Olen suorittanut RUK:n
Teidän pitäisi oikeastaan kutsua minua herra vänrikiksi.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mennyt RUK:iin vaikka käden nostamalla sinne vapaaehtoiset pääsivät. Kapiaiset maanittelivat, että eikö nyt joku voisi. Pari innokasta lähti, koska saivat siitä jotain ylimääräisiä pisteitä siviiliopintoihinsa. Pidin mielummin ansaitut kessun natsani ja johdin sekä koulutin omaa porukkaa ihan oikeasti enkä RUK:in vuorojohtajaleikeissä.
Helpommallahan sitä pääsee alikersanttina ku kokelaana, ja AUK 2 on lepimpi ku RUK. Ja tuskin kukaan jättää palkkaamatta mihinkään työpaikkaan tai vittuilee siitä että ei oo käyny armeijaa kunnolla ku on vaan alikersantti eikä vänrikki
Olin siis kersantti enkä alikessu. Rähinäremmi siinä missä vänrikilläkin. Kyse ei ollut helppoudesta vaan mielekkyydestä. Helppoa tavan maavoimien RUK on myös, ei mikään erikoisjoukkoihin tai oikeaan upseerikoulutukseen verrattava haaste. Kuka tahansa suunnilleen terve läpäisee sen ja onpa ne koksun sinkilät saanut moni vemppavelmu ja mt-ongelmainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Kyllä tuo ihan uskottava tarina on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kurssi?
Kide ;)
Katsoitko 100-v juhlan webissä?
Tervetuloa reserviin, missä sotilasarvoilla voi korkeintaan iskeä baarissa pientä marginaalia naisia. Eikä edes intin kledjut yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mennyt RUK:iin vaikka käden nostamalla sinne vapaaehtoiset pääsivät. Kapiaiset maanittelivat, että eikö nyt joku voisi. Pari innokasta lähti, koska saivat siitä jotain ylimääräisiä pisteitä siviiliopintoihinsa. Pidin mielummin ansaitut kessun natsani ja johdin sekä koulutin omaa porukkaa ihan oikeasti enkä RUK:in vuorojohtajaleikeissä.
Helpommallahan sitä pääsee alikersanttina ku kokelaana, ja AUK 2 on lepimpi ku RUK. Ja tuskin kukaan jättää palkkaamatta mihinkään työpaikkaan tai vittuilee siitä että ei oo käyny armeijaa kunnolla ku on vaan alikersantti eikä vänrikki
Olin siis kersantti enkä alikessu. Rähinäremmi siinä missä vänrikilläkin. Kyse ei ollut helppoudesta vaan mielekkyydestä. Helppoa tavan maavoimien RUK on myös, ei mikään erikoisjoukkoihin tai oikeaan upseerikoulutukseen verrattava haaste. Kuka tahansa suunnilleen terve läpäisee sen ja onpa ne koksun sinkilät saanut moni vemppavelmu ja mt-ongelmainenkin.
Niin niin mutta on siinä silti enemmän teoriaopintoja ja kokeita jotka pitää läpästä ku Aukissa, ja johtajakausi kokelaana vaativampi ku alikersanttina.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa reserviin, missä sotilasarvoilla voi korkeintaan iskeä baarissa pientä marginaalia naisia. Eikä edes intin kledjut yllä.
Naiset eivät tiedä keskimäärin sotilasarvoista hölkäsen pöläystä. Aivan kuten eivät inttiä käymättömät nuoret miehetkään. Siellä sisällähän ne arvot vasta pakotetaan opettelemaan. Mikä tahansa muu kuin ”sotamies” voi tehdä tai olla tekemättä vaikutuksen naiseen, joka saattaa kysyä että onko se korpraali sitten ylempi kuin kenraali vai miten päin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauri Törni kävi aukin varusmiespalveluksen aikana. Rukissa sillä oli alhaisimmat arvosanat. Ei myöskään kuulemma tykännyt leveilijöistä ja uhojista.
