Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsenkö taivaassakaan eroon uskovaisista?

Vierailija
02.07.2014 |

Olisi kauheaa kuuunnella iäisyys uskovaisten juttuja. Onko siellä joku rauhallinen nurkkavarjossa normaaleille?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:43"]

Haluaisin jatkaa opiskelua vielä taivaassakin. Aikuiskasvatusta ja matematiikkaa. Onnistuukohan se vai pitääkö vaan ylistää Herraa koko ajan? 

T. nimim. Ikuinen opiskelija

[/quote]Koko elämä on uuden oppimista. Elämä ei pääty siihen, että fyysinen kehosi kuolee. Eli ei huolta tämän suhteen, synnyt varmasti uudelleen niin kauan, että kaikki tarvittava on opittu.

Vierailija
22/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kellaribileiläiset! En muuten tullut koskaan ajatelleeksi, että kun kerran jokaiselle  "taivas" on juuri niin taivaallinen kuin itse vain osaa toivoa, niin siellä pääsen opiskelemaankin mitä haluan! Mä haluan päästä taivaan lääkikseen. Käyn siellä päivisin, tanssin pöydillä öisin ja krapulaa ja lihomista ei tunneta.

Haluan oikeastaan monta kertaa käydä lukemassa ovilta lappuja, joissa lukee kuinka olen tullut valituksi ihan minne vain mitä osaan haaveilla. Ja siellä osaan vaikka säveltää ja soittaa pianoa ja kirjoittaa kirjan.

Ei siellä ole itkua ja hammastenkiristystä, ei pimeää ja kadotusta, koska en usko sellaiseen. Sitä ei ole mihin en usko.

*Niin me tässä kuljeskellaan kohti kuolemaa

ei se taida meitä silti paljon huolettaa*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki aika Taivaassa menee muslimien rukousten laskemiseen. Lähes kaikki toimivat eri ihmisten rukousmäärien ja oikeaoppisuuden ja oikeasuuntaisuuden kirjureina. Näin ramadanin aikaan myös kytätään, ettei kukaan syö/juo väärään aikaan. Tämä on tieto.

Vierailija
24/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:31"]

Vain Jeesukseen uskovat pääsevät Taivaaseen. Joten jos et ap ole uskovainen niin tuskin pääset sinne.

[/quote]

Ei usko pelkästään riitä, tarvitaan tekoja. Etkös sitä tiennyt?

Miten juutalaiset ja muslimit? Osoittaa kristillistä rakkautta tuomita toisin uskovat kadotukseen.

[/quote]Jos juutalaiset ja muslimit uskovat Jeesukseen hekin pääsevät. Ihan voivat vapaasti valita. Jeesus meni valmistamaan paikan jokaiselle mutta ihminen saa itse päättää ottaako sen vastaan. On suurta kristillistä rakkautta tarjota paikkaa mutta antaa vapaus valita.

Sairasta....

Vierailija
25/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetissä on paremmat bileet. Taivaassa on vain uskovaisia jotka vaan lukee siellä Raamattua ja kyttää että muutkin lukevat. Jos aiotte pitää bileet taivaassa niin saatte juhlia yksin, ettekä sitäkään ehdi tehdä kauaa kun Jumala tai Jeesus tulee lopettamaan bileet. Ja mistä aioitte hommata viinat? Meinaatteko dokata ehtoollisviinillä jota taivaassa hyvällä tuurilla varmaan on? Ja sitten jos bileet onnistuu niin koko taivaan väki vihaa jokaista juhlijaa ja joudutte syrjityiksi ja ehkä jopa yleisiksi nyrkkeilysäkeiksi. Kannattaa mennä helvettiiin ja vetää siellä kunnon juhlat joukolla.

Vierailija
26/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:34"]

Uskot itsekin sitten, kun olet taivaassa, eli ei huolta. "Taivaassa" ei olla yksilönä, siellä olet yhtä kaiken kanssa. On vain yksi.

[/quote]

Tuo on väistämätöntä. Yksilöiden olemassaolo poissulkee "taivaan" olemassaolon. Yksilöt tarkoittavat välttämättä rajoitettuja resursseja ja rajoitettuja mahdollisuuksia. On helppo kuvitella huippuluokan organisoinneista huolimatta yksilöiden taivaassa loputtomia ristiriitoja ja suoranaisia helvettejä. Eli taivas on väistämättä ykseys. Mutta minun maailmankuvassani se ei samalla tarkoita enää mitään. Olennainen tapahtuu tässä ja nyt. Olkoonkin taivas olemassa, mutta se ei tule ikinä näkymään yhdessäkään maailmaa ja todellisuutta kuvaavassa matemaattisessa mallissa.

Vierailija
27/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tekee päätökset viime kädessä. Mutta vain usko Jeesukseen on se what counts. Kun turvatuu Jeesuksen tekoon (risitinkuolema), ei omiin tekoihin, saapi olla varma taivaspaikastaan. (Y) 

Vierailija
28/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:31"]

Vain Jeesukseen uskovat pääsevät Taivaaseen. Joten jos et ap ole uskovainen niin tuskin pääset sinne.

[/quote]

Ei usko pelkästään riitä, tarvitaan tekoja. Etkös sitä tiennyt?

[/quote]

Et taida nyt puhua kristinuskosta?

No minä puhun siitä ja usko Jeesukseen riittää, muuta ei tarvita.

[/quote]

Jaak. 2:24 "Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta."

Matt. 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."

[/quote]Ja lisäksi Ilmestyskirjasta:

"Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan."

Vierailija
29/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D hauska aloitus. minua on aina hämännyt, miksi uskovaiset omistavat elämänsä kuolemanpalvonnalle. ja jos jumala olisi olemassa niin miten se voisi olla niin pinnallinen että päästäisi vain itseään palvovat ihmiset taivaaseen? kuulostaa ennemminkin paholaiselta. varokaa vaan kristityt. te olette niitä kultaisen vasikan palvojia jotka joutuu KADOTUKSEEN!

Vierailija
30/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähes jokaisessa uskonto keskustelussa kysynyt, mikä on se ainoa oikea uskonto ja miten sw määritellään. En vaan koskaan ole saanut vastausta asiaan!!

Miksi uskovaiset eivät voi vastata minulle? Ettekö osaa vai ettekö uskalla vastata?

Vierailija
31/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 14:12"]Mä olen lähes jokaisessa uskonto keskustelussa kysynyt, mikä on se ainoa oikea uskonto ja miten sw määritellään. En vaan koskaan ole saanut vastausta asiaan!!

Miksi uskovaiset eivät voi vastata minulle? Ettekö osaa vai ettekö uskalla vastata?

[/quote]

Nii siis laitoin tuon viestin nro 21 myös.

-21

Vierailija
32/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä mee taivaaseen, jos et usko... mullan alla kaikki maataan loppujen lopuksi. nämä harhat jostain taivaista ja paratiiseista on ihan vaan oman mielen manipulointia. uskoo ken haluaa, todisteita ei ole, muuten kun luut ja jäänteet maaperässämme.

Vierailija
33/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä mee taivaaseen, jos et usko... mullan alla kaikki maataan loppujen lopuksi. nämä harhat jostain taivaista ja paratiiseista on ihan vaan oman mielen manipulointia. uskoo ken haluaa, todisteita ei ole, muuten kun luut ja jäänteet maaperässämme.

Vierailija
34/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 14:12"]

Mä olen lähes jokaisessa uskonto keskustelussa kysynyt, mikä on se ainoa oikea uskonto ja miten sw määritellään. En vaan koskaan ole saanut vastausta asiaan!!

[/quote]

Oikea vastaus on tietenkin: "No MUN uskonto tietysti on ainoa oikea." :D

Näytä minulle kristitty, niin näytän sinulle omahyväisen ihmisen.

Vierailija
36/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 14:12"]

[/quote]

Oikea vastaus on tietenkin: "No MUN uskonto tietysti on ainoa oikea." :D

Näytä minulle kristitty, niin näytän sinulle omahyväisen ihmisen.

[/quote]

:D totta!

-21

Vierailija
37/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uskonto on ainoa oikea ja mä voin määrätä ketkä päääsee mihinkin. Mun ainoa ja oikea uskontoni sanoo niin. Nätit pääsee mun kanssa ja rumat laitetaan Helvettiin. Lihavatkin Helvettiin. Homot Helvettiin. Vasurit kans, tosin ne menee muutenkin tuossa rumien ryhmässä. Jos joku sanoo mulle vastaan, niin Helvettiin sekin joutaa. Transut kans helvettiin ja papit. Kaikki kirkkovaltuustoissa olevat Helvettiin. Varmasti muitakin joutuu, mutta varoituksena annan nämä vaatimukset. Mun oikea uskontoni antaa tähän valtuudet. Kyllähän mä kaikkia rakastan, mutta vaatimuksista ei voi livetä.

Vierailija
38/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos nämä ns. uskovaiset ovatkin sen suurimman huijauksen uhreja, jossa itse pääpökiö vaatii uhraamista, palvontaa, kanssaihmisten tuomitsemista, kiilaamista kyynärpäätaktiikalla omalle taivaspaikalle tai vähintäänkin jonossa eturiviin? Kuulostaa niin omahyväiseltä ja narsistiselta jumaluudelta, että taitaa harmaiden kutrien alta pilkottaa pukinsarvet.

Entäpä jos oikealla tiellä ovatkin ne, joiden mielestä jokainen elollinen on ansainnut kuoleman jälkeen yhä uusia mahdollisuuksia ja lievitystä kipuihinsa ja tuskiinsa, ansainnut tavata rakkaansa ja elää ikuisesti - entäpä jos he ovatkin lähempänä oikeata totuutta? Tuomitsematta ketään, joka palvoo puuta Amazonissa tai sateenkaarta taivaalla, kunhan se vaan saa ihmisen kilvoittelemaan ainoastaan itsensä kanssa parempaan?

Ihmisen kirjoittama on raamattu. Pois on jäänyt apokryfiset kirjat, paljon on väärin käännety ja tulkittu kirkon ja valtion tarkoituksiin. Jos jumala on raamatun sanellut, on siihen tullut kyllä niin paljon painovirhepaholaisia, että alkuperäisestä viestistä ei ole jäljellä paljoakaan.

Vierailija
39/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa oikeaa tai väärää uskoa. Kaikki valtauskonnotkin pohjautuvat kuitenkin samaan ajatukseen ja viestiin ja samaan jumalallisuuteen (rakkaus, valo, ykseys). Ne ovat vain aikojen saatossa eriytyneet ja muokkautuneet eri kansakunnille, eri kulttuureihin ja eri tarkoitusperiin sopiviksi.

Jumaluudessa on kyse rakkaudesta ja luottamuksesta, ei suinkaan jumalanpelosta niinkuin uskontokuntien johtajat haluavat meidän luulevan.

Minä olen uskovainen, mutta en kuulu mihinkään uskontokuntaan tai usko mihinkään tiettyyn, yhteen entiteettiin jumalanani, enkä sen kummemmin mihinkään yksittäiseen uskonnolliseen kirjoitukseenkaan tai kirjaan. Uskoni on henkilökohtainen, henkinen kokemus, joka on ja olisi olemassa ilman kirkkoja, pappeja, raamattua ja mitään muutakaan. Minä olen "päästänyt jeesuksen sydämeeni", ja valitettavasti tuntuu, että moni kristinuskoa ja raamattua kirjaimellisesti siteeraava ja palvova on päästänyt jeesuksen ainoastaan ajatuksiinsa, ei suinkaan sydämeensä.

Vierailija
40/48 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 13:34"]

Uskot itsekin sitten, kun olet taivaassa, eli ei huolta. "Taivaassa" ei olla yksilönä, siellä olet yhtä kaiken kanssa. On vain yksi.

[/quote]

Äläpä satuile omiasi! Lue Raamattua UT:tä, niin tiedät edes jotain!

Ja mitä "uskovaisten omahyväisyyteen" tulee, niin minkäpäs ne sille mahtavat, että ovat Jumalan lapsia! Yhtä vähän, kuin esim Victoria sille, että on Ruotsin kuningaskuntaan syntynyt!

Taidat vaan olla kateellinen! No, se ois helppo ratkaista, ku ittekkin ottaisit Jeesuksen sovitustyön vastaan ja uskoisit, mitä Jumala sulle ilmoittaa Sanassaan, niin olisit sinäkin silloin Jumalan lapsi. Raamattu kun näet sanoo, että "Jolla on Poika, sillä on myös Isä", eli Poika tarkoittaa siis Jeesusta, Jumalan Poikaa, ja ilman uskoa Häneen, Hänen omanaan olemista, ei ole myöskään Isää, eikämTaivaspaikkaa! Yksinkertaista! Ja TOTTA!