Vanhempainilloista - käytkö vai et ja miksi ????
Minä käyn ja osoitan täten lapsilleni että olen kiinnostunut heidän koulutyöstään. Lisäksi sieltä saa tietoa ja tutustuu opettajaan ja toisiin vanhempiin.
Eilen oli jo ensimmäinen vanhempainilta. Opettaja kertoi oppivuoden suunnitelmia, opiskelutavotteita ja muuta tarpeellista. Lisäksi saimme tietoa tulevista konserteista ja keikkamatkoista.
Terveisin musiikkiluokkalaisen äiti
Kommentit (8)
Enkä kyllä ymmärrä niitä, jotka eivät mistään lapsen toiminnoista välitä tarpeeksi vaivautuakseen kuuntelemaan, mitä yhdessä sovitaan.
se on " ainoa iloni" tässä koululaisten seuraamisessa. Nyt on vaan ongelma kun koko koulun vanh. illat on samana iltana. Valitse nyt sitten kenen, noista kolmesta koululaisesta, luokkaan menet.. Ekaluokkalainen, musaluokkaa aloittava vai sillä jo oleva..
Sen sijaan yhteiset askarteluiltamat ovat mielestäni kamalia.
Voisin kuvitella, että yksinhuoltajilla tai perheissä, joissa toinen/molemmat vanhemat ovat vuorotöissä/reissutyössä jne. voi olla vaikeuksia osallistua vanhempainiltoihin. Ainakin täällä meilläpäin ei oikein hyvällä katsota jos lapsen tuo mukanaan vanhempainiltaan.
Olen yh ja olen kiinnostunut lasteni koulunkäynnistä. Pari kertaa tapaamiset alkoivat vasta 19.00 ja pienimmäinen mulla on 3v joten liian myöhäiseksi ois mennyt nukkuminen.
mutta sitten vanhempainillat alkoi toistaa vanhaa kaavaa... sekä koulussa että päiväkodissa. Nykyään käymme vuorotellen, ihan " turha" siellä on molempien istua. Mutta vastauksena siis että jompi kumpi menee aina.
Mutta näin yli 10v jälkeen alkaa vähän hyydyttää, enkä näe sitä niin tarpeellisena. Kyllästynyt, suoraan sanoen, ja silloin kun en ole mennyt, en ole katsonut menettäneeni mitään tärkeää. Vapaa-aikaa muutenkin niin vähän. Joskus olen päättänyt mennä, mutta ei sitten ole vaan jaksanut. Koulussa on kuitenkin ne arviointikeskustelut oman opettajan kanssa, ne ovat paljon tärkeämpiä, ja kirjallisia tiedotteita tulee koko ajan kaikesta mahdollisesta. En siis katso olevani mitenkään ulkona asioista, vaikka en enää kävisikään.
Sehän on selvä juttu.