Sodissa mitataan vasta oikeasti se, että kuka on mitäkin.
Tykistöeversti vs Kapteeni Törni:
"Minä pystyn tämän maan edestä kuolemaan, mutta pystyytkö herra eversti?"
Tykistöeversti pakeni paikalta eikä hänestä kuultu enää tämän jälkeen.
Kun osaa oikeat puhuttelutavat (herroittelu), niin sitten voi pistää aika rankkaakin kuittia ilman rankaisun pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin mutta on siinä silti enemmän teoriaopintoja ja kokeita jotka pitää läpästä ku Aukissa, ja johtajakausi kokelaana vaativampi ku alikersanttina.
On tai ei ole, ihan sama. Kokeiden suorittaminen ei mulle ole ollut missään opinnoissa mikään ongelma. Omalla kohdallani olin siis kersantti ja yksikössäni joukkueenjohtajan roolissa, koska ei ollut kokelaita jokaiseen. Puoli vuotta olin varusmiesjohtajana, enemmän kuin normikoksu. Myös sen alkuvaiheen kun äidin silmäterästä tehdään sotilas, ennen kuin turskantuoksuiset menestyjätoivot ja luontaiset johtajat ottavat homman syväjohtamisen läpirasvaamiin näppeihinsä. Kyseessä oli siis värväystilaisuus jälki-RUK:iin, koska yhdessä komppaniassa oli oppilasvaje kurssin alkaessa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä olisi uskonut 20 vuotta sitten, että SA Int valtaa mamma- ja vauvakeskustelupalstan. :D
(Oletteko kaikki isyyslomalla tai jotain?)
Kännissä ne on, margariinitehtaan laktoosittoman yövuoron 3. komppanialla on loma alkanut
Vaari suoritti reserviupseerikurssin nro 51 ja kurssilta suoraan jatkosotaan kesällä -41.
Palveli rajajääkärijoukoissa joukkueenjohtajana ja tiedusteluryhmän vetäjänä jatkosodan ajan.
Haavoittui kaksi kertaa luodista, syksyllä -41 ja kesällä -44.
Sai 3 kertaa Vapaudenristin sodan ajan ansioista.
Terveiset vaarille sinne pilven reunalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kurssi?
Kide ;)
Oliko Markku Hutka silloin koulun johtaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mä olin ite liian töhö spol-rukkiin. Ei riittäny pällikokeet
Ymmärrän. Mutta voisitko sanoa minua herra vänrikiksi?
En mä nuoremman saapumiserän vänskää herrottelis varmaan sodassakaan taistelukentällä. Varsinki ku oot ritsamies ku mä oon spolle.
Kuulkaapas nyt. Sodassa minä en ole mikään ritsamies, vaan muodollisesti teidän esimiehenne ja te teette niin kuin teitä käsketään! Tuliko selväksi! No niin, voitte mennä, mutta antakaa olla viimeinen kerta.
Jos sodasta haaveilet, niin ota huomioon, että silloin on paljon isompiakin ongelmia kuin se, kuka on kenenkin esimies. Onneksi kuitenkin Suomi on välttynyt sodilta jo lähes 80 vuotta ja välttyy toivottavasti tulevaisuudessakin, joten sinäkin voit keskittyä hankkimaan siviilikoulutuksen ja/tai perustamaan yrityksen, mistä on enemmän hyötyä kuin nettipalstoilla pätemisestä, vaikka tämän ehkä huumorilla teetkin.
En pidä sinua juuri minään. Tyypillä ole edes pokkaa erota reservistä
Eipä tuosta ole mitään hyötyä ollut intin jälkeen. Ja kuvastaa kuinka pelleilystä on kyse, kun neljän kertauspäivän jälkeen laittoivat toiset pikkunapit vaikka syytä en vielä tiedä.
Sanoopi ressuluti pohjoiselta susi-Rajalta.
Joo joo.