Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaha, en saanut kutsua oman tyttäreni häihin ):

Vierailija
30.06.2021 |

Meillä on ollut käytännössä aina aika huonot välit tyttäreemme. Aina on tuntunut etten tiedä mitään hänen elämästään vaikka hän on oma lapseni. Tyttö ilmeisesti alkoi seurustelemaan yhden pojan kanssa ilmeisesti kahdeksan tai yhdeksän luokalla, mutta kuulin tästä vasta eräältä ulkopuoliselta ihmeseltä vasta ysin viimeisenä viikkona. Siitä sitten he menivätkin samaan lukioon pojan kanssa. Olen tavannut hänet pariin kertaan ja ihan mukavalta hän vaikuttaa, hänessä ja tyttäressäni on paljon yhteistä.

Siis monesti hänelle sanottiin että on ihan ok tuoda näytille ja pariin kertaan ehkä vähän pakotettukkin, mutta tytär on kieltänyt kokonaan koko pojan olemassa olon. Lukio meni ihan hyvin, mutta päiviä jolloin tytär on tullut humalassa kotiin (16-17) vuotiaana. Hän sitten lähti toiseen kaupunkiin opiskelemaan lukion jälkeen ja sen jälkeen en oikein tiedä mitä tyttären elämässä on tapahtunut. Ilmeisesti töissä on käynyt ja ammattikorkeassa myös. Ainakin kahden kuvan mukaan tämä poikakin on jossain siellä ollut opiskelemassa.

Siitä pari vuotta eteenpäin nykypäivään kun tytär on 26 ja sain kuulla perhetutuilta, joiden lapsella on ilmeisesti jotain kontaktia tyttäreemme että hän on mennyt naimisiin pari viikkoa sitten ja ihmetteli että miksi me emme olleet siellä. Myöskään poikamme ei saanut kutsua häihin. Nykypäivänä ei minulla ole paljoa mitään kontaktia tyttäreen, en tiedä missä hän asuu tai mitä työkseen tekee.

Että semmosta ): vertaistukea kiitos

Kommentit (444)

Vierailija
101/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kommentoida tilannetta, koska tiedot ovat vain toisen osapuolen antamia. Tyttären kertomaa tarvittaisiin, että voisi muodostaa mielipiteen.

Takerrun kuitenkin ihan muista syistä erääseen kohtaan ja sanontaan. Tuo "tuoda näytille" on kulttuurissamme asia josta ärsyynnyn. Ihan kuin puhuttaisiin jostain näyttelyhiehosta, tai sonnista, jota tuodaan arvosteltavaksi.

Ja toden totta, sitä seurustelukumppania on tarkoitus juurikin arvostella ja hyväksyä, tai sitten ei. Siis vanhempien toimesta. Joka muuta väittää, puhuu läpiä päähänsä. Näytille tuominen tekee asista jotenkin vakavaa. Parisuhteen täytyisi olla kestävä ja edetä, jos on käyty näytillä.

Lopettakaa tuo Suomi-filmeistä tuttu pisteytysperinne.

Vierailija
102/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa kovin nuivalta lähipiirinsä naisia kohtaan. Kutsuu miniäänsä heilaksi ja kohtelee tytärtäänkin vältellen ja alentuvasti. Onneksi tytärparalla riitti voimavarat karata noin vihamielisestä ympäristöstä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että joskus lapsi voi laittaa poikki välit ilman mitään erityistä syytäkään. Ja myös silloin, kun häntä on aina kohdeltu hyvin.

Ei siis kannata automaattisesti teilata ja syyttää aloittajaa. Meitä on moneksi, niin myös lapsia.

Miksi kukaan laittaisi välejä poikki, jos olet niin mahdottoman ihana ja hyvä ihminen.

Silloinhan sun kanssa oikein haluaisi olla!

Siellä on aina joku syy miksi välit on laitettu poikki.

Typerää, etteivät ihmiset osaa ajatella omilla aivoillaan ja ymmärrä erittäin yksinkertaista asiaa.

Ei kukaan haluamalla halua hyviksistä eroon!

Tämä viimeinen lause:

Ei kukaan haluamalla halua hyviksistä eroon!

