Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suorittanut RUK:n

Vierailija
01.07.2021 |

Teidän pitäisi oikeastaan kutsua minua herra vänrikiksi.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mä olin ite liian töhö spol-rukkiin. Ei riittäny pällikokeet

Ymmärrän. Mutta voisitko sanoa minua herra vänrikiksi?

En mä nuoremman saapumiserän vänskää herrottelis varmaan sodassakaan taistelukentällä. Varsinki ku oot ritsamies ku mä oon spolle.

Kuulkaapas nyt. Sodassa minä en ole mikään ritsamies, vaan muodollisesti teidän esimiehenne ja te teette niin kuin teitä käsketään! Tuliko selväksi! No niin, voitte mennä, mutta antakaa olla viimeinen kerta.

Vierailija
22/56 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mä olin ite liian töhö spol-rukkiin. Ei riittäny pällikokeet

Ymmärrän. Mutta voisitko sanoa minua herra vänrikiksi?

En mä nuoremman saapumiserän vänskää herrottelis varmaan sodassakaan taistelukentällä. Varsinki ku oot ritsamies ku mä oon spolle.

Kuulkaapas nyt. Sodassa minä en ole mikään ritsamies, vaan muodollisesti teidän esimiehenne ja te teette niin kuin teitä käsketään! Tuliko selväksi! No niin, voitte mennä, mutta antakaa olla viimeinen kerta.

Nimenomaan sodassa kannattaa kaikenmaailman vänrikkien olla tarkkana sotilaspoliisin kanssa. Ne perkèleet ovat tehtäväänsä suorittaessaan kaikkien sotilaiden esimiehiä, joiden edessä on syytä olla asiallinen ja sopivan nöyrä.

Ikävä tosiasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mullakin oli joskus esimies, jolla ei ollut mitään muuta koulutusta tai kokemusta esimiestyöstä, kuin joku 70-luvulla käyty RUK. Eipä siinä sitten kauan mennytkään, kun tulanne räjähti käsiin.

Vierailija
24/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin Rukin 20v sitten. Olen odotellut arvostusta siitä asti. Perkele.

Toivottavasti sinua lykästää. Tsemiä.

Nokitan reilulla 10 vuodella.

Kävikö HV Pasi-Rasin Rukissa?

Vierailija
25/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun aapeeta alokkaaksi. Elämän alokkaaksi.

Vierailija
26/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Eversti ja sanon sinulle että ASENTO!

Vierailija
27/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenne 5/5 - mutta oikea eversti tietäisi että sotilasarvot kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Vierailija
28/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta täynnä C-miehiä ja täällä isotellaan :D

Vierailija
29/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri Törni kävi aukin varusmiespalveluksen aikana. Rukissa sillä oli alhaisimmat arvosanat. Ei myöskään kuulemma tykännyt leveilijöistä ja uhojista.

Sodissa mitataan vasta oikeasti se, että kuka on mitäkin.

No sitä ootellessa sitten, herra viänrik!

Jääkäri I, X:n prikaati, kauan sitten

Vierailija
30/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Res alik ei kumarra ketään!!

Vierailija
31/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi uskonut 20 vuotta sitten, että SA Int valtaa mamma- ja vauvakeskustelupalstan. :D

(Oletteko kaikki isyyslomalla tai jotain?)

Vierailija
32/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne opeta siellä RUKissa enää mitään?

1. Siviilin ei tarvitse käyttää sotilasarvoja puhuessaan sotilaalle milloinkaan.

2. Olet rauhan aikana itse reserviläinen ja ellet ole kertaamassa ja sotilaspuvussa ei myöskään varusmiesten tai kantahenkilökunnan kuulu puhutella sinua "vänrikiksi"

Vierailija
33/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asento, ojennus! 

No niin, näyttää jo paremmalta. 

Haluaisin muistuttaa, että rauhan aika ei anna mitään erivapauksia kurin suhteen. Herroittelette, kuten teitä on armeijassa opetettu. 

Jatkakaa.

t. herra vänrikki (upseeritovereiden ei tarvitse herroitella)

Vierailija
34/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt RUK:iin vaikka käden nostamalla sinne vapaaehtoiset pääsivät. Kapiaiset maanittelivat, että eikö nyt joku voisi. Pari innokasta lähti, koska saivat siitä jotain ylimääräisiä pisteitä siviiliopintoihinsa. Pidin mielummin ansaitut kessun natsani ja johdin sekä koulutin omaa porukkaa ihan oikeasti enkä RUK:in vuorojohtajaleikeissä.

Vierailija
35/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenne 5/5 - mutta oikea eversti tietäisi että sotilasarvot kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Eversti on myös suomalainen sukunimi. 

Vierailija
36/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt RUK:iin vaikka käden nostamalla sinne vapaaehtoiset pääsivät. Kapiaiset maanittelivat, että eikö nyt joku voisi. Pari innokasta lähti, koska saivat siitä jotain ylimääräisiä pisteitä siviiliopintoihinsa. Pidin mielummin ansaitut kessun natsani ja johdin sekä koulutin omaa porukkaa ihan oikeasti enkä RUK:in vuorojohtajaleikeissä.

Helpommallahan sitä pääsee alikersanttina ku kokelaana, ja AUK 2 on lepimpi ku RUK. Ja tuskin kukaan jättää palkkaamatta mihinkään työpaikkaan tai vittuilee siitä että ei oo käyny armeijaa kunnolla ku on vaan alikersantti eikä vänrikki

Vierailija
37/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kurssi?

Vierailija
38/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

Vierailija
39/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salud, herr vänrikki. Mukavaa, että olet valmis sotaan, jos sellainen syttyy. Itse lähden purjehtien maanpakoon, sillä minen tänne mitään aavikonsulttaaneja jää puolustamaan.

Vierailija
40/56 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kurssi?

Kide ;)