Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä ja mies molemmat lomalla ja mies ei tee mitään kotitöitä.

Vierailija
01.07.2021 |

Ei tee ruokaa, ei tyhjennä tiskikonetta, ei siivoa.
Sit ihmettelee miks juon viiniä joka päivä. No v***u siks kun v*****aa kun mun pitää noi kotityöt hoitaa vaikka MINÄKIN OLEN LOMALLA.
Mies tekee tasan sitä mikä on kivaa. Mulle jää EDELLEEN arkihommat.
Jos ois rahaa painuisin hotelliin viikoks.

Koko loma kotona joten ei eroa arjesta mitenkään. Jos ton äijän jonnekin saa mukaan niin alkaa valitus ”on kuuma” ”selkä kipee”. V***u joo, mullakin vaivoja ja särkyjä, mut eihän ne oo mitään.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä olen aina ihmetellyt sitä, kun siivoukseen ei tarvitse käyttää, kuin kerran viikossa tunti-pari jos pitää normi siisteydestä huolen ja sitten kerran kuukaudessa tekee sen isomman siivouksen. Aloittaja puhuu ja antaa ymmärtää, että olisi päivittäin tekemässä suurempaa (juomisen ohessa) joulu/kesäsiivousta. MIKSI?

En ole ap, mutta vastaavassa tilanteessa elänyt.

Ei siihen tarvita muuta kuin se, että toinen elää sotkuisesti. Eli ei viedä tavaroita paikoilleen, ei pyyhkäistä jos jotain läikkyy jne.

Joten juu, siltä se kyllä vähitellen alkaa tuntuakin, siis että joutuisi joka päivä tekemään uuden suursiivouksen.

Vierailija
82/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä 27 vee naimisissa

Kun tulimme kotiin kaupasta tänään ruokakassien kanssa hän sanoi:”

Mä puran ruoat paikoilleen ja alotan ruoan laiton.Me sä vaan lenkille🏃‍♀️🏃‍♀️”

Mun ei tarvinnut edes sanoa/ kysyä mitään.

Hän tuntee minut paremmin kuin hyvin ❤️

on rakkaus ja kunnioitus toista kohtaan

Ja se on molemminpuoleista😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkurouva on niin hyvin aivopesty ilmeisesti lapsesta lähtien, että kaikki kotityöt on aina tehtävä. Ei ole. Lyö läskiksi äläkä tunne missääntapauksessa huonoa omaatuntoa. Katso, miten kauan menee, ennen kuin mies vaivautuu tekemään kotitöitä. Lomalla saa käydä ulkonakin syömässä. Kai teidän lähellä on joku ruokapaikka? Äläkä muuten pilaa lomaasi sillä viinipöhnällä.

Vierailija
84/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkurouva on niin hyvin aivopesty ilmeisesti lapsesta lähtien, että kaikki kotityöt on aina tehtävä. Ei ole. Lyö läskiksi äläkä tunne missääntapauksessa huonoa omaatuntoa. Katso, miten kauan menee, ennen kuin mies vaivautuu tekemään kotitöitä. Lomalla saa käydä ulkonakin syömässä. Kai teidän lähellä on joku ruokapaikka? Äläkä muuten pilaa lomaasi sillä viinipöhnällä.

Ei tämän tyypin miehet vaivaudu tekemään kotitöitä missään tilanteessa. Enintään nalkuttavat, kun nainen ei niitä tee.

Vierailija
85/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jännä ilmiö. Tykkääkö miehet oikeasti elää sotkun keskellä, ettei tiskit ja roskat pöydillä, ruokatahrat haittaa? Ensinnäkin se on jo kohteliasta kanssaeläjää kohtaan, että huolehtii omista jäljistään. Toisekseen jos sulla on oma asunto, niin johan se asunnon arvo laskee, kun pinnat on tahnaiset jne. Kolmanneks, en ymmärrä että joku ei vaan ota opikseen vaikka vuositolkulla kuuntelee just sitä kamalaa "nalkutusta" joka seuraa yleensä ihan aiheesta. Itse olen kyllä sen verran oppivainen, että ei ainakaan kauhean montaa kertaa tarvitse sanoa kun "otan opikseni". 