Vierailija
104/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani sai tietää häistäni siinä vaiheessa kun eräs häävieras kysyi häneltä, oliko vanhemmallani ollut mukavaa häissäni, joissa hän ei ollut, joihin häntä ei ollut kutsuttu ja joista kukaan ei puhunut hänelle ennen häitä vaikka tiesivät niiden olevan tulossa. Tässä tapauksessa kertomattomuus niin minun kuin muiden ihmisten osalta johtuu siitä millainen ihminen narsistinen ja väkivaltainen vanhempani on. Itse en ole vanhempani kanssa tekemisissä ja niille joiden tiedän olevan vanhempani kanssa tekemisissä minä ja asiani ovat lähinnä tapa kettuilla ja nolata hänet sopivissa tilanteissa. En varsinaisesti pane pahakseni koska tuo on aika pientä kaiken vanhempani tekemän jälkeen. Vanhempani harrastama valheiden levittäminen näyttää myös päivä päivältä naurettavammalta kun vanhempani tiedot elämästäni ovat olemattomat ja ihminen ykdi toisensa jälkeen huomaa sen.

Vierailija
105/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa AP.n JAHA aloitukset.

Vierailija
106/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös lapsia ja nuoria aikuisia joilla persoonallisuuden häiriöt ohjaavat käyttäytymään välinpitämättömästi tai agressiivisesti vanhempia kohtaan, vaikka perhesuhteet olisivat muuten normaalit. Aina ei voi lähtökohtaisesti syyttää vanhempia, vaikka oma kokemuspohja siihen antaisi syyn.

Persoonallisuuden häiriöt syntyvät lapsuuden vuorovaikutuksessa ja sen puutteesta lapsuudenperheessä (tai minne lapsi ikinä onkaan sijoitettu). Useimmat selviää jotenkin ja toimiva ratkaisu selviämiseen on katkaista välit perheen kanssa.

Vierailija
107/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös lapsia ja nuoria aikuisia joilla persoonallisuuden häiriöt ohjaavat käyttäytymään välinpitämättömästi tai agressiivisesti vanhempia kohtaan, vaikka perhesuhteet olisivat muuten normaalit. Aina ei voi lähtökohtaisesti syyttää vanhempia, vaikka oma kokemuspohja siihen antaisi syyn.

Tässä tapauksessa tytär on kuitenkin ollut perhetuttuihin niin paljon yhteydessä, että on heidät häihinsäkin kutsunut. Eli ei minusta siltä vaikuta, että ihan ilman syytä oman perheen kanssa näin olisi käynyt.

Vierailija
108/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun täytyy kyllä todeta että kaipa minä sitten olen ansainnut tämän, tämä keskustelu sai kyllä katsomaan asiaa ihan eri tavalla

ap

Vierailija
109/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmiä ja tunnevammaisia lapsia myös syntyy ihan yllätyksenä ja pyytämättä.

Kolmesta lapsesta yksi voi esimerkiksi olla aivan eri pakasta, vaikka samassa kodissa varttunut.

Ketään ei voi terapiaan yms pakottaa, ei lasta, ei aikuista. Jotkut vaan sitten toimivat niinkuin toimivat, ja vanhempien on jossain vaiheessa luovuttaa vaikka ihan itsensä, parisuhteensa ja sisarusten takia.

Meille oli suuri helpotus perheenä, kun esikoisemme muutti pois. Terrorisoi muita perheenjäseniä koko ajan pahemmin ja pahemmin. Kahdesti lastenkodissa, kaikki terapiamuodot tarjottu. Aspergerdiagnoosin saanut, mutta eipä se maailmaa muuksi muuta.

Voi olla, että en koskaan saa kutsua häihin, tai meitä kiusataan hänen taholtaan muuten jatkossakin. En voi kuitenkaan antaa hänen määrittää elämääni, kuka olen isänä tai puolisona, tai ihmisenä. Rakastan häntäkin, mutta keskityn nyt heihin, jotka kohtelevat minua niinkuin toista ihmistä tulee kohdella.

