Äidillä tulee mustaa ulostetta. - Ei halua mennä lääkäriin.
On siis eilisen ja tämän päivän aikana ulostanut seitsemän kertaa tummaa ulostetta. On myös muita mahahaavan oireita. Hän ei suostu mennä lääkäriin, koska on ikäviä kokemuksia. Usein lääkärit eivät ole ottaneet häntä todesta, ja myöhemmin sairaus on pahentunut. Miten saan hänet suostuteltua lääkärille?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:47"]
Äitisi siis kertoo sinulle, muttei suostu lääkäriin? Sadistista sinua kohtaan. Lopeta äitisi tukeminen ja kuuntelu kunnes suostuu lääkäriin. Kuviohan menee niin, että purkaa pahaa oloaan ja huoltaan sinuun ja kun kuuntelet saa miltään sen verran huojennettua, että ajattelee, että ei tässä mitään. Parempi että et kuuntelisi ja auttaisi siten lääärin välttelyä.
[/quote]
Kuule meitä sairaalakammosta kärsiviä on muitakin, eikä kyse todellakaan ole sadismista läheisiä kohtaan, vaan kauhusta lääkäriin menoa kohtaan! Omalla kohdallani ne ovat aiheutuneet muutamista hoitovirheistä, jotka johtuivat hoitohenkilökunnan asenneongelmista (ei kuunneltu, ei uskottu, ei pysytty asiassa) sekä erittäin törkeästi käyttäytyvistä hoitajista. Sekä helvetillisistä jälkimainingeista, mitkä seuraavat kun näitä kämmejä pitää myöhemmin selvitellä.
Jos läheiseni ei suostuisi kuuntelemaan ja pohtimaan kanssani ratkaisuja, jäisin yksinkertaisesti kokonaan hoidotta.
[/quote]
11 vsataa: No minä siis olen itse lääkärikammoinen ja hoitamatta pari asiaa sen takia. Eivät kyllä varmaan mitään vakavia, mutta lääkärissä en ole oikein käynyt sitten isäni kuoleman. Jäi traumat siitä, tylyt lääkärit jne. Eli tiedän mistä puhun: kun spekuloin asioita läheisten kanssa, neuvonnassa jne, niin päädyn siihen, että turhaa hysteriaa, ei vakavia nämä oireet, ei tarvitse mennä lääkäriin. Tiedän kuitenkin että normaali ihminen tutkituttaisi ja hoidattaisi särkylääkkeitä säännöllisesti vaativan kylkikivun, koska ei poissuljettua, että kyse sisäelimen kivusta, esimerkiksi.
Sano, että voipi olla kuolemaksi jos ei mene.
Tuo on vakavan kuuloista, koska musta uloste merkitsee verenvuotoa ylempänä suolessa. Saattaa olla syöpä. Kannattaisi mennä lääkäriin.
Jos aikuinen ihminen ei lääkäriin halua, et voi häntä sinne väkisin viedä. Hän ottaa itse vastuun siitä, että jättää ehkä vakavan sairauden hoitamatta. Ikävää, mutta näin se on.
Onko ollut rautakuurilla? Sekin värjää kakan mustaksi.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:44"]Onko ollut rautakuurilla? Sekin värjää kakan mustaksi.
[/quote]
Tai syönyt paljon lakritsia/salmiakkijäätelöä?
jos uloste on mustaa, tervamaista, niin vuoto on ylempänä suolistossa. Pukama vuoto on yleensä kirkasta. Onko hänellä muuten minkälainen vointi? Onko huimausta, iho kalpea, kipuja? Tuskin ambulanssia tarvitsette jos yleistila on kunnossa, mutta lähde saattamaan häntä itse. Asiallista olisi kyllä mennä. Saavat otettua verikokeet ja laitettua lähetettä tähystykseen. Onnea matkaan!
Äitisi siis kertoo sinulle, muttei suostu lääkäriin? Sadistista sinua kohtaan. Lopeta äitisi tukeminen ja kuuntelu kunnes suostuu lääkäriin. Kuviohan menee niin, että purkaa pahaa oloaan ja huoltaan sinuun ja kun kuuntelet saa miltään sen verran huojennettua, että ajattelee, että ei tässä mitään. Parempi että et kuuntelisi ja auttaisi siten lääärin välttelyä.
Ota sitä kakkaa näytepurkkiin, vie yksityiseen labraan ja pyydä testattavaksi onko siinä verta.
Ei johdu peräpukamista. Jos johtuisi, ulosteen pinnalla näkyisi vain pieni määrä kirkkaanpunaista verta. Kyseessä on sisäinen verenvuoto, kenties mahahaavasta. Äitisi on hengenvaarassa. Lähtekää päivystykseen VIIVYTTELEMÄTTÄ.
No mullakin on mustaa kakkaa kun juon punkkua.
Mun isällä vuoti vatsahaava ties kuinka kauan kun ei puhunut siitä mitään. Lopulta kunto heikkeni nopeaan, oksensi verta ja pyörtyi. En muista verenpainelukemia mutta lanssikuskit sanoi että ei juuri mitään enää.. VIE ÄITISI LÄÄKÄRIIN NYT!
No kun minunkin mielestä se voi olla mahahaava... Nyt sovittiin, että jos ei pahene, niin lähtee aamuulla. Jos se jänistää, niin raahaan sen väkisin. -ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:47"]
[/quote]
Kuule meitä sairaalakammosta kärsiviä on muitakin, eikä kyse todellakaan ole sadismista läheisiä kohtaan, vaan kauhusta lääkäriin menoa kohtaan! Omalla kohdallani ne ovat aiheutuneet muutamista hoitovirheistä, jotka johtuivat hoitohenkilökunnan asenneongelmista (ei kuunneltu, ei uskottu, ei pysytty asiassa) sekä erittäin törkeästi käyttäytyvistä hoitajista. Sekä helvetillisistä jälkimainingeista, mitkä seuraavat kun näitä kämmejä pitää myöhemmin selvitellä.
Jos läheiseni ei suostuisi kuuntelemaan ja pohtimaan kanssani ratkaisuja, jäisin yksinkertaisesti kokonaan hoidotta.
Vierailija kirjoitti:
Voihan johtua peräpukamistakin
Peräpukamista tuleva verenvuoto on kirkasta verta. Musta tulee ylempää, voi olla mahahaava tai jopa mahalaukun syöpä.
mulla on aina mustaa ulostetta kun olen juonut punaviinä.