Itselle tuli kyllä sellainen olo, että toinen ei kunnioita mua yhtään, vaikka kuinka yritän hoitaa kotia ja pitää siistinä, toinen vaan voi possuttaa meneen. Mulla on myös se että tykkään, että keittiö on siisti paikka. Illalla pyyhin pöydät ja laitan tiskit koneeseen että aamulla on kiva tulla keitteleen kahvit. No mies heräsi ennen mua töihin, niin siellä oli leivämurut pöydillä, loiskunutta kahvia monesti, tyhjää maitopurkkia, edellispäivän eväskupit huuhtomatta.. eli ei muuta kun siistimään paikat.. että töistä tullessa olisi siistiä. Mies tuli ennen mua töistä, joten sama homma taas, keittiö pommin jäljeltä.. tätä kun monistaa parikytä vuotta, niin voin kertoa, että pikkusen kiristeli. No ei kiristä enään koska ukko on pihalla. 

Vierailija
86/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä ilmiö. Tykkääkö miehet oikeasti elää sotkun keskellä, ettei tiskit ja roskat pöydillä, ruokatahrat haittaa? Ensinnäkin se on jo kohteliasta kanssaeläjää kohtaan, että huolehtii omista jäljistään. Toisekseen jos sulla on oma asunto, niin johan se asunnon arvo laskee, kun pinnat on tahnaiset jne. Kolmanneks, en ymmärrä että joku ei vaan ota opikseen vaikka vuositolkulla kuuntelee just sitä kamalaa "nalkutusta" joka seuraa yleensä ihan aiheesta. Itse olen kyllä sen verran oppivainen, että ei ainakaan kauhean montaa kertaa tarvitse sanoa kun "otan opikseni". 

Itselle tuli kyllä sellainen olo, että toinen ei kunnioita mua yhtään, vaikka kuinka yritän hoitaa kotia ja pitää siistinä, toinen vaan voi possuttaa meneen. Mulla on myös se että tykkään, että keittiö on siisti paikka. Illalla pyyhin pöydät ja laitan tiskit koneeseen että aamulla on kiva tulla keitteleen kahvit. No mies heräsi ennen mua töihin, niin siellä oli leivämurut pöydillä, loiskunutta kahvia monesti, tyhjää maitopurkkia, edellispäivän eväskupit huuhtomatta.. eli ei muuta kun siistimään paikat.. että töistä tullessa olisi siistiä. Mies tuli ennen mua töistä, joten sama homma taas, keittiö pommin jäljeltä.. tätä kun monistaa parikytä vuotta, niin voin kertoa, että pikkusen kiristeli. No ei kiristä enään koska ukko on pihalla. 

No siis juuri tämä. Eli kun itse siivoaa ja yrittää epätoivoisesti pitää miellyttävää perussiisteyttä, niin toinen sotkee mielinmäärin.

En oikeasti loppuvaiheessa enää odottanut muuta kuin sen, että toinen siivoaa edes omat jälkensä. Mutta jopa siitä joutui joka päivä sanomaan.

Nyt juuri ainakin sellainen tunne, etten enää ikinä muuta kenenkään kanssa yhteen. En enää ikinä halua joutua koko ajan siivoamaan toisen sotkuja.

Vierailija
87/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, Ja joku varmaan ajatelee, että pikkujuttu, mutta kyllä ne vuodet kertaa asian. Varsinkaan jos toinen ei ole valmis tekemään asian eteen mitään. Kyllä mä haluan ainakin elää siistissä kodissa. Ja huom en todellakaan ole mikään siisteysn*tsi, ihan normaalina itseäni pidän. Vaatteita voi lojua ja pölyäkin pyöriä, muuta kyl tykkään että jos esim. kastiketta menee ruokaa tehdessä pöydällä tai liedelle, niin se pyyhittäisiin pois, ei kolmen viikon päästä kun se on kivettynyt siihen. Ja roskapussin voi viedä oma-aloitteisesti, ei niin että siihen päälle tungetaan vaan roskia, ja sitten kun avaan roskiskaapin niin kaikki tulvii lattialle.. miettikää.. aikuinen ihminen..

Vierailija
88/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa laskut, ap? Jutellaan sitten lisää.

Minä maksan enemmän vaikka tulot pienemmät.

Ap

https://www.suomi.fi/kansalaiselle/parisuhde-ja-perhe/ero-puolisosta/op…

Vierailija
89/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä roikut paskassa suhteessa laiskan, tyhmän tyypin kanssa, koska...( tykkäät olla marttyyri)?

Yksin on parempi. Et vielä uskokaan miten paljon parempi.

Vierailija
90/99 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en useinkaan lomalla tee kuin pakolliset kotityöt. Pesen vaatteista niitä mitä tarvii, täytän astianpesukoneen tarvittaessa, mutta syödään paljon kertseistäkin. En imuro, en moppaa ellei jostain syystä ole pakko. Hyvin on selvitty ilman vitutustakin. Sit loman jälkeen pantaa vähän tiukemmalle, jos tarve. Meillä ei kyllä ole kun mies osallistuu ihan oma-aloitteisesti itsekin.

Lomalla otetaan rennosti, stressata ehtii myöhemminkin.

Vierailija
91/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo se onkin eri asia lomalla ottaa vähän "rennommin" kuin yhteisessä jatkuvassa arjessa. Kyllä pitäisi olla sen verran tunneälyä tai mitä se nyt vaatikaan, että huomioi kumppania näissä asioissa.

Vierailija
92/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en useinkaan lomalla tee kuin pakolliset kotityöt. Pesen vaatteista niitä mitä tarvii, täytän astianpesukoneen tarvittaessa, mutta syödään paljon kertseistäkin. En imuro, en moppaa ellei jostain syystä ole pakko. Hyvin on selvitty ilman vitutustakin. Sit loman jälkeen pantaa vähän tiukemmalle, jos tarve. Meillä ei kyllä ole kun mies osallistuu ihan oma-aloitteisesti itsekin.

Itselläni tuo ei toimisi, koska en vaan voi elää sotkussa. Vaikka kuinka yrittäisi ottaa rennosti, niin se sotku ympärillä stressaa ja ahdistaa.

Siisteydestä taas tulee rentoutunut olo.

Siksi olenkin ihminen, joka yrittää siivoamisen sijaan ylläpitää siisteyttä. Eli esim. nytkin aamukahvin tippuessa tyhjensin tiskikoneen ja pyyhin tiskipöydän ja hellan.

Eilen töistä tullessa hyödynsin energiapiikin ja imuroin osan asuntoa, pesin pari koneellista pyykkiä ja viikkasin kuivurin jälkeen kaappiin ja vaihdoin lakanat.

Mutta ex-mieheni taas on juuri sellainen, että siivotaan vasta kun on paljon näkyvää sotkua, jos silloinkaan. Sen takia yhteiselo ei vaan kertakaikkiaan onnistunut. Itseäni ahdisti sotkut, exää taas jatkuva muistuttelu siivoamisesta.

Vaikka siivousasian luulisi ensin olevan vain pieni särö parisuhteessa, niin se kehittyi ainakin meillä vuosien mittaan lopulta todella isoksi säröksi.

Vierailija
93/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät sanaa "mies", kyseessähän on isokokoiseksi venähtänyt lapsi?

Näitä mieslapsia tuntuu olevan hirveän paljon liikkeellä ja toisten hoidettavina.

Vaihda aikuisempaan yksilöön, tämä ei tule kuin iän myötä pahenemaan.

Vierailija
94/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tuo ei toimisi, koska en vaan voi elää sotkussa. Vaikka kuinka yrittäisi ottaa rennosti, niin se sotku ympärillä stressaa ja ahdistaa.

Siisteydestä taas tulee rentoutunut olo.

Siksi olenkin ihminen, joka yrittää siivoamisen sijaan ylläpitää siisteyttä. Eli esim. nytkin aamukahvin tippuessa tyhjensin tiskikoneen ja pyyhin tiskipöydän ja hellan.

Eilen töistä tullessa hyödynsin energiapiikin ja imuroin osan asuntoa, pesin pari koneellista pyykkiä ja viikkasin kuivurin jälkeen kaappiin ja vaihdoin lakanat.

Mutta ex-mieheni taas on juuri sellainen, että siivotaan vasta kun on paljon näkyvää sotkua, jos silloinkaan. Sen takia yhteiselo ei vaan kertakaikkiaan onnistunut. Itseäni ahdisti sotkut, exää taas jatkuva muistuttelu siivoamisesta.

Vaikka siivousasian luulisi ensin olevan vain pieni särö parisuhteessa, niin se kehittyi ainakin meillä vuosien mittaan lopulta todella isoksi säröksi.

Nainen, puhut täysin minun sanoin, olisin voinut kirjoittaa sanasta sanaan. Avain on tuo ylläpitosiivous, ei tarvitse sitten huhkia tuntikausia ihan kauhean jättisiivouksen parissa. Itse olen sen verran laiska, että tuollainen pieni ylläpito joka päivä ja sitten kerta viikkoon vähän isompaa toimii vallan mainiosti. Eksä ei harrastanut sitä ollenkaan ja minä harrastin, eli ihan kokoajan sai olla siivoamassa sotkua. Kyllähän se alkoi v******maan pidemmän päälle. En vaan ihan rytöpesässä viihdy ja halua olla.

Vierailija
95/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vaikka ystävän tai vanhempien mökille hetkeksi? Tai ihan minne vaan, vaikka telttailemaan kunhan pääset pois kotoa. Mies pysyköön sohvalla, hauskempaa on ilman tuollaista vätystä!

Vierailija
96/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just se syy minkä takia haluisin lähteä kerran kesässä johonkin all inclusive lomalle.

Kotona lomailukin on sitä samaa ruoan laittoa siivoamista ja pyykinpesua.

Mies ei vaan tajua tätä.

Vierailija
97/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sukupuolesta riippumatta kuka jaksaa palvella ja tehdä asioita alkoholistille

Vierailija
98/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun soma ehdotus. Mikä onkin että aina noita paska-pieru ihastelijoita riittää?

Vierailija
99/99 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ei kyllä kuulosta avioliitolta. Miten ihmeessä te kestätte noita vätyksiä ja olette ottaneet ne alunperin miehiksenne.

Meillä yhteistä oloa jo yli 20v ja aina on molemmat hoitaneet oman osansa. Mies tekee ruuan ja minä pääasiassa siivoan. Lapset on aina opetettu laittamaan omat astiat koneeseen ja näin teemme myös itse. Ikinä ei ole likaisia astioita tiskipöydällä ja kun kone on pyörinyt joku sen aina tyhjentää, enkä se suinkaan ole aina minä.

Meillä muutenkin aina päällisin puolin siistiä. Tavaroita ei kukaan jätä mihinkään lojumaan ja siivoukseen ei kauaa aikaa mene kun talo muuten koko ajan kuosissa vain pölyt ja imurointi/lattian pesu ja wc siivous kerran viikkoon.

Näin lomalla en todellakaan joudu joka päivä kotihommia tekemään, normi pyykit ja roskien viennit ja pesukoneen tyhjennyt päivittäin ja nyt minäkin joskus teen ruuan, kun on enempi aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi