Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi tutkittu. Kunnallinen, yksityinen. Kaikki kokeet otettu, testit tehty

Vierailija
30.06.2021 |

Ja syytä tai apua ei ole löytynyt. Enää en kestä tätä jatkuvaa liikahikoilua. Se estää kaiken elämän. Olen loppu, rikki ja epätoivoinen. Tässä ollaan sitten kotona kaikki aika eikä sekään auta, kun täälläkin hikoilen vain.

Miksi?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otettu sarkoidoosimarkkerit ja keuhkokuvat?

Vierailija
22/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran käytät sokeria?

Mulle se ainakin aiheuttaa sellaiset hikoilupuuskat (varsinkin yöllä), ettei mitään tolkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse kärsiä. Yksitysellä ainakin saa liikahikoilua hoidettua hikirauhasten poistolla. Luulisi saavan alvittomana lääkärin lähetteellä.

Tämä. Leikkauksesta jää pieni arpi, mutta pitäisi auttaa.

Vierailija
24/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kertoo nyt eikä panttaa siellä! Ikä, onko jotain perussairauksia tai lääkityksiä? Tapahtuiko jotain minkä jälkeen tämä alkoi? Hikoiletko joka paikasta, mihin kellonaikaan eniten jne?

Vierailija
25/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tv:ssä miehen, jolla oli joku hikoilusairaus. Kädet kastui kokoajan ilman mitään syytä.

Mulla kädet oikeastaan ainoa paikka, joka ei kastu. Pää, kainalot, olkapäät, selkä, maha, pohkeet, polvitaipeet ja jalkaterät. Kaikki ihan hikisenä.

Vierailija
26/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku syöpä tai autonomisen hermoston häiriö? Tuskin ihan kaikkea on tutkittu. Ei ole vain tutkittu oikeita asioita vielä.

Hermosto on tutkittu ja syöpään en osaa mitään sanoa. Lääkärit sanoivat, että ei ole mitään vakavaa niin luotan sitten heihin. Mitä muutakaan voin tehdä?

Vierailija
27/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse kärsiä. Yksitysellä ainakin saa liikahikoilua hoidettua hikirauhasten poistolla. Luulisi saavan alvittomana lääkärin lähetteellä.

Koko kehosta kaikki hikirauhaset pois? Tuskin onnistuu.

Vierailija
29/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun ruumiinlämpö noussut? Itsellä on noussut jostain syystä tänä keväänä asteella ja sen takia myös hikoilen herkemmin ja väsyttää koko ajan. Lämpö on välillä 37-37.8, kun aiemmin oli lähempänä 36 astetta. En ole käynyt lääkärissä, kun täällä päin helposti väitetään julkisella mt-ongelmaiseksi. Menen sitten jos lämpö nousee yli 38 tai tulee jotain muita oireita. 

Ei ole noussut. Hikoilevat paikat ovat kyllä kosketuksen alla tosi kuumat, mutta ruumiinlämpö on edelleen se sama kuin mulla on aina ollut eli noin 36.5 astetta.

Vierailija
30/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kertoo nyt eikä panttaa siellä! Ikä, onko jotain perussairauksia tai lääkityksiä? Tapahtuiko jotain minkä jälkeen tämä alkoi? Hikoiletko joka paikasta, mihin kellonaikaan eniten jne?

Olen keski-ikäinen, ei sairauksia, ei lääkitystä. Ei tapahtunut mitään, hikoilen joka paikasta, kellonajalla ei ole väliä hikoiluun.

Vierailija
31/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jollakin taas ongelmat. Ota vaikka viisi paitaa ja kalsaria mukaan, jos hikoiluttaa ja lopeta valittaminen. Kaikki hikoilee, et ole mikään spesiaali. Ihmisillä on oikeitakin ongelmia ja kehtaat tuhlata lääkärien aikaa.

Vierailija
32/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista Absolut torr ja käytä. Ja taas elämä jatkuu.

Vierailija
33/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, ei sairauksia, ei lääkitystä. Ei tapahtunut mitään, hikoilen joka paikasta, kellonajalla ei ole väliä hikoiluun.

No tutkivatko johtuuko vaihdevuosista?

Vierailija
34/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minä?

Kärsin myös liikahikoilusta, mutta kun tk-lääkärille ja endokrinologille pääsin, sainkin diagnoosin eräästä harvinaisesta sairaudesta jonka ei pitäisi aiheuttaa hikoilua... Vakavimmat ja yleisimmät hikoilua aiheuttavat sairaudet suljettiin pois, vaan minkäänlaista oireenmukaistakaan hoitoa hikoiluun en saanut.

Vierailija
35/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikirauhaste poistoa joltain    alueelta voikokeilla.  On olemassa myös jotain  ainetta  tms. .jossa     kämmeniä     pidetään,  ettei hikoile  niin   paljon.

Vierailija
36/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran käytät sokeria?

Mulle se ainakin aiheuttaa sellaiset hikoilupuuskat (varsinkin yöllä), ettei mitään tolkkua.

Varmaan liikaa, mutta olen yrittänyt vähentää. Olen vain niin turhautunut tähän, että hankala päästä eroon niistä harvoista asioista, jotka tuovat mielihyvää. Sokeri on yksi niistä.

Vierailija
37/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apteekista Absolut torr ja käytä. Ja taas elämä jatkuu.

Mulla on, mutta ei se auta, koska siirtää vain hikoilun eri paikkaan eikä sitä voi laittaa koko kehoon samaan aikaan. Pitäisi olla absolut torr kylpy.

Vierailija
38/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tutkivatko johtuuko vaihdevuosista?

Miehillä kai noita harvemmin tutkitaan? Hormoonijutut kyllä katsottiin.

Vierailija
39/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sai masennuslääkitys päälle aivan mielettömän hikoilun. Koska lääkkeestä muuten koin hyötyväni ja liikahikoilu on yleinen sivuvaikutus niin koetin vain kestää. Ja kestinkin. Kun sitten lääkitys vähitellen ajettiin alas ja kokonaan loppui, niin kuvittelin myös hikoilun tasautuvan. Vielä mitä. Mitään lääkitystä ei siis enää mene, mutta hikoilu vaan jatkuu. Jotenkin meni sekaisin hikoilujärjestelmä tuosta lääkityksestä pysyvästi. 

Vierailija
40/63 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko minä?

Kärsin myös liikahikoilusta, mutta kun tk-lääkärille ja endokrinologille pääsin, sainkin diagnoosin eräästä harvinaisesta sairaudesta jonka ei pitäisi aiheuttaa hikoilua... Vakavimmat ja yleisimmät hikoilua aiheuttavat sairaudet suljettiin pois, vaan minkäänlaista oireenmukaistakaan hoitoa hikoiluun en saanut.

Voi olla.

Mä olisin ollut helpottunut, jos joku syy olisi löydetty. Ei ole löydetty. On vain asioita poissuljettu ja koska mitään syytä ei ole niin sanottiin vaan, että jatka kuin ennenkin. Niin kai, mutta en enää kauaa jaksa jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi