Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras kokeilemasi lääke unettomuuteen?

Vierailija
01.07.2021 |

Mulla ehkä mirtazapin.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen, mutta ei painohallinnan, kannalta pari voileipää ja kulhollinen mysliä jugurtin kanssa auttaa ennen nukkumaanmenoa. Eli hiilaripitoinen ru sas iltapala. Uni tulee 30min sisällä.

Vierailija
42/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hiilihydraattinen ruoka, esim. kaurapuuro mutta joskus joku "laittomampikin" kuten jäätelö tai muu kunnon sokeripommi. Ihmiset eivät tajua sitäkään, että maksa on se, joka herättää ihmisen aamuyöstä, kun sokeria ei löydy enää elimistöstä poltettavaksi. Yksi hulluimpia terveysvinkkejä on, että lopettaa syömisen jo kuuden aikaan illalla. Unensaanti vaikeutuu, uni muuttuu herkemmäksi ja tulee helpommin näitä aamuyöheräilyjä. Eli säästäkää sen verran kaloreita iltaan, että syötte kunnon hh-pommin ennen nukkumaan menoa, niin uni tulee laukkaamalla ja kestää aamuun asti. Ja juu: olen normaalipainoinen. Myöhään syöminen ei lihota, kun osaa tehdä homman oikein.

Just näitä naurettavuuksia mitä hoetaan kun ei tiedetä unettomuudesta mitään. Jos olet kärsinyt nukahtamisvaikeudesta yli 40 vuotta, luuletko että jotkut kaurapuurot siihen auttaa?

En puhu sinun tilanteestasi, tilanteesi ei kiinnosta minua pätkäkään. Vastasin vain kysymykseen. Olen äärimmäisen herkkäuninen, etenkin stressaantuneena unen saanti todella vaikeaa ja heräilen aamuyöstä. Melatoniinia en voi syödä, koska saan siitä sydämentykytyksiä, unilääkeongelmaiseksi en ala. Ja miksi alkaisin, kun olen löytänyt hyvin yksinkertaisen ja hyvin tehokkaan ja turvallisen nukahtamisavun. Minulle riittää se, että tiedän itse tämän toimivan ja vieläpä kaltaisellani todella vaikeasti unta saavalla ihmisellä. Ei ole kallis paukku kenenkään tätä kokeilla mutta ole sinä autuas uskossasi, on varmasti lohdullista sekin, ettei kokeile mitään  turvallisia toimivia keinoja edes sitä yhtä kertaa, niin saa sitten ilman syyllisyydentunnetta vetää niitä koukkulääkkeitä edelleen. Vedä, vedä, ei mua haittaa <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hiilihydraattinen ruoka, esim. kaurapuuro mutta joskus joku "laittomampikin" kuten jäätelö tai muu kunnon sokeripommi. Ihmiset eivät tajua sitäkään, että maksa on se, joka herättää ihmisen aamuyöstä, kun sokeria ei löydy enää elimistöstä poltettavaksi. Yksi hulluimpia terveysvinkkejä on, että lopettaa syömisen jo kuuden aikaan illalla. Unensaanti vaikeutuu, uni muuttuu herkemmäksi ja tulee helpommin näitä aamuyöheräilyjä. Eli säästäkää sen verran kaloreita iltaan, että syötte kunnon hh-pommin ennen nukkumaan menoa, niin uni tulee laukkaamalla ja kestää aamuun asti. Ja juu: olen normaalipainoinen. Myöhään syöminen ei lihota, kun osaa tehdä homman oikein.

Kokeiltu. Väsytti, uni ei tullut, aamulla turvotti.

Vierailija
44/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemistani parhaita ovat olleet Atarax ja valeriaana. Riippumatta siitä kumpaa otan, käytän tukena melatoniinia ja magnesiumsitraattia.

Pitää myös paikkansa tuo, että orgasmi helpottaa nukahtamista. Sillä voi vielä vähän auttaa, jos lääkkeestä huolimattta ei meinaa nukahtaa.

Vierailija
45/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini + Burana + meditaatio tai pitkäveteisen tekstin lukeminen (Esim. Raamatun Aikakirja hyvä)

Minä kokeilin 1,5 vuoden aikana monenlaisia mielialalääkkeitä (mm. ketipinor), joilla on unta antava vaikutus. Kaikki aiheuttivat pahempia sivuoireita, kuin ne oireet, joihin lääkettä hain. Kun lääkekokeilut lopetettiin, aloin kärsiä unettomuudesta. Noilla edellä mainitsemillani konsteilla olen saanut pikkuhiljaa unenlahjojani takaisin. 

Vierailija
46/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imovane ja kahvinjuonnin lopettaminen kokonaan toimi minulla.

Mirtazapiinista, ketipinorista ja melatoniinista sen sijaan ei mitään apua.

Vierailija
47/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levosetiritsiini, eli väsyttävä antihistamiini. Nukuttaa hyvin, halpaa, saa ilman reseptiä. Bonuksena: jos on vaikka hyttysenpuremia tai heinänuhaa, nekään eivät vaivaa.

Minkänimistä valmistetta ja pitääkö syödä jatkuvasti?

Levocetirizin Ratiopharm on halvin (tai jos saat lääkäriltä reseptin, Nocedan). Muita esim. Levazyr, Xyzal, muita antihistamiineja Heinix, Histec, Alzyr... Ei tarvitse ottaa kuin yksi tabletti noin puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa sinä iltana kun haluaa nukkua hyvin. Aamulla voi olla vielä vähän tokkurainen olo, mutta mitään pahempia sivuvaikutuksia ei ole.

Vierailija
48/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini toimii kohtuullisen hyvin kun ottaa tarpeeksi. Suomessa määrätään jostain syystä hyvin pieniä annoksia. Ei auttanut itselläni 2 tai 5 mg. Sitten nostin annoksen lupia kyselemättä 7,5 mg:n niin toimii kohtuullisen hyvin. Nykytiedolla melatoniinissa ei ole mitään vaarallista, sitä ei voi narkkailla ja maailmalla myydään marketeissa käsikauppatavarana 10 mg kapseleita. Parhaaksi yhdistelmäksi olen todennut 1000 mg tryptofaania (saa ilmeisesti nykyisin täältä Härmästäkin luontaistuotteena, itse olen tilannut Saksasta) ja kyytipojaksi 3 kpl marketin hitaita 1,9 mg melatoniinia. Tryptofaani auttaa nukahtamaan ja hidas melatoniini jatkamaan unta mutta tuota melatoniinia pitää ottaa tarpeeksi. Nämä on vapaasti saatavana ilman resptiä. Sivuvaikutuksena melatoniinista on joskus tullut painajaisia mutta aika harvoin ja kulli seisoo aamulla aivan kivikovana mutta se nyt ei voi olla kenekään mielestä huono asia. Vaimo ainakin tykkää. M50

Vierailija
49/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imovane ja kahvinjuonnin lopettaminen kokonaan toimi minulla.

Mirtazapiinista, ketipinorista ja melatoniinista sen sijaan ei mitään apua.

Kannattaa juoda kahvia mutta kofeiinitonta. Kahvi on vahva antioksidantti.

Vierailija
50/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

atarax&opamox ja whiski pullo+pari bisseä+quattro pizza.

Vierailija
51/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unen, mutta ei painohallinnan, kannalta pari voileipää ja kulhollinen mysliä jugurtin kanssa auttaa ennen nukkumaanmenoa. Eli hiilaripitoinen ru sas iltapala. Uni tulee 30min sisällä.

Joskus luin jutun, jossa unitutkija suositteli syömään illalla yhden banaanin + pari palaa suklaata ja juomaan yhden oluen (mutta ei enempää!) Hiilihydraatit kai tässäkin tehoavat, ja banaanissa ja oluessa on muitakin unensaantia helpottavia aineita.

Vierailija
52/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei lääkkeet auttanut mutta seksin jäkeen meni pari min. kun untenmailla ja emäntäkin oli tyytyväinen, myös siitä että saa nukkua yönsä kunnolla.

Peter Nygård on tehnyt laulunkin siitä, että nussittuna nukut paremmin. Kaikesta näkee, että hän on viisas mies.

Tuo lentävä lause on alunperin ex-kristillisteltä kansanedustajalta Toimi Kankaanniemeltä.

Kristilliset jätettyään siveyden sipuni muuttui kännissä seksiehdotuksia syytäväksi häiriköksi.

Vierailija
53/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että joillakin kahvi tai jopa pelkkä kahvin tuoksu auttavat nukahtamaan.

Toisilla taas auttaa se, että ei juo ikinä kahvia eikä nauti mitään muutakaan kofeiinipitoista.

Vierailija
54/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax

Vierailija
55/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei lääkkeet auttanut mutta seksin jäkeen meni pari min. kun untenmailla ja emäntäkin oli tyytyväinen, myös siitä että saa nukkua yönsä kunnolla.

Peter Nygård on tehnyt laulunkin siitä, että nussittuna nukut paremmin. Kaikesta näkee, että hän on viisas mies.

Tuo lentävä lause on alunperin ex-kristillisteltä kansanedustajalta Toimi Kankaanniemeltä.

Kristilliset jätettyään siveyden sipuni muuttui kännissä seksiehdotuksia syytäväksi häiriköksi.

Kai se nyt traumatisoi ketä vaan jos Jeesus hylkää.

Vierailija
56/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stella. "Yllättäen" lääkäri haluaa mieluummin kokeilla muita lääkkeitä sen yhden toimivan tilalle.

Saavat provikkaa uusista lääkekokeilusta ja sä olet pelkkä kinny pig.

Vierailija
57/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näitä naurettavuuksia mitä hoetaan kun ei tiedetä unettomuudesta mitään. Jos olet kärsinyt nukahtamisvaikeudesta yli 40 vuotta, luuletko että jotkut kaurapuurot siihen auttaa?

Olen eri, mutta samaa mieltä edellisen kanssa siitä, että monesti melko pienilläkin elämäntapamuutoksilla voi saada apua unettomuuteen.

Ja kyllä tiedän, mistä puhun, itsekin vuosikausia ja ajoittain unettomuudesta kärsineenä. Kannattaisi jokaisen laittaa ensin kuntoon unihygienia ennen lääkepurkkiin tarttumista. Ei siinä ainakaan mitään menetä, jos kokeilee. Ruokavalio kuntoon, unentuloa edistäviä aineita sisältävä iltapala, laitteet pois illalla ja riittävästi raitista ilmaa päivän aikana ja sopivasti riittävän kuormittavaa liikuntaa ennen alkuiltaa. Enkä väitä, että tämä kaikilla auttaa, mutta moni näitä noudattamalla nukkuisi paremmin.

58/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syönyt vuosia unilääkkeitä, mirtazapin, dormix tai ketipinor ei toiminut, ei myöskään dormicum, tenox tai diapam joten koitin 5mg melatoniinia ja kappas toimi.

Ehkä vuosien bentsojenkäyttö, reseptillä ja oikein, on vienyt tehon muista mutts kyllä yllätti että niin pienellä sain nukuttua.

Vierailija
59/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva antihistamiini auttoi. Hoituu samalla allergiat.

Vierailija
60/73 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Juuri ennen nukkumista nautittu ateria pitää ruuansulatuksen käynnissä ja elimistön hereillä. Vähintään kolme tuntia väliä viimeisellä aterialla ja nukkumaan menolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä