Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinoja selviytyä masennuksesta ilman lääkkeitä ?

Vierailija
01.07.2021 |

Lääkkeet oli pakko jättää pois kun niin pahat sivuvaikutukset.
Puolisosta ei oikein ole asiassa apua, vähän pelkäänkin kertoa hälle tuntemuksiani, kun hermostuu ja sanoo ettei jaksa kuunnella.
Netissä roikkuminen ei tietty paljon auta. Löysin pari itselleni uutta chattia, joissa ihan kivaa porukkaa, mutten oikein jaksa enää nettihöpöttelyäkään :(

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ne hullut. Mt ongelmaiset on pahinta myrkkyä mt ongelmaiselle. Vietä aikaa terveiden ihmisten kanssa ja selvitä masennuksesi alkulähde ja ketju. Muuta tapaasi ajatella ja reagoida. Kun toistat tarpeeksi pitkään, aivot tekee uudet kytkennät.

Tasapainoinen seura edistää omaa tasapainoa, älä jää väärään seuraan!

Siinä on ikuisessa stressissä/traumoissa ja kortisolit tapissa kun mt ongelmaisten sekoilujen keskellä joutuu elämään. Ei hetken rauhaa niiden elämässä. Kun yhden psykoottisuus loppuu niin toisella alkaa. Ei tervehdy ikinä jos niiden seurassa on. Tasainen elämä, ennakoitavat ihmiset. Perusjutut pitää olla ok, että pystyy työskentelemään itsensä kanssa.

Aamen!

Joskus vaatii rohkeutta paljonkin laittaa välit poikki tämmöisiin ihmisiin, mutta se palkitsee.

Vaikka kuinka tuntee syyllisyyttä, toinen syyllistää jne., niin itsensä kannattaa tempaista irti heistä ja alkaa etsimään tasapainoista seuraa. Yksinkin on parempi, ja toisinaan sekin tekee hyvää varsinkin jos pitkään elämä on pyörinyt tämmöisten mt-ongelmaisten tukijana.

Jos nämä mt ihmiset on sukulaisia, niin tietenkin vaikeampi tilanne, mutta kontatit voi silti minimoida vähiin ja olla vastaamatta puheluihin. Yksi tekstiviesti riittää, ellei asiaa.

Totta. Tässäkin kannattaa kuitenkin miettiä, onko se sukulaisuus oikeasti sen kummempi velvollisuus kuin mikään muukaan ihmissuhde.

Sukulaisuutta ei ole voinut valita itse, mutta aikuinen voi valita silti, miten paljon on tekemisissä vaikka olisikin kuinka "samaa verta".

Vierailija
42/95 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazabiiini on aika hyvä siinä että se ei ole serotoniiini pohjainen vaan auttaa nukahtamaan ja rentouttaaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa Työtä aamuvarasesta iltamyöhään ainuaksi palkaksi lautasellinen velliä aamuin illoin

kyllä siperia nöyräksi opettaa ja turhat murehtimiset unohtuu

😬

Vierailija
44/95 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö luontaituotteista epaa ja karnosiinia ja käy läpi käsittelemättömät asiat ja mene eteenpäin. Kokeile edes.

Vierailija
45/95 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazabiiini on aika hyvä siinä että se ei ole serotoniiini pohjainen vaan auttaa nukahtamaan ja rentouttaaa.

Noiissa serotoniiini lääkkeissä on varmastikin melko jyrkät nuo sivu oireet jos jättää lääkettä käytttämättä ja jos ei olee esim kovin hyvää ylämäkeä tiedossa niiiin että jokin ns ulkoinen tekijä edesauttaisi siinä ulkoapäin ilman läääkitystä niin yksin vieroitusoireiden (en tiedä onko "vieroitusoireet" se täsmällisin ilmaisumuoto, ehkä jälki vtutus.) kansssa voi aiheuttaaa aika tukalaaakin oloa.

Vierailija
46/95 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huomasin, että masennus kertoo yleensä itselleni vain siitä, että olen mennyt väärään suuntaan.

Millaisilla ihmisillä olet itsesi ympäröinyt? Entä työpaikka, ala, harrastukset? Elätkö itsesi näköistä elämää vai toisten?

Minulla masennusta ylläpiti karmea parisuhde ja vääränlaiset kaverisuhteet.

Helpotti kun molemmista pääsi eroon.

Aina ei pääse olosuhteista eroon.

Sairastelu, lasten sairastelu, puolison sairastelu, stressaava työ, yrityslaina.

Minulle ehdotettiin, että päästä yritys konkkaan, turhaa stressaat.

Joo, toiminimen päästät konkkaan, 5 lasta sairasteleva puoliso ja iso, vanha talo...

Vierailija
47/95 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä huomasin, että masennus kertoo yleensä itselleni vain siitä, että olen mennyt väärään suuntaan.

Millaisilla ihmisillä olet itsesi ympäröinyt? Entä työpaikka, ala, harrastukset? Elätkö itsesi näköistä elämää vai toisten?

Aina ei pääse olosuhteista eroon.

Sairastelu, lasten sairastelu, puolison sairastelu, stressaava työ, yrityslaina.

Minulle ehdotettiin, että päästä yritys konkkaan, turhaa stressaat.

Joo, toiminimen päästät konkkaan, 5 lasta sairasteleva puoliso ja iso, vanha talo...

Ei se aina ole niin mustavalkoista, mutta toisaalta kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa. Suomessa se ei ole mikään maailmanloppu useinkaan. Tsemppiä kuitenkin sinulle! Toivottavasti löydät ratkaisuja tilanteeseen, joskus pienetkin askeleet ja muutokset voi riittää

Vierailija
48/95 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaksi monipuolinen ravinto, paljon liikuntaa, jos mahdollista, niin hyvät yöunet. Sitten ykkönen on terapia, keskustelut ystävän kanssa, ulos pitää aina mennä, jotta asioiden suuruusluokat tulevat kohdilleen. Mukavien tuntemusten kerääminen, onnistumisten kerääminen, pienet tavoitteet, joita on helppo saavuttaa ja säännöllinen arkirytmi. Herätys samaan aikaan, aamiaisen jälkeen heti ulos. Sitten lounas ja töitä, tietty rytmi joka päivä.

Ne ihmissuhteet ovat tärkeitä. Jos sattuu olemaan ystäviä, niin hyvä juttu. Heitäkään ei saa uuvuttaa. Pitää tasapuolisuuden nimissä antaa heidänkin kertoa omia asioitaan. Viinaa välttäisin. Pyytäisin jatkuvaa terapiaa, ettei tule heitteillejätetty olo. Hymy naamalle, saattaa auttaa.

Huolehtia ulkonäöstä. Nätit vaatteet, puhdas tukka. Luottamus, että elimistö osaa itse korjata häiriötilansa.

Vierailija
49/95 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi lisäaineeton vhh ruokavalio. Itselläni oli masennuksen ja paniikkihäiriön lisäksi närästystä ja vatsavaivaa ym. pientä. Nämä lähtivät myös ja olenkin vakuuttunut että oma masennukseni johtui loppupeleissä suolisto-ongelmista. Myöhemmin palasin normaaliin ruokavalioon ja huomasin nopeasti ettei viljat sovi minulle. Tällä hetkellä riittää viljaton ruokavalio pitämään itseni terveenä.

Suosittelen lämpimästi kokonaisvaltaista hyvinvointia tuoreen hyvän ruoan ja kevyen liikunnan/ulkoilun parissa. Kokeile mitä sinulle tekee jättää esimerkiksi viljat, gluteeni tai kofeiini pariksi kuukaudeksi. Kannattaa myös mittauttaa ferritiini. Matala ferritiini aiheuttaa myös masennusta.

Vierailija
50/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrosiini - luontaisliikkeestä! Auttaa masennukseen ja ahdistukseen!👍

.

Laadukkaat kasvirasvat, avocadoöljy

.

Kalaöljy ja vehnänalkioöljy

.

Höttöhiilarit minimiin tai pois

.

Mielekästä puuhaa ja ajateltavaa, raitis ulkoilma

.

Lasillinen hyvää punaviiniä esim. auringonlaskua katsellessa

.

Elä tässä tässä hetkessä ja nauti siitä

.

T. Lääkkeettömästi masiksen keskellä elävä

Taas kaikki synkkyyden aallot vyöryvät päälle. Olen huomannut, että alan erakoitua vuoden loppua kohden. En oikein jaksa pitää yhteyttä ystäviin saatikka tutustua uusiin ihmisiin  ja olen jo pitemmän aikaa vältellyt tilanteita, joissa pitäisi keskustella tai kirjoitella oikeasti jonkun kanssa. Chatit ja muut unohtuneet taas, en vaan jaksa eikä keskustelut ole sellaisia,  jotka kiinnostaisi piirunkaan vertaa.  Tänne nyt vielä kirjoittelen toistaiseksi, vaikka ei tässäkään mitään järkeä ole ja jutut ei enää ees naurata.

Suunnitelmissa hiilareiden vähennys, salilla käynnin aloittaminen, keskittyminen positiivisiin asioihin... En oikeasti jaksais tehdä mitään ylimääräistä töitten lisäksi, mutta pakko

ap.

Vierailija
51/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti psykoterapia. Oletko käynyt/käytkö terapiassa? Siellä ne solmut aukeavat. Lisäksi ruokavalio/vitamiinit/liikunta kuntoon.

Vierailija
52/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö. Osta vaikka uusi mekko, korvakorut yms puet ne päälle meikkaat hyvin ja kun näytät hyvältä tunnet itsesi hyväksi

Vierailija
53/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö. Osta vaikka uusi mekko, korvakorut yms puet ne päälle meikkaat hyvin ja kun näytät hyvältä tunnet itsesi hyväksi

Oon menossa tänään kampaajalle. Shoppailin just pari uutta juttua kirppareilta. Meikata en jaksa ja sitä paitsi sain just hoidettua allergiset silmäoireet vähemmäksi niin en riskeeraa meikeillä. Mulla ei mikään ulkonäköön panostaminen enää auta, oon niin vanha jo :( 

Ehkä alan laskea syömiset taas, otan sulamon laskurin käyttöön. Siinä vähän lisää puuhaa ja mielekästä tekemistä päivään. Väsyttää vaan ihan kaikki taas ja itkeskelen ihan pikkujutuista. Jopa täällä av:lla

Vierailija
54/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainattu teksti. Napa kymppi. Nykyisin läkärit määrää pilereitä,pääsee eron vuodeksi potilaista. Sen sijaan likunta,ravinto ja terapia hoitajan tapaaminen olisi A ja O. Kuin tarkistutta verikokeista Kilpirauhasen toiminta ja hormoonit. Suomi on täysi noita masenuslääkeitä syöviä ihmisiä.Kun eivät saa oikea hoitoa!Pillerit eivät ratkaise mitään enemistöllä. Toki on joukoissa oikea mielisairaus!

Vierailija
55/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi jotain mielekästä puuhaa. Kun on jotain mielekästä tekemistä, niin ei jää jumittamaan huonoa henkistä oloa.

Tämäpä se onkin se ongelma. Masentuneena sellaista ei keksi. Muulloin sitä mielekästä puuhaa kyllä riittää, mutta näin pohjalla ollessa edes niistä ei saa iloa.

-eri

Vierailija
56/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, riippuu kovasti siitä, minkä vaikeusasteen masennus. Lääkkeitä on iso kirjo ja jos kolmen jälkeen luovutit ehkä masennus ei ole keskivaikea tai vakava. Lievään masennukseen voi saada apua parantavasti täällä mainituista keinoista. Vakavammin sairastunut voi saada hetken helpotusta tuskasta, jos kykenee esim pienelle lenkille lähtenään. Ruokavalioon panostaminen on vakavissa masennuksissa todella vaikeaa väsymyksen, keskittymiskyvyn ja aloitekyvyttömyyden takia.

Itsetyydytys on terveellistä kaikille, mutta ihan yhtälailla kuin naisille käy dildo, on miehille omat tekop*llunsa. Pitäisi olla selvää ettei KENENKÄÄN mielenterveys voi ollq kiinni siitä että joku muu suostuu myynään seksiä. Ja jos mies kokee tekovärkin vajaaksi kokemukseksi,ä, niin nainenkin kokee sen dildon jota itse veivata.

Vierailija
57/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi ilman lääkkeitä enää hengissä, vaikka niistä on ollut monenlaista haittaa ja montaa on kokeiltu. Nyt kombo joka toimii ja olen voinut alkaa pitää itsestä parempaa huolta hakeutua osa-aikatyöhön.

Vierailija
58/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu auttaa. Ja ei maksa mitään. Varsinkin metsässä polkuja kävellen mieli tasaantuu.

Vierailija
59/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ne hullut. Mt ongelmaiset on pahinta myrkkyä mt ongelmaiselle. Vietä aikaa terveiden ihmisten kanssa ja selvitä masennuksesi alkulähde ja ketju. Muuta tapaasi ajatella ja reagoida. Kun toistat tarpeeksi pitkään, aivot tekee uudet kytkennät.

Tasapainoinen seura edistää omaa tasapainoa, älä jää väärään seuraan!

Siinä on ikuisessa stressissä/traumoissa ja kortisolit tapissa kun mt ongelmaisten sekoilujen keskellä joutuu elämään. Ei hetken rauhaa niiden elämässä. Kun yhden psykoottisuus loppuu niin toisella alkaa. Ei tervehdy ikinä jos niiden seurassa on. Tasainen elämä, ennakoitavat ihmiset. Perusjutut pitää olla ok, että pystyy työskentelemään itsensä kanssa.

Minulla masennusta aiheuttaa toistuvat erot. Itse haluan vakautta ja tasaisuutta, mutta minusta kiinnostuu vain epävakaat suuria tunteita janoavat naiset, joilla on paljon traumoja menneisyydestä. Vai eikö muita vain olekaan? Luulevat haluavansa tarjoamaani tasaisuutta ja vakautta, mutta eivät sitten kuitenkaan. Aina minä näitä uskon ja saan karvaasti pettyä. Kärsin masennuksesta siis vain erojen jälkeen, en parisuhteessa ollessani, eli oma epävakauteni ei näy muille. Parisuhteessa olen onnellinen, vaikken suuria tunteita tuntisikaan.

Opettele elämään yksin - neuvo ei toimi minun kohdallani, koska olen läheisyysriippuvainen (en läheisriippuvainen). Olen elänyt yksin yli puolet aikuisiästäni, joten osaan sen taidon, mutta aidosti onnellinen olen vain parisuhteessa ollessani.

m46v

Vierailija
60/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta yksinäisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä