Hotellisiivouksesta...Jos minulla on 3 päivän hotellivaraus, niin käydäänkö huone siivoamassa joka päivä, vai vasta 3 päivän päätyttyä?
Jos ei siis ole mitään "toivon siivousta" kylttiä.
Vai pitääkö mun pitää ovessa älä häiritse kylttiä koko 3 päivää jos en tahdo siivousta.
Kommentit (9)
Joka päivä. Jos et halua siivousta välipäivinä, ilmoita asiasta vastaanottoon ja laita lisäksi älä häiritse -kyltti oveen.
Me oltiin just viikko sitten erään kotimaisen brändin hotelliketjussa ja siellä olisi pitänyt erikseen tilata välisiivous, sitä ei siellä tehdä automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikasta.
Ainakin ulkomailla viiden tähden hotelleissa huone siivottiin joka kerta ja jopa pyyhkeet vaihdettiin uusiin joka ikinen päivä.
Sitten tämmöisissä halvemmissa paikoissa koko 3 päivän aikana ei käynyt kukaan.
Eli kysy siitä paikasta, miten siellä toimitaan.
Tosin nykyään monet paikat suosivat ekologisuutta ja ohjeistuksena on laittaa lattialle tai altaaseen ne pyyhkeet joita toivotaan vaihdettavan. Ja ainakin itse olen ollut halvemmissakin paikoissa missä siivotaan joka päivä.
Päivättäin eikä ovilappujakaan välttämättä kunnioiteta jos on halpa hotelli, joten tapit ja käsiraudat kannattaa panna matkalaukkuun piiloon eikä jättää yöpöydälle lojumaan päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin just viikko sitten erään kotimaisen brändin hotelliketjussa ja siellä olisi pitänyt erikseen tilata välisiivous, sitä ei siellä tehdä automaattisesti.
Taitaa olla tähän suuntaan menossa monessa paikassa ympäristönsuojelun nimissä ja hyvä niin.
Kyllä niissä yleensä ainakin roskat kydään tyhjentämässä päivittäin. Pyyhkeitä ja lakanoita ei vaihdeta, ellei siivoojilla ole liian kiire miettiä, missä huoneessa asukas vaihtuu ja missä ei.
Kalliimmissa hotelleissa on ”aamusiivous” ja ”iltasiivous” eli aamulla käyvät petaamassa vuoteen ja illalla ottamassa päiväpeiton pois. Roskat vievät pois molemmilla kerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Päivättäin eikä ovilappujakaan välttämättä kunnioiteta jos on halpa hotelli, joten tapit ja käsiraudat kannattaa panna matkalaukkuun piiloon eikä jättää yöpöydälle lojumaan päiväksi.
Miksi ihmeessä. Luuletko siivoojan varastavan ne.
Ymmärtääkseni siivotaan joka päivä ellei ole lapulla kielletty, ja varmaan fiksumpaa noin, ei ole "viikon roskia" haisemassa huoneessa. Pyyhkeet taitaa nykyään joka paikassa (ainakin Suomessa) olla niin ettei vaihdeta ellei ole lattiallla.
Riippuu paikasta.
Ainakin ulkomailla viiden tähden hotelleissa huone siivottiin joka kerta ja jopa pyyhkeet vaihdettiin uusiin joka ikinen päivä.
Sitten tämmöisissä halvemmissa paikoissa koko 3 päivän aikana ei käynyt kukaan.
Eli kysy siitä paikasta, miten siellä toimitaan.