Kaikki mitänrakastin -bloggaajalla ei mitään tutkintoa?
...no nyt ymmärrän hiukan paremmin miksen saa blogista yhtään mitään.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:13"]Onpas täällä yhtäkkiä koomisen paljon Kolua puolustavia :)
[/quote]
Mä en koe sitä niinkään Kolun puolustamiseksi, jos toteaa, ettei lifestyleblogin tekstien teennäisyyteen mitenkään olennaisesti vaikuta se, sattuuko kirjoittaja olemaan kandi vai maisteri. Eihän sen toteaminen edes ota kantaa siihen, ovatko Kolun tekstit teennäisiä.
Ohiksena, onko muoti- ja lifestyleblogiskenessä paljonkin ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita, jos Kolun koulutustaso on jollekulle lukijalle tämän luokan ongelma?
"ei koe tarvetta haukkua täällä"
Jännä, mä kun oon lukenu täältä lähinnä ketjuja joissa stellaa ja eevaa syytetään tekotaiteellisuudesta ja elitismistä.
Pointti onkin ehkä siinä, että kyseinen bloggari antaa ymmärtää olevansa niin niin koulutettu :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:28"]
"ei koe tarvetta haukkua täällä"
Jännä, mä kun oon lukenu täältä lähinnä ketjuja joissa stellaa ja eevaa syytetään tekotaiteellisuudesta ja elitismistä.
[/quote]
Emme ilmeisesti ole lukeneet samoja ketjuja, mutta kyllähän Eevaa on av:llakin kohdeltu poikkeuksellisen pehmeästi. Ja mikä jottei, bloggaaja vaan ei yksinkertaisesti vaikuta riittävän ärsyttävältä tai veemäiseltä. ;)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:29"]Pointti onkin ehkä siinä, että kyseinen bloggari antaa ymmärtää olevansa niin niin koulutettu :)
[/quote]
En minä ole huomannut tälläista. Ei siellä ole mielestäni juurikaan akateemisia aiheita sivuttu. Miten kirjoittaja on mielestäsi antanut ymmärtää olevansa koulutustasoltaan vähintään maisteri?
Naurattaa aina nää suuttumiset siitä, kun bloggaaja "antaa ymmärtää olevansa" sitä sun tätä. Joka kerta aaveemammalla palko nenässä. Kun lähdetään tarkemmin kaivelemaan, ei siellä blogissa sitten ollutkaan mitään sellaista. Pätee Eevaan ja pariin muuhunkin bloggaajaan joita täällä on ruodittu. Voisko olla, että bloggaajassa tai bloggaajan elämäntavassa vaan yleisesti ärsyttää jokin (kateus?) ja sit etsimällä etsitään haukuttavaa? Sori, mut siltä se useimmiten kuulostaa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:29"]Pointti onkin ehkä siinä, että kyseinen bloggari antaa ymmärtää olevansa niin niin koulutettu :)
[/quote]
En minä ole huomannut tälläista. Ei siellä ole mielestäni juurikaan akateemisia aiheita sivuttu. Miten kirjoittaja on mielestäsi antanut ymmärtää olevansa koulutustasoltaan vähintään maisteri?
[/quote]
Niinpä. Menkää nyt hyvät ihmiset katsomaan sen blogiarkistoja, siellä on ennenkin ihan avoimesti kerrottu, että hän on ottanut kandin paperit ulos yliopistosta eikä ole aikonutkaan jatkaa. Siitä ei voi millään muulla kuin erittäin pahalla ymmärrysvialla saada päähänsä, että hän antaisi ymmärtää jotain muuta.
Miten bloggaaja on antanut ymmärtää olevansa niin niin koulutettu? Ja ihan konkreettisia esimerkkejä eikä mitään "näin vanhoja opiskelukavereita/aikoinaan kurssilla kerrottiin"juttuja.
Nyt olen hämmentynyt.
Ensin ongelma on se, ettei bloggaajalla ole mitään tutkintoa. Sen jälkeen ongelma on se, että bloggaajalla on ainoastaan kandin tutkinto, mikä on syy hänen tekstiensä teennäisyyteen. Sitten ongelma onkin se, että bloggaaja antaa ymmärtää olevansa koulutetumpi kuin on, vaikka on kirjoittanut itse suoraan ja avoimesti (useampaan otteeseen) lopettaneensa opiskelun kandiin.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:46"]
Nyt olen hämmentynyt.
Ensin ongelma on se, ettei bloggaajalla ole mitään tutkintoa. Sen jälkeen ongelma on se, että bloggaajalla on ainoastaan kandin tutkinto, mikä on syy hänen tekstiensä teennäisyyteen. Sitten ongelma onkin se, että bloggaaja antaa ymmärtää olevansa koulutetumpi kuin on, vaikka on kirjoittanut itse suoraan ja avoimesti (useampaan otteeseen) lopettaneensa opiskelun kandiin.
[/quote]
Minä olin hämmentynyt jo alkumetreillä, tervetuloa joukkoon. ;D
Mielestäni Eeva on pääsääntöisesti kiva ja en pidä häntä teennäisenä. Yksi asia on kuitenkin kiinnittänyt huomioni. Ilmeisesti Eeva on matkustanut paljon, mutta ei ksokaan varsinaisesti asunut ulkomailla, niin että olisi opiskellut tai työskennellyt siinä maassa ilman vaihtoyliopiston, harjoittelupaikan tms. tuomaa turvaa väliaikaisesti vaan todella kilpaillut työpaikoista paikallisten kanssa?
Joskus hän nimittäin tekee näitä "suomalaiset sitä ja ulkomailla toisin" -yleistyksiä, jotka ovat hyvin tyypillisiä juuri sen tyyppisille ihmisille, jotka ovat matkustaneet mutta eivät koskaan eläneet sitä arkea missään toisessa maassa. Itse olen ollut vaihto-oppilaana ja työharjoittelussa mutta molemmissa oli tosiaan se yliopiston tai työnantajan tuki, ei tarvinnut rekisteröityä paikalliseen verotoimistoon tms. tms.
Vasta, kun muutin pysyvästi Englantiin, tajusin mitä se ulkomaille asettuminen todella on. Ja oikeastaan vasta sitten, kun olin jonottanut siellä makedonialaisten rakennusmiesten kanssa verotoimistoon, tajusin että jokaisessa maassa on ne omat vaatimuksensa ja byrokratiansa, ja kaikkialla on loppupeleissä ihan samanlaista.
Tämän täysin irrelevantin höpinän tarkoitus oli itse asiassa sanoa, että kyllä siellä mystisillä "ulkomaillakin" sitä tutkintoa todellakin arvostetaan ja vaaditaan, sen pitää vain olla oikeasta yliopistosta :)
Todennäköisesti kohta ongelma on se, että bloggaaja ei ole älynnyt ripotella tuhkaa päälleen, vaikka ei ole valmistunut maisteriksi. Tästä ovat todennäköisesti erityisen huolissaan ne, joilla ei ole sitä kandinkaan tutkintoa.
Eevaan ja Stellaan liittyvät keskustelut ovat aina samanlaisia. Jokaisesta pikkujutusta mistä ovat ikinä maininneet tehdään asia, jolla "ratsastetaan" ja "annetaan ymmärtää". Arvostellaan sitä että kaikki on (muka) aina hyvin, ja jos blogeissa on sanaakaan negatiivista, ni arvostellaan pikkuasioista valittamista. Ovat selvästi tekotaiteellisia, koska kuvaavat Starbucksin pahvikahvin sijaan kukkia ja koiria. Historiasta kaivellaan kaikki mahdollinen jonka voi kääntää bloggaajaa vastaan.
Niinpä. Tällä palstalla tuntuu seikkailevan uskomattoman paljon ihmisiä, joilla on vakavia vaikeuksia ymmärtää suorasanaista tekstiä normaalilla tavalla. Mitä ihmeellisimpiä kuvitelmia ja johtopäätöksiä tehdään bloggaajan teksteistä. Jos tämä esimerkiksi kertoo, ettei jatka opiskelua maisteriksi, niin näiden mielestä hän on nimenomaan väittänyt opiskelleensa maisteriksi.
Opetelkaa lukemaan. Tämänpäiväisessä tutkimuksessa Eeva kertoo valmistuneensa kääntämisestä. Lisäksi opiskellut muita aineita yliopistolla, joista ei ole valmistunut.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 18:03"]
Opetelkaa lukemaan. Tämänpäiväisessä tutkimuksessa Eeva kertoo valmistuneensa kääntämisestä. Lisäksi opiskellut muita aineita yliopistolla, joista ei ole valmistunut.
[/quote]
On valmistunut kääntämisestä humanististen tieteiden kandidaatiksi.
Onpas oikein tekemällä tehty mollausyritys.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että nämä puolustelevat kommentit tulevat saman ihmisen näppäimistöltä? :D
Miksi blogia ei saisi kritisoida? Varsinkin kun aihetta tuntuu olevan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 18:11"]
Jotenkin vaikuttaa siltä, että nämä puolustelevat kommentit tulevat saman ihmisen näppäimistöltä? :D
Miksi blogia ei saisi kritisoida? Varsinkin kun aihetta tuntuu olevan.
[/quote]
Niin väsynyt läppä... Eh.
Anteeksi, luulin, että tämä on keskustelu, jossa saa olla samaa tai eri mieltä!
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:13"]
Onpas täällä yhtäkkiä koomisen paljon Kolua puolustavia :)
[/quote]
Kolu on yksi niistä bloggareista, joita käsitellään täällä melko vähän ja silloin kun käsitellään, hyvin myönteisessä hengessä. Ei siinä ole mitään koomista, että joistain bloggaajista tulee hyvä käsitys eivätkä ihmiset koe tarvetta haukkua heitä täällä.