Haussa kaunis ja erikoinen nimi tytölle
Olen kolunnut läpi nimiä ja ihan kivojakin tullut vastaan, mutta tuntuu ettei mikään oikeen kolahda.
Meillä on tytölle etunimi valmiina. Perus helppo suomalainen.
Eli toinennimi haussa. Saa olla todella erikoinenkin! Etunimi on niin "tavis".
:)
Kommentit (103)
Kastanja, Veronika, Abigail, Silvia, Rosanna
Odessa on kaunis... Ja itse tykkään hirveästi Eleonorasta. Helena ei ole erikoinen, mutta sopii todella monen nimen kanssa. Zoe tai sen suomalaistettu muoto Soja ovat ihania.
Hilpi on pojan nimi. Suomalainen versio Filipistä. Miten onnistuit laittamaan sen tytölle?
Hei!1970-luvun jälkeen Hilpi näyttää vakiintuneen naisennimeksi.
Näin siis onnistuin laittamaan tuon nimen tytölle. Eniten siihen vaikutti se, että ala-asteella minulla oli naisope, jonka kaksostytöistä toinen oli Hilpi. Ihailin näitä tyttöjä, joilla oli pitkät luonnonkiharat hiukset. Niin kiharat, että pysyivät letilläkin ilman nauhoja :)
Koska kaksosteni isällä on hyvin kihara tukka, toivon sen periytyvän 1-vuotiaille Hillalle ja Hilpille. Nyt puskee jo somia kiharaisia hiuksia pikkuneideille :)
Ennen varsinkin oli useitakin nimiä "allakassa", jotka olivat miesten-,vaikka kuulostivat naisten nimiltä. Tai sitten löytyi molemmilta, mutta ei nimi miestä pahenna, eikä naistakaan :):)
P.S. Nimiehdotuksia tyttösi toiseksi nimeksi ovat vähän pidemmät nimet, kuten: Maaria, tai Kukka-Maaria, Magdaleena, Matleena. On niin paljon kauniita nimiä... Terveisin, Helena
Adalmiina, Arwen, Orvokki, Tähti,
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:12"]Beatrix?
[/quote]
Pakko vielä palata tähän....
Ja lausutaan Patriisia.
En pääse yli tästä.... naurattaa joka kerta.
Onko tullut hyviä ehdotuksia ap? Tässä vielä lisää: Vilhelmiina, Vivianna, Emelia, Odessa.