Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

etta mua arsyttaa: multa kysyttiin haastattelussa miten lasten hoito jarjestyy? keltaan muulta ei kysytty ja muilla on pienempia lapsia. kaikenlisaks status paikkaa hakiessa oli

Vierailija
23.08.2006 |

TYÖTÖN, EI HOITOVAPAALLA! sitäpaitsi muillakin samaan aikaan hakeneilla ja paikkaan päässeillä on vielä pienempiä lapsia ja YHDELTÄKÄÄN ei kysytty tuota kysymystä.

ja juu, pienet on murheet mut kun alko korpeen tosissaan taas tää sukupuolirasismi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla jossa tehdään vain pätkätöitä ja siksi usein ollut haastatteluissa. Multa kun kysytään että miten olen järjestänyt lastenhoidon sairastapauksissa, niin olen vastannut että mulla on suuri tukiverkosto (mummot, mies, sedät ja tädit..) Ei edes oikeasti ole...

Ja onpa kysytty sitäkin (usein) että saako lapseni mahdollisesti sisaruksia tulevaisuudessa. Kirkkain silmin olen vastannut että " ehei! En aio hankkiutua raskaaksi!" Mun mielestä sellaisten juttujen kysyminen on niin tökeröä ja onhan se laitontakin udella raskaaksi tulemisia, että en pode edes huonoa omaatuntoa vakuutellessani jotain muuta kuin mitä on totuus.

Vierailija
2/19 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko menestyksekkäintä valehdella kirkkain silmin? Vai onko kysymys parasta kiertää? Tai mitä työnantaja tuumii ympäripyöreästä tai välttelevästä vastauksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ovat kaarrellen kyselleet, niin minä olen suoraan sanonut, että " meillä on se onni, että mummu on käytettävissä, jos töissä on kiire ja lapsi sairas" . Aina on haastattelijat nyökytelleen tyytyväisinä.... Olen muuten saanut kaikki hakemani työt, mutten sen usko tuosta nyt yksinomaan johtuvan-

Vierailija
4/19 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantajan on turha noita kysellä. Mä sanoin ihan varman oloisena että en tosiaankaan ole hankkimassa lapsia ja tosiasiassa yritimme ihan täysillä. Ei kuulu työnantajalle.

Vierailija
5/19 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haastattelussa kysytään kysymyksiä, jotka ovat kiellettyjä, kuten aiotko hankkia lapsia/lisää lapsia tai aiotko olla poissa lapsen sairastaessa tai oletko raskaana tai aiotko tehdä lapsen lähimmän 2 v aikana, niin niihin saa valehdella mielin määrin. Ne asiat ei nimittäin kuulu työnantajalle pätkän vertaa, vaan ovat ihmisen yksityisasioita.

Jos vaikka vastaa ettei aio tehdä lapsia ja on valmiiksi raskaana, niin siitä ei saa tulla mitään seuraamuksia töissä.

Vierailija
6/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti isät eivät ikinä jää hoitamaan sairastunutta lastaan kotiin.

Vierailija
7/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puhuu vähän siitä vierestä ja kommentoi hiukan sivusta ja vastaa pikkasen sinne päin... Te olette hauskoja :DDD

Vierailija
8/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheellinen perheeseen liittyvä kysymys. Esimerkiksi jos miehesi olisi hoitovapaalla, voisit ehkä todella nopeastikin aloittaa. Tai jos päiväkotipaikka on jo valmiina.

Noilla hermoilla tosin tuskin saat töitä.... sori.

Vierailija
9/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai alatko vasta hakea sitä, voihan se vaikuttaa siihen koska voit aloittaa työt

Vierailija
10/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilmeisesti isät eivät ikinä jää hoitamaan sairastunutta lastaan kotiin.

Vierailija
11/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hermostuit kysymyksestä noin paljon haastattelussa, kuin tässä nyt, he eivät varmaan sinua halunneet palkata. Ihmisen, jolla on lapsia, tulee tuohon kysymykseen varautua työhaastattelussa.

Vierailija
12/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on tavallaan oikeutettu kysymys, joka ei velvoita sua mihinkään. Ts. kun lapsi on sairas, sulla on oikeus jäädä kotiin hoitamaan sitä, oli sulta kysytty mitä hyvänsä. Ymmärrän, että työnantaja on kiinnostunut tästä asiasta, mutta toisaalta, kellä tahansa voi olla poissaoloja, joten turha kysymys myös.

Vierailija
13/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

totea vaan että hoitopaikka on ja turvaverkotkin kunnossa. älä tee isoa juttua tai ala selittelemään kummemmin.

Vierailija
14/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa siitä hermoilla.

Vierailija
15/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hekin jo huokaili et olipa taas fiksua kysyä. eli oli erittäin selvää, että tuo kysyttiin vain sukupuolen vuoksi.

Vierailija
16/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä luulee muiden vanhempien järjestäneen lasten hoidot työpäivän ajaksi...

Vierailija
17/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
18/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä naisten työntekoon (ja -motiiviin) vaikuttaa ihan älyttömästi se, että miten hoitokuviot saadaan järjestettyä ja toimimaan.

Vierailija
19/19 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta ainakaan vielä tähän mennessä (työelämää takana 15 vuotta) kukaan toinen hakija ole tullut utelemaan, että mitä minulta kysyttiin. Ja jos tulisi, niin tuskin vastaisin.