"Ihanaa, kun saa vaan elää", hehkutti nuorehko naisoletettu Himoksen festareilla
Kun saa koronan, kaikilla se eläminen ei enää ole entisellään, joillakin se jopa päättyy.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Monikohan teistä tekopyhistä on riekkunut terasseilla ja ravintoiloissa ja ties missä... nähnyt ties kuinka paljon ystäviä ja sukulaisia, matkannu ympäriinsä. Olkaa jo hiljaa!
Miksi me vastuulliset ja järkevät noin oisi tehty, emme ole tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronasta ei ole muille kuin turvonneille moniongelmaisille akoille ja 90+vuodepotilaille MITÄÄN VAARAA.
Miten sitten selität sen, että ystäväni sai koronasta elinikäisen keuhkovaurion. Siihen loppui puolimaratonin juoksut.
Pysyvä? Kuinka pitkään tämä pysyvä on jatkunut
Vierailija kirjoitti:
Monikohan teistä tekopyhistä on riekkunut terasseilla ja ravintoiloissa ja ties missä... nähnyt ties kuinka paljon ystäviä ja sukulaisia, matkannu ympäriinsä. Olkaa jo hiljaa!
Minäpä kerron. Näin viime syksynä yhtä ystävääni lenkillä. Ruuat tilaan kotiin. Salilla en ole käynyt vuoteen. Teen puoliksi etätyötä ja lähityötä (meillä on maskipakko). Jos on pakko mennä esim. lääkäriin, käytän ffp2- maskia. Mitenkä vietän elämäni? Teen töitä, opiskelen yliopistossa (etänä), urheilen yksin ja olen ystäviini päivittäin yhteydessä viestein, puheluin sekä videopuheluin. Suunnitellaan mm. bileitä ja Barcelonan matkaa, jotka toteutetaan, kun se on järkevää.
Haluanko päästä takaisin normaaliin elämään? No, totta hitossa haluan. Mutta nyt on nämä kortit ja niiden kanssa on osattava elää.
Resilienssi. Se on se mitä tarvitaan tällaisissa tilanteissa.
En ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin terve ennen koronaa. Sen jälkeen keuhkokapasiteetti 58% entisestä.
Sama minulla influenssan jälkeen yli puoli vuotta. Nyt normaali.
Toivon samaa sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kuuleeko se? Käy herättämässä pois jos vaan makailee.
Voi kun olet vitsikäs. ☠️
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä festarit on ihan ok, jos sinne menee täysin terveenä ja ilman festareita edeltävää ulkomaanmatkaa. Aluetta olisi pitänyt pilkkoa osiin, jolloin yhteen osaan pääsisi kerralla vain tietty määrä ihmisiä.
Enemmän olisin huolissani afterparty mökkibileistä, joissa ollaan sisätiloissa pienessä tilassa isolla porukalla.
Mitä tulee tuohon elämiseen, niin tällä hetkellä itse toivon vain sitä, että lisärajoituksia ei tule, jotta puolisoni pääsee mukaan esikoisemme synnytykseen. Jos se jää välistä, harmittaa enemmän kuin parit väliinjääneet festarit, mutta parikymppisen voi olla sitä vaikea ymmärtää.
Ihan niin ku sun on vaikea ymmärtää parikymppisiä, joilta on viety todella monet normaalisti tuon ikäisten elämään kuuluvat asiat.
Pysykää te vaan kotonanne joita pelottaa. Ei kukaan pakota teitä ulos menemään. Korona ei ole vaarallinen kellekään joka ei kupsahtaisi seuraavaan lenssuun muutenkin. Keskivertosuomalaisella paljon suurempi riski kuolla itsemurhaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron. Näin viime syksynä yhtä ystävääni lenkillä. Ruuat tilaan kotiin. Salilla en ole käynyt vuoteen. Teen puoliksi etätyötä ja lähityötä (meillä on maskipakko). Jos on pakko mennä esim. lääkäriin, käytän ffp2- maskia. Mitenkä vietän elämäni? Teen töitä, opiskelen yliopistossa (etänä), urheilen yksin ja olen ystäviini päivittäin yhteydessä viestein, puheluin sekä videopuheluin. Suunnitellaan mm. bileitä ja Barcelonan matkaa, jotka toteutetaan, kun se on järkevää.
Haluanko päästä takaisin normaaliin elämään? No, totta hitossa haluan. Mutta nyt on nämä kortit ja niiden kanssa on osattava elää.
En ole hiljaa.
Kaikki möykkääjät ei todellakaan elä tällä tavalla. Olet vähemmistöä. Mut tsempit sulle! Ei korona tule häviämään. Katsotaan mihin resilienssisi vielä taipuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronasta ei ole muille kuin turvonneille moniongelmaisille akoille ja 90+vuodepotilaille MITÄÄN VAARAA.
Miten sitten selität sen, että ystäväni sai koronasta elinikäisen keuhkovaurion. Siihen loppui puolimaratonin juoksut.
Pysyvä keuhkovaurio ei parane, ellei kehkoja vaihda.
Mitä keuhkosiirtoihin tulee, hyvin harva ensinnäkään saa uusia keuhkoja, tai jos saakin, niin elää uusien kanssa puolta vuottakaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano tää 32v terveelle veljelleni, makaa lahtelaisella hautuumaalla.
Aivan niin. Tilastoihme löytyy palstalta.
Koronaan kuollut terve 32-vuotias.
Tämä pitää uutisoida!
Miten voit olla noin tunnekylmä? Ei ole tervettä tuollainen.
No joo. Vääntää huumoria siitä, että terve kuolee koronaan. Jos on CoViD, ei ole terve.
eri
En osaa kuvitella millaista on olla nuori aikuinen tällaisessa maailmassa. Itse elin ilman pandemiaa ja sain matkustella ja juhlia sekä haaveilla uusista ystävistä ja seikkailuista. Opiskelijaelämä oli vilkasta ja treffeilläkin tuli käytyä.
Minua ärsyttää ja harmittaa suositusten rikkominen, mutta nämä hämmentyneet nuoret, jotka ovat joutuneet elämään poikkeustilan keskellä, heitä kohtaa tunnen myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Käsittelen informaatiota sellaisena kuin se on tarjottu. Mitään lisäämättä, mitään pois ottamatta.
Voi kun olet yksinkertainen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hiljaa.
Et näe perhettäsi ollenkaan? Kuinka juhlit joulua, pääsiäistä, vappua ja juhannusta? Etkö matkusta ollenkaan Suomen sisällä mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä festarit on ihan ok, jos sinne menee täysin terveenä ja ilman festareita edeltävää ulkomaanmatkaa. Aluetta olisi pitänyt pilkkoa osiin, jolloin yhteen osaan pääsisi kerralla vain tietty määrä ihmisiä.
Enemmän olisin huolissani afterparty mökkibileistä, joissa ollaan sisätiloissa pienessä tilassa isolla porukalla.
Mitä tulee tuohon elämiseen, niin tällä hetkellä itse toivon vain sitä, että lisärajoituksia ei tule, jotta puolisoni pääsee mukaan esikoisemme synnytykseen. Jos se jää välistä, harmittaa enemmän kuin parit väliinjääneet festarit, mutta parikymppisen voi olla sitä vaikea ymmärtää.
Ihan niin ku sun on vaikea ymmärtää parikymppisiä, joilta on viety todella monet normaalisti tuon ikäisten elämään kuuluvat asiat.
Kuten älyllinen ajattelu?
Minä tykkään enemmän hengittämisestä ja että läheiseni hengittävät, kuin että kuuntelisin jotain anaalituiskua tai apulantajunttipaskaa vellovassa ihmismassassa.
Mutta prioriteettinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varmaan teholla eläminen kovin ruusuista.....
T. Ma skilammas
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat juuri sitä porukkaa, joka ei kykene näkemään omaa nenäänsä pidemmälle.
T. Ma skilammas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyvä keuhkovaurio ei parane, ellei kehkoja vaihda.
Mitä keuhkosiirtoihin tulee, hyvin harva ensinnäkään saa uusia keuhkoja, tai jos saakin, niin elää uusien kanssa puolta vuottakaan.Eri
Minun sukulainen sai pysyvän keuhkovaurion rokotteesta (ei koronarokote), että sellasta. Joten itse taas ymmärrän, jos moni ei halua ottaa piikkiä. Aina on joku, jolle jokin on kohtalokas.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Käsittelen informaatiota sellaisena kuin se on tarjottu. Mitään lisäämättä, mitään pois ottamatta.
Voi kun olet yksinkertainen,
Kuulostat aspergerilta.
Olin terve ennen koronaa. Sen jälkeen keuhkokapasiteetti 58% entisestä.