Vierailija
110/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hirveitä syytöksiä äidille ja vanhemmille ja veljelle. Sen näkee, että ei ole itseä lähellä tuollainen käytös. Tytön käytös on surullista ja raakaa mutta jotkut meistä on juuri tuommoisia. Äiti on tehnyt juuri oikein kun antaa lapselle rauhan. Se on rakkautta lasta kohtaan. Mikään ei ällötä niin paljon kuin se,että äiti jatkuvalla syötöllä viestittelisi tai muuten ottaisi yhteyttä lapseen, joka selvästi ei halua yhteydenpitoa. Hän on kurja ihminen, joka ei halua yhteydenpitoa. Ehkä on niin erilainen luonteeltaan ettei siedä vanhempiaan. Harmi se, mutta joskus niin vain on t. juuri samanlainen lapsi. En missään nimessä syytä vanhempiani, sisaruksiani enkä muitakaan sukulaisiani ja tuttaviani, joiden kanssa on välit poikki. Heillä on oikeus olla sellaisia kuin ovat. Annan omasta kokemuksesta neuvon, että antakaa oudosti käyttäytyvälle rauha. Välit eivät pommittamalla ja perheneuvoloilla parane. Huononevat kyllä. Ihmisten erilaisuus on syynä. Ehkä, kun annatte tytölle rauhan, niinkuin olette antaneetkin, välit vielä paranevat. Tulee vaikka lastaan näyttämään. Voimia teille isä, äiti ja veli. Toimitte oikein kun annatte puolitoista repullista tavaraa keskiyöllä pakanneelle surulliselle lapsellenne rauhan. Antaa näiden räksyttäjien täällä huudella syytöksiä. Erilaisuutta on vaikea ymmärtää. Onko suvuissanne muita, joilla vaikeaa ihmissuhteissa? Riitojen ja välien poikkimenemisten korjaaminen on joillekin meistä ylivoimaisen vaikeaa. Vuodet ja vuosikymmenet vain vilisevät.

Vierailija
111/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmiä ja tunnevammaisia lapsia myös syntyy ihan yllätyksenä ja pyytämättä.

Kolmesta lapsesta yksi voi esimerkiksi olla aivan eri pakasta, vaikka samassa kodissa varttunut.

Ketään ei voi terapiaan yms pakottaa, ei lasta, ei aikuista. Jotkut vaan sitten toimivat niinkuin toimivat, ja vanhempien on jossain vaiheessa luovuttaa vaikka ihan itsensä, parisuhteensa ja sisarusten takia.

Meille oli suuri helpotus perheenä, kun esikoisemme muutti pois. Terrorisoi muita perheenjäseniä koko ajan pahemmin ja pahemmin. Kahdesti lastenkodissa, kaikki terapiamuodot tarjottu. Aspergerdiagnoosin saanut, mutta eipä se maailmaa muuksi muuta.

Voi olla, että en koskaan saa kutsua häihin, tai meitä kiusataan hänen taholtaan muuten jatkossakin. En voi kuitenkaan antaa hänen määrittää elämääni, kuka olen isänä tai puolisona, tai ihmisenä. Rakastan häntäkin, mutta keskityn nyt heihin, jotka kohtelevat minua niinkuin toista ihmistä tulee kohdella.

Narsistin perheessä nimenomaan yksi lapsi on se syntisäkki. Kaikki muut voi oikeinkin hyvin.

T. Sylkykuppi, joka katkaisi välit

Vierailija
112/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Misi ne välit ovat olleet aina huonot? haietteko väleihin jotakin apua, esim. perheneuvolasta tytön ollessa lapsi? Millaiset suhteet tytöllä ja hänen veljellään on ollut? Miksi ne ovat olleet sellaiset? Oletko ollut yhteydessä tyttöön? Soitellut? Lähettänyt viestejä? Auttanut muutoissa? Antanut opiskelija-asuntoon takuurahan? yms.?

Onko pojalle annettu enemmän vapauksia, huomiota tai rahaa kuin tytölle? 

No siis en oikein itsekkään tiedä miksi niin huonot ovat olleet, kahta vuotta nuorempaan poikaan on paljon paljon paremmat olleet. Emme hakeneet mitään apua, kuvittelimme kyseessä olevan enemmänkin teini-iän angstailua. No siis ei tyttö kuulemma ikinä paljoa veljelleen puhunut (saattaa johtua ihan ikäerosta). No siis olen yrittänyt, muttei minulla ole hänen puhelinnumeroansa yms. Siis lukion jälkeen tytär "muutti" meiltä aikalailla niin että pakkasi tavaransa nosti rahat tililtänsä ja sanoi lähtevänsä, eli siis en auttanut muutossa tai opiskelia asunnon rahoittamisessa. Mielestäni en kyllä pojalle ole antanut yhtään enempää mitään, mutta tulemme tulemme niin paljon paremmin toimeen niin saattaa olla että kyllä jotain, mutta suoraan sanottuna niin vähän niin harvoin ettei siitä kukaa suuttuisi

ap

Et auttanut omaa lastasi taloudellisesti? Aika hurjaa, vaikka se olisi ollut hänen oma päätöksensä. Itselläni juuri tämä on aiheuttanut suuren vihan isääni kohtaan.

Vierailija
113/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Misi ne välit ovat olleet aina huonot? haietteko väleihin jotakin apua, esim. perheneuvolasta tytön ollessa lapsi? Millaiset suhteet tytöllä ja hänen veljellään on ollut? Miksi ne ovat olleet sellaiset? Oletko ollut yhteydessä tyttöön? Soitellut? Lähettänyt viestejä? Auttanut muutoissa? Antanut opiskelija-asuntoon takuurahan? yms.?

No siis en oikein itsekkään tiedä miksi niin huonot ovat olleet, kahta vuotta nuorempaan poikaan on paljon paljon paremmat olleet. Emme hakeneet mitään apua, kuvittelimme kyseessä olevan enemmänkin teini-iän angstailua. No siis ei tyttö kuulemma ikinä paljoa veljelleen puhunut (saattaa johtua ihan ikäerosta). No siis olen yrittänyt, muttei minulla ole hänen puhelinnumeroansa yms. Siis lukion jälkeen tytär "muutti" meiltä aikalailla niin että pakkasi tavaransa nosti rahat tililtänsä ja sanoi lähtevänsä, eli siis en auttanut muutossa tai opiskelia asunnon rahoittamisessa. Mielestäni en kyllä pojalle ole antanut yhtään enempää mitään, mutta tulemme tulemme niin paljon paremmin toimeen niin saattaa olla että kyllä jotain, mutta suoraan sanottuna niin vähän niin harvoin ettei siitä kukaa suuttuisi

ap

Et auttanut omaa lastasi taloudellisesti? Aika hurjaa, vaikka se olisi ollut hänen oma päätöksensä. Itselläni juuri tämä on aiheuttanut suuren vihan isääni kohtaan.

No siis miten minun olisi pitänyt tukea rahallisesti lasta, joka lähtee sanomatta mitään etukäteen mahdollisesti jopa toiselle paikkakunnalle

ap

Vierailija
114/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No siis miten minun olisi pitänyt tukea rahallisesti lasta, joka lähtee sanomatta mitään etukäteen mahdollisesti jopa toiselle paikkakunnalle

ap

Siten, että olisit ottanut omaan lapseesi yhteyttä ja kysynyt häneltä tarvitseeko hän jotakin.

Vierailija
115/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Siten, että olisit ottanut omaan lapseesi yhteyttä ja kysynyt häneltä tarvitseeko hän jotakin.

No niin kuin tässä jo kerrottukkin on niin enpä saanut lapseen yhteyttä

ap

Vierailija
116/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ollut lapsen tilinumeroa? Lapsen kaverin numeroa?

Vierailija
117/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

ap

Vierailija
118/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyttärellä ei poikaystävänsä lisäksi paljoa kavereita ollut

ap

Vierailija
119/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei

ap

Aivan satavarmasti olisit saanut yhteystiedot selvitettyä, jos olisit oikeasti halunnut.

Vierailija
120/444 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei

ap

Aivan satavarmasti olisit saanut yhteystiedot selvitettyä, jos olisit oikeasti halunnut.

No minulla ja miehellä oli kiireitä samoihin aikoihin. Tottakai olisimme jotenkin voineet yhteistiedot selvittää, mutta olisiko siihen mennyt tuhat tai seitsemän tuhatta tuntia. Mistä olisimme edes tienneet että tytär oli vielä Suomessa. Kuvittelimme alkuun että tytär palaa iltaan mennessä ja kun ei palannut niin kyllähän sen olisi pitänyt jossain kohtaa kotiin. No ei tullut ja kun tämän huomasimme oli jo aivan liian myöhäistä

ap

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi