisiä hetkiä toimia, mutta enpä pidättelisi hengitystäni sitä odotellessa.

Toimia kuinka?  Kerro pari juttua?

Niin. Tämä!

- Kuljetetaan lapsiamme ilmastomielenosoituksiin autoillamme.

- Vaaditaan poliisille lisää ilmastoituja autoja mikäli tulevat hajottamaan ilmastomielenosoituksia, ettei lapsemme joudu istumaan niissä liian kuumassa ja ahtaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla lämmöillä tulipalo on aika erilainen eläin kuin mitä kukaan täällä on nähnyt. Kaikki palava on ruutia.

Jep, tätä ei moni suomijunttikaan tajua.  50-asteinen keli ja runsas kasvillisuus on räjähdysherkkä yhdistelmä.  Ei ole pohjoisen pallonpuoliskon luonto millään tavalla valmis tai sopeutunut tuollaiseen.

Entäs sitten. 

Luulet olevasi itse jotenkin asian yläpuolella, ja oikeutettu arvostelemaan muita, ja että itse olisit jotenkin parempi, mutta et mistään ole valmis luopumaan!

Kuvitteletko että päättäjillä olisi tarjolla joku hokkuspokkustemppu, mutta eivät vaan ilkeyttään sitä tee?

Vierailija
24/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule olemaan viimeinen paikka joka palaa maan tasalle. Nyt olisi viimeisiä hetkiä toimia, mutta enpä pidättelisi hengitystäni sitä odotellessa.

Niin. Tämä!

Lomamatkalentojen lopettaminen kokonaan. Nyt kaikki interrailaamaan!

Jos vaikka aloitettaisiin tästä nyt kun koronan myötä on jo huomattu että elintapoja voi muuttaa.

Vierailija
25/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla lämmöillä tulipalo on aika erilainen eläin kuin mitä kukaan täällä on nähnyt. Kaikki palava on ruutia.

Jep, tätä ei moni suomijunttikaan tajua.  50-asteinen keli ja runsas kasvillisuus on räjähdysherkkä yhdistelmä.  Ei ole pohjoisen pallonpuoliskon luonto millään tavalla valmis tai sopeutunut tuollaiseen.

Entäs sitten. 

Luulet olevasi itse jotenkin asian yläpuolella, ja oikeutettu arvostelemaan muita, ja että itse olisit jotenkin parempi, mutta et mistään ole valmis luopumaan!

Kuvitteletko että päättäjillä olisi tarjolla joku hokkuspokkustemppu, mutta eivät vaan ilkeyttään sitä tee?

Tuo entäs sitten tulee selvenemään suomalaisillekin viiden vuoden kuluessa ihan omakohtaisin kokemuksin. Helteet, metsäpalot ja kovat myrskyt tulevat vaikuttamaan elämään täälläkin.

Vierailija
26/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämä!

- Kuljetetaan lapsiamme ilmastomielenosoituksiin autoillamme.

- Vaaditaan poliisille lisää ilmastoituja autoja mikäli tulevat hajottamaan ilmastomielenosoituksia, ettei lapsemme joudu istumaan niissä liian kuumassa ja ahtaasti.

Ostetaan lapsillemme saasteettoman polkupyörän sijaan

- mopoja 

- mopoautoja

- sähköpotkulautoja

- sähköskoottereita

- traktorimönkijöitä

Vierailija
27/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten. 

En ole edellisen kommentin kirjoittaja, mutta kyllä ihan omia valintoja voi tehdä. En esimerkiksi ole noin kymmeneen vuoteen lentänyt minnekään vain lomailemaan, olen lomaillut koti- ja naapurimaissa pääasiassa junalla matkustaen. Kahdesti olen lentänyt kun työnantaja on määrännyt työmatkalle. Niissä tapauksissa ei olisi lähtemättä jättäminen muuttanut mitään, sillä joku toinen olisi lentänyt minun sijastani kuitenkin. 

Vierailija
28/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten. 

Tuo entäs sitten tulee selvenemään suomalaisillekin viiden vuoden kuluessa ihan omakohtaisin kokemuksin. Helteet, metsäpalot ja kovat myrskyt tulevat vaikuttamaan elämään täälläkin.

Näin. Eilen selasin Youtubea ja hämmästyksekseni sieltä löytyi uutinen jäätävästä Tornadosta Tsekeissä jenkkityyliin. Ei nyt mikään F5, mutta ihan kunnon tornado ja tuhot sen mukaisia. Tsekeissä!

Vierailija
29/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten mielestä muita pitäisi verottaa mutta ei Suomea, koska me ollaan puhtaita pulmusia. . Ja sitten ostetaan uudet rytkyt Intiasta ja uusi kännykkä Kiinasta.

Vierailija
30/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten. 

Sitä sitten, että se koskee myös Suomea.  Sekä Ruotsissa että Venäjällä on nähty valtavia metsäpaloja tässä lähiaikoina.  Sama nähdään vääjäämättä myös Suomessa kun tämä lämpeneminen jatkuu.  Tyypilliseen suomalaiseen tapaan täällä herätään vasta sitten, kun Uudenmaan läänin kokoinen maapläntti on tulessa. 

Vierailija
31/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että jenkit on nyt saaneet herätyksen. Tähän asti se on ollut sitä täällä meilläkin että sitten 2050-luvulla tai 2100, mutta mitäs nyt kun se onkin ensi torstaina.

Vierailija
32/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten. 

Näin. Eilen selasin Youtubea ja hämmästyksekseni sieltä löytyi uutinen jäätävästä Tornadosta Tsekeissä jenkkityyliin. Ei nyt mikään F5, mutta ihan kunnon tornado ja tuhot sen mukaisia. Tsekeissä!

Tämä.  Kanadassa +50 astetta ja Tsekeissä tornado. Oulussakin nähtiin aikamoinen myrsky Suomen mittakaavassa. Lapissa mentiin nollakeleistä lähes +30 asteeseen tänä vuonna suunnilleen viikossa käsivarren suunnalla. Kesäkuu ennätyshelteinen koko maassa, eikä loppua näy.

Ihan normaalia, nothing to see here, sanoo suomalainen...

Vierailija
33/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääköhän tulevaisuudessa palomiehet? Täytyy ruveta palkkaamaan lisää ja kouluttamaan. Nyt olisi myös aika olla kaatamatta puita, antavat varjoa ja suojaa.

Vierailija
34/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mielestä muita pitäisi verottaa mutta ei Suomea, koska me ollaan puhtaita pulmusia. . Ja sitten ostetaan uudet rytkyt Intiasta ja uusi kännykkä Kiinasta.

Juu kätevästi ulkoistetaan meidän päästöt Kiinaan. Ensin suomalainen tolkun järkivihreä menee nettiin syyttämään Kiinaa päästöistä ja sanotaan että meidän ei tarvi tehdä mitään. Seuraavaksi menee kiinalaiseen verkkokauppaan kun on niin halpaa.

Vierailija
35/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten. 

Tuo entäs sitten tulee selvenemään suomalaisillekin viiden vuoden kuluessa ihan omakohtaisin kokemuksin. Helteet, metsäpalot ja kovat myrskyt tulevat vaikuttamaan elämään täälläkin.[/quote

Aivan samoin tämä selviää sinullekin ja kaltaisillesi! Katso peiliin sieltä näet syyllisen!

Vierailija
36/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeamman voiman kosto siitä, että Kanada on tappanut tuhansia viattomia lapsia. 

Vierailija
37/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten. 

Tämä.  Kanadassa +50 astetta ja Tsekeissä tornado. Oulussakin nähtiin aikamoinen myrsky Suomen mittakaavassa. Lapissa mentiin nollakeleistä lähes +30 asteeseen tänä vuonna suunnilleen viikossa käsivarren suunnalla. Kesäkuu ennätyshelteinen koko maassa, eikä loppua näy.

Ihan normaalia, nothing to see here, sanoo suomalainen...

Katso peiliin. Sieltä näet syyllisen. Et ole mitenkään ulkopuolinen vastuuseen tulevasta.

Järkyttävää kuinka joidenkin vastuuttomuus voi olla kokonaisvaltaista:(

Nauttivat suomalaisen elintasosta koko laajuudessa, ja selittävät olevansa syyttömiä mihinkään:(

Vielä maa***nmu***ttoa kannattamalla lisäävät pahaa entisestään ja taas löytyy heiltä selitys tähänkin:(

Vierailija
38/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg, onko Kanadassa niin lämmintä että melkein 50 astetta. 😲

Nyt kyllä minä ja ilppi lähetään Kanadaan nauttimaan ihanasta lämmöstä. Kesälomaa on vielä jäljellä ja rahaakin on. Jes! Goodbye Suomen kylmyys.

Vierailija
39/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helle sytytä tulipaloja. Oma vika, mitäs polttivat kylänsä.

Ei jumankauta tätä typeryyttä.. 

Itseasiassa tuhoista palot mm. Kaliforniassa ovat olleet ihmisten aikaansaamia. Eivät ne palot ole itsestään alkaneet. 

Vierailija
40/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämä!

Telttakylä Mannerheimintielle ainakin.