Minä ja mies molemmat lomalla ja mies ei tee mitään kotitöitä.
Ei tee ruokaa, ei tyhjennä tiskikonetta, ei siivoa.
Sit ihmettelee miks juon viiniä joka päivä. No v***u siks kun v*****aa kun mun pitää noi kotityöt hoitaa vaikka MINÄKIN OLEN LOMALLA.
Mies tekee tasan sitä mikä on kivaa. Mulle jää EDELLEEN arkihommat.
Jos ois rahaa painuisin hotelliin viikoks.
Koko loma kotona joten ei eroa arjesta mitenkään. Jos ton äijän jonnekin saa mukaan niin alkaa valitus ”on kuuma” ”selkä kipee”. V***u joo, mullakin vaivoja ja särkyjä, mut eihän ne oo mitään.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäsi, tietääkö hän, mitä eroa on naisella ja tiskikoneella. Ei tiennyt minunkaan mieheni...
Elämä on valintoja. Miehesi on valinnut vapaa-ajan vieton, sinä huushollihommat.
Oletko koskaan edes tullut ajatelleeksi, että myös sinä voit rojahtaa sohvalle, ottaa käteen pullon ja toiseen käteen kirjan, tai voit ryhtyä katsomaan lempiohjelmiasia? Kokeile joskus ja ylläty.
Ammattivalittajako tässäkin on asialla? Ei kai kukaan tervepäinen nainen ole niin ihanaa miestä onnistunut löytämään, että ensin tekee kaikki kotihommat ja passaa laiskaa miestään ja vielä maksaa pienemmistä tuloistaan enemmän kun mies.
Sekin on, ettei välttämättä halua elää totaalisen sotkun keskellä. Itsekin parisuhteen aikana yritin pitää kotia siistinä, mutta homma oli kertakaikkinen taistelu tuulimyllyjä vastaan.
Kun jätin tekemättä, niin hyvin nopeasti alkoi ahdistaa se sotku kotona.
Ex itse oli sitä mieltä, että "kaikki siivotaan sitten ajallaan". En tiedä, kuinka lapioraivauskuntoon olisi pitänyt asunnon päästä, että se siivous aika olisi sitten koittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa laskut, ap? Jutellaan sitten lisää.
Minä maksan enemmän vaikka tulot pienemmät.
Ap
AAHHHAHAHAHAAHAHAAA!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on miehekäs mies kuten pitääkin olla, eikä mikään neiti. Naisen ja miehen on oltava erilaisia, sillä juuri siitä syntyy heidän välilleen seksuaalinen jännite.
Jännite kyllä syntyy mutta ei seksuaalinen. Perseilyn jatkuessa tämä "jännite" joko purkautuu vihana taikka napsahtaa poikki naisen painessa yhteisen kodin ulko-oven kiinni viimeistä kertaa muuttolaatikko sylissään. Naps.
Hemmetti, te olette l o m a l l a. Palkatkaa siivooja loman ajaksi ja relatkaa molemmat.
Mitä se viini auttaa? Onko sinulla jonkinlainen alkoholiongelma? Lopeta se äijän passaaminen ja tee vaan omat juttusi... Lopeta myös viinin lipitys! Mikä estää sinua lähtemästä vaikka päiväksi rannalle tai kaupungille ja syömään ulkona ja nauttimaan kauniista kesäpäivästä ja lomasta? Anna miehen lojua sohvalla, jos se niin siitä tykkää. Minä en jaksaisi tuollaista elämää päivääkään eikä onneksi ole tarvinnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hemmetti, te olette l o m a l l a. Palkatkaa siivooja loman ajaksi ja relatkaa molemmat.
Lomalla kotihommat ei haittaa, jos kumpikin tekee osansa. Ollaan oltu eri aikaan lomilla, mutta ei minua haittaa viettää yhtä aamupäivää pyykkäämiseen, siivoamiseen ja kaupassa käyntiin, kun mieheni teki myös samoin ollessaan lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäsi, tietääkö hän, mitä eroa on naisella ja tiskikoneella. Ei tiennyt minunkaan mieheni...
Elämä on valintoja. Miehesi on valinnut vapaa-ajan vieton, sinä huushollihommat.
Oletko koskaan edes tullut ajatelleeksi, että myös sinä voit rojahtaa sohvalle, ottaa käteen pullon ja toiseen käteen kirjan, tai voit ryhtyä katsomaan lempiohjelmiasia? Kokeile joskus ja ylläty.
Ammattivalittajako tässäkin on asialla? Ei kai kukaan tervepäinen nainen ole niin ihanaa miestä onnistunut löytämään, että ensin tekee kaikki kotihommat ja passaa laiskaa miestään ja vielä maksaa pienemmistä tuloistaan enemmän kun mies.
Sekin on, ettei välttämättä halua elää totaalisen sotkun keskellä. Itsekin parisuhteen aikana yritin pitää kotia siistinä, mutta homma oli kertakaikkinen taistelu tuulimyllyjä vastaan.
Ex itse oli sitä mieltä, että "kaikki siivotaan sitten ajallaan". En tiedä, kuinka lapioraivauskuntoon olisi pitänyt asunnon päästä, että se siivous aika olisi sitten koittanut.
Jep ja tuollainen sotkun keskellä eläminen ja "siivotaan sitten ajallaan" ei ole normaalin aikuisen ihmisen ajatusmaailmaa sukupuolesta riippumatta. Joko on vaan niin hiton laiska ja saamaton tai sitten jotain mt-ongelmia.
Mä olen antanut periksi jo ajat sitten. No, mä kyllä täytän ja tyhjennän tiskikoneen ja kasaan roskat vietäväksi. Nämä on pakko tehdä helteellä hajun takia. Roskapussin mies sentään vie mennessään kun se on helposti otettavissa siinä oven vieressä. Mutta muita siivouksia meillä ei nykyään tehdä. Pölyistä on todellakin ja lattiat kaipaisi pesua (kissa raahaa ruokaansa pitkin lattioita), mutta olen päättänyt, että mua ei haittaa kun ei miestäkään kiinnosta. Oikeasti teeskentelen, että mua ei haittaa vaikka oikeasti v**uttaa niin ettei veri kierrä.
Mun sisko on tulossa kylään viikon päästä ja en todellakaan halua häntä tähän paskan keskelle. Sanoin eilen miehelle, että pitäisi siivota ennenkuin systeri tulee. Mies vain ynähti. Helvetin hienoa.
Mies on muuten lähes täydellinen, ei me edes riidellä koskaan, paitsi tästä siivouksesta tuli ennen riitaa. En tuollaisen takia kuitenkaan erotakaan haluaisi.
Joskus hän on kauhistellut kun on käynyt jonkun kaverin luona, että kuinka hirveän sotkuista ja likaista siellä oli. Miten hän kuvittelee, että se siisteys pysyy jos sitä ei ylläpidetä? Ei yhtään tajua, että meillä on kohta samanlaista, koska minäkin lopetin siivoamisen.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse juuri eronnut ja odottelen innolla muuttoa omaan asuntoon.
Monia vuosia nimittäin parisuhteessa, missä toinen ei kertakaikkiaan tehnyt juuri mitään kotona. Kerran viikossa ehkä pesukone pyöräytetty, pyykit laitettu kuivumaan niin, että telineellä olleet kuivat pyykit jätetty viereisen pöytätason päälle kasaksi.
Kerran oli jopa tungettu myttynä erääseen kaappiin, ihmettelin pitkään mihin muutama vaatteeni oli kadonnut.Itselleni on tärkeää, että keittiössä on aina siistiä. Mutta se turhautuminen on liki tukehduttavaa, kun juuri edellisenä iltana siivottu ja kiiltäväksi pyyhitty tiskipöytä on töistä kotiintullessa aivan täynnä tavaraa. Käytännössä kaikki kamat lätätty siihen. Jos tehty kerrankin jotain ruokaa, niin läikkyneitä likatahroja ei tietenkään pyyhitä, saati puhdisteta tekovälineitä. Seurasin kerran, että paistinpannu odotti tiskialtaassa likaisena liki kaksi viikkoa, kunnes lopulta itse tiskasin sen.
Monia kertoja otin puheeksi, etten täyspäivätyöni lisäksi kertakaikkiaan jaksa siivota yksin, mutten halua myöskään elää sotkussa. Aina sain kuulla, että hänen mukaansa kotityöt menevät puoliksi. Toisinaan perusteli, ettei ehdi siivota, kun käy töissä.
Mutta joo. Jotenkin niin ihana ajatus, että jatkossa tulee olemaan aina siisti koti vastassa töistä tullessa.
Hyvänen aika,.luin tän kommentin monta kertaa!! Olisin voinut itse kirjoittaa sanasta sanaan! TÄYSIN sama tilanne. Liki 20 vuotta lääpin hänen jälkiään ja sanoin ja huomautin , välillä raivosin, mutta mikään ei tehonnut. Mies on asunut pois nyt viikon ja miten ihanaa esim keittiössä kun kaikki sonta ei ole vastassa, leivänmuruja ei ole pöydillä, salaatinpalasia tms lattialla. Miten nautin tästä olotilasta. Ihanaa eloa myös sinulle :)
Ap voisi alkaa parantamaan markkina-arvoaan. Korkki kiinni ja salille. Kampaajalle, uusia vaatteita. Joku kiinnostava kesäkurssi. Jätä ukon tekemiset ja tekemättä jättämiset omaan arvoonsa ja keskity omaan suoritukseen.
Joko mies ryhdistäytyy myös tai sitten olet pian vapailla markkinoilla. Go girl go!
Miksi olet tuollaisen aikuisen lapsen kanssa? M50
Vierailija kirjoitti:
Mä olen antanut periksi jo ajat sitten. No, mä kyllä täytän ja tyhjennän tiskikoneen ja kasaan roskat vietäväksi. Nämä on pakko tehdä helteellä hajun takia. Roskapussin mies sentään vie mennessään kun se on helposti otettavissa siinä oven vieressä. Mutta muita siivouksia meillä ei nykyään tehdä. Pölyistä on todellakin ja lattiat kaipaisi pesua (kissa raahaa ruokaansa pitkin lattioita), mutta olen päättänyt, että mua ei haittaa kun ei miestäkään kiinnosta. Oikeasti teeskentelen, että mua ei haittaa vaikka oikeasti v**uttaa niin ettei veri kierrä.
Mun sisko on tulossa kylään viikon päästä ja en todellakaan halua häntä tähän paskan keskelle. Sanoin eilen miehelle, että pitäisi siivota ennenkuin systeri tulee. Mies vain ynähti. Helvetin hienoa.
Mies on muuten lähes täydellinen, ei me edes riidellä koskaan, paitsi tästä siivouksesta tuli ennen riitaa. En tuollaisen takia kuitenkaan erotakaan haluaisi.
Joskus hän on kauhistellut kun on käynyt jonkun kaverin luona, että kuinka hirveän sotkuista ja likaista siellä oli. Miten hän kuvittelee, että se siisteys pysyy jos sitä ei ylläpidetä? Ei yhtään tajua, että meillä on kohta samanlaista, koska minäkin lopetin siivoamisen.
Siivooja kaksi kertaa kuussa ja lasku puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex itse oli sitä mieltä, että "kaikki siivotaan sitten ajallaan". En tiedä, kuinka lapioraivauskuntoon olisi pitänyt asunnon päästä, että se siivous aika olisi sitten koittanut.Jep ja tuollainen sotkun keskellä eläminen ja "siivotaan sitten ajallaan" ei ole normaalin aikuisen ihmisen ajatusmaailmaa sukupuolesta riippumatta. Joko on vaan niin hiton laiska ja saamaton tai sitten jotain mt-ongelmia.
Tai sitten on adhd, kuten minulla.
On nämä ketjut kyllä niin turhauttavaa luettavaa. Äijä on kuin possu ja vaimo toimii kotiorjana. Mutta kun mieshän on muuten aivan täydellinen kuitenkin. Ap haluaa vaan valittaa, eikä ole aikomustakaan ottaa kovia keinoja käyttöön. Ikävä kyllä tällaisiin ei pehmoilut toimi. Aivan kuin ukkoa kiinnostais pätkääkään kun vaimo menee nöyränä pyytämään; "voisitko osallistua", "olisi kiva jos voisit tehdä sen tai sen" jne jne. Hyvät neuvot kaikuvat aina kuuroille korville.
Mies tuskin tulee muuttamaan tapojaan. Voit kokeilla kovia keinoja, mutta enpä usko, että auttaa. Joko sopeudut tai lähdet.
Minä miehenä olen aina ihmetellyt sitä, kun siivoukseen ei tarvitse käyttää, kuin kerran viikossa tunti-pari jos pitää normi siisteydestä huolen ja sitten kerran kuukaudessa tekee sen isomman siivouksen. Aloittaja puhuu ja antaa ymmärtää, että olisi päivittäin tekemässä suurempaa (juomisen ohessa) joulu/kesäsiivousta. MIKSI?
"Sit ihmettelee miks juon viiniä joka päivä. No v***u siks kun v*****aa kun mun pitää noi kotityöt hoitaa vaikka MINÄKIN OLEN LOMALLA."
Pienet on syyt sinulla juoda. ALKOHOLISTI
Vierailija kirjoitti:
"Sit ihmettelee miks juon viiniä joka päivä. No v***u siks kun v*****aa kun mun pitää noi kotityöt hoitaa vaikka MINÄKIN OLEN LOMALLA."
Juot ilmeisesti normi arkenakin päivittäin viiniä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lomalla pitäisi töitä tehdä ?
Loma on yleensä lomaa palkkatyöstä. Kotityöt ei ole osa palkkatyötäsi vaan ne kuuluu normaaliin elämään. Ei sillä, että juuri lomalla pitäisi alkaa puunata taloa lattiasta kattoon, mutta pyykkäys, tiskaus, ruuan tekeminen ja oman kodin perussiisteydestä huolehtiminen on asioita mitä joutuu tekemään jatkuvasti jollei ole ostanut lomaa hotellissa missä saa olla muiden passattavana.