Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohdunpoisto nuorena

Vierailija
01.07.2014 |

Onko kohdunpoisto mahdollista tehdä jo nuorena ilman lääketieteellistä syytä, kun lapsiakaan en aijo tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni poistettiin kohtu 30vuotiaana aivan kokonaan (siis myös kohdunsuu/kaula) laihduin yli 10kg. En tiedä miksi vaikka söin ihan normaalisti. Yhdyntä sattuu mielettömästi ja kyllä sen vähän tuntee sillai että jotakin on poistettu. Syynä kohdunpoistoon oli ylikivuliaat menkat, jatkuvat kohtutulehdukset ja tämä oli myös omatahtoni, eikä enään ole ollut niitä vaivoja. Poistettiin ala-kautta ja sairaalassa olin 3 yötä. Toivuin nopeasti ja 2 vkoa piti olla tekemättä mitään raskasta. Lapset mulla on jo tehtynä joten sekään ei enään ongelma ja sain tuon lähetteen aika helposti terveyskeskuksen kautta. Onneksi oli hyvä ja ymmärtävä lääkäri. Sairaalassa ne vielä kysyvät että oletko varma asiasta. mutta tuo yhdyntä asia on oikeastaan ainut mikä vaivaa. Koska se ottaa kipeää. Ja lisättäkköön että leikkaus sujui hyvin, spinaalipuudutuksessa. Heräämössä tuntui hassulta kun jalat ei toimineet 3-4 tuntiin ja olin varma että jalkani olivat ylöspäin vaikka näin että ne olivat sängynpäällä. Hoitaja selitti että potilas voi tuntea niin koska mieleen jää ensimmäiseksi missä asennossa poistetaan. Mua ei nukutettu mutta jotakin rauhoittavaa sain suonen kautta. En kauheasti muista mutta ei sattunut enkä nähnyt toimenpidettä, päälläni oli lämmin isopeitto ja tyynyjä. Minun tarinani tässä.

Vierailija
2/7 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen menopaussi, androgeenien epätasapaino, parrankasvu, osteoporoosi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais myös!
N21

Vierailija
4/7 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niitä elimiä ihan huvikseen aletaan poistamaan.

Vierailija
5/7 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kohdunpoistoa tehdä nuorelle eikä vanhalle ilman lääketieteellistä syytä.

Vierailija
6/7 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni tehtiin kohdunpoisto 26-vuotisena. Yksi lapsi oli tehtynä. Olen itsekin miettinyt poistattamista jo muutaman vyiden ajan. Toisaalta hirvittää jälkiseuraukset eli se, että elimistöstä viedään pois jotain sinne kuuluvaa ja mitä siitä seuraa.

Vierailija
7/7 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei aina ihan pikkujuttu. Äidille tehtiin aikanaan kohdunpoisto ja nyt on jouduttu laittamaan ties mitä verkkoja kun sisäelimet ei pysy paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä