12-vuotias tyttäreni on 182cm pitkä
Miten saisin hänet hyväksymään pituutensa? On hänelle nimittäin todella arka paikka, itkee usein iltaisin kun on mielestään niin "iso ja kookas"
Kommentit (53)
Lentopalloa tai koripalloa kannattaa kokeilla, jos yhtään urheilu kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:21"]
Naisten pituuskasvu pysäytetään Suomessa noin 180 senttiin sukupuolihormoneilla. Siksi tätä pidemmät naiset Suomen katukuvassa ovat lähes aina ulkomaalaisperäisiä.
[/quote]
EI TODELLAKAAN!
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:21"]
Naisten pituuskasvu pysäytetään Suomessa noin 180 senttiin sukupuolihormoneilla. Siksi tätä pidemmät naiset Suomen katukuvassa ovat lähes aina ulkomaalaisperäisiä.
[/quote]
Onko tämä totta? Ihan järjetöntä puuhaa! Eikö naiset muka muutenkin pumpata elämänsä aikana täyteen hormoneja, tarviiko se aloittaa jo lapsena?
Muistan erään koulukaverini. Hän kärsi pituudestaan ja käveli aina kumarassa. Hänen äitinsä laittoi hänet mallikurssille oppimaan ryhtiä ja hyväksymään pituutensa. Hänestä tuli sittemmin miss Suomifinalisti.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:49"]
Opettelepa itse. Minä kommentoin sinun sanomistasi, en lainaamaasi pätkää!
[/quote]
Kun ei sinulle ole kuin pipetillä annettu niin ei voi edes teelusikalla vaatia. Kunhan tavaat nuo jutut läpi sen 3000 kertaa niin ehkä sinulle valkenee mitä tuossa sanotaan ja miten sinä et sitä ymmärrä.
[/quote]
Voi voi. Ikinä kuullut sarkasmista?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:49"]
[/quote]
Kun ei sinulle ole kuin pipetillä annettu niin ei voi edes teelusikalla vaatia. Kunhan tavaat nuo jutut läpi sen 3000 kertaa niin ehkä sinulle valkenee mitä tuossa sanotaan ja miten sinä et sitä ymmärrä.
[/quote]
Voi voi. Ikinä kuullut sarkasmista?
[/quote]
Aivan totta, TYTÖT harvemmin tosiaan ovat 180cm pitkiä kutosluokalla. Poikkeus kuitenkin vahvistaa tämän säännön.
Tajuatko nyt, vajukki?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:33"]
Ei mitenkään tavatonta. Suurin osa kuudesluokkalaisista on siinä 160- 180 cm:n välillä. Normaalia.
[/quote]
No harvemmin kuudesluokkalaiset tytöt mitään 180 cm tai edes sen lähelle ovat.
[/quote]
Poikkeus vahvistaa säännön.
[/quote]
Opettelepa lukemaan. Tuossa lainaamassani pätkässä lukee, että suurin osa on siinä 160-180 cm välillä.
[/quote]
31 voisi kyllä itse opetella lukemaan. "Poikkeus vahvistaa säännön" viittaa juuri siihen, mitä itse sanoit. Kutosluokkalaiset tytöt eivät yleensä ole noin pitkiä, pojat taas voivat ollakin. Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön eli se sääntö tässä on se, etteivät tytöt yleensä ole niin pitkiä.
Oliko ap tyttäresi kuinka pitkä jo pikkutyttönä? Esim. 5-vuotiaana? Mietin vaan, kun meidän tyttö, kohta 5v. , on paljon muita ikäisiään tyttöjä ja poikia pidempi...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:37"]No että useimmiten suositellaan lääkärissä jo ns. kasvunhidastajia paljon ennen kun tyttö olisi tuon mittainen, joten en jotenkin nyt ihan usko tuohon juttuun...
[/quote]
Lääkärissä käytiin jo tytön ollessa kahdeksanvuotias. En suostunut kasvun hormonaaliseen hidastamiseen, vaikka sitä lääkäri kovasti suositteli.
[/quote]
Jos tämä on totta niin aikamoisen karhunpalveluksen lapsellesi teit, mutta toivon tosiaan ettei nyt ihan kuitenkaan pidä paikkaansa tämä tarina...
[/quote]
Siis voi vittu että suututtaa tällainen ajatusmaailma, että pituus on joku vamma, jota pitää lääkitä!! Ihan sairasta sekoittaa lapaen elimistöä jollain hormoneilla ettei vaan kasvaisi liian pitkäksi. Pätkämammat: antakaa lapsenne kasvaa niin pitkiksi kuin kasvavat, pituus ei ole mikään hävettävä asia. Itse olen 183 cm enkä ole päiväkään hävennyt pituuttani, vaikka olenkin siitä kaikenlaista kommentointia kuullut. Ei haittaisi yhtään, vaikka olisin kasvanut vieläkin pitemmäksi. Syynä tähän on se, että pituuteni ei ole koskaan ollut omalle äidilleni ongelma, vaan minut on kasvatettu olemaan ylpeä pituudestani. Joten älkää siirtäkö pituuskammoanne lapsillenne!!!! Toivottavasti tuo hormonien tunkeminen lapsiin loppuu ja jokainen saa kasvaa sen pituiseksi kuin kasvaa.
Ap ! Tee tytölle palvelus ja tsemppaa RYHDIN KANSSA. Opeta kantamaan pituutensa ylpeydellä, on Paaaaljon pitkiä naisia ja 182 ei vielä edes ole mitenkään "uaah jättiläinen!". Itse olin saman ikäisenä 179cm ja siihen pituuteen jäin. Olen koko ikäni saanut kuulla olevani pitkä, mutta eipä se ole paljoa menoa haitannut. Käytän jopa 10cm korkoja silloin kun tuntuu koska rakastan korkkareita joten käytän niitä.
Mutta se ryhti ! Itselläni on vähän huono ja toivon että joku olisi tsempannut ja vahtinut että en teini-iän epävarmuuksissani yritä peitellä pituuttani seisomalla vähän lysyssä. Huono ryhti pitkällä ihmisellä ei näytä hyvältä, tsemiä tyttärellesi ja sulle.
Ap ! Tee tytölle palvelus ja tsemppaa RYHDIN KANSSA. Opeta kantamaan pituutensa ylpeydellä, on Paaaaljon pitkiä naisia ja 182 ei vielä edes ole mitenkään "uaah jättiläinen!". Itse olin saman ikäisenä 179cm ja siihen pituuteen jäin. Olen koko ikäni saanut kuulla olevani pitkä, mutta eipä se ole paljoa menoa haitannut. Käytän jopa 10cm korkoja silloin kun tuntuu koska rakastan korkkareita joten käytän niitä.
Mutta se ryhti ! Itselläni on vähän huono ja toivon että joku olisi tsempannut ja vahtinut että en teini-iän epävarmuuksissani yritä peitellä pituuttani seisomalla vähän lysyssä. Huono ryhti pitkällä ihmisellä ei näytä hyvältä, tsemiä tyttärellesi ja sulle.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:31"]Höpöhöpö.
[/quote]
Niin mikä on höpöhöpö?
-ap
Ei mitenkään tavatonta. Suurin osa kuudesluokkalaisista on siinä 160- 180 cm:n välillä. Normaalia.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:33"]Ei mitenkään tavatonta. Suurin osa kuudesluokkalaisista on siinä 160- 180 cm:n välillä. Normaalia.
[/quote]
Juuri niin.
-ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:49"]
[/